• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Same Virtus 120 j kuyruk mili problemi !

Katılım
15.02.2015
Mesajlar
266
Konum
Karaman

Arkadaşlar bugün mısır saplarını kırmak için sap kırma makinesi aldık Traktörümüzün kuyruk mili hızlı kavradığı için devri yüksek makineleri çalıştıramıyor hiçbir makinada sorun yok ama saman patozu sap kırma gibi yüksek devirli makineler daha kuyruk mili dönemeden traktör direk stop ediyor aynı problemi yaşayan varmı veya bi çözüm önerisi olan ?
 
Katılım
10.01.2016
Mesajlar
469
Konum
Yozgat
Otomatik kuyruk mili olunca oyle seyler oluyor birden devrete giriyo bende gezer patosta ayni sikintiyi yasadim
 
Katılım
14.01.2017
Mesajlar
73
Yaş
20
Konum
yozgat
Biz john deere de saman patozunda peş peşe devreye alıp kapatıyoruz yavaş-yavaş hızlanıyor yoksa olmuyor .
 
Katılım
23.01.2011
Mesajlar
3,396
Konum
ESKİŞEHİR
El debriyajinin boyle durumlar için olmasi sart bence.Bende yürür saman patozunda bikac defa harekete verip biraktim oyle oldu.steyr bile daha iyi bu konuda
 
Katılım
11.03.2014
Mesajlar
4,201
Konum
Eskişehir
Kuyruk mili devri yüksek oluncada yapıyor bazen örneğin 750 devir ağır geliyor çalışmıyor veya zorlanıyor ama 540 devirde hemen alıyor birde öyle deneme yapın belki düzelir.
 
Katılım
08.05.2009
Mesajlar
3,309
Konum
Kütahya
Kuyruk mili vitesini önce teker devrine alın biraz yürüyüp makina biraz devirlenince hemen 540 yada 750 devire çalın bu şekilde çalışması lazım.
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
5,093
Konum
Sakarya
http://farmingforum.co.uk/forums/showthread.php?30305-John-deere-6210-pto-issues
Alıntıdır. Cevap 2
Keskin nefes alıp, tehlikeli bir şekilde yaşamak istersiniz. Herhangi bir modern traktöre ait pto devresi ve ilgili kontrol solenoidi, geri besleme döngüsünün bir parçasını oluşturur ve böylece traktör tipik olarak PTO şaftının hemen üzerindeki bir sensör vasıtasıyla pto hızını izler ve ya bir darbe genişliği modüle edilmiş kontrol sinyali kullanarak debriyaj pabucu ile etkileşime girer. (NH 40 serisi) veya artan bir şekilde, ana kontrol cihazından (beyin) çıkan PWM çıkışından bağımsız olarak, yük veya motor devrine bakılmaksızın yumuşak yola çıkma için etkileşimi modüle eder. Bahsedilen çıktı genellikle solenoid bobinden gelen endüktif geri besleme sivrilerine karşı koruma gerektiren bir çeşit geçiş transistörüdür. Sözü edilen koruma solenoid bobininin içine girdi terminalleri boyunca bir diyot şeklinde sıklıkla inşa edilmiştir. Farklı oldukları takdirde ipucu da aynı değildir. Diff kilidi, tipik olarak, herhangi bir korumaya ihtiyaç duymayacak bir röle çıkışından basit açık-açma / kapama anahtarıdır. Mevcut çizimin aynı olup olmayacağını belirlemek için temel bir direnç testi yapıp tamamlamadığınızı söylemedin mi? Dif lock solenoidinin daha fazla akım çektiğini ve besleme devresini asla akıl almamasını ve endüktif sivri uçlardan kaynaklanabilecek potansiyel hasarı olduğundan şüpheleniyorum. Kontrolör, mevcutları iyi bir şekilde izliyor olabilir ve daha iyi olanların yaptığı gibi sınırların dışında olduğuna karar verirse kapanıyor olabilir. Debriyaj paketini yakmadan veya tedarik devresine / kontrolöre zarar vermeden önce doğru parçaları kullanmanızı kesinlikle öneririm.

Bu demektir ki , iyi bir elektro mekaniker ustaya ihtiyaç var.
 
Katılım
15.02.2015
Mesajlar
266
Konum
Karaman
http://farmingforum.co.uk/forums/showthread.php?30305-John-deere-6210-pto-issues
Alıntıdır. Cevap 2
Keskin nefes alıp, tehlikeli bir şekilde yaşamak istersiniz. Herhangi bir modern traktöre ait pto devresi ve ilgili kontrol solenoidi, geri besleme döngüsünün bir parçasını oluşturur ve böylece traktör tipik olarak PTO şaftının hemen üzerindeki bir sensör vasıtasıyla pto hızını izler ve ya bir darbe genişliği modüle edilmiş kontrol sinyali kullanarak debriyaj pabucu ile etkileşime girer. (NH 40 serisi) veya artan bir şekilde, ana kontrol cihazından (beyin) çıkan PWM çıkışından bağımsız olarak, yük veya motor devrine bakılmaksızın yumuşak yola çıkma için etkileşimi modüle eder. Bahsedilen çıktı genellikle solenoid bobinden gelen endüktif geri besleme sivrilerine karşı koruma gerektiren bir çeşit geçiş transistörüdür. Sözü edilen koruma solenoid bobininin içine girdi terminalleri boyunca bir diyot şeklinde sıklıkla inşa edilmiştir. Farklı oldukları takdirde ipucu da aynı değildir. Diff kilidi, tipik olarak, herhangi bir korumaya ihtiyaç duymayacak bir röle çıkışından basit açık-açma / kapama anahtarıdır. Mevcut çizimin aynı olup olmayacağını belirlemek için temel bir direnç testi yapıp tamamlamadığınızı söylemedin mi? Dif lock solenoidinin daha fazla akım çektiğini ve besleme devresini asla akıl almamasını ve endüktif sivri uçlardan kaynaklanabilecek potansiyel hasarı olduğundan şüpheleniyorum. Kontrolör, mevcutları iyi bir şekilde izliyor olabilir ve daha iyi olanların yaptığı gibi sınırların dışında olduğuna karar verirse kapanıyor olabilir. Debriyaj paketini yakmadan veya tedarik devresine / kontrolöre zarar vermeden önce doğru parçaları kullanmanızı kesinlikle öneririm.

Bu demektir ki , iyi bir elektro mekaniker ustaya ihtiyaç var.
Vallaha hiç anlamadım ama yinede sağolun
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
5,093
Konum
Sakarya
Vallaha hiç anlamadım ama yinede sağolun
PTO hızı bir reseptör( algılayıcı ) tarafından kontrol ediliyor.Elektrik motorlarında kademeli şarteller bulunur, bunun gibi potansiyometre ile pto kavraması yumuşak şekilde veriliyor.ECU beyin bu işlemleri kontrol ediyor.
Çok balatalı yağa batırılmış (yağ tahrikli) sistem var, 540 da sorun vermiyor 750 de kapma yapıyor, mekanik olarak sistemi çözmeye çalışsak , balatalara giden debiyi(akışı) azaltmak için vana gibi bir şey eklenebilir, müdahele imkanı varsa, benzerini silaj makinesinde yapıyoruz, pistonlar hızlı çalıştığı için borulara vana koyduk, vana kısılınca pistonlar yavaş çalışıyor.
Maliyetli olur ama yüksek devirli makinelere şanzıman (Hacı Murat 124) koyulabilir, pat pat motlara koyuluyor, 80 km/h sürat yapıyor.:)
 
Katılım
02.02.2016
Mesajlar
1,956
Yaş
35
Konum
bursa
benim anladığım bu traktörün pto kavramasını bir elektrik motoru sürüyor hatta dc olması gerek
pwm ile hız röle ile yön veriliyorsa motorda hızı kontrol eden eleman transistör olur mosfet veya igbt bozulduğunda kavrama hars diye yüklenir. valla ne yalan söyleyeyim ben yabancı dayının dediklerinden birşeyler anladım da bu motorun kavramayı kontrol eden kartı neresinde bi fotosu falan yokmu gerçi ben daha o traktördende görmedim yabancı dayının anlatımı doğru ise çok pahalı bir arıza değil
 
Katılım
15.02.2015
Mesajlar
266
Konum
Karaman
benim anladığım bu traktörün pto kavramasını bir elektrik motoru sürüyor hatta dc olması gerek
pwm ile hız röle ile yön veriliyorsa motorda hızı kontrol eden eleman transistör olur mosfet veya igbt bozulduğunda kavrama hars diye yüklenir. valla ne yalan söyleyeyim ben yabancı dayının dediklerinden birşeyler anladım da bu motorun kavramayı kontrol eden kartı neresinde bi fotosu falan yokmu gerçi ben daha o traktördende görmedim yabancı dayının anlatımı doğru ise çok pahalı bir arıza değil
Peki kim yapar bu çözümü servis yapmıyor maalesef ?
 
Katılım
02.02.2016
Mesajlar
1,956
Yaş
35
Konum
bursa
ustam traktör servisleri elektronik kart tamiri konusunda ne durumdadır bilemem ama kartın durumuna bağlı ben ağırlıklı olarak endüstriyel makina kartlarıyla uğraşıyorum.
tshminimce ecu tamiri yapan yerler yapar kart kolay ulaşılır bir yerde ise foto çekebilirmisiniz. malzemeler koruyucu kaplımı.
size tavsiyem aynı model bir traktörü benzer şartlarda bir görün yüke paldırt diye tam hız girmiyorsa muhtemelen pto kavramasını süren elektrik motoru ise motorun hızıda pwm denilen yöntem ile ayarlanıyorsa o kartı tv tamircisi bile yapabilir.
bundandır demem mümkün değil ama o yazıda anlatılan mantığı biliyorum traktörde o şekilde bir uygulama varsa şanslısınız.
 
Katılım
12.06.2017
Mesajlar
1,133
Konum
Aksaray
Deutzun resmi internet sitesinde 5c serisinin yük altında otomatik algılanan kademeli bırakma sistemi varmış. Virtus seriside 5cnin eşdeğeri . Bence servisine başvur abi. Formatsal bir hata olabilir.
 
Katılım
15.02.2015
Mesajlar
266
Konum
Karaman
ustam traktör servisleri elektronik kart tamiri konusunda ne durumdadır bilemem ama kartın durumuna bağlı ben ağırlıklı olarak endüstriyel makina kartlarıyla uğraşıyorum.
tshminimce ecu tamiri yapan yerler yapar kart kolay ulaşılır bir yerde ise foto çekebilirmisiniz. malzemeler koruyucu kaplımı.
size tavsiyem aynı model bir traktörü benzer şartlarda bir görün yüke paldırt diye tam hız girmiyorsa muhtemelen pto kavramasını süren elektrik motoru ise motorun hızıda pwm denilen yöntem ile ayarlanıyorsa o kartı tv tamircisi bile yapabilir.
bundandır demem mümkün değil ama o yazıda anlatılan mantığı biliyorum traktörde o şekilde bir uygulama varsa şanslısınız.
Hocam vallahi servisimizde bi kart olayından bahsetti sonradan aradı maalesef olmuyor dedi bende bu konulara çok yabancıyım traktör alacaz TD100 bakıyoruz yanına şimdi bizimde çözüm mantığımız bu
 


Üst Alt