ders çalışmaya devam ...cubuklu06 link=topic=23227.msg189901#msg189901 date=1245969097' Alıntı:son zamanlarda traktörler genellikle 4*4 olarak tercih ediliyo..ve 4*4 olan kısa traktörler daha atak oluyo...diye düşünüyorum..
yine tutmadıatilla link=topic=23227.msg189903#msg189903 date=1245969193' Alıntı:ders çalışmaya devam ...
uzunyayla link=topic=23227.msg189932#msg189932 date=1246003848' Alıntı:bildiğimiz üzere traktörlerde motorda elde edilen hareket arka tekerlere difransiyel, şanzıman gibi elemanlarla aktarılıyor...eskiden üretilen traktörlerde difransiyel ve şanzıman gibi elemanlar karmaşık ve daha fazla yer kaplıyordu...son zamanlarda üretilenlerde ise aktarma organları daha basite indirgendi...benim kanaatim böyle abi....
atilla link=topic=23227.msg189992#msg189992 date=1246038377' Alıntı:örnek olarak , eski fendt ler çok uzundu ..106s bile ..şimdiki fendtler kısa ..aynı şekilde eski ford lar uzundu ....ford un ortak olduğu new holland larda kısa...
doğru...okkangal link=topic=23227.msg190389#msg190389 date=1246216328' Alıntı:atilla abi bu konuda hidrolik pistonlarınınyatay konumlandırılmasında bahsetmişti ... sanırım fendt lerdeki kısalma bu sebepten dolayı ....
ali_kockaya link=topic=23227.msg190412#msg190412 date=1246219017' Alıntı:bizim buralarda kamyonlara pancar yüklemek için bir kepçe kullanılır.bu kepçeyi hidroliğinin kaldırma kapasitesi 2000 kg den az traktörler kullanamaz.çok ağır olduğu traktörün önüne 5-6 ağırlık artı yerine göre 2-3 kum çuvalı konur.buna rağmen kepçe tam doldu mu traktörün önü kalkar.asıl anlatacağım konu şu.bir arkadaşımın 60-66 çift çeker vardı.test etmiş.traktörü çift çekere takınca kum çuvalına gerek kalmıyormuş.demek ki abi dedi: ' ' çift çekerin patinaj etkisiyle traktörün önü yere tutunuyor. ' ' dedi.bu varsayımın teknik bir anlamı var mı bilmiyorum.eğer bu doğruysa çift çeker traktörün salının neden kısaldığının gerekçelerinden birisi olabilir.diye düşünüyorum.