Steyr kuyruk mili debriyajı


İyi bayramlar şimdiden bir sorum olacak steyr 768 de kuyruk mili debriyajı en üst konumdayken bile kuyruk mili dönüyor sabit kalmıyordu onu ayarladık şimdide en üstte bile dönüyor bir ayarı varmıdır?yada balatası mı değişecek ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Steyr 768 de , ara gövdecik içinde yağlı kavrama , kuyruk mili kavraması bulunuyor.
Sistem, power shuttle kavramasına benzer, yağ basıncıyla kavrama yapıyor.
Ortada bir çanak ve çevresinde pulları var , orta göbekte sarı malzeme bilya görevi gören kenarları tırnaklı bir disk bulunuyor.
Sarı malzeme disk zamanla aşınıyor, dışarıdan çubuğu gerdirmek gerekiyor.
Çubuk gerdirildikten sonra ayırma olursa bir süre daha idare eder.
Ayırma yapmıyorsa traktörü 3 parçaya bölüp sistemi yenilemek gerekiyor.
Kuyruk mili kavraması boştayken kuyruk mili hafiften döner, elle tutulduğunda durur.
Soğuk havalarda biraz daha tesirli dönüş yapabilir ama tutulunca gene durur.
Priz direğin dönme etkisiyle çanak hafif bir yağ basıncına maruz kalıyor.
Steyr 8073 model traktörde balata bulunuyor, Steyr 768 modelde balata bulunmaz.
Sistem tork konvertörlü kavrama gibi çalışıyor ama tek çanak var.
Tork konvertöründe karşılıklı çift çanak var, arada basınçlı yağ dolaşıyor.
Sistem komple değişirse muhtemel parça maliyeti 10 000 TL üzeri olabilir.
 
Steyr 768 de , ara gövdecik içinde yağlı kavrama , kuyruk mili kavraması bulunuyor.
Sistem, power shuttle kavramasına benzer, yağ basıncıyla kavrama yapıyor.
Ortada bir çanak ve çevresinde pulları var , orta göbekte sarı malzeme bilya görevi gören kenarları tırnaklı bir disk bulunuyor.
Sarı malzeme disk zamanla aşınıyor, dışarıdan çubuğu gerdirmek gerekiyor.
Çubuk gerdirildikten sonra ayırma olursa bir süre daha idare eder.
Ayırma yapmıyorsa traktörü 3 parçaya bölüp sistemi yenilemek gerekiyor.
Kuyruk mili kavraması boştayken kuyruk mili hafiften döner, elle tutulduğunda durur.
Soğuk havalarda biraz daha tesirli dönüş yapabilir ama tutulunca gene durur.
Priz direğin dönme etkisiyle çanak hafif bir yağ basıncına maruz kalıyor.
Steyr 8073 model traktörde balata
Tork konvertöründe karşılıklı çift çanak var, arada basınçlı yağ dolaşıyor.
Sistem komple değişirse muhtemel parça maliyeti 10 000 TL üzeri olabilir.
Bilgileriniz için çok teşekkürler.Boştayken kuyruk mili kapalı konumdayken hiç dönmüyor fakat devreye aldıgımda dönüyor el debriyajı üsteyken bile dönüyor gerdirme kolunu söküp biraz gerdirdim fakat yine dönüyor bağlı oldugu kavramayı ayıran kısımda motoru ayırmadan kolu gerdiren kısımda 3 tan
Steyr 768 de , ara gövdecik içinde yağlı kavrama , kuyruk mili kavraması bulunuyor.
Sistem, power shuttle kavramasına benzer, yağ basıncıyla kavrama yapıyor.
Ortada bir çanak ve çevresinde pulları var , orta göbekte sarı malzeme bilya görevi gören kenarları tırnaklı bir disk bulunuyor.
Sarı malzeme disk zamanla aşınıyor, dışarıdan çubuğu gerdirmek gerekiyor.
Çubuk gerdirildikten sonra ayırma olursa bir süre daha idare eder.
Ayırma yapmıyorsa traktörü 3 parçaya bölüp sistemi yenilemek gerekiyor.
Kuyruk mili kavraması boştayken kuyruk mili hafiften döner, elle tutulduğunda durur.
Soğuk havalarda biraz daha tesirli dönüş yapabilir ama tutulunca gene durur.
Priz direğin dönme etkisiyle çanak hafif bir yağ basıncına maruz kalıyor.
Steyr 8073 model traktörde balata bulunuyor, Steyr 768 modelde balata bulunmaz.
Sistem tork konvertörlü kavrama gibi çalışıyor ama tek çanak var.
Tork konvertöründe karşılıklı çift çanak var, arada basınçlı yağ dolaşıyor.
Sistem komple değişirse muhtemel parça maliyeti 10 000 TL üzeri olabilir.
 
3E7B1F45-C959-4179-954D-560A76C5A75F.jpeg

Bilgileriniz için çok teşekkürler.Boştayken kuyruk mili kapalı konumdayken hiç dönmüyor fakat devreye aldıgımda dönüyor el debriyajı üsteyken bile dönüyor gerdirme kolunu söküp biraz gerdirdim fakat yine dönüyor bağlı oldugu kavramayı ayıran kısımda motoru ayırmadan kolu gerdiren kısımda 3 tan

Bilgileriniz için çok teşekkürler.Boştayken kuyruk mili kapalı konumdayken hiç dönmüyor fakat devreye aldıgımda dönüyor el debriyajı üsteyken bile dönüyor gerdirme kolunu söküp biraz gerdirdim fakat yine dönüyor bağlı oldugu kavramayı ayıran kısımda3 tane civara mevcut burada bir işlem yapma durumu olabilir mi ?ayrıca atıyorum belirttiğiniz gibi sistem komple bozulduysa bu şekilde kullanmak su süreçte sorun yaşatırmı hocam
 
Sorun yaşatır mı derken arıza çoğalır mı gibi anladık.
Kavrama da balata bulunmadığı için
Debriyaj balatası biterken debriyaj plakasının yüzeyini çizer veya volan yüzeyini çizer , taşlama gerektiren durumlar oluşabilir.
Böyle durum oluşmaz yani arıza büyümez.
Değişmesi gereken parçalarını değiştirmemiz gerekir.
Steyr 768 traktörü bölmesi biraz oyazı oluyor.
Direksiyon kutusunun altında iki cıvata var.
Bunlara ulaşmak için direksiyon kısmının komple sökülmesi gerekiyor.
Piyasadaki Steyr 768 traktörlerin çoğunda bu arıza görülebiliyor.
Bu da gayet doğal , 40 yaşında traktörler.
Sistem kullanış olarak gayet başarılı, 20 sene kullanıp hiç arıza görmeyen var.
 
  • Beğen
Tepkiler: bayramin
Sorun yaşatır mı derken arıza çoğalır mı gibi anladık.
Kavrama da balata bulunmadığı için
Debriyaj balatası biterken debriyaj plakasının yüzeyini çizer veya volan yüzeyini çizer , taşlama gerektiren durumlar oluşabilir.
Böyle durum oluşmaz yani arıza büyümez.
Değişmesi gereken parçalarını değiştirmemiz gerekir.
Steyr 768 traktörü bölmesi biraz oyazı oluyor.
Direksiyon kutusunun altında iki cıvata var.
Bunlara ulaşmak için direksiyon kısmının komple sökülmesi gerekiyor.
Piyasadaki Steyr 768 traktörlerin çoğunda bu arıza görülebiliyor.
Bu da gayet doğal , 40 yaşında traktörler.
Sistem kullanış olarak gayet başarılı, 20 sene kullanıp hiç arıza görmeyen var.
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.Ben boluda yaşıyorum bahsettiğiniz tamir düzce yada adapazarında önerebileceğiniz bir yer varmıdır?yada kendimiz de ayırarak yapabilir miyiz anladıgım kadarıyla disk değişecek
 

Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Ben Bolu'da yaşıyorum bahsettiğiniz tamir düzce yada Adapazarı'nda önerebileceğiniz bir yer var mıdır? yada kendimiz de ayırarak yapabilir miyiz anladığım kadarıyla disk değişecek
Traktör bölünecekse , ekstra işlemler çıkması muhtemeldir.
Sökülmüşken buçuk kiti atalım, debriyaj balata ve bilyasına bakalım , v.s.
750 devir kuyruk mili dişlisi takalım gibi şeyler çıkabiliyor.
Serviste yapılması , ekstra ihtiyaçlarında çabuk halledilmesini sağlar.
 
Servisten kasıt başak servisini mi kastediyorsunuz .
Size yakın uygun bildiğiniz bir serviste yaptırabilirsiniz.
Elinizden geliyorsa kendinizde yapabilirsiniz ama traktörü bölünce altına yürütmek için demir bilya tekerli araba kullanmak gerekiyor.
Takozlamak gerekiyor, yerine göre vince almak gerekiyor, meşakkati çok olduğundan serviste yapılması iyi olur, fikrindeyiz.
Başak servisi olması şart değildir, işçiliğini beğendiğiniz bir ustaya götürebilirsiniz.
 

Benzer Konular