Traktör/Biçerdöver Kabini


Herkese iyi forumlar :)
Ben Eskişehir'de endüstriyel tasarım okuyorum ve traktör/biçerdöver kabini tasarlıyoruz. Ben de siz deneyimli insanlara bazı sorular sormak istedim. Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.


Kabin içinde hangi özellikleri daha sık kullanıyorsunuz?
Kabin içi ışıklandırma konusunda hangi özellikleri tercih ediyorsunuz?
Geceleri veya düşük ışıklı ortamlarda nasıl zorluklar çekiyorsunuz?
Toz görüşünüzü nasıl etkiliyor?Bir çözümünüz var mı?
Bir de önerdiğiniz kabin modelleri var mı?

Şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Foruma hoş geldiniz, görüşlerimize önem verdiğiniz için teşekkür ederim...

Öncellikle kabin tasarımı olarak mevcut New Holland TD serisinin boyutları ve bahsedeceğim birkaç özelliğini beğendiğimi belirtmek isterim..

Aydınlatma sistemi olarak LED aydınlatma temiz ve berrak ışık sağlıyor, lakin bazı LED aydınlatmalar çok uzun ömürlü olmuyor, arıza yapıp sık aralıklarla değiştirmek zorunda kalıyorsunuz, ya kalite LED, olmazsa normal ampul aydınlatma tercih edilmelidir..

Kabin Arka aydınlatma olarak yine TD serisi gibi en az 4 adet spot aydınlatma olmalı iç tarafta kalan spot aydınlatmalar arka ekipman tarafına bakmalı, dış tarafta kalan spot aydınlatmalar ise açı değiştirilip gerekirse daha dış tarafı da aydınlatmalıdır.
Kısaca arka tarafta 180 derece açı ile aydınlatma lazım.
Bazen gece çalışmaları sırasında traktörün arka lastiğin dışını görmek zor oluyor, sıkıntılı arazide hepten dert çekiliyor.
Fotoğraftaki gibi aydınlatma güzel olacaktır..
Screenshot_20240130-195003.png



Yine arka üst tavan tarafında mümkünse eski klasik Tümosanlar gibi sinyal ve stop lambası olması iyi olur, büyük ekipman veya yüksek römork ile gezerken arkamdan gelen taşıt hiç olmazsa verdiğim sinyali görebilmeli..

Kabin ön aydınlatma olarak üst tavan tarafında sağ ve sol olmak üzere toplam 2 adet spot aydınlatma yeterli, bunun yanında yan çizi aydınlatmasına da ihtiyaç olacaktır,
Erkunt lüks serilerinde olan yada Massey Ferguson 5440 lardaki gibi kapı yanında kelebek cam üstündeki sinyal ve park lambası üzerine sağ ve sol olmak üzere toplam iki adet açısı ayarlanabilir çalışma lambası lazım.
Fotoğraftaki gibi sinyal lambası üzeri yan bölgeye çalışma lambası güzel olacaktır
Screenshot_20240130-195133.png


Cam sileceğine çok ihtiyaç var, mutlaka ön ve özellikle arka silecek olmalı, silecek ve su püskürtme kontrol butonları kolay ulaşılabilir yerlere konumlandırılmalı.
Yine silecek açıları olarak TD de olduğu gibi silecek ön camın alt çerçevesinde gezerek alt kısmın tamamını silmelidir, ön camın alt kısmının temizliği üst kısmından daha önemli, aynı şekilde mümkünse arka silecek de alt kısmı daha fazla silecek şekilde konumlandırılması iyi olacaktır..

Arka cam tamamen açılabilir olmalı, mümkünse ön camda kısmen yada tamamen açılabilir olmalı..

Arka açılabilir camın altında mutlaka ekipman gözetim penceresi olmalı, o kısım tamamen kapalı olmamalı.

Ön camda camın üst kısmından aşağı inen güneş perdesi bulunmalı, camın üst kısmının mümkün olduğunca tamamını kapatmalı..

Havalandırma klima kalorifer çıkışları ön camın üzerinde 4 menfez olarak gerekli durumlarda buğu çözücü olarak kullanıldı diye ön cama döndürülebilir olmalı, arka sürücü tarafında da en azından 2 menfez bulunmalıdır..

Sunroof olacaksa mutlaka perde ile kapanıp açılıyor olmalı.

Radyo ve müzik çalar olarak yine TD kabinindeki konum ve tasarım uygun, sürücü başını az sağa çevirince görebilmeli, yine TD de olduğu gibi radyo altında telefon sığacak küçük bir cep olmalı, zira aux bağlantı ile hem MP3, hem de internet üzerinden yayın yapan radyo kanalları dinlenebilir. Yine yakın bir yere konumlandırılan 12 volt çıkışı ile telefon şarj edilebilir olmalı..

Kabin içi silecek kontrol butonları kolay ulaşılabilir olmalıdır, yine aydınlatma butonları ve klima üniteleri fazla alakasız yerlerde bulunmamalı..
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_20240130-195133.png
    Screenshot_20240130-195133.png
    434.4 KB · Görüntüleme: 3
Foruma hoş geldiniz, görüşlerimize önem verdiğiniz için teşekkür ederim...

Öncellikle kabin tasarımı olarak mevcut New Holland TD serisinin boyutları ve bahsedeceğim birkaç özelliğini beğendiğimi belirtmek isterim..

Aydınlatma sistemi olarak LED aydınlatma temiz ve berrak ışık sağlıyor, lakin bazı LED aydınlatmalar çok uzun ömürlü olmuyor, arıza yapıp sık aralıklarla değiştirmek zorunda kalıyorsunuz, ya kalite LED, olmazsa normal ampul aydınlatma tercih edilmelidir..

Kabin Arka aydınlatma olarak yine TD serisi gibi en az 4 adet spot aydınlatma olmalı iç tarafta kalan spot aydınlatmalar arka ekipman tarafına bakmalı, dış tarafta kalan spot aydınlatmalar ise açı değiştirilip gerekirse daha dış tarafı da aydınlatmalıdır.
Kısaca arka tarafta 180 derece açı ile aydınlatma lazım.
Bazen gece çalışmaları sırasında traktörün arka lastiğin dışını görmek zor oluyor, sıkıntılı arazide hepten dert çekiliyor.
Fotoğraftaki gibi aydınlatma güzel olacaktır..
Ekli dosyayı görüntüle 79190


Yine arka üst tavan tarafında mümkünse eski klasik Tümosanlar gibi sinyal ve stop lambası olması iyi olur, büyük ekipman veya yüksek römork ile gezerken arkamdan gelen taşıt hiç olmazsa verdiğim sinyali görebilmeli..

Kabin ön aydınlatma olarak üst tavan tarafında sağ ve sol olmak üzere toplam 2 adet spot aydınlatma yeterli, bunun yanında yan çizi aydınlatmasına da ihtiyaç olacaktır,
Erkunt lüks serilerinde olan yada Massey Ferguson 5440 lardaki gibi kapı yanında kelebek cam üstündeki sinyal ve park lambası üzerine sağ ve sol olmak üzere toplam iki adet açısı ayarlanabilir çalışma lambası lazım.
Fotoğraftaki gibi sinyal lambası üzeri yan bölgeye çalışma lambası güzel olacaktır
Ekli dosyayı görüntüle 79192

Cam sileceğine çok ihtiyaç var, mutlaka ön ve özellikle arka silecek olmalı, silecek ve su püskürtme kontrol butonları kolay ulaşılabilir yerlere konumlandırılmalı.
Yine silecek açıları olarak TD de olduğu gibi silecek ön camın alt çerçevesinde gezerek alt kısmın tamamını silmelidir, ön camın alt kısmının temizliği üst kısmından daha önemli, aynı şekilde mümkünse arka silecek de alt kısmı daha fazla silecek şekilde konumlandırılması iyi olacaktır..

Arka cam tamamen açılabilir olmalı, mümkünse ön camda kısmen yada tamamen açılabilir olmalı..

Arka açılabilir camın altında mutlaka ekipman gözetim penceresi olmalı, o kısım tamamen kapalı olmamalı.

Ön camda camın üst kısmından aşağı inen güneş perdesi bulunmalı, camın üst kısmının mümkün olduğunca tamamını kapatmalı..

Havalandırma klima kalorifer çıkışları ön camın üzerinde 4 menfez olarak gerekli durumlarda buğu çözücü olarak kullanıldı diye ön cama döndürülebilir olmalı, arka sürücü tarafında da en azından 2 menfez bulunmalıdır..

Sunroof olacaksa mutlaka perde ile kapanıp açılıyor olmalı.

Radyo ve müzik çalar olarak yine TD kabinindeki konum ve tasarım uygun, sürücü başını az sağa çevirince görebilmeli, yine TD de olduğu gibi radyo altında telefon sığacak küçük bir cep olmalı, zira aux bağlantı ile hem MP3, hem de internet üzerinden yayın yapan radyo kanalları dinlenebilir. Yine yakın bir yere konumlandırılan 12 volt çıkışı ile telefon şarj edilebilir olmalı..

Kabin içi silecek kontrol butonları kolay ulaşılabilir olmalıdır, yine aydınlatma butonları ve klima üniteleri fazla alakasız yerlerde bulunmamalı..
tam bir arge çalışması, tebrikler,
 
  • Beğen
Tepkiler: İSMAİL TUTAR
Traktörün göğsünde düğme kalabalığı olmamalı.

Sinyal, selektör, uzun-kısa far, far aç-kapa ve korna sol taraftaki kolun üzerinde olmalıdır.

Hemen direksiyon altında da dörtlü düğme olmalı.

Sağ kol üzerinde ise ön arka silecek kontrolü olmalı.

Ön-arka aydınlatma lambaları ve tepe lambaları sağ direğin ortasına yerleştirilmelidir.

Geriye kalan dört çeker, diferansiyel kilidi ve kuyruk mili gibi kontrol düğmeleri sağ kolçak ya da çamurluk üzerinde olmalı.

Askı kollarını kontrol eden düğmeler el altında olsa iyi olur. İklimlendirici ızgaraları sadece tepede değil de göğüs gibi farklı yerlerde de yer almalı.

Traktörün sol tarafında hostes koltuğu dışında hiç bir şey olmayıp hemen bu koltuğun altında bir mini buzdolabı olmalı.

Yine sağ tarafta telefon gibi elektronik eşyaları koyacağımız bir bölme ve yanı başında güç çıkışları olmalı.

Ön camda güneşlik ve perdelik olmalı.

Sağ çamurluk üzerine bir monitör mutlaka yerleştirilip internet, elektronik ekipman kontrolü, geri görüş ve mp3 çalar gibi şeyler burdan sağlanmalı. Klima tuşları da bu ekrana yakın konumlandırılmalı.

Kabin içindeki düğmeler ve kontrol kolları gece görünür olmalı.


Abarttık mı ne? Umarım çok şey istememişimdir.
 
Herkese iyi forumlar :)
Ben Eskişehir'de endüstriyel tasarım okuyorum ve traktör/biçerdöver kabini tasarlıyoruz. Ben de siz deneyimli insanlara bazı sorular sormak istedim. Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.


Kabin içinde hangi özellikleri daha sık kullanıyorsunuz?
Kabin içi ışıklandırma konusunda hangi özellikleri tercih ediyorsunuz?
Geceleri veya düşük ışıklı ortamlarda nasıl zorluklar çekiyorsunuz?
Toz görüşünüzü nasıl etkiliyor?Bir çözümünüz var mı?
Bir de önerdiğiniz kabin modelleri var mı?

Şimdiden çok teşekkür ederim.

El freni mutlaka sağ tarafta olmalı.Solda yolcu koltuğuna biri oturunca el frenini indirmeyi baya zorlaştırıyor.
Camlardaki buğu çözmek için otomobillerdeki gibi cam önünde havalandırma menfezleri olması lazım.
Kabinin yapı olarak 4 köşe olması içerde daha iyi yaşam alanı ve daha fazla görüş alanı sunuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğulcan Durgun

Benzer Konular