TRAKTÖR GÜÇLENDİRMESİ YARDIM


Tüm Herkese Merhabalar Traktörüme güçlendirme yapmak istiyorum Turbocuyla görüştüm Turboyu tak pompaya enjektörlere elleme 2500 küsür saatteki motor pompa istemez diyor randıman alamazsan sök bana gönder ben ayarlarım diyor ayarada ücret almam diyor Söküp takacak usta ise Traktörün kendi Turbosuna ayar yapalım Pompanı enjektörünü ise ayarlayalım daha uygun maliyete aynı randımanı alırsın diyor
Hangisini yapmak doğru olur ?

Traktörün pompası fabrika ayarı 2500 saate daha hiç ayar yapılmadı duman vs gibi sorunuda yok gayet sağlıklı 2011 Model T4030
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Traktörünüz ne marka, kaç beygir? Bunları paylaşmamışsınız. Traktörler seri olarak üretim aralıkları geniş oluyor. Örneğin 50-75 HP ya da 80-100 HP olarak üretilen traktörlerde aynı motor ve aynı ebatlar söz konusu oluyor. Sadece bazı değişiklikler ile güçleri belirleniyor. Ama bu “sadece bazı değişiklikler” dediğimiz şey de öyle basit değil.
Çünkü bu değişiklik nedeniyle değişen ya da ayarlanan elemanlar da ciddi bir masraftır. Kaldı ki değişiklik için sökülen parçaları da pek kimse almıyor çöp oluyor.
 
Traktörünüz ne marka, kaç beygir? Bunları paylaşmamışsınız. Traktörler seri olarak üretim aralıkları geniş oluyor. Örneğin 50-75 HP ya da 80-100 HP olarak üretilen traktörlerde aynı motor ve aynı ebatlar söz konusu oluyor. Sadece bazı değişiklikler ile güçleri belirleniyor. Ama bu “sadece bazı değişiklikler” dediğimiz şey de öyle basit değil.
Çünkü bu değişiklik nedeniyle değişen ya da ayarlanan elemanlar da ciddi bir masraftır. Kaldı ki değişiklik için sökülen parçaları da pek kimse almıyor çöp oluyor.
Pompa enjektör bakımı yapıp ayarlarıyla oynayarak da güçlendirebilirsin turbo ile de ama 2.5 3 bar basıyoruz tayfasının peşine düşüp motoruna eziyet etme herseyin bi kapasitesi var
 
Traktörünüz ne marka, kaç beygir? Bunları paylaşmamışsınız. Traktörler seri olarak üretim aralıkları geniş oluyor. Örneğin 50-75 HP ya da 80-100 HP olarak üretilen traktörlerde aynı motor ve aynı ebatlar söz konusu oluyor. Sadece bazı değişiklikler ile güçleri belirleniyor. Ama bu “sadece bazı değişiklikler” dediğimiz şey de öyle basit değil.
Çünkü bu değişiklik nedeniyle değişen ya da ayarlanan elemanlar da ciddi bir masraftır. Kaldı ki değişiklik için sökülen parçaları da pek kimse almıyor çöp oluyor.
New Holland T4030 (78beygir) T4000 serisinin güç aralığı 68-98 beygir arası
Tüm seride F5C 3.2 litre Iveco motor kullanılıyor diye biliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Alexander
Pompa enjektör bakımı yapıp ayarlarıyla oynayarak da güçlendirebilirsin turbo ile de ama 2.5 3 bar basıyoruz tayfasının peşine düşüp motoruna eziyet etme herseyin bi kapasitesi var
Ustada Tam aynısını dedi 2.5 bar Tayfanın peşine takılma eziyet olur dedi biz bakımını yapalım pompa enjektörün birazda ayarıyla oynarız hem daha sağlıklı olur sonradan takılan turbo yerine hemde güç artar dedi Turbocuda hiç elleme pompa ya enjektöre turboyu değiştir +20 beygir diyor biraz mantıksız geldi dediği foruma danışmak istedim doğrusu için ustanın dediği daha doğru anladığım kadarıyla
 
  • Muhteşem
Tepkiler: The_Hoca
Hibrit turbo takıyorlar pervanesi değişik oldugu için daha fazla basınç yapıyor bunun sonucunda guc artıyor ama ne kadar sağlıklı hani orası için uzun kullanım testi yapan arkadaşlar dan yorum almak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: KGN55
T4030 ;
57 kw, 330 n.m. tork , %39 tork rezervi bulunan bir traktördür.
1200-1400 rpm stabile yakın sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
500 saat motor yağı değişim aralığı, 389 cm dönüş yarıçapı ,
48 lt/dk hidrolik debi , 2100 kg kaldırma kapasitesi , opsiyonel 2900 kg ,
Traktör , 4*4 kabinli 3070 kg , ek ağırlıksız, genel ağırlığı bulunuyor.
Ön tamponla beraber 500 kg ön ağırlık gerekebilir.

Kirli yakıttan dolayı, mazot pompa ayarı gerektirebilir ama stok motor gücü olarak öyle pekte eksiği görünmüyor.
Gayette çekişli bir motor niteliği gösterebilir.
Max tork 1300 rpm dense de , torkun ilk tepeye yakın noktası 1200 rpm de bulunuyor.
1200 rpm devirde tork yakalıyor diyebiliriz.
Operatörlük devirleri olarak 1200-2200 rpm aralığı kullanılabilir.
Motorun zamanlama kayıpları 600 rpm kadardır.
600 rpm aralıklı vitesler , 300 rpm aralıklı buçuk vitesler ile uyumlu olur.
Muhtemel kuyruk mili gücü 53 kw olabilir , haşpaylı saman bağlamaya uygundur.
Motorun tork çizgisi 1500 rpm devirde tepe yapmıyor.
1200-1300 rpm arası daha stabil nitelik gösteriyor.
Fiat 80 66 S motor tepkisi göstermez.
Pulluk sürümünde 1300-1400 rpm devir kullanmak gerekebilir.
Tırmık çekerken ise çektiği kadar 2200 rpm devire gazlayarak sürülebilir.
Zor alandan kaçışlarda Fiat 66 S serisi 1500-2000 rpm arasını kullanırken ,
T4030 serisi 1300-2000 rpm arası devirleri aktif kullanacaktır,
Motorun zamanlama kayıpları Fiat 66S seriden biraz fazladır ,
Ford motor nitelikleri taşıyor ,
1300 rpm max tork , 2100 rpm max güç tepe noktası devridir.
800 rpm zamanlama kaybı olan motora yakındır.
Fiat motor karakteristiğine göre daha fazla gazlayarak motor gücü yönetimi tercihi vardırlar.
 

T4030 ;
57 kw, 330 n.m. tork , %39 tork rezervi bulunan bir traktördür.
1200-1400 rpm stabile yakın sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
500 saat motor yağı değişim aralığı, 389 cm dönüş yarıçapı ,
48 lt/dk hidrolik debi , 2100 kg kaldırma kapasitesi , opsiyonel 2900 kg ,
Traktör , 4*4 kabinli 3070 kg , ek ağırlıksız, genel ağırlığı bulunuyor.
Ön tamponla beraber 500 kg ön ağırlık gerekebilir.

Kirli yakıttan dolayı, mazot pompa ayarı gerektirebilir ama stok motor gücü olarak öyle pekte eksiği görünmüyor.
Gayette çekişli bir motor niteliği gösterebilir.
Max tork 1300 rpm dense de , torkun ilk tepeye yakın noktası 1200 rpm de bulunuyor.
1200 rpm devirde tork yakalıyor diyebiliriz.
Operatörlük devirleri olarak 1200-2200 rpm aralığı kullanılabilir.
Motorun zamanlama kayıpları 600 rpm kadardır.
600 rpm aralıklı vitesler , 300 rpm aralıklı buçuk vitesler ile uyumlu olur.
Muhtemel kuyruk mili gücü 53 kw olabilir , haşpaylı saman bağlamaya uygundur.
Motorun tork çizgisi 1500 rpm devirde tepe yapmıyor.
1200-1300 rpm arası daha stabil nitelik gösteriyor.
Fiat 80 66 S motor tepkisi göstermez.
Pulluk sürümünde 1300-1400 rpm devir kullanmak gerekebilir.
Tırmık çekerken ise çektiği kadar 2200 rpm devire gazlayarak sürülebilir.
Zor alandan kaçışlarda Fiat 66 S serisi 1500-2000 rpm arasını kullanırken ,
T4030 serisi 1300-2000 rpm arası devirleri aktif kullanacaktır,
Motorun zamanlama kayıpları Fiat 66S seriden biraz fazladır ,
Ford motor nitelikleri taşıyor ,
1300 rpm max tork , 2100 rpm max güç tepe noktası devridir.
800 rpm zamanlama kaybı olan motora yakındır.
Fiat motor karakteristiğine göre daha fazla gazlayarak motor gücü yönetimi tercihi vardırlar.
Hocam motor karakteri tam tarif etiginiz gibi çekişide gayet çekişli aslında bayılsa bile duman atmıyor kolay kolay ama Helezon yaylı pulluklar ağır geliyor yerlerde sert olunca 6. vitesde rahat gidiyor ama iş yavaş oluyor 7. vitesde yer yer bayılma yapıyor normalde 4+1 helezon yaylı pullukla 5 km hızla iş yapıyor bide 16. Vitesde yük çekerken erken bayılma yapıyor birazda onu ortadan kaldırırız diye böyle bi güçlendirme yapmayı düşünüyoruz pompa ayarı enjektör bakımı bide üstündeki turbo ayarını biraz değiştirmek yeterli olur diye düşünüyorum 2.5 bar basan turbolar uzun ömürlü olmaz kanısına vardım 1.2 usta ile görüştüm bügün onlarda pek tavsiye etmediler
 
Hibrit turbo takıyorlar pervanesi değişik oldugu için daha fazla basınç yapıyor bunun sonucunda guc artıyor ama ne kadar sağlıklı hani orası için uzun kullanım testi yapan arkadaşlar dan yorum almak lazım.
Uzun kullanımda pek ömürlü olacağını düşünmüyorum örnek veriyorum stok 1 barda çalışan motora 2 barda 2 katı basınç yapılırsa elbet bi yere zararı olur mantıken yinede bilenlerin kullananların yorumları daha açıklayıcı olur
 
Marka Model Olarak Bilgim Dahilinde Olan Bir Traktör Değil. Bizde Deutz Var.Geçenlerde Benzer Bir Sorun Yaşadık.Çözdük. Kazandığım Tecrübeye Göre Eğer Sistemi Benzer İse Eğer Mazot Otomatiği T4050nin Daha Fazla Yakıt Sağlıyorsa Otomatik Değiştirildiğindede Performans Artışı Olur. Bizim Traktörlerde Regülatör Ayarıyla 4080E deki Motor 80 -100 Bg Ayarında Ayarlanabiliyor. Hiçbir Parça Değişmeden. Belki T4030 İle t4050 de Aynı Motor Pompa Turbo Kullanıyorsa Buna Benzer Bir Regülatör Ayarı İle Bg Arttırılabilir. Biz Regülatör Ayarının Farkını Pullukla Arazide Testettik. Takviye 5 İle Çekmediği Yerden Seri 1 Vites İle Hissetmeden Çeker Oldu Traktör. Bizim İçin - Yanı Yakıt Artışı Biraz Olacak. Aynı Şekilde Yazılım İlede Desteklemek Gerekir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: filizma ve KGN55
Hocam motor karakteri tam tarif etiginiz gibi çekişide gayet çekişli aslında bayılsa bile duman atmıyor kolay kolay ama Helezon yaylı pulluklar ağır geliyor yerlerde sert olunca 6. vitesde rahat gidiyor ama iş yavaş oluyor 7. vitesde yer yer bayılma yapıyor normalde 4+1 helezon yaylı pullukla 5 km hızla iş yapıyor bide 16. Vitesde yük çekerken erken bayılma yapıyor birazda onu ortadan kaldırırız diye böyle bi güçlendirme yapmayı düşünüyoruz pompa ayarı enjektör bakımı bide üstündeki turbo ayarını biraz değiştirmek yeterli olur diye düşünüyorum 2.5 bar basan turbolar uzun ömürlü olmaz kanısına vardım 1.2 usta ile görüştüm bügün onlarda pek tavsiye etmediler
Traktörün hidrolik kapasite zaten 2100 kg , 2 soklu 14" dönerli pullukla kullanılacağı düşünülmüş.
Ağır toprak yapısı varsa 1 metre iş genişliğinde 3 soklu yavru pulluklu bir pulluk uygun olabilir.
Bozma sürümlerde 12"-14" kullanılabilir, hafif sürümlerde 5 soklu 9" , 22 cm aralı pulluk olabilir.
Pulluk büyüklüğünü traktöre göre ayarlamalısınız.
İşin sonunda traktörün hidroliklerini yormakta var, gerek yok bizce.
Traktörün arka lastiklerinin iç genişliği 120 cm ,
Kuru ve zor sürüm oluyorsa 60 cm iş genişliğinde 2 soklu pullukta kullanılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: KGN55
Hiç bişey yapmadan bi ustanıza pompadan sadece mazot verdiriniz eğer ciddi güç artışı istemiyorsanız size yater duman yok demişsiniz demekki motor mazotu gayet randımanlı yakabiliyor o yüzden bu bile bayılmaya çekişe baya fark ettirir yetmezse ondan sonra turboya pompaya masraf edersiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: KGN55
New Holland T4030 (78beygir) T4000 serisinin güç aralığı 68-98 beygir arası
Tüm seride F5C 3.2 litre Iveco motor kullanılıyor diye biliyorum
T4020-30 da 3.2L F5C motor varken, T4040-50 de 4.5L NEF motor kullanılmış. Pompa-enjektörden yapılacak gibi duruyor, belki egzantrik değişimi olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alexander ve KGN55
Hiç bişey yapmadan bi ustanıza pompadan sadece mazot verdiriniz eğer ciddi güç artışı istemiyorsanız size yater duman yok demişsiniz demekki motor mazotu gayet randımanlı yakabiliyor o yüzden bu bile bayılmaya çekişe baya fark ettirir yetmezse ondan sonra turboya pompaya masraf edersiniz
Dediğiniz mantıklı eğer yetersiz olursa diger parçalara masraf etmek daha doğru olur pompa ayarı ile tam istediğimiz duruma gelebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: ilyas35
Traktörün hidrolik kapasite zaten 2100 kg , 2 soklu 14" dönerli pullukla kullanılacağı düşünülmüş.
Ağır toprak yapısı varsa 1 metre iş genişliğinde 3 soklu yavru pulluklu bir pulluk uygun olabilir.
Bozma sürümlerde 12"-14" kullanılabilir, hafif sürümlerde 5 soklu 9" , 22 cm aralı pulluk olabilir.
Pulluk büyüklüğünü traktöre göre ayarlamalısınız.
İşin sonunda traktörün hidroliklerini yormakta var, gerek yok bizce.
Traktörün arka lastiklerinin iç genişliği 120 cm ,
Kuru ve zor sürüm oluyorsa 60 cm iş genişliğinde 2 soklu pullukta kullanılabilir.
5-9 numara iş genişliği açık en açık şekilde kullanıyoruz sanırsam götürdüğü yer 5-11-12 numaraya denk geliyor diye biliyorum
 

Ben Tüm seriyi F5C diye biliyordum bu arada NEF motorda iveco üretimi değil mi
Evet öyleymiş.
"The new F5C turbocharged, four-cylinder, 3.2 litre engine with intercooler powers the 65hp T4020 and 78hp T4030 models, and reaches rated power at just 2,300 rpm, with the benefit of reducing noise. The 600 hour service intervals will lower operating costs.

The 86hp T4040 and 97hp T4050 models are powered by the turbocharged four-cylinder 4.5 litre NH NEF engine with intercooler. "
 
  • Beğen
Tepkiler: KGN55

Benzer Konular