Traktöre benzin konulursa performansı artar mı ??

Aleyküm selam,
Kırsal motorin olduğu zamanlarda şehirlerarası traktörle gideceğimiz zaman depoya benzin koyardık.
Tekirdağ Çorlu'dan bizim köy 300 km mesafe var,
Fiat 70 56 nın depoya 1 lt benzin atsak traktör biraz daha canlı çeker ve 2, 3 km/h daha fazla hız yapabiliyor.
Havanın sıcak olduğu zamanda yapılması ve deponun bitirilmesi şarttır.
Kullandığımız yakıtlar eski motorlara zaten ince geliyor, kalınlaştırmak için 1 lt 30 no yağ kullanmak yakıt sarfiyatını biraz düşürebilir.
İnce mazota tekrardan incelmesi için benzin karıştırmak iyi sonuç vermez.
 
Aleyküm selam,
Kırsal motorin olduğu zamanlarda şehirlerarası traktörle gideceğimiz zaman depoya benzin koyardık.
Tekirdağ Çorlu'dan bizim köy 300 km mesafe var,
Fiat 70 56 nın depoya 1 lt benzin atsak traktör biraz daha canlı çeker ve 2, 3 km/h daha fazla hız yapabiliyor.
Havanın sıcak olduğu zamanda yapılması ve deponun bitirilmesi şarttır.
Kullandığımız yakıtlar eski motorlara zaten ince geliyor, kalınlaştırmak için 1 lt 30 no yağ kullanmak yakıt sarfiyatını biraz düşürebilir.
İnce mazota tekrardan incelmesi için benzin karıştırmak iyi sonuç vermez.
Hocam yanlış hatırlamıyorsam siz sakaryalimiydiniz bilgilerinizden faydalanıyoruz iyiki forumdasiniz
 
Mazot pompası elemanlarını yersin kardeşim. Aksiyon aramaya gerek yok. Bugün en ufak pompa tamiri 3binden başlıyor. Güç lazımsa pompa ayarı yaptırabilirsin. Çekiş artar ancak yakıt da artacaktır. Bir de pompa ayarı yapılmış traktörlerde yağ bakımlarını 50 saat erken yapmak faydalı olacaktır. Zira motor olması gerekenden daha hızlı aşınır.
Benim tavsiyem imkanın varsa ciftceker traktöre geç.
 
ALINTIDIR;


Araçlar üzerinde bulunan benzin pompasının uçlarının dizel aracın depo girişinden daha dar olması nedeniyle riski yüksek seviyelerde olan ve daha olası bir durumdur ve hasar diğer ihtimale göre fazla gerçekleşir. Modern tarzlarda bulunan dizel motorlarda işletim sistemleri bu durumu tespit ederek aracı güvende tutabilmek amacıyla olsa da bu yine de meydana gelebilecek bir hadisedir.
Dizel motora sahip olan araçlarda benzin kullanımı durumunda araç büyük bir ihtimalle çalışır ancak bu durum sürücüyü yanıltmaktadır. Bu durumda yol almaya devam eden sürücü ne kadar fazla yol yaparsa motora o kadar zarar verir. Dizel araçlar arasında masrafın daha fazla olmasının bir sebebi de diğer araçlara oranla fazla yol almaktan dolayıdır. Araç hareket etmediği koşullarda ise masraf çok daha az olur. Ayrıca dizel araçlar oldukça yüksek basınca sahip olan enjektörler sayesinde gerçekleşir. Bu enjektörler herhangi bir bujiye ihtiyaç olmadan püskürtme vasıtasıyla hava ve yakıt karışımını tutuştururlar. Tüm bunların ışığında da dizel enjektörleri benzinli motorlardaki enjektörlere göre çok daha hassas ve pahalıdırlar.
Dizel yakıtı benzine göre daha yoğun, zor tutuşan ve yağ bazlı bir yakıt olup enjektörlerin yağlanması görevini de görür. Benzin ise solvent bazlıdır, daha incedir, yağlama özelliği ise daha az olup çabuk tutuşma özelliği vardır. Bu nedenle de araç yakıt deposuna benzin yerine dizel yakıt koyulursa bu yağlama özelliği azalır, geç tutuşması gereken yakıt erken tutuşur ve düzensizliğe neden olur. Motorlarda oluşan kuruluk sebebiyle enjektörlerde mikron boyutunda metal parça kopmaları meydana gelebilir ve bu parçalar püskürtme sistemine zarar verebilir. Ayrıca bir süreliğine de olsa kuru çalışma motor parçaları içerisinde paslanmalara neden olabilir. Sonuç olarak uzun kullanım şartlarında motor o kadar fazla hasar görür ki tamirat masrafı sıfır motor bedelini bile geçebilir.
 

Benzer Konular