Traktörler de diferansiyel kilidi kullanımı


Yedi binli saatleri geçti mi yağ yakar ,
250 saatlik Shell Rimula 20W50 motor yağında, 8 lt motor yağını 1 lt kadar eksiltiyor.


Ön aksın tipi tek çeker gibi görünüp , kapalı ön aksa sahip traktör , sıra arası işlerde kullanışlı görünüyor.
7 bine bişi diyemem de bizim bi abide vardi motor 3500 saat olduktan sonra yağ yakmaya başlamıştı demişti
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Hocam türkiyede üretilen modellerdede lisansı türk traktöre ait hiçbir ürün 3000 phantomun gücü ve kalitesine erişemedi.
3105 phantom arkadaşlarda var. Çekişine diyecek hiçbir şey yok. Deutz motor sonuçta. Fakat motor da vites yok. 105 hp traktör yapıp 3 ileri 1 geri koymak nedir yahu. Geri geri bayır da iş yapacağız seri geri hızlı geliyor takviye yapsan kağnı hızında gidiyor. Hidrolikler de zaten salma mevcut. 1970 model steyr de olan 16 ileri 8 geri şanzıman bunda olsa tadından yenmez.
 
Mesela New holland inda eksiği bucuk vites olmamasi ama nh dişli hızlarıyla bucuk vitesi gibi ayarlıyabılıyor ilerleme hızlarını
MF nin 12+8 lerindeki buçuğun adı buçuk, vites aralarındaki fark fazla.
NH nin 12+12 lerinde ise bazı viteslerde yakın, çoğu arasındaki fark fazla.
Buçuktan anladığım normal 8+2 viteslerin hepsinin yarısı olacak şekilde 16 vites olması.
Bu da stryr 16+8 ler, NH nin L 95 leri nin devamı seriler.
 
Diferansiyel kilidi, nasıl ki gerekmediği yerde kullanımı aktarma organlarında olası bir zarara yol açıyorsa aynı şekilde gerekli halde kullanılmaması da bir zarara yol açar.

Stabil bir zemin üzerinde yürüyen bir iş aracının her iki lastiği de eşit döner ve böylelikle dengeli bir güç aktarımı olur. Böyle bir durumda veya kısa ve dar manevraların yapıldığı bir alanda kullanımına gerek duyulmaz. En fazla aşırı yük binerse belki gerekebilir. Buna karşılık meyilli bir arazide traktöre yük binilmiş ve dengesiz bir aktarım varsa traktörün yük alan tarafı hareketini sonlandıracak ve daha çok boşta olan tarafa güç iletecektir. Bu halde baskı balatası korunur ama aşırı dönüş alan lastik daha çok aşınabilir. İşte tam da bu durumda kesinlikle kullanılmalıdır.

Ama unulmamalıdır ki diferansiyel kilitlendiği an: aşırı ve gereğinden fazla bir yüklenme varsa dişliler kesinlikle zarar görebilir ve baskı balatada ciddi hasarlar oluşabilir.

Konuyla ilgili daha çok bilgi sahibi olan arkadaşların yorumu daha da önemli olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuğ han
Başak 2073S , balon lastikli traktörün 11 tonla , Lassa lastikle çıktığı rampayı , MF 285 , balon lastikle arka tekerlere su basarsak ancak çıkarabiliyor. MF 285 yolda yakmaz , adeta yakıtı içerek gider.
Çift römork, pancar , pancar küspesi , çakıl , mısır silajı çok taşıdık.
Same explorer 70 Special ise bambaşka bir çekişe sahipti , Erkunt 70 T modelden daha uzun soluklu asılabiliyordu ama Steyr 768 i yol 2 iki rampaya sal , bayılsın bayılsın , yürüyor.
Vitesleri çabuk yavaşlar ama vites hız boyları da bir o kadar uzun olduğundan debriyajla fazla işimiz olmaz.
Yolda sanki iki vites, 3 ve 4 kullanılabilir.
5. vitesi koymayı unutmuşlar.

Hoca bizde 2073 ile 285 kullandık 2073 ancak 265 e rakip olur 285 2073 ü ağzında götürür.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
285 4 litre üstü motor bloğuna sahip yakıtı içer. 265 bile 3.6 yada 3.8 motor bloğuna sahip. Karşılaştırdığınız 2073 ün motor bloğu 3.1 litre. Ve 285 ten çok daha iyi yere basar.

Bizdede 2000 modeli vardı.265s bile ondan daha canlıydı.Ağırlık olarakta kabinli başak 2073 3100 kg geliyor 285s kabinli yaklaşık 3400 kg geliyor.285 hırçın olduğundan patinaja müsaittir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuğ han

Bizdede 2000 modeli vardı.265s bile ondan daha canlıydı.Ağırlık olarakta kabinli başak 2073 3100 kg geliyor 285s kabinli yaklaşık 3400 kg geliyor.285 hırçın olduğundan patinaja müsaittir.
Motor bloğu daha yüksek olduğu için daha atik olabilir mi ? Başak 2073 Steyr in 1970 lerden kalma motorunu kullanıyor ve litresi düşük. Massey fergusonların arkaları hafiftir biz de kullandık çamur görse öldür Allah yürümez :)

Bu arada 3 yıl 2014 model td100 de kullandım.

Yakın arkadaşımın 3105 phantom modeli ile işte yapıyorum.

yeri geliyor aynı arkadaşımın 1998 model başağı ile goble çekip havalı ile de ekiyoruz kullanmadığım binmediğim cihaz hakkında yorum yapmam.

Steyr 8073 ve Massey ferguson 165 kullandık. İkiside aynı zamanın teknolojisi.

Kendi görüşüme göre + ve - leri.

+165 in pulluk çekişi daha iyi.
+Motor bloğu daha canlı.
-vites sayısı düşük 3 ileri 1 geri buçuk yok
-hidrolikleri kaçırır zora geldi mi kaldırmaz
-çok kolay patinaja düşer tekerlere su basmak zorunda kaldık

+8073 16 ileri 8 geri ile çok iyi bir şanzımana sahip
+2400kg kaldırma kapasitesi ile asla kaçırmayan hidroliği güven veriyor
+daha az patinaja meyletmesi
-motor bloğu daha cansız
-yüksek devir kullanmak gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Motor bloğu daha yüksek olduğu için daha atik olabilir mi ? Başak 2073 Steyr in 1970 lerden kalma motorunu kullanıyor ve litresi düşük. Massey fergusonların arkaları hafiftir biz de kullandık çamur görse öldür Allah yürümez :)

Bu arada 3 yıl 2014 model td100 de kullandım.

Yakın arkadaşımın 3105 phantom modeli ile işte yapıyorum.

yeri geliyor aynı arkadaşımın 1998 model başağı ile goble çekip havalı ile de ekiyoruz kullanmadığım binmediğim cihaz hakkında yorum yapmam.

Steyr 8073 ve Massey ferguson 165 kullandık. İkiside aynı zamanın teknolojisi.

Kendi görüşüme göre + ve - leri.

+165 in pulluk çekişi daha iyi.
+Motor bloğu daha canlı.
-vites sayısı düşük 3 ileri 1 geri buçuk yok
-hidrolikleri kaçırır zora geldi mi kaldırmaz
-çok kolay patinaja düşer tekerlere su basmak zorunda kaldık

+8073 16 ileri 8 geri ile çok iyi bir şanzımana sahip
+2400kg kaldırma kapasitesi ile asla kaçırmayan hidroliği güven veriyor
+daha az patinaja meyletmesi
-motor bloğu daha cansız
-yüksek devir kullanmak gerekiyor.

165 212 motor 62 hp başak 70 hp adil bir kıyas değil ona rağmen çiftte seri diyorsun.16+8 zf vites sayısı bol kabul ama anlaması zor bir şekilde traktöre ayrı bir hantallık katıyor bu şanzıman(erkunt 80.4 içinde geçerli malum aynı şanzıman var.)Madem aynı yıllardan kıyaslayacağız 168 multipower ile 8073 ü kıyaslayalım.Bizde 2000 den 2010 a kadar başak 2073 kullandık.Ara işler için iyi, hidroliklere laf yok ama tarlada, yüklü rampada emsal mf ler ile zor gider.
 
Diferansiyel kilidi, nasıl ki gerekmediği yerde kullanımı aktarma organlarında olası bir zarara yol açıyorsa aynı şekilde gerekli halde kullanılmaması da bir zarara yol açar.
Stabil bir zemin üzerinde yürüyen bir iş aracının her iki lastiği de eşit döner ve böylelikle dengeli bir güç aktarımı olur. Böyle bir durumda veya kısa ve dar manevraların yapıldığı bir alanda kullanımına gerek duyulmaz. En fazla aşırı yük binerse belki gerekebilir. Buna karşılık meyilli bir arazide traktöre yük binilmiş ve dengesiz bir aktarım varsa traktörün yük alan tarafı hareketini sonlandıracak ve daha çok boşta olan tarafa güç iletecektir. Bu halde baskı balatası korunur ama aşırı dönüş alan lastik daha çok aşınabilir. İşte tam da bu durumda kesinlikle kullanılmalıdır.
Ama unutulmamalıdır ki diferansiyel kilitlendiği an: aşırı ve gereğinden fazla bir yüklenme varsa dişliler kesinlikle zarar görebilir ve baskı balatada ciddi hasarlar oluşabilir.
Konuyla ilgili daha çok bilgi sahibi olan arkadaşların yorumu daha da önemli olacaktır.
Haşpaylı saman bağlarken , dik rampa varsa ,
Steyr 8073S , balon lastikle, balye makinesiyle inişte ve çıkışta diferansiyel kilidi kullanmak şarttır.
Rampa fazla dikse balye makinesi geri geri tarlada salınır ve patinaj pedalı kilitli şekilde rampa tırmanır.
Fiat 70 66S te benzer şekilde çalışır.
MF 285 in arka aks ağırlığı hafif gelir, geri salmalarda traktörü kovalayabilir, çıkışta ise tırmanma yapması zordur.
Toprak zeminlerde hafif dönüş yapılınca diferansiyel aşırı zorlanmaz.
Traktör kayabiliyorsa diferansiyele fazla yük vermez, kayamıyorsa sıkıntı olur.
Aşırı zorlanmalarda baskı balatası fazla etkilenmez, istavroz milinin perçinleri kopuyor veya ayna mahruti kırılıyor.
Pullukla sürümlerde , patinajcı traktörlerin diferansiyel kilidi kullanması iyidir.
Ön teker dönüş açısı da 20 C dereceden sonra diferansiyel kilidinin boşa çıkması iyi olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuğ han
165 212 motor 62 hp başak 70 hp adil bir kıyas değil ona rağmen çiftte seri diyorsun.16+8 zf vites sayısı bol kabul ama anlaması zor bir şekilde traktöre ayrı bir hantallık katıyor bu şanzıman(erkunt 80.4 içinde geçerli malum aynı şanzıman var.)Madem aynı yıllardan kıyaslayacağız 168 multipower ile 8073 ü kıyaslayalım.Bizde 2000 den 2010 a kadar başak 2073 kullandık.Ara işler için iyi, hidroliklere laf yok ama tarlada, yüklü rampada emsal mf ler ile zor gider.
Tork'tan motor litresinden vs haberiniz var mı sizin ? 3litre motor ile 3.5 litre motordan nasıl aynı performansı beklersiniz? 212 Blok 3.5 litre.

125 cc motosiklet maksimum 120kmh ulaşırken

600cc süpersport bir motosiklet 270 kmh görebilir.

Cc farkı bu kadar önemli işte.

Daha da örnek vermem gerekirse

1.0 litre ekonomi için üretilen bir otomobil ile 2.0litre spor otomobil aynı şekilde hızlanıp aynı hıza mı ulaşıyor ?

Steyr ülkemize Tzdk anlaşması ile giriş yaptı ve nispeten seleflerinden ekonomik 5/6 model üretildi (bizimkilerin 285 e parası yetmediği için 8073 almışlar.) anlaşma sonunda ülkeden çekildi. Steyr'in yurt dışında çok güzel modelleri vardır sadece bir model grubu ile kıyaslama yapmanız çok yanlış. Bize 8073 ler satılıyorken bizim ülkemizde 6 silindir turbolu 8130 lar üretilip yurtdışına gönderildi.

İşin özü 3 liralık köfte ile 5 liralık köfte de kıyaslanamaz. Çıktığı yıllarda ki fiyatları önemli etken.

Bu makina 1985 1990 model.


Bundan başka da konuya yazmayacağım konu amacından saptı.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Tuğ han ve KGN55
Tork'tan motor litresinden vs haberiniz var mı sizin ? 3litre motor ile 3.5 litre motordan nasıl aynı performansı beklersiniz? 212 Blok 3.5 litre.

125 cc motosiklet maksimum 120kmh ulaşırken

600cc süpersport bir motosiklet 270 kmh görebilir.

Cc farkı bu kadar önemli işte.

Daha da örnek vermem gerekirse

1.0 litre ekonomi için üretilen bir otomobil ile 2.0litre spor otomobil aynı şekilde hızlanıp aynı hıza mı ulaşıyor ?

Steyr ülkemize Tzdk anlaşması ile giriş yaptı ve nispeten seleflerinden ekonomik 5/6 model üretildi (bizimkilerin 285 e parası yetmediği için 8073 almışlar.) anlaşma sonunda ülkeden çekildi. Steyr'in yurt dışında çok güzel modelleri vardır sadece bir model grubu ile kıyaslama yapmanız çok yanlış. Bize 8073 ler satılıyorken bizim ülkemizde 6 silindir turbolu 8130 lar üretilip yurtdışına gönderildi.

İşin özü 3 liralık köfte ile 5 liralık köfte de kıyaslanamaz. Çıktığı yıllarda ki fiyatları önemli etken.

Bu makina 1985 1990 model.


Bundan başka da konuya yazmayacağım konu amacından saptı.

Neyse bende yorum yapmıycam yoksa başakla kıyaslamak için 285 in 1 pistonu iptal etmeye gidecek bu işin sonu 😂😂
 
Şaka mı bu 😂😂😂
2003 model td ler nerede gören var mı? 2003 3085d 3095d ler hala reşat altını.
Her yer TD kaynıyor hiç ikinci el fiyatları na bakmıyon galiba New holland ın ölüsü yeter ölüsü 😄 yag yakan motoru 500 bine saydılar takasta 😄 cifceker MF 260 goldu ve Gold temizdi 450 e saydılar takasta ikiside yenıledi traktör lerini valla Türkiye de New holland dan başka ıkıncı eli para eden başka bir marka yok
 
Diferansiyelin çalışma mantığı boşta olan tekere güç iletir. Siz çamur/yumuşak arazide bir yüke asıldığınızda hangi teker daha rahat pati çekmeye müsaitse diferansiyel onu döndürür. Diferansiyel kilidini basarak iki tekerinde eşit dönmesini sağlarız. Tek dezavantajı düz gitmeniz gerekir
Yapmış olduğunuz açıklamaniçin çok teşekkür ederiz.Bir teknsiz anlatabildiniz
 

Arkadaşlar merhaba traktör de diferansiyel kilidini kullanırken nelere dikkat etmeliyiz çamurda veya kuruda çok sık kullanmak arıza açarmı
Diferenasyel kilidinin yapsına bağlı, manuel bir diferansiyel kilidi sadece düz giderken kullanılır, sürekli kullanımda ister istemez tarla başı dönüşü dışında bile tarla içinde direksiyona bazen az çok yön vermek gerekiyor ve bu durumda traktör yön vermeye direnecektir ve lastik aşınması ve sistemde zorlamalar yapar. Ama otomatik difereansyel öyle değil, direksiyonu kırdığında devre dışı kalır, tarla başlarında hidroliği kaldırdığında devre dışı kalır, sonra tekrar hidrolik inip düz gittiğinde kendiliğinden devreye girer, unutma açma derdi yoktur. Daha konforlu ve emniyetlidir.
 
Arkadaşlar merhaba traktör de diferansiyel kilidini kullanırken nelere dikkat etmeliyiz çamurda veya kuruda çok sık kullanmak arıza açarmı
Difransiyel kilidinin amacı bir tekerlek patinaj yapip diger tekerlek sabit durdugunda patinaj yapan tekerlekteki donme gucunu sabit durana aktarir yani bagimsiz olarak hareket edenleri birbirine birlestirir, ister onde olsun ister arkada, difransiyel kilidini devreye soktigunuzda bunu ister dugme ile ister basarak yapin manevra mumkun oldgunca yapmayin veya az yapin, fizik kurallarina aykiri bir hareket yapmamis olursunuz, işe yariyor mu derseniz tek tekerin patinaj yaptigi yerlerde cok işe yarar
 

Benzer Konular