xperia link=topic=84549.msg1010432#msg1010432 date=1435292202' Alıntı:selam arkadaslar bı sorum var
55 bg atmosferık bır motor mu daha az yakar yoksa
55 bg turbo ıntercooler ı olan bır motor mu az yakar ?
abi agirlik şanzıman vs hepsini atlamissin mesela td65 in beyazi ile sarisini karsilastirmak lazim 2004-2005 leriarapörenli link=topic=84549.msg1010528#msg1010528 date=1435337691' Alıntı:Arkadaslar turbo intercooler motor atmosforik motordan az yakar demissiniz ama benim same 75 atmosforik yani ne turbo ne intercooler var ama turbolu motordan az yakiyo.bunu 3085 mf ilede denedik ls 90 lada jd 5725 ilede sonuc same az yakit
sadece ls 2013 model degerlerinin modelleri 2005 2006 ayni yilin motorlari55-46 link=topic=84549.msg1010537#msg1010537 date=1435340062' Alıntı:abi agirlik şanzıman vs hepsini atlamissin mesela td65 in beyazi ile sarisini karsilastirmak lazim 2004-2005 leri
Senin motorun ayni modelinin turbolusu olacak karşılaştıracan
aynen kardesım dogru demısssın mesela tt55 ın atmosferık motoruyla sonradan cıkan turbo ıntercoller le arasındakı yakıt farkı ne durumda acaba kıyaslama bu sekılde yapılırsa dogru sonuca daha cabuk ulasılır dıye dusunuyorum55-46 link=topic=84549.msg1010537#msg1010537 date=1435340062' Alıntı:abi agirlik şanzıman vs hepsini atlamissin mesela td65 in beyazi ile sarisini karsilastirmak lazim 2004-2005 leri
Senin motorun ayni modelinin turbolusu olacak karşılaştıracan
teknoloji ile birlikte sıkıştırma ile doğru orantılı olarak 4 cly 110 bg de üretilebilir bunun turbo ile alakasi yok fakat turbo nun yararı gereken havayi eksiksiz pistona bastığı için yakıt çok daha kaliteli yanar intercool ile hava sartlarindan atmosferik motor gibi etkilenmez boğulma daralma azalacagi icin işte atmosferikten daha kullanışlı olur düşük devirde daha canlı çalışıp daha ağır is yapabilir.fyaglikara link=topic=84549.msg1010793#msg1010793 date=1435486318' Alıntı:Turbo motorun daha cok guc uretmesine olanak tanir dolayisiyla daha kucuk motorlarla daga buyuk isler yapabiliriz. Ornekleyecek olursak 110 90 vardi bilenler bilir turbosuz 6 silindirli bi makinaydi guclumuydu evet cok gucluydu ama su an 110 bg guc turbo ile 4 silindirden rahatlikla alinabiliyor hatta gelismis traktorler misal mf 6616 4 silindirde 185 bg guc uretebiliyo. Sozun ozu bizde bu yuksek guclerle buyuk isler yapiyoruz eskiden 4 silindirli traktor 4 lu pulluk cekerdi smdi 6 liya banamisin demiyor. Yakita gelince dogru orantili bi artis soz konusu ancak bu oran o kadar da yuksek degilnitekim bilenler 110 90 in yakitini da iyi bilirler
![]()
Sadece cevap yazmak icin yazmissn be abu55-46 link=topic=84549.msg1010828#msg1010828 date=1435500913' Alıntı:teknoloji ile birlikte sıkıştırma ile doğru orantılı olarak 4 cly 110 bg de üretilebilir bunun turbo ile alakasi yok fakat turbo nun yararı gereken havayi eksiksiz pistona bastığı için yakıt çok daha kaliteli yanar intercool ile hava sartlarindan atmosferik motor gibi etkilenmez boğulma daralma azalacagi icin işte atmosferikten daha kullanışlı olur düşük devirde daha canlı çalışıp daha ağır is yapabilir.
ama cem 50 fazla yakar dıyor ?UÖZKAN.77 link=topic=84549.msg1015434#msg1015434 date=1438253748' Alıntı:turbo intercol az yakar.. o yüzden varlar zaten![]()
İntercoolerin amacı turbo yolu ile kompre edilen yani sıkıştırılan havayı motor a girmeden sogutmaktır,UÖZKAN.77 link=topic=84549.msg1015434#msg1015434 date=1438253748' Alıntı:turbo intercol az yakar.. o yüzden varlar zaten![]()