• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

Traktörlerde Lastik Boyutu Değiştirme Hesaplaması

Katılım
02.12.2016
Mesajlar
209
Merhaba,

Çift çeker traktörlerde ön ve arka lastikleri birlikte düşünmezseniz değişiklik yapmanız sağlıklı olmaz. Tabi ki hesap kitap yapacağız, önerdiğimiz ürünlerin arkasında durabilmek adına.
Bir önceki mesajınızdaki Case JX90'a gelirsek; orjinalinde kullanılması gereken önler 280/85R28 arkalar 380/80R38 (Dikkat edin 80 yanak)''ki bu ebatların kullanılmasını bazı Case bayileri istemiştir, mutfaktan bir bilgi olsun buda''. 340/85R38 ile 380/80R38 tur değerleri aynıdır. TRAKTÖR MARKASI FARKETMEKSİZİN istediğiniz gibi bu ebatlar arasında değişiklik yapabilirsiniz,önler aynı kalarak. Fakat 380/85R38 (85 Yanak) , 340/85R38 ortalama %2 tur yüksekliğine sahiptir. Bu traktör şanzımanlarının tolere edebileceği bir fark olduğu için bir problem çıkmasına sebep olmaz.
Bizler lastik ebat değişikliklerini hesaplarken her zaman söz konusu traktörün üzerindeki orjinal lastik ebatlarını dikkate alırız. Çünkü aynı beygir farklı traktörlerdeki lastiklerin farklı olduğuna hakimiz. Fakat itimat edin ki sadece lastiklerden dolayı çok fazla şanzıman problemi yaşamış müşterimiz var.
Son olarak traktör bayi ve servisleri her zaman önemli bir bilgi kaynağı olmalı fakat değil servisler fabrikada ki mühendislerde bile bu konularda bilgi eksikliği malesef çok yüksek çünkü sadece broşür bilgisi verebiliyorlar. Acı tecrübelerimiz var bu konularda, bir gün sohbet etme fırsatımız olursa üstünde konuşabiliriz :)


www.facebook.com/TrelleborgLastikleri
sizde dikkat edin ki 380/70r38 ebatlari 340/85 r 38 ile aynı diye bilir çoğu kişi... ben hiç 380 /80 r38 görmedim... 70 ila 80 arasinda da %10 luk bir yukseklik farki var...ben lastik uzmanı değilim, sizinle tartışacak kadar bilgiye de sahip değilim. benim amacım burda yazılanları ülkemizin her köşesindeki arkadaşlar okuyorlar ve traktorler pahalı araçlar.hatalı hesap veya söylem yüzünden kimseye ağır arıza actirmamak....soruya gelecek olursak... ben her zaman mantığa bakarım... 340/85r38 ile 280/85r28 tam uyumlu ise, 380/85r38 ile 320/85r28 tam uyumlu olması lazım değil mi? yani sizin dediginize göre arkalar 1 numara büyüyünce otomatik önler de 1 numara büyümesi gerekmez mi?
 
Katılım
15.02.2018
Mesajlar
36
Konum
Konya
sizde dikkat edin ki 380/70r38 ebatlari 340/85 r 38 ile aynı diye bilir çoğu kişi... ben hiç 380 /80 r38 görmedim... 70 ila 80 arasinda da %10 luk bir yukseklik farki var...ben lastik uzmanı değilim, sizinle tartışacak kadar bilgiye de sahip değilim. benim amacım burda yazılanları ülkemizin her köşesindeki arkadaşlar okuyorlar ve traktorler pahalı araçlar.hatalı hesap veya söylem yüzünden kimseye ağır arıza actirmamak....soruya gelecek olursak... ben her zaman mantığa bakarım... 340/85r38 ile 280/85r28 tam uyumlu ise, 380/85r38 ile 320/85r28 tam uyumlu olması lazım değil mi? yani sizin dediginize göre arkalar 1 numara büyüyünce otomatik önler de 1 numara büyümesi gerekmez mi?
Merhaba tekrardan,
380/70R38 yazmışsın, doğru mu yazdınız ? Çünkü böyle bir ebat üretimi ile hiç karşılaşmadık. Ebadı kontrol ederseniz ayrıntılı cevap verebiliriz. Case ve New Holland yeni modellere bakın arka lastik eğer 'fransız markası' ise kesinlikle 380/80 R 38 idir. Farklı bir marka ise 380/85 R 38 olma imkanı var. Mesele değişiklikler sırasında ki yüzdelik farktır.
Dediğiniz gibi önerilerimiz referans alınıyor, bu yükümlülüğün farkındayız ve bu yüzden daha önce şaşırdığınız gibi 'hesap kitap' yapmadan öneride bulunmuyoruz. Söylediğimiz şartlar altında verdiğimiz hizmetten ve üründen, söylediklerimizin dışında yaşanabilecek her türlü problem için garanti veriyoruz. Mantığınıza saygı duyuyoruz fakat 'bilgi'nin kesin olduğu yerde mantığa çok ihtiyaç duyulmuyor. Mesela; aynı iki ebat lastiğin sadece markalarını değiştirerek aşağıdaki farkları somut olarak kanıtlayabiliriz size;
Tur Sayısı, Kendi Ağırlığı , Diş derinliği , Diş Sayısı , Yüksekliği , Yere basarı , Hava Basınçları..
Bunları net bir şekilde biliyorken, mantığımıza değil bilgimize kulak veriyoruz.
 
Katılım
02.12.2016
Mesajlar
209
Merhaba tekrardan,
380/70R38 yazmışsın, doğru mu yazdınız ? Çünkü böyle bir ebat üretimi ile hiç karşılaşmadık. Ebadı kontrol ederseniz ayrıntılı cevap verebiliriz. Case ve New Holland yeni modellere bakın arka lastik eğer 'fransız markası' ise kesinlikle 380/80 R 38 idir. Farklı bir marka ise 380/85 R 38 olma imkanı var. Mesele değişiklikler sırasında ki yüzdelik farktır.
Dediğiniz gibi önerilerimiz referans alınıyor, bu yükümlülüğün farkındayız ve bu yüzden daha önce şaşırdığınız gibi 'hesap kitap' yapmadan öneride bulunmuyoruz. Söylediğimiz şartlar altında verdiğimiz hizmetten ve üründen, söylediklerimizin dışında yaşanabilecek her türlü problem için garanti veriyoruz. Mantığınıza saygı duyuyoruz fakat 'bilgi'nin kesin olduğu yerde mantığa çok ihtiyaç duyulmuyor. Mesela; aynı iki ebat lastiğin sadece markalarını değiştirerek aşağıdaki farkları somut olarak kanıtlayabiliriz size;
Tur Sayısı, Kendi Ağırlığı , Diş derinliği , Diş Sayısı , Yüksekliği , Yere basarı , Hava Basınçları..
Bunları net bir şekilde biliyorken, mantığımıza değil bilgimize kulak veriyoruz.
70 yanağı duymadınız mı?traktor 2017 model.Lastikler trakker... bende 80 yanağı hiç görmedim ve duymadım... ama 70 yanak çoğu lastik markalarında yaygın. Mesela 280 85 r 28 in muadili ve 320 70 r 28 dir. 320 80r 28 değildir... benim size şaşırmamın sebebi 340 85 r 38 ile 380 85r 38 arasında %2 tur farkı demeniz... önler aynı kalma imkanı yok o zaman. Zaten soruya cevap vermemişsiniz.?
 
Katılım
02.12.2016
Mesajlar
209
benim size şaşırmamın sebebi 340 85 r 38 ile 380 85r 38 arasında sadece %2 tur farkı deyip konuyu kapatmaya çalışmanız.önler aynı kalma imkanı yok o zaman. Zaten soruya cevap bile vermemişsiniz, anca kendi politikanızı anlatmışsınız...!
 
Katılım
15.02.2018
Mesajlar
36
Konum
Konya
70 yanağı duymadınız mı?traktor 2017 model.Lastikler trakker... bende 80 yanağı hiç görmedim ve duymadım... ama 70 yanak çoğu lastik markalarında yaygın. Mesela 280 85 r 28 in muadili ve 320 70 r 28 dir. 320 80r 28 değildir... benim size şaşırmamın sebebi 340 85 r 38 ile 380 85r 38 arasında %2 tur farkı demeniz... önler aynı kalma imkanı yok o zaman. Zaten soruya cevap vermemişsiniz.?
1- Bize lütfen 380/70R38 'in fotoğrafını yükler misiniz buraya, öyle bir lastik ebadı dünya üzerinde yok. Tabi ki 70 yanağı biliyorum ama size 70 yanağı değil ebadın tamamını sordum.
2- Traker lastik markası değil, desen ismi.
3- Aşağıda 80 yanağın fotoğrafını görebilirsiniz.
4- Muadil başka birşeydir, muadil olmayan ebat değişikliği yapmak başka birşeydir.
5- 340/85 R 38 ile 380/85 R 38 arasında ki tur farkını traktör tölare edemez, 340/85 R 38 ile 380/80 R 38 arasındada ki tur farkını traktör tölare edebilir. Aynı ebat farklı markalarda bile tur yüzdeleri farklı çıkıyor. Teknik bilgi sabittir.

IMG_9259.JPG


www.facebook.com/TrelleborgLastikleri
 
Katılım
02.12.2016
Mesajlar
209
1- Bize lütfen 380/70R38 'in fotoğrafını yükler misiniz buraya, öyle bir lastik ebadı dünya üzerinde yok. Tabi ki 70 yanağı biliyorum ama size 70 yanağı değil ebadın tamamını sordum.
2- Traker lastik markası değil, desen ismi.
3- Aşağıda 80 yanağın fotoğrafını görebilirsiniz.
4- Muadil başka birşeydir, muadil olmayan ebat değişikliği yapmak başka birşeydir.
5- 340/85 R 38 ile 380/85 R 38 arasında ki tur farkını traktör tölare edemez, 340/85 R 38 ile 380/80 R 38 arasındada ki tur farkını traktör tölare edebilir. Aynı ebat farklı markalarda bile tur yüzdeleri farklı çıkıyor. Teknik bilgi sabittir.

Ekli dosyayı görüntüle 31349


www.facebook.com/TrelleborgLastikleri
arkadaşım ağzınızda söylemişsiniz ışte ne guzel 340 85r 38 ebati 380 85 r 38 önler sabit kalırsa torole edemez hesap ile sabittir diye...!

bende mantıken torole edemez diyorum fakat resmi sitede lastik opisyonlarında 340 85r 38 / 280 85r 28 diger secenek 380 85r 38 / 280 85r 28
http://www.caseih.com.tr/traktor.aspx?seri=9
hatta buradan opsiyonlara bakabilirsiniz...

benim mantığım ( siz mantık yerine hesabı dikkate aliyorsunuz) 340 85r 38 de ön lastikler 280 85r 28 ise 380 85r 38 de 320 85r 28 olması gerekmiyor mu? neden önleri sabit koymuş case ih, acaba mühendisler de mi sorun? bunu hesabiniza göre nasıl aciklarsiniz?
 
Katılım
02.01.2016
Mesajlar
1,889
Konum
Adıyaman
280/85 R 28 için ölçüler...
yanak mesafesi: 280×85=23.8+23.8=47.6
cant mesafesi: 28×2.54=71.1
Toplam yükseklik: 71.1+47.6= (118.7)

380/85 R 38 için ölçüler...
yanak mesafesi: 380×85=32.3+32.3=64.6
Cant yüksekliği: 38×2.54=96.5
Toplam: 96.5+64.6= (161.1)

340/85 R 38 için ölçüler...
yanak mesafesi: 340×85=28.9+28.9=57.8
cant yüksekliği: 38×2.54=96.5
toplam yükseklik: 96.5+57.8= (154.3)

iki ayrı arka lastik arasındaki fark: 5.6 cantim

1. opsiyon: 118.7÷161.1= yüzde/73.6
2. opsiyon: 118.7÷154.3= yüzde/76.9
aradaki fark: 3.2

Sonuç: uyumsuz
 
Katılım
02.12.2016
Mesajlar
209
280/85 R 28 için ölçüler...
yanak mesafesi: 280×85=23.8+23.8=47.6
cant mesafesi: 28×2.54=71.1
Toplam yükseklik: 71.1+47.6= (118.7)

380/85 R 38 için ölçüler...
yanak mesafesi: 380×85=32.3+32.3=64.6
Cant yüksekliği: 38×2.54=96.5
Toplam: 96.5+64.6= (161.1)

340/85 R 38 için ölçüler...
yanak mesafesi: 340×85=28.9+28.9=57.8
cant yüksekliği: 38×2.54=96.5
toplam yükseklik: 96.5+57.8= (154.3)

iki ayrı arka lastik arasındaki fark: 5.6 cantim

1. opsiyon: 118.7÷161.1= yüzde/73.6
2. opsiyon: 118.7÷154.3= yüzde/76.9
aradaki fark: 3.2

Sonuç: uyumsuz
cenap beye çok teşekkür ederim benim sorum çok netti, sade ve anlaşılabilir bir şekilde cevap vermiş... o zaman 380 85r 38 / 280 85r 28 ebati fabrika yanlis yapmis... uygunu 320 85r 28 olmalı sanırım hesaba göre?
 
Katılım
15.02.2018
Mesajlar
36
Konum
Konya
TürkTraktör ve CNH opsiyonda 14.9R38 fransız menşeili ürünü kullanıyor ve bu ürünü 380/80R38 olarak tanımlarız , tur ölçüsü 85 yanağa göre düşüktür.
Cenap bey'e katılsam da yerli ürünlerde 380/85R38 fabrika çıkışı kullanılıyor. Teknik rakamlarla uyumsuz olsa da kullanılan markanın kalıbından kaynaklı olarak tur ölçüsü uluslarası ölçüye göre düşük olduğu için traktör tolere edebiliyor.
Siz itiraz etmek adına yazdıklarımı net olarak anlamak istemiyorsunuz.
Tur Ölçüleri;
1 - 340/85R38 Trelleborg - 4665 - Yerli Marka - 4675
2 - 380/80R38 Trelleborg - 4765 - Yerli Marka - ÜRETİM YOK
3 - 380/85R38 Trelleborg - 4900 - Yerli Marka - 4833

Trelleborg'te 3ten 1e dönülmez ön lastik değişmeden. 3ten 2ye veya 2den 1e değişilebilir.
Yerli markada 3ten 1e dönülebilir ön lastik değişmeden, aradaki fark sınırdadır ve traktör tolere edebilir.

2 ve 3 numara 14.9R38 olarak geçer. Traktör Broşürlerinde böyle görebilirsiniz.


cenap beye çok teşekkür ederim benim sorum çok netti, sade ve anlaşılabilir bir şekilde cevap vermiş... o zaman 380 85r 38 / 280 85r 28 ebati fabrika yanlis yapmis... uygunu 320 85r 28 olmalı sanırım hesaba göre?
 
Katılım
02.12.2016
Mesajlar
209
TürkTraktör ve CNH opsiyonda 14.9R38 fransız menşeili ürünü kullanıyor ve bu ürünü 380/80R38 olarak tanımlarız , tur ölçüsü 85 yanağa göre düşüktür.
Cenap bey'e katılsam da yerli ürünlerde 380/85R38 fabrika çıkışı kullanılıyor. Teknik rakamlarla uyumsuz olsa da kullanılan markanın kalıbından kaynaklı olarak tur ölçüsü uluslarası ölçüye göre düşük olduğu için traktör tolere edebiliyor.
Siz itiraz etmek adına yazdıklarımı net olarak anlamak istemiyorsunuz.
Tur Ölçüleri;
1 - 340/85R38 Trelleborg - 4665 - Yerli Marka - 4675
2 - 380/80R38 Trelleborg - 4765 - Yerli Marka - ÜRETİM YOK
3 - 380/85R38 Trelleborg - 4900 - Yerli Marka - 4833

Trelleborg'te 3ten 1e dönülmez ön lastik değişmeden. 3ten 2ye veya 2den 1e değişilebilir.
Yerli markada 3ten 1e dönülebilir ön lastik değişmeden, aradaki fark sınırdadır ve traktör tolere edebilir.

2 ve 3 numara 14.9R38 olarak geçer. Traktör Broşürlerinde böyle görebilirsiniz.
380.85r38 (14.9.38) jant için önlere 320.85r.28 takılırsa şanzıman rahat tolere edebilir yani Sıkıntı falan olmaz o zaman.
 
Katılım
15.02.2018
Mesajlar
36
Konum
Konya
Tur Ölçüleri;
280/85R28 Trelleborg - 3580

320/85R28 Trelleborg - 3796

Arka lastikler aynı kalarak bu ebatlar birbiri ile yer değiştiremez. Ama arka lastikler 340/85R38 'den 380/85R38'e geçecekse o zaman dediğiniz gibi önler 280/85R28'den 320/85R28'e geçmelidir.


380.85r38 (14.9.38) jant için önlere 320.85r.28 takılırsa şanzıman rahat tolere edebilir yani Sıkıntı falan olmaz o zaman.
 
Katılım
04.12.2007
Mesajlar
4,678
Yaş
41
Konum
lüleburgaz
1- Bize lütfen 380/70R38 'in fotoğrafını yükler misiniz buraya, öyle bir lastik ebadı dünya üzerinde yok. Tabi ki 70 yanağı biliyorum ama size 70 yanağı değil ebadın tamamını sordum.
2- Traker lastik markası değil, desen ismi.
3- Aşağıda 80 yanağın fotoğrafını görebilirsiniz.
4- Muadil başka birşeydir, muadil olmayan ebat değişikliği yapmak başka birşeydir.
5- 340/85 R 38 ile 380/85 R 38 arasında ki tur farkını traktör tölare edemez, 340/85 R 38 ile 380/80 R 38 arasındada ki tur farkını traktör tölare edebilir. Aynı ebat farklı markalarda bile tur yüzdeleri farklı çıkıyor. Teknik bilgi sabittir.

Ekli dosyayı görüntüle 31349


www.facebook.com/TrelleborgLastikleri
Ülkemizde 14.9r34 lastik ebadıhic kullanilmiyor bunun sebebi ne olabilir.aslinda teknik olarak 65-85 hp orta segment traktör de çok uygun bi ölçü.
Hatta 14.9r34 ve 12.4r24 en uyumlu ölçü olacağını dusunuyorum.
 
Katılım
15.02.2018
Mesajlar
36
Konum
Konya
14.9R34 ,yere basar açısından 16.9R30/18.4R30 ile 13.6R36 arasında , tur ölçüsü açısından birbirlerinin muadilleri oluyorlar. Ağır işlerde 16.9R30/18.4R30 ara işlerde 13.6R36 genişlik açısından kullanıma daha uygun, dünya üzerinde de ağırlıklı olarak bu iki ebat kullanılıyor. Makine/Traktör üreticilerinin lastik ebadlarına karar vermeleri çok profesyonelce değil aslında, maalesef.

Ülkemizde 14.9r34 lastik ebadıhic kullanilmiyor bunun sebebi ne olabilir.aslinda teknik olarak 65-85 hp orta segment traktör de çok uygun bi ölçü.
Hatta 14.9r34 ve 12.4r24 en uyumlu ölçü olacağını dusunuyorum.
 


Üst Alt