Ynt: traktörün ağırlık merkezi , fren pedalları hizasında gibi...
atilla link=topic=8364.msg88601#msg88601 date=1224960526' Alıntı:
traktörün ağırlık merkezi konusu ilgi görmedi...
sayın hocam;
bizi cisimlerin boyutları ilgilendiriyor.!!!!!!! yani eni,boyu ve yüksekliği....kütlesi,önemli değil..şimdi burada oturup falanca makinanın gücü bu,ağırlığı bu diye konu açsak uzar,uzar,uzar gider...
tarım traktörlerinin ağırlığını,faydalı yükü olarak kaçımız algılıyacak? beygir gücü başına düşen ağırlığın,çalışma esnasında performansa pozitif yöndeki etkisini kim araştırıcak? ama safra taşımaya gelince hepimiz ağırlık takıp sökme işinden kaçınırız..gerek olmadığı halde taşınan ağırlığın yakıta negatif yöndeki etkisini tartışmak yerine şu güçteki bu makine hafifmiş demek daha kolay.kolay çünki,bunları imal ve dizayn edenler bizim gibi düşünmez,bunların mühendislik diplomaları gençlik anısı olarak duvarları süsler!!!!
günümüz traktör üreticisi firmalar genellikle ağırlık oranları konusunda temkinliler.%60 ön %40 arka gibi düşünmeye çalışmaktalar.arkaya konulan yüküde hesaba katacak olursak ideal dağılımı yakalamak açısından başarılı sayılırlar.
bu konuda etkenler lastik basınçları,ebatları gibi olsada temelde ağırlık merkezi, dağılımının makina üzerindeki etkisi makinanın performansı üzerinde önemli bir unsur olarak ortaya çıkmaktadır.
konu önemli ama pek ilgi çekici olmamış..yeni konuyu ebetlar hakkında düşünebiliriz.o zaman katılım biraz daha fazla olur sanıyorum..saygı ve selamlarımla....