tt55 lerle case jx55


Ynt: tt55 lerle case jx55

Bakınız: http://www.caseih.com.tr/Traktor_Detay.aspx?cid=23&type=teknikOzellikler

ürünün broşüründe JX55C, JX65X ve JX75C 4 silindir ve 3200cc motor olduğunu belirtiyor.
Bazen üreticiler, farklı kategorilerde ürün çıkarmaktansa, elindekinin bazı kısımlarını kırparak veya ayarını düşürerek üründen farklı performans oluştururlar.
Burada konu traktör olduğuna göre, ya enjektör deliği büyük yada küçüktür, ya turbo büyük-küçük veya da belirttiğim kibi enjeksiyon pompası kısılmıştır yada biraz açılmıştır.
Yani fabrika bunlar üzerinde oynama yapar aynı üründen farklı seri elde etmek için. Bu işleme kısmen son elektronik sistem çıktığından beri 'chiptunnig' tabiri de kullanılır.

youtube ' da bununla ilgili bir video var. JX75C ' yi pompa ve turbo ayarı ile 90Beygir yapıldığı belirtiyor. Bir çok yerde 4 takviye ile traktör zorlanırken 1 düzle rahat çalışır hale gelmiş.

silindir ve pistonu aynı kabul edersek, 3 silindirli turbo beslemesiz bir motor pratikte 54 beygir üretebilir. 54/3=18beygir eder. 4 piston yaparsak 4x18=72Beygir. Bunu turbo besleme ile
desteklersek 10 beygir gibi bir güçü motor fazladan üretmeye başlar. 72+10=82 beygir. o videoda amca pompadada oynama yaptığını belirtiyor. Demek ki 90beygire çıkabiliyor.
Amca 2binTL civarı bir masraf olduğunu belirtmiş. Tabi traktörün garantisi bittikten sonra bunları yaptık diyor. Model arasındaki 30binTL gibi bir fark olduğunda neden göze alınmasın.

Bilgisayarda ise overclock (avırkılok) denir.
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

alında tt50 nin motoru ile td 80 nin motoru aynıdır piston gömlek aynı pompadan kısılmıstır.aslında tt50 80 beygirdir iç-*-* ;D zuha-*-s
:) oralarını tam bilemeyiz bu sene köyde tt patlaması yaşandı bizim önüne gelen 60 56 sını 640 ını 60 66 70 66 240 54c sini satıp tt aldı hayret verecek bi tablo oluştu aylar içinde geneldede 4x4 kabinli alındı e tabi klima olmayında gözümden direk düşüyor bizim buradada kabin şart pancar söıkümü gece yarılarına kadar 1 ay ı geçiyor şimdi bayramdan hemen soınra başlıyacaz kabin olmassa olmaz td de sııntı yokta tt kabinsiz ver panca yüküne zayıf kalıyor performansına yakıtına diyecek yok zehir gibi ama 4x4 klimalı kabinli 55 beygir lazım ki johndeere 5055 e ile case jx55c kalıyor seçenek olarak bende inadına case diyorum iyicede araştırmnak bilgi sahibi olmak istiyorum
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

gorus link=topic=77756.msg921414#msg921414 date=1411552944' Alıntı:
alında tt50 nin motoru ile td 80 nin motoru aynıdır piston gömlek aynı pompadan kısılmıstır.aslında tt50 80 beygirdir iç-*-* ;D zuha-*-s
:) oralarını tam bilemeyiz bu sene köyde tt patlaması yaşandı bizim önüne gelen 60 56 sını 640 ını 60 66 70 66 240 54c sini satıp tt aldı hayret verecek bi tablo oluştu aylar içinde geneldede 4x4 kabinli alındı e tabi klima olmayında gözümden direk düşüyor bizim buradada kabin şart pancar söıkümü gece yarılarına kadar 1 ay ı geçiyor şimdi bayramdan hemen soınra başlıyacaz kabin olmassa olmaz td de sııntı yokta tt kabinsiz ver panca yüküne zayıf kalıyor performansına yakıtına diyecek yok zehir gibi ama 4x4 klimalı kabinli 55 beygir lazım ki johndeere 5055 e ile case jx55c kalıyor seçenek olarak bende inadına case diyorum iyicede araştırmnak bilgi sahibi olmak istiyorum

http://www.caseih.com.tr/UserFiles/TractorSeries/TechnicalProperties/07052014083347-JXCSIRALIPage5.jpg
http://www.deere.com/tr_TR/products/equipment/tractors/5e_3cyl_series/5055e/5055e.page

broşürde case jx55c 4 silindir 1400d/d ' da 221Nm tork, 2150Kg kaldırma kapasitesi, 5055E ise 3 silindir 1800d/d ' da 213Nm tork üretiyor, 1800Kg kaldırma kapasitesi olduğu belirtiliyor.
bu değerlere göre Case jx55c JD5055E ' ye göre daha az yakar daha çok çeker ve daha fazla kaldırır. Case jx55c baya bir cevher saklıyor içinde. 5055E ise sınırını zorluyor.
Ama JD tutkunuz vardır gider onu alırsınız karar sizin.
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

yok bende 87 den beri fıat kullansakta hastalık yoktur iyi olana saygım vardır iyi olan iyidir vede iyi olana para vermesini severim birde yüzde 35 tork artışı diyor bunun traktöre etkileri nelerki
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

gorus link=topic=77756.msg921416#msg921416 date=1411554799' Alıntı:
yok bende 87 den beri fıat kullansakta hastalık yoktur iyi olana saygım vardır iyi olan iyidir vede iyi olana para vermesini severim birde yüzde 35 tork artışı diyor bunun traktöre etkileri nelerki

'yüzde 35 tork artışı ' nerede belirtiliyor? anlamadım?
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

pardon, tork artışı/tork rezervi motorda üretilen gücün tekerleklere %35 oranında iletildiğini belirtiyor. broşüre göre Case jx55c ' nin motoru 1400d/d ' da en verimli torkunu üretir(maksimum tork) yani altına düşüldüğünde çekiş düşer bayılma başlar üstüne çıkılırsa yakıt artar ve tork düşmeye başlar. 1400x35/100=490 1400+490=1890d/dakikada motor maximum devire çıkar. işte 1400 devir ile 1890 devir arasında tork kaybetmeden %35 tork artışı yapabiliyor motor. Bu grafikle izah edersem motor rölantide iken kaza basarsak, 1400d/d yukarıya sağa soğru bir çizgi çıkar biraz daha bastığımızda sağa doğru yatay gider sonra düşmeye başlar tork. http://www.trakkulup.net/ciftci-muhabbetleri/traktorde-tork-artisi-nasil/msg368902/#msg368902 burada arkadaşın belirtiği gibi vites düşme anında toparlanma daha kolay olur, mükemmel bir çekiş gücüne ulaşılır. Bu değerin normalinin %15-42 arasında olabileceğini kabul edersek case ortalamayı almış.
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

yani eşitlerine göre üstün bir özellik teşekkürler yorunmlar için herkese buda demek oluyorki düşük devirde tam performans az yakıt
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

gorus link=topic=77756.msg921414#msg921414 date=1411552944' Alıntı:
alında tt50 nin motoru ile td 80 nin motoru aynıdır piston gömlek aynı pompadan kısılmıstır.aslında tt50 80 beygirdir iç-*-* ;D zuha-*-s
:) oralarını tam bilemeyiz bu sene köyde tt patlaması yaşandı bizim önüne gelen 60 56 sını 640 ını 60 66 70 66 240 54c sini satıp tt aldı hayret verecek bi tablo oluştu aylar içinde geneldede 4x4 kabinli alındı e tabi klima olmayında gözümden direk düşüyor bizim buradada kabin şart pancar söıkümü gece yarılarına kadar 1 ay ı geçiyor şimdi bayramdan hemen soınra başlıyacaz kabin olmassa olmaz td de sııntı yokta tt kabinsiz ver panca yüküne zayıf kalıyor performansına yakıtına diyecek yok zehir gibi ama 4x4 klimalı kabinli 55 beygir lazım ki johndeere 5055 e ile case jx55c kalıyor seçenek olarak bende inadına case diyorum iyicede araştırmnak bilgi sahibi olmak istiyorum

case jx55c 1400d/d ile çift sürerken JD 5055E aynı işi 1800d/d ile yapıyor. her bir dakikada aradaki 400devir farkı uzun zamanda motorda Case ' nin piston, sekman ve gömlekte JD ' ye göre daha az yıpranacağını case ' nin rektefiye zamanının daha uzun olduğunu gösteriyor.
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

körsaban link=topic=77756.msg921410#msg921410 date=1411551002' Alıntı:
pompa ayarı die bişey yok pompalar komple farklı olur motorun zamanlamaları turbo basınc seviyeleri enjektörler baskı balata sistemleri ayna mahruti oranlarına kadar değişiyor.

Abim TTF de avans ayarı yapıyordu kendisi öyle demiyor ama?
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

gorus link=topic=77756.msg921434#msg921434 date=1411558249' Alıntı:
buda bize casenin heryönüyle üstünlükleri olacagını gösteriyor :)

Bu konuda arkadaş haklı erkuntlar da alışılandan daha aşağı devirlerde iş yaptığı için motor saat yapmıyor gerek yolda gerek tarlada mesela bizim td 65 b yolda 23-25 gazda aşağı kullandığın zaman gitmiyormuş gibi geliyor ama bu td nin son gazdaki süratini inanın erkunt 1800 devirde buluyor tarlada da aynı eğer iki motor derin sürümlerde sürersek erkunt takviye 3 1600 devirde nh 2 nin 2 sinde 2000 devirde aynı gidiyorlar sonuçta nh mazota yükleniyor 2 nin 3 ilede yürümesi için dizi başında ayağının altında gazı komple doldurup kalkman lazım oda benim hoşuma gitmiyor en ufak sertlikte motor ölüp gidiyor
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

wr1924 link=topic=77756.msg921413#msg921413 date=1411552932' Alıntı:
Bakınız: http://www.caseih.com.tr/Traktor_Detay.aspx?cid=23&type=teknikOzellikler

ürünün broşüründe JX55C, JX65X ve JX75C 4 silindir ve 3200cc motor olduğunu belirtiyor.
Bazen üreticiler, farklı kategorilerde ürün çıkarmaktansa, elindekinin bazı kısımlarını kırparak veya ayarını düşürerek üründen farklı performans oluştururlar.
Burada konu traktör olduğuna göre, ya enjektör deliği büyük yada küçüktür, ya turbo büyük-küçük veya da belirttiğim kibi enjeksiyon pompası kısılmıştır yada biraz açılmıştır.
Yani fabrika bunlar üzerinde oynama yapar aynı üründen farklı seri elde etmek için. Bu işleme kısmen son elektronik sistem çıktığından beri 'chiptunnig' tabiri de kullanılır.

youtube ' da bununla ilgili bir video var. JX75C ' yi pompa ve turbo ayarı ile 90Beygir yapıldığı belirtiyor. Bir çok yerde 4 takviye ile traktör zorlanırken 1 düzle rahat çalışır hale gelmiş.

silindir ve pistonu aynı kabul edersek, 3 silindirli turbo beslemesiz bir motor pratikte 54 beygir üretebilir. 54/3=18beygir eder. 4 piston yaparsak 4x18=72Beygir. Bunu turbo besleme ile
desteklersek 10 beygir gibi bir güçü motor fazladan üretmeye başlar. 72+10=82 beygir. o videoda amca pompadada oynama yaptığını belirtiyor. Demek ki 90beygire çıkabiliyor.
Amca 2binTL civarı bir masraf olduğunu belirtmiş. Tabi traktörün garantisi bittikten sonra bunları yaptık diyor. Model arasındaki 30binTL gibi bir fark olduğunda neden göze alınmasın.

Bilgisayarda ise overclock (avırkılok) denir.

youtubede ızlemıs oldugun traktor jx75 olması gerekıyor yani c serisi değil oradakı traktorede turbo ıntercool buyutmesı ve ıyı bır pompa ayarı yapıldıgı soylenıyor...ayrıca elektronık beynı olamayan traktore chıptunıng uygulanmıyor kısmen chıp tunıng demıssın bu ancak stage 1 olarak adlandırılan basıt bır motor modıfıkasyonudur 1-2-3 dıye gıder durur degısen buyuyen parcaya gore modıfıkasyon olusturulur...Burada asıl tartısılması konusulması gereken durum fabrıkada ınce bır pompa ayarı yanı standart bır ayar yapılmaması gelen pompa dırek takılıyor her cıkan motora ozellıgıne gore ıyı bır ayar verılse zaten mevcut gucu kullanmıs oluruz Iyı bır pompacıya ayar yaptıran arkadaslar traktorune uygun ozellıkte yapılan ınce ayarlar sonucu bayılmaların gıttıgını serılıgın ve ekonomıklıgın geldıgını soyluyor tabı altını cızmek gerek bunun ıcın ıyı bır pompa ustası bulmak lazım
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

daha dün 5625 pompadan geldi traktörü tanıyamadık bi akrabanın çokta kullandıgım ortak iş yaptıgımız birisinindi okadarmı değişir bi traktör sesiyle performansıyla yakıtıyla aşırı derecede hoşuma gitti doğrusu ayrıca sıcak bi haber az önce tkdk dan çıkan massey 5410 u indirdik :))
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

gorus link=topic=77756.msg921517#msg921517 date=1411578295' Alıntı:
daha dün 5625 pompadan geldi traktörü tanıyamadık bi akrabanın çokta kullandıgım ortak iş yaptıgımız birisinindi okadarmı değişir bi traktör sesiyle performansıyla yakıtıyla aşırı derecede hoşuma gitti doğrusu ayrıca sıcak bi haber az önce tkdk dan çıkan massey 5410 u indirdik :))

Yeni traktörünüz hayırlı olsun abi kaçıncı dönemden aldınız?
 

Ynt: tt55 lerle case jx55

sağolasın bizim yan komşunun akrabamın hem arkadaşım olur yakıın tam ayrıntısını bilmiyorum ama saat 7 mi o civarda geldi
:)
 
Ynt: tt55 lerle case jx55

gorus link=topic=77756.msg921517#msg921517 date=1411578295' Alıntı:
daha dün 5625 pompadan geldi traktörü tanıyamadık bi akrabanın çokta kullandıgım ortak iş yaptıgımız birisinindi okadarmı değişir bi traktör sesiyle performansıyla yakıtıyla aşırı derecede hoşuma gitti doğrusu ayrıca sıcak bi haber az önce tkdk dan çıkan massey 5410 u indirdik :))
alacagınız jx55c yede ıyı bır pompa ayarı yaptırın farkını goreceksınız bende yaptırıcam jx75cye yaptıranların cogu memnun cevremde....
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt