TT65 | 500 Saat Kullanıcı Deneyimi


Merhaba arkadaşlar, size tt65 ile ilk 500 saat deneyimlerimi aktaracağım belki ileride bu traktörü alacaklar için bir ön bilgi olur.

öncelikle bir diğer traktörümüz 2006 tt55 ve ve onuda sıfır almıştık ona göre bir değerlendirme yapacağım.

Traktör 2016 model tam 503 saatte ve en az 300 saatini ben kullandım, traktör temiz kullanıldı herhangi bir zorlama ya da hor kullanım olmadı.



42819


Öncelikle traktörün ergonomik sorunları var!

1. Orta kol askı telinin sürtme sorunu: Bazı ekipmanlarda orta kol bu askıya çarptıyor ve çiziliyor, ses yapıyor vs. Bunu buraya koyan mühendis hiç mi düşünememiş bu kolun buraya sürteceğini ? ne kadar tt serisi gördüysem orta kol bu vaziyette çiziklerle dolu bence büyük bir mühendislik hatası.
42820



2. Vites kollarının konumlandırılması: En büyük sorunlardan bir tanesi de bu, vites kolları çok kötü konumlandırılmış, traktöre binerken inerken insanın ayaklarına çarpıyor. Hiç bunu tasarlayanlar inip binmiyor mu merak ediyorum. Çok daha iyi olabilirdi aşağıya örnek fotoğrafları bırakıyorum.

42821
42822


3.Koltuk ile direksiyon arası: Boyuma göre(1.70cm) koltuğun pozisyonunu ayarladığım da inip binerken ayağım direksiyon ile koltuk arasından sürterek zorla geçiyor(direksiyon en yüksek konumda olmasına rağmen). Koltuğu geri aldığımda ise ayaklarım debriyaja ve frene yetişmekte zorlanıyor. eski TT serisinde direksiyon yüksekte koltuk daha aşağıdaydı.
42823



4. Debriyaj çok sert: Gerçekten çok ağır debriyajı var, gübre doldurma gibi ileri geri yapılan işlerde bacağınızı ağrıtıyor akşama doğru. Eski TT serisinde yumuşacıktı debriyaj.
42824


5. Debriyaj teli uzama sorunu: Evet yanlış duymadınız debriyaj teli kendi kendine uzuyor zamanla, şuana kadar 3 defa ayar yaptım kendim servislik bir sorun yaşamadım fakat servis de onayladı bunların debriyaj tellerinde kronik bir sorun varmış. 1500 saat yapan bir tt kullanıcısıyla konuştum 2 defa debriyaj teli değişmiş bana pek sorun çıkarmadı debriyaj balatası tuttuğunu anladığımda kendim anahtarla ayarlıyorum.

6. Fren sorunu: Traktör ilk geldiğinden bu yana frenlerinde bir tutarsızlık var, bir taraf hep bir fazla tutuyor dengeyi yakalayamadım. Ayrıca iki defa fren pedalı aşağıya çöktü ve altından ayar dişini yükselttim bu da demek oluyor ki sanırım hızlı balata bitiriyor. Servisteki usta 500 saatte balata bitirenler var eskiler gibi uzun ömürlü değil bunların balataları dedi.

7. Fren yağ ışığı yanıyor: Evet traktör fren yağ ışını yaktı gördüğünüz gibi. Tabi ışık yanmaya başladığında direkt servisi aradım sordum bu neden yanar diye, onlarında cevabı arka hidrolik yağı az olabilir ondan yanabilir dedi. Eğer yağ eksik değilse sensör bozulmuştur dedi. Önemli bir sorun değil kafayı takmanıza gerek yok gibi şeyler söyledi. Bende bir ışık için 20km uzaktaki servise gitmek istemedim. 50 saattirde yanıyor sorun çıkmadı. Çözümünü bilen arkadaşlar varsa yazabilir.

42825


8. Dört çekere geçiş: Evet bu da sıkıntılı sol altta bir kol yapmışlar onu aşağı itince 4 çeker yukarı kaldırınca 2 çeker oluyor ama takarken durmak zorundasınız ve gerçekten çok zor geçiyor, dişlilerin birbirine denk gelmesi lazım bazen ileri geri yapmak zorunda kalıyorsunuz. Erkuntlar mesela bu konuda çok iyi, el freni gibi önleri hareket halinde çok kolay bir şekilde bağlayıp ayırabiliyorsunuz.

42826


9. Vitesler zor geçiyor: Evet bir diğer sorunda bu özellikle 1 ve geri vitese geçişleri net değil özellikle geri vitese geçerken sürekli bir cartlama sesi var ne kadar debriyaja dibine kadar bassam da.

10.Hidrolik beyini bozuldu: Yaşadığım en büyük sorunu sona sakladım. Traktörün 400 saatte hidrolik beyini bozuldu. Tarlada pulluk ile sürüm yaparken ısındığında başlıyor ve kollar tepkisiz kalıyor ne hassasiyet çalışıyor ne de orta kol, biraz bekleyip soğuyunca normale dönüyor. Servise 400 saatte arıza yapması normal mi dedim, 100 saatte de yapabilir 2000 saatte de yapabilir, bize bu sorundan gelen çok traktör var dedi. Beyinin değişmesi lazımmış fiyat olarak da 1200tl + işçilik istediler, yaptırmadım sezon bitti diye. Yeni sezonda yine aynı şekilde yaparsa yaptırırım.


Deneyimlerin bu kadar, genel olarak traktörü konforsuz buluyorum, debriyaj sert, vites geçişleri öyle, kabin dar ve yalıtım kötü, inip binmek konforsuz vs. Bunu alacaklara önerim eğer şart değilse kabinsiz gölgelikli alın derim.

Şuan fiyat listesine bakıyorum 143bin lira yazıyor şaka gibi :), bu traktöre 140 bin lira verenin aklına acırım. Biz 70bin liraya aldık. Bunu aldığımızda 4.65 100 bin lira gibiydi arada 30 bin lira fark vardı. Yada aynı şekilde td65d'de o fiyatlardaydı keşke biraz daha borçlanıp onlardan almak varmış. 2006 model tt'den çok memnunduk bu da iyidir mantığıyla aldık ama hüsran oldu biraz. Tabi iyi yönleri yok değil var mesela çok az yakıyor, ben genel olarak sorunlarını yazdım. Neyse okuduğunuz için teşekkür ederim umarım birilerine faydalı olur bu yazı:).
 
Bi abimiz sıfır aldı ben de kullandım hakikaten aynı şeyleri düşündüm özellikle sağdaki vites kolu ilerdeyken o taraftan inip binme şansınız yok gibi bişey ergonomik değil koltuk çok yüksek çok sesli çalışıyor, vitesi ileri geri takarken carrt currt, garip bişey. Abim batmıştı kumda ama traktör tamamen oturmuş bütün tekerler kumun içinde boşta önler hiç ikisi birden dönmüyor tek tek, garip geldi bana. Traktör kısa ve küçük olduğundan çekebileceği pulluğu takamıyor mecburen küçük takıyor. Onun ki şuan acayip fazla yakıyor ama daha 500 saat olmadı düşer diye umuyoruz
 
Bi abimiz sıfır aldı ben de kullandım hakikaten aynı şeyleri düşündüm özellikle sağdaki vites kolu ilerdeyken o taraftan inip binme şansınız yok gibi bişey ergonomik değil koltuk çok yüksek çok sesli çalışıyor, vitesi ileri geri takarken carrt currt, garip bişey. Abim batmıştı kumda ama traktör tamamen oturmuş bütün tekerler kumun içinde boşta önler hiç ikisi birden dönmüyor tek tek, garip geldi bana. Traktör kısa ve küçük olduğundan çekebileceği pulluğu takamıyor mecburen küçük takıyor. Onun ki şuan acayip fazla yakıyor ama daha 500 saat olmadı düşer diye umuyoruz
Çekmesi ve yakıtı iyi, 65hp traktör ne kadar çekiyorsa bu da o kadar çekiyor sıkıntı yok. 4lü 9 inç alpler kullanıyorum genellikle 4 takviye sürüyorum ama bu yukarıda yazdığım sorunlar moralimi bozuyor.
 
Yıl olmuş 2019, hala geri vitesinde senkromeç olmayan bir traktör üretiliyor. Bu yüzdendir bahsettiğiniz ses dişlilerden geliyor.

Fiat'ın 40 sene önce kullanmış olup, avrupadaki traktörlerde çoktan beri terk ettiği şanzımanı satmaya devam ediyorlar. Bu suç NH'nin değil, Koç ile alakalıdır.
 
Paylaşım için teşekkürler,
Askı kolu için genelde ucu kancalı 30 cm lik zincir kullanırız, pratik olur.
Vites kolları, değişik ebat ve şekillerde bulunuyor, kolun bükülmesi gereken kısmı ısıtılıp yeni şekil verilebilir, Steyr 768 de farklı tip kullanımları var.
Debriyaj sertliği, balata da kullanılan yaylardan ve askı kolunun şekil eksikliğinden kaynaklanır, moment hesabını düşük yapmışlar.
Debriyajın telli olması güvenlik için hoş karşılanmaz, çubuklu şekle tasarım müsaitse çevirmenizi öneririm.
Frenler maalesef, kronik sorunludur. :(
Dört çekere geçiş için çeker merkezinde dil var, taşlamak istiyor, yerine tam oturur, atma veya boşlama yapmaz.Erkunt 58 bizde kullanıyoruz, egzozdan yağ kokusu veriyor, frenleri on para etmez.
Mühendisi yakında görmedim, müşteri hizmetlerine de bildirim vermeniz iyi olur.
 
Paylaşım için teşekkürler,
Askı kolu için genelde ucu kancalı 30 cm lik zincir kullanırız, pratik olur.
Vites kolları, değişik ebat ve şekillerde bulunuyor, kolun bükülmesi gereken kısmı ısıtılıp yeni şekil verilebilir, Steyr 768 de farklı tip kullanımları var.
Debriyaj sertliği, balata da kullanılan yaylardan ve askı kolunun şekil eksikliğinden kaynaklanır, moment hesabını düşük yapmışlar.
Debriyajın telli olması güvenlik için hoş karşılanmaz, çubuklu şekle tasarım müsaitse çevirmenizi öneririm.
Frenler maalesef, kronik sorunludur. :(
Dört çekere geçiş için çeker merkezinde dil var, taşlamak istiyor, yerine tam oturur, atma veya boşlama yapmaz.Erkunt 58 bizde kullanıyoruz, egzozdan yağ kokusu veriyor, frenleri on para etmez.
Mühendisi yakında görmedim, müşteri hizmetlerine de bildirim vermeniz iyi olur.
Debriyaj normale çevirilemez çünkü ilk önce pedal ön gövdeye giriyor oradan telle tekrar alta geliyor, en azından çevirilse bile kolay bir iş değil.

Vites kollarını ısıtıp eğmek sorun değil ama yer kısıtlı sağ tarafta, örneğin 2.vitesde koltuğa çok yaklaşıyor. Bükülünce büyük ihtimalle çarpar bir taraflara. Bu da bizim alabileceğimiz sorun değil.

Bu sorunlar 2011 yılından bu yana yani traktör İlk çıktığından bu yana var. Ben 2016 da aldım 5 yılda düzeltseler düzeltirlerdi. Yani boşa bildirim yapmaya gerek yok. Tt4 serisi varken artık normal tt serisini geliştireceklerini sanmıyorum.

Yorumunuz için teşekkür ederim.
 

Merhaba arkadaşlar, size tt65 ile ilk 500 saat deneyimlerimi aktaracağım belki ileride bu traktörü alacaklar için bir ön bilgi olur.

öncelikle bir diğer traktörümüz 2006 tt55 ve ve onuda sıfır almıştık ona göre bir değerlendirme yapacağım.

Traktör 2016 model tam 503 saatte ve en az 300 saatini ben kullandım, traktör temiz kullanıldı herhangi bir zorlama ya da hor kullanım olmadı.



Ekli dosyayı görüntüle 42819

Öncelikle traktörün ergonomik sorunları var!

1. Orta kol askı telinin sürtme sorunu: Bazı ekipmanlarda orta kol bu askıya çarptıyor ve çiziliyor, ses yapıyor vs. Bunu buraya koyan mühendis hiç mi düşünememiş bu kolun buraya sürteceğini ? ne kadar tt serisi gördüysem orta kol bu vaziyette çiziklerle dolu bence büyük bir mühendislik hatası.
Ekli dosyayı görüntüle 42820



2. Vites kollarının konumlandırılması: En büyük sorunlardan bir tanesi de bu, vites kolları çok kötü konumlandırılmış, traktöre binerken inerken insanın ayaklarına çarpıyor. Hiç bunu tasarlayanlar inip binmiyor mu merak ediyorum. Çok daha iyi olabilirdi aşağıya örnek fotoğrafları bırakıyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 42821Ekli dosyayı görüntüle 42822

3.Koltuk ile direksiyon arası: Boyuma göre(1.70cm) koltuğun pozisyonunu ayarladığım da inip binerken ayağım direksiyon ile koltuk arasından sürterek zorla geçiyor(direksiyon en yüksek konumda olmasına rağmen). Koltuğu geri aldığımda ise ayaklarım debriyaja ve frene yetişmekte zorlanıyor. eski TT serisinde direksiyon yüksekte koltuk daha aşağıdaydı.
Ekli dosyayı görüntüle 42823


4. Debriyaj çok sert: Gerçekten çok ağır debriyajı var, gübre doldurma gibi ileri geri yapılan işlerde bacağınızı ağrıtıyor akşama doğru. Eski TT serisinde yumuşacıktı debriyaj.
Ekli dosyayı görüntüle 42824

5. Debriyaj teli uzama sorunu: Evet yanlış duymadınız debriyaj teli kendi kendine uzuyor zamanla, şuana kadar 3 defa ayar yaptım kendim servislik bir sorun yaşamadım fakat servis de onayladı bunların debriyaj tellerinde kronik bir sorun varmış. 1500 saat yapan bir tt kullanıcısıyla konuştum 2 defa debriyaj teli değişmiş bana pek sorun çıkarmadı debriyaj balatası tuttuğunu anladığımda kendim anahtarla ayarlıyorum.

6. Fren sorunu: Traktör ilk geldiğinden bu yana frenlerinde bir tutarsızlık var, bir taraf hep bir fazla tutuyor dengeyi yakalayamadım. Ayrıca iki defa fren pedalı aşağıya çöktü ve altından ayar dişini yükselttim bu da demek oluyor ki sanırım hızlı balata bitiriyor. Servisteki usta 500 saatte balata bitirenler var eskiler gibi uzun ömürlü değil bunların balataları dedi.

7. Fren yağ ışığı yanıyor: Evet traktör fren yağ ışını yaktı gördüğünüz gibi. Tabi ışık yanmaya başladığında direkt servisi aradım sordum bu neden yanar diye, onlarında cevabı arka hidrolik yağı az olabilir ondan yanabilir dedi. Eğer yağ eksik değilse sensör bozulmuştur dedi. Önemli bir sorun değil kafayı takmanıza gerek yok gibi şeyler söyledi. Bende bir ışık için 20km uzaktaki servise gitmek istemedim. 50 saattirde yanıyor sorun çıkmadı. Çözümünü bilen arkadaşlar varsa yazabilir.

Ekli dosyayı görüntüle 42825

8. Dört çekere geçiş: Evet bu da sıkıntılı sol altta bir kol yapmışlar onu aşağı itince 4 çeker yukarı kaldırınca 2 çeker oluyor ama takarken durmak zorundasınız ve gerçekten çok zor geçiyor, dişlilerin birbirine denk gelmesi lazım bazen ileri geri yapmak zorunda kalıyorsunuz. Erkuntlar mesela bu konuda çok iyi, el freni gibi önleri hareket halinde çok kolay bir şekilde bağlayıp ayırabiliyorsunuz.

Ekli dosyayı görüntüle 42826

9. Vitesler zor geçiyor: Evet bir diğer sorunda bu özellikle 1 ve geri vitese geçişleri net değil özellikle geri vitese geçerken sürekli bir cartlama sesi var ne kadar debriyaja dibine kadar bassam da.

10.Hidrolik beyini bozuldu: Yaşadığım en büyük sorunu sona sakladım. Traktörün 400 saatte hidrolik beyini bozuldu. Tarlada pulluk ile sürüm yaparken ısındığında başlıyor ve kollar tepkisiz kalıyor ne hassasiyet çalışıyor ne de orta kol, biraz bekleyip soğuyunca normale dönüyor. Servise 400 saatte arıza yapması normal mi dedim, 100 saatte de yapabilir 2000 saatte de yapabilir, bize bu sorundan gelen çok traktör var dedi. Beyinin değişmesi lazımmış fiyat olarak da 1200tl + işçilik istediler, yaptırmadım sezon bitti diye. Yeni sezonda yine aynı şekilde yaparsa yaptırırım.


Deneyimlerin bu kadar, genel olarak traktörü konforsuz buluyorum, debriyaj sert, vites geçişleri öyle, kabin dar ve yalıtım kötü, inip binmek konforsuz vs. Bunu alacaklara önerim eğer şart değilse kabinsiz gölgelikli alın derim.

Şuan fiyat listesine bakıyorum 143bin lira yazıyor şaka gibi :), bu traktöre 140 bin lira verenin aklına acırım. Biz 70bin liraya aldık. Bunu aldığımızda 4.65 100 bin lira gibiydi arada 30 bin lira fark vardı. Yada aynı şekilde td65d'de o fiyatlardaydı keşke biraz daha borçlanıp onlardan almak varmış. 2006 model tt'den çok memnunduk bu da iyidir mantığıyla aldık ama hüsran oldu biraz. Tabi iyi yönleri yok değil var mesela çok az yakıyor, ben genel olarak sorunlarını yazdım. Neyse okuduğunuz için teşekkür ederim umarım birilerine faydalı olur bu yazı:).
Gaz pedalının konumunu da yazsaydınız
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihat333
Merhaba arkadaşlar, size tt65 ile ilk 500 saat deneyimlerimi aktaracağım belki ileride bu traktörü alacaklar için bir ön bilgi olur.

öncelikle bir diğer traktörümüz 2006 tt55 ve ve onuda sıfır almıştık ona göre bir değerlendirme yapacağım.

Traktör 2016 model tam 503 saatte ve en az 300 saatini ben kullandım, traktör temiz kullanıldı herhangi bir zorlama ya da hor kullanım olmadı.



Ekli dosyayı görüntüle 42819

Öncelikle traktörün ergonomik sorunları var!

1. Orta kol askı telinin sürtme sorunu: Bazı ekipmanlarda orta kol bu askıya çarptıyor ve çiziliyor, ses yapıyor vs. Bunu buraya koyan mühendis hiç mi düşünememiş bu kolun buraya sürteceğini ? ne kadar tt serisi gördüysem orta kol bu vaziyette çiziklerle dolu bence büyük bir mühendislik hatası.
Ekli dosyayı görüntüle 42820



2. Vites kollarının konumlandırılması: En büyük sorunlardan bir tanesi de bu, vites kolları çok kötü konumlandırılmış, traktöre binerken inerken insanın ayaklarına çarpıyor. Hiç bunu tasarlayanlar inip binmiyor mu merak ediyorum. Çok daha iyi olabilirdi aşağıya örnek fotoğrafları bırakıyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 42821Ekli dosyayı görüntüle 42822

3.Koltuk ile direksiyon arası: Boyuma göre(1.70cm) koltuğun pozisyonunu ayarladığım da inip binerken ayağım direksiyon ile koltuk arasından sürterek zorla geçiyor(direksiyon en yüksek konumda olmasına rağmen). Koltuğu geri aldığımda ise ayaklarım debriyaja ve frene yetişmekte zorlanıyor. eski TT serisinde direksiyon yüksekte koltuk daha aşağıdaydı.
Ekli dosyayı görüntüle 42823


4. Debriyaj çok sert: Gerçekten çok ağır debriyajı var, gübre doldurma gibi ileri geri yapılan işlerde bacağınızı ağrıtıyor akşama doğru. Eski TT serisinde yumuşacıktı debriyaj.
Ekli dosyayı görüntüle 42824

5. Debriyaj teli uzama sorunu: Evet yanlış duymadınız debriyaj teli kendi kendine uzuyor zamanla, şuana kadar 3 defa ayar yaptım kendim servislik bir sorun yaşamadım fakat servis de onayladı bunların debriyaj tellerinde kronik bir sorun varmış. 1500 saat yapan bir tt kullanıcısıyla konuştum 2 defa debriyaj teli değişmiş bana pek sorun çıkarmadı debriyaj balatası tuttuğunu anladığımda kendim anahtarla ayarlıyorum.

6. Fren sorunu: Traktör ilk geldiğinden bu yana frenlerinde bir tutarsızlık var, bir taraf hep bir fazla tutuyor dengeyi yakalayamadım. Ayrıca iki defa fren pedalı aşağıya çöktü ve altından ayar dişini yükselttim bu da demek oluyor ki sanırım hızlı balata bitiriyor. Servisteki usta 500 saatte balata bitirenler var eskiler gibi uzun ömürlü değil bunların balataları dedi.

7. Fren yağ ışığı yanıyor: Evet traktör fren yağ ışını yaktı gördüğünüz gibi. Tabi ışık yanmaya başladığında direkt servisi aradım sordum bu neden yanar diye, onlarında cevabı arka hidrolik yağı az olabilir ondan yanabilir dedi. Eğer yağ eksik değilse sensör bozulmuştur dedi. Önemli bir sorun değil kafayı takmanıza gerek yok gibi şeyler söyledi. Bende bir ışık için 20km uzaktaki servise gitmek istemedim. 50 saattirde yanıyor sorun çıkmadı. Çözümünü bilen arkadaşlar varsa yazabilir.

Ekli dosyayı görüntüle 42825

8. Dört çekere geçiş: Evet bu da sıkıntılı sol altta bir kol yapmışlar onu aşağı itince 4 çeker yukarı kaldırınca 2 çeker oluyor ama takarken durmak zorundasınız ve gerçekten çok zor geçiyor, dişlilerin birbirine denk gelmesi lazım bazen ileri geri yapmak zorunda kalıyorsunuz. Erkuntlar mesela bu konuda çok iyi, el freni gibi önleri hareket halinde çok kolay bir şekilde bağlayıp ayırabiliyorsunuz.

Ekli dosyayı görüntüle 42826

9. Vitesler zor geçiyor: Evet bir diğer sorunda bu özellikle 1 ve geri vitese geçişleri net değil özellikle geri vitese geçerken sürekli bir cartlama sesi var ne kadar debriyaja dibine kadar bassam da.

10.Hidrolik beyini bozuldu: Yaşadığım en büyük sorunu sona sakladım. Traktörün 400 saatte hidrolik beyini bozuldu. Tarlada pulluk ile sürüm yaparken ısındığında başlıyor ve kollar tepkisiz kalıyor ne hassasiyet çalışıyor ne de orta kol, biraz bekleyip soğuyunca normale dönüyor. Servise 400 saatte arıza yapması normal mi dedim, 100 saatte de yapabilir 2000 saatte de yapabilir, bize bu sorundan gelen çok traktör var dedi. Beyinin değişmesi lazımmış fiyat olarak da 1200tl + işçilik istediler, yaptırmadım sezon bitti diye. Yeni sezonda yine aynı şekilde yaparsa yaptırırım.


Deneyimlerin bu kadar, genel olarak traktörü konforsuz buluyorum, debriyaj sert, vites geçişleri öyle, kabin dar ve yalıtım kötü, inip binmek konforsuz vs. Bunu alacaklara önerim eğer şart değilse kabinsiz gölgelikli alın derim.

Şuan fiyat listesine bakıyorum 143bin lira yazıyor şaka gibi :), bu traktöre 140 bin lira verenin aklına acırım. Biz 70bin liraya aldık. Bunu aldığımızda 4.65 100 bin lira gibiydi arada 30 bin lira fark vardı. Yada aynı şekilde td65d'de o fiyatlardaydı keşke biraz daha borçlanıp onlardan almak varmış. 2006 model tt'den çok memnunduk bu da iyidir mantığıyla aldık ama hüsran oldu biraz. Tabi iyi yönleri yok değil var mesela çok az yakıyor, ben genel olarak sorunlarını yazdım. Neyse okuduğunuz için teşekkür ederim umarım birilerine faydalı olur bu yazı:).
Bunlara katılıyorum.Bende 6556s aldım.2016 model sıfır.
Orta kolun tutacağı yayı ucundan kısalttım.Eger şimdi yine kullanırken değerse arka kol ayarlarını fazla dengesiz yaptigimi düşünüp kol ayarlarını normalleştiriyorum.
Debriyaj 300 saatte bitti.Servis debriyaji eli ile ,çektirdi bağlantıları yukarı kadar esnetti,biraz idare eder dedi.Ucunda kullanıyoruz ama sanki viteslere zor geçiyor.
Frenler bir tanesi az tutuyor ve bu yüzden ayarlanmamış gibi oluyor.Sonuna kadar bas samda az tutuyor .Sanirim problem çıkaran tarafın frenini komple değiştirmek lazim.
Diğer ergonomi ile ilgili yer darlığı sorunlarına katılıyorum.
 
Bunlara katılıyorum.Bende 6556s aldım.2016 model sıfır.
Orta kolun tutacağı yayı ucundan kısalttım.Eger şimdi yine kullanırken değerse arka kol ayarlarını fazla dengesiz yaptigimi düşünüp kol ayarlarını normalleştiriyorum.
Debriyaj 300 saatte bitti.Servis debriyaji eli ile ,çektirdi bağlantıları yukarı kadar esnetti,biraz idare eder dedi.Ucunda kullanıyoruz ama sanki viteslere zor geçiyor.
Frenler bir tanesi az tutuyor ve bu yüzden ayarlanmamış gibi oluyor.Sonuna kadar bas samda az tutuyor .Sanirim problem çıkaran tarafın frenini komple değiştirmek lazim.
Diğer ergonomi ile ilgili yer darlığı sorunlarına katılıyorum.
300 saatdeki debriyajın bitmesi kullanıcı hatası mı yoksa fabrika hatasından mı kaynaklı.Çevremde nh traktörlerde 1000 saat altında değiştiren baya kişi var ama bir akrabamda 5000 saatde 65-56 4 çeker var o daha orjinal balata.
 
Cihat 333 arkadaşımız gayet iyi bir şekilde anlatmış , fanatiklik yapmamış, bu modeli arada bende kullanıyorum , aşşa yukarı aynı izlenimlerim aynı , tam oturmuş, vites kazık , debriyaj aynı , sekromeç yok , tek fren yaoamıyor, debriyaja basınca fren dedalıda tutuyor, abuk sabuk şeyler, artı yanı bir tek motor kalitesi kolayına fektefeye düşmez, verilen parayı hak etmiyor, ve nh , türk traktör fsbrikası hiç yenilik yapmıyor, sekromeç bile yok, masraftan kaçılıyor.misal 5403 jd diyelim , sekromeçli, 2003 ten beri , vites çok yumuşak , frenler , tek fren çok kolay, noksanları, bir vites noksandı, yaptılar, lift o matik yoktu yaptılar, debriyajsuz şatıl yaptılar, ergonomi süper, kabin almanlara takılandan , kabin sessşzliği 75 desibel, sıfur sordum 135 dediler, 130 verirler, ihtiyacım olsa hiç tereddüt stmeden alırım yıllardır ikinci motor olarak kullanıyorum iki tane depiştim , üçğncğye alsam hiç tereddüt etmem, nh de çşftçiye yenilik sunsun dğnya kadar para alıyor, çok uzattım , Allah herkesin gönlüne göre versin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihat333
300 saatdeki debriyajın bitmesi kullanıcı hatası mı yoksa fabrika hatasından mı kaynaklı.Çevremde nh traktörlerde 1000 saat altında değiştiren baya kişi var ama bir akrabamda 5000 saatde 65-56 4 çeker var o daha orjinal balata.
Eyüp 2 yılik garanti bitti diye kabul etmediler. Ben daha önce 1969 yılından beri fiat 415 den bu yana çıkan her fiat lisanslı traktorumuzun olduğunu kullandığınmı ve hiç birinin debriyaj bitimi yaşamadığını.Kullanici hatası yapmadığımı yazılı sözlü belirttim ama kabul etmediler.
Bu debriyaj işinde en iyisi" luk" markaymış ama bizimkilerde valeo varmış onunda kanat sayısı azmış falan filan.Şimdi değişirse 5,6 kanatlı olandan yapılacakmış onlar iyiymiş.
Ben bu debriyaj balata bitmesini.
Traktöru çalıştırmak için kütüğün sol yanında kuyruk mili debriyajı var sarı topuzlu.O kol aşağıya indirilip öyle traktör çalıştırılıyor.Sonra traktör çalıştıktan sonra kol yukarı alınıp.Göstergede de sari ışığın yandığı halde hareket edilmeli.Eger bu kuyruk mili debriyaj kolu aşağıda kullanılırsa oluyor.Kullanmağa devam edilirse koku oluyor sanki yağ kokusu gibi.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: anamurluva
Eyüp 2 yılik garanti bitti diye kabul etmediler. Ben daha önce 1969 yılından beri fiat 415 den bu yana çıkan her fiat lisanslı traktorumuzun olduğunu kullandığınmı ve hiç birinin debriyaj bitimi yaşamadığını.Kullanici hatası yapmadığımı yazılı sözlü belirttim ama kabul etmediler.
Bu debriyaj işinde en iyisi" luk" markaymış ama bizimkilerde valeo varmış onunda kanat sayısı azmış falan filan.Şimdi değişirse 5,6 kanatlı olandan yapılacakmış onlar iyiymiş.
Ben bu debriyaj balata bitmesini.
Traktöru çalıştırmak için kütüğün sol yanında kuyruk mili debriyajı var sarı topuzlu.O kol aşağıya indirilip öyle traktör çalıştırılıyor.Sonra traktör çalıştıktan sonra kol yukarı alınıp.Göstergede de sari ışığın yandığı halde hareket edilmeli.Eger bu kuyruk mili debriyaj kolu aşağıda kullanılırsa oluyor.Kullanmağa devam edilirse koku oluyor sanki yağ kokusu gibi.
luk gercekten kalıte ama fıyatı nerdeyse valeonun 2 katı
 
  • Beğen
Tepkiler: Aygün 10
Luk ,Zaten bu 65 serisi ne uygun yokmuş uymuyormuş, valeonun kanat sayısı fazla olan iyiymiş tamamen bitince onu takacaklar

Abi bronz balata takarsan uzun ömürlü olur kolay kolay bitmez orjinalinde organik balata oluyormus

eski traktorumuzde 2000 kusur saatte degismistik bronz taktırdık (orjinalinde organik balata oluyormus servisin dediği) hem koku olmuyordu hem daha yumusakti 1500 saat civari da öyle kullanıp tt4 almıştık
 

Merhaba arkadaşlar, size tt65 ile ilk 500 saat deneyimlerimi aktaracağım belki ileride bu traktörü alacaklar için bir ön bilgi olur.

öncelikle bir diğer traktörümüz 2006 tt55 ve ve onuda sıfır almıştık ona göre bir değerlendirme yapacağım.

Traktör 2016 model tam 503 saatte ve en az 300 saatini ben kullandım, traktör temiz kullanıldı herhangi bir zorlama ya da hor kullanım olmadı.



Ekli dosyayı görüntüle 42819

Öncelikle traktörün ergonomik sorunları var!

1. Orta kol askı telinin sürtme sorunu: Bazı ekipmanlarda orta kol bu askıya çarptıyor ve çiziliyor, ses yapıyor vs. Bunu buraya koyan mühendis hiç mi düşünememiş bu kolun buraya sürteceğini ? ne kadar tt serisi gördüysem orta kol bu vaziyette çiziklerle dolu bence büyük bir mühendislik hatası.
Ekli dosyayı görüntüle 42820



2. Vites kollarının konumlandırılması: En büyük sorunlardan bir tanesi de bu, vites kolları çok kötü konumlandırılmış, traktöre binerken inerken insanın ayaklarına çarpıyor. Hiç bunu tasarlayanlar inip binmiyor mu merak ediyorum. Çok daha iyi olabilirdi aşağıya örnek fotoğrafları bırakıyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 42821Ekli dosyayı görüntüle 42822

3.Koltuk ile direksiyon arası: Boyuma göre(1.70cm) koltuğun pozisyonunu ayarladığım da inip binerken ayağım direksiyon ile koltuk arasından sürterek zorla geçiyor(direksiyon en yüksek konumda olmasına rağmen). Koltuğu geri aldığımda ise ayaklarım debriyaja ve frene yetişmekte zorlanıyor. eski TT serisinde direksiyon yüksekte koltuk daha aşağıdaydı.
Ekli dosyayı görüntüle 42823


4. Debriyaj çok sert: Gerçekten çok ağır debriyajı var, gübre doldurma gibi ileri geri yapılan işlerde bacağınızı ağrıtıyor akşama doğru. Eski TT serisinde yumuşacıktı debriyaj.
Ekli dosyayı görüntüle 42824

5. Debriyaj teli uzama sorunu: Evet yanlış duymadınız debriyaj teli kendi kendine uzuyor zamanla, şuana kadar 3 defa ayar yaptım kendim servislik bir sorun yaşamadım fakat servis de onayladı bunların debriyaj tellerinde kronik bir sorun varmış. 1500 saat yapan bir tt kullanıcısıyla konuştum 2 defa debriyaj teli değişmiş bana pek sorun çıkarmadı debriyaj balatası tuttuğunu anladığımda kendim anahtarla ayarlıyorum.

6. Fren sorunu: Traktör ilk geldiğinden bu yana frenlerinde bir tutarsızlık var, bir taraf hep bir fazla tutuyor dengeyi yakalayamadım. Ayrıca iki defa fren pedalı aşağıya çöktü ve altından ayar dişini yükselttim bu da demek oluyor ki sanırım hızlı balata bitiriyor. Servisteki usta 500 saatte balata bitirenler var eskiler gibi uzun ömürlü değil bunların balataları dedi.

7. Fren yağ ışığı yanıyor: Evet traktör fren yağ ışını yaktı gördüğünüz gibi. Tabi ışık yanmaya başladığında direkt servisi aradım sordum bu neden yanar diye, onlarında cevabı arka hidrolik yağı az olabilir ondan yanabilir dedi. Eğer yağ eksik değilse sensör bozulmuştur dedi. Önemli bir sorun değil kafayı takmanıza gerek yok gibi şeyler söyledi. Bende bir ışık için 20km uzaktaki servise gitmek istemedim. 50 saattirde yanıyor sorun çıkmadı. Çözümünü bilen arkadaşlar varsa yazabilir.

Ekli dosyayı görüntüle 42825

8. Dört çekere geçiş: Evet bu da sıkıntılı sol altta bir kol yapmışlar onu aşağı itince 4 çeker yukarı kaldırınca 2 çeker oluyor ama takarken durmak zorundasınız ve gerçekten çok zor geçiyor, dişlilerin birbirine denk gelmesi lazım bazen ileri geri yapmak zorunda kalıyorsunuz. Erkuntlar mesela bu konuda çok iyi, el freni gibi önleri hareket halinde çok kolay bir şekilde bağlayıp ayırabiliyorsunuz.

Ekli dosyayı görüntüle 42826

9. Vitesler zor geçiyor: Evet bir diğer sorunda bu özellikle 1 ve geri vitese geçişleri net değil özellikle geri vitese geçerken sürekli bir cartlama sesi var ne kadar debriyaja dibine kadar bassam da.

10.Hidrolik beyini bozuldu: Yaşadığım en büyük sorunu sona sakladım. Traktörün 400 saatte hidrolik beyini bozuldu. Tarlada pulluk ile sürüm yaparken ısındığında başlıyor ve kollar tepkisiz kalıyor ne hassasiyet çalışıyor ne de orta kol, biraz bekleyip soğuyunca normale dönüyor. Servise 400 saatte arıza yapması normal mi dedim, 100 saatte de yapabilir 2000 saatte de yapabilir, bize bu sorundan gelen çok traktör var dedi. Beyinin değişmesi lazımmış fiyat olarak da 1200tl + işçilik istediler, yaptırmadım sezon bitti diye. Yeni sezonda yine aynı şekilde yaparsa yaptırırım.


Deneyimlerin bu kadar, genel olarak traktörü konforsuz buluyorum, debriyaj sert, vites geçişleri öyle, kabin dar ve yalıtım kötü, inip binmek konforsuz vs. Bunu alacaklara önerim eğer şart değilse kabinsiz gölgelikli alın derim.

Şuan fiyat listesine bakıyorum 143bin lira yazıyor şaka gibi :), bu traktöre 140 bin lira verenin aklına acırım. Biz 70bin liraya aldık. Bunu aldığımızda 4.65 100 bin lira gibiydi arada 30 bin lira fark vardı. Yada aynı şekilde td65d'de o fiyatlardaydı keşke biraz daha borçlanıp onlardan almak varmış. 2006 model tt'den çok memnunduk bu da iyidir mantığıyla aldık ama hüsran oldu biraz. Tabi iyi yönleri yok değil var mesela çok az yakıyor, ben genel olarak sorunlarını yazdım. Neyse okuduğunuz için teşekkür ederim umarım birilerine faydalı olur bu yazı:).
Bende TT 55 kullanicisiyim benim traktör umde tel yok debriyajda Demir çubuk var gayet de memnunuz bir tanede TD 65 var onun debriyaji Telli
 

Benzer Konular