Tümosan 82-80N kullanma kılavuzu

Bahsettiğiniz modellerde 82-80 var köyde, hatta bir dönem amcamlar 2009 82-80 çift çeker kullandı, az deneme şansım oldu.

Tümosanların en büyük numarası çekişi ve acı kuvvetidir, hakikaten iyi çekiyorlar. Zaten onun dışında pek bir numarası da yok sade ama kullanışlı makineler.

Sağlamlık olarak o dönemler olan Fiat'lara yakın, yedek parça usta sorunu yok. İdare ettirmek çok zor değil.

Hidrolikleri pek iyi değil diyorlar yani o dönemler çıkan 82-80'lerde yanılmıyorsam 2000 yada 2200 kg kapasite var, ama tat vermiyormuş.

Yakıtı normal diyorlar, az diyen de var.

8+2 vites 2 takviyeli yada 12+3 vites 3 takviye olanları var. Ben şahsen 12 vites olanını tercih ederdim.

Orjinal asansör çeki var 80-66 gibi bence o motorlara göre çok iyi.

Benim şahsen beğendiğim motorlar arasında. özellikle çekişini beğeniyorum. 80'lik motora göre çekiş gayet iyi bence.
 
96 model kullanoyoruz sıfır aldik
8 bin saati gecti rektefe yapmadik
Kitapçık yok elimde
Screenshot_2020-02-15-20-12-39.jpg
 
Bahsettiğiniz modellerde 82-80 var köyde, hatta bir dönem amcamlar 2009 82-80 çift çeker kullandı, az deneme şansım oldu.

Tümosanların en büyük numarası çekişi ve acı kuvvetidir, hakikaten iyi çekiyorlar. Zaten onun dışında pek bir numarası da yok sade ama kullanışlı makineler.

Sağlamlık olarak o dönemler olan Fiat'lara yakın, yedek parça usta sorunu yok. İdare ettirmek çok zor değil.

Hidrolikleri pek iyi değil diyorlar yani o dönemler çıkan 82-80'lerde yanılmıyorsam 2000 yada 2200 kg kapasite var, ama tat vermiyormuş.

Yakıtı normal diyorlar, az diyen de var.

8+2 vites 2 takviyeli yada 12+3 vites 3 takviye olanları var. Ben şahsen 12 vites olanını tercih ederdim.

Orjinal asansör çeki var 80-66 gibi bence o motorlara göre çok iyi.

Benim şahsen beğendiğim motorlar arasında. özellikle çekişini beğeniyorum. 80'lik motora göre çekiş gayet iyi bence.
Bilgiler için teşekkürler İsmail abi.
 
  • Beğen
Tepkiler: İSMAİL TUTAR
2007 model 12+3 82.80 artı turbo kendimiz taktırdık. Köye gidince bakarım saklar babam öyle şeyleri vardır mutlaka. 35 italyan ayak aysan aldık buğday ekimi zamanı yerleri hızlı 1 le hazırladık bizde şaşkınız. Çekmem demez gider ama konfor sıfır. Ekonomik traktör bence. Merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. 77 model 780 mizde var bu konuda tecrübeliyiz [emoji23]
 
2007 model 12+3 82.80 artı turbo kendimiz taktırdık. Köye gidince bakarım saklar babam öyle şeyleri vardır mutlaka. 35 italyan ayak aysan aldık buğday ekimi zamanı yerleri hızlı 1 le hazırladık bizde şaşkınız. Çekmem demez gider ama konfor sıfır. Ekonomik traktör bence. Merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. 77 model 780 mizde var bu konuda tecrübeliyiz [emoji23]
780 le tümo arasında fark nedir.(yakıt-çekiş,hararet ,sağlamlık, hidrolik.) 12+3lerde difransiyel dağıtma sorunu var diyorlar. Birde turuncu 780 kırmızılara ve tümolara göre çok patinaja düşüyormuş.
 
2007 model 12+3 82.80 artı turbo kendimiz taktırdık. Köye gidince bakarım saklar babam öyle şeyleri vardır mutlaka. 35 italyan ayak aysan aldık buğday ekimi zamanı yerleri hızlı 1 le hazırladık bizde şaşkınız. Çekmem demez gider ama konfor sıfır. Ekonomik traktör bence. Merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. 77 model 780 mizde var bu konuda tecrübeliyiz [emoji23]
Bulabilirsen çok sevinirim.Tümosanla dahi görüştüm fakat 2004 ten sonra özelleşmiş ve bu sürece kadar olan bilgilere ulaşılamıyormuş.Bende 480 kullanıcısıyım valla bir yabancılık oldu ama dediğin gibi konfor malesef yok kuyruk mili ilgili bir sorum var 540 ve 750 devir olduğunu biliyorum bunun ayrımı ile alakalı hidrolik çıkış kontrol kolunun yanında bulunan T kolu 1 kez ittiğimizde 540 1 kez daha itersek 750 devire geçiyor sanırım bu konuda bilgilendirebilirsen sevinirim.Teşekkürler.
 
780 le tümo arasında fark nedir.(yakıt-çekiş,hararet ,sağlamlık, hidrolik.) 12+3lerde difransiyel dağıtma sorunu var diyorlar. Birde turuncu 780 kırmızılara ve tümolara göre çok patinaja düşüyormuş.

780 8+2 şanzımana sahip. Ciğerli makina. Arka hidroliği iyi çalışmıyordu tabloyu değiştirdik düzeldi. Hafif olduğundan bence patinaja düşüyor tümo daha ağır çünkü. Yakıtı uygun ikisinde zaten. Diferansiyel dağıtma olmadı bi debriyajı değiştirdik luk marka taktık tümosana başkada sorun yaşamadık.
 
  • Beğen
Tepkiler: FEBRUCCİNİ

Bulabilirsen çok sevinirim.Tümosanla dahi görüştüm fakat 2004 ten sonra özelleşmiş ve bu sürece kadar olan bilgilere ulaşılamıyormuş.Bende 480 kullanıcısıyım valla bir yabancılık oldu ama dediğin gibi konfor malesef yok kuyruk mili ilgili bir sorum var 540 ve 750 devir olduğunu biliyorum bunun ayrımı ile alakalı hidrolik çıkış kontrol kolunun yanında bulunan T kolu 1 kez ittiğimizde 540 1 kez daha itersek 750 devire geçiyor sanırım bu konuda bilgilendirebilirsen sevinirim.Teşekkürler.
94 model tumosanda 750 yoktur tek devir vardır
Sonradan takildisa belki vardir o zaman
Sadece 540 vardır orjinalinde
 
  • Beğen
Tepkiler: srtys
94 model tumosanda 750 yoktur tek devir vardır
Sonradan takildisa belki vardir o zaman
Sadece 540 vardır orjinalinde
Abi açıkçası çok ayrıntılı inceleyemedim sanki 2 kademe var gibi geldi kolda ama haklı olabilirsin internette kılavuzda yenilerden bahsediyordur muhtemelen birde hidrolik çıkış kontrol kolunu anlayamadım yaylı bir mekanizması var tam olarak çalışma prensibi nedir ?
 
Abi açıkçası çok ayrıntılı inceleyemedim sanki 2 kademe var gibi geldi kolda ama haklı olabilirsin internette kılavuzda yenilerden bahsediyordur muhtemelen birde hidrolik çıkış kontrol kolunu anlayamadım yaylı bir mekanizması var tam olarak çalışma prensibi nedir ?
Tam anlamadim ama Damper kumanda kolundan bahsediyorsan
Arkada iki çıkış vardir birine takarsan aşağıya basınca kaldırır , yukarıya çekince indirir . Diğer çıkışa takinca tam tersi olur
İndirirken istop etsen traktörü daha iyi olur
Pulluk kolu oturaga yakin kol pullluk kolu
Camurluk tarafindaki kepce kaldirac gibi ağır işler için
Hidrolik iyi calismazsa hidrolikten anlayan ustaya ayarlattir herkes anlamaz
Hidrolik alt milden otomatik yapar orta kol yayi yoktur
Alt mil kollari altta tutan mil eğer alt milde boşluk varsa iyi otomatik yapmaz
Pullukta denedinmi ? hafif pullugu sevmez
Umarim soruyu yanitladim
 
Bulabilirsen çok sevinirim.Tümosanla dahi görüştüm fakat 2004 ten sonra özelleşmiş ve bu sürece kadar olan bilgilere ulaşılamıyormuş.Bende 480 kullanıcısıyım valla bir yabancılık oldu ama dediğin gibi konfor malesef yok kuyruk mili ilgili bir sorum var 540 ve 750 devir olduğunu biliyorum bunun ayrımı ile alakalı hidrolik çıkış kontrol kolunun yanında bulunan T kolu 1 kez ittiğimizde 540 1 kez daha itersek 750 devire geçiyor sanırım bu konuda bilgilendirebilirsen sevinirim.Teşekkürler.

540 750 devir arkada kol ile değişiyor. İçerdeki sadece aktif etmek için 2007 model kullanım klavuzu var elimde ne lazımsa fotosunu çekebilirim.
 

Benzer Konular