Türkiye'nin En Büyük Yerlisi | Özellikleri ve Karşılaştırma

Ülkemizde, 6 sınıfı traktörler oldukça ilgi görüyor. Videomuzda sizlere 6 sınıfı traktörlerin serüvenini ve ülkemizde üretilen en büyük yerli traktör olan yeni New Holland TR6s serisini anlattık. Ayrıca New Holland'ın tüm 6 sınıfı traktörleri olan TR6, TR6s ve T6'yi karşılaştırdık. İyi seyirler.

 
Elinize sağlık, güzel tanıtım olmuş.
Euro 5 motorun eski nesil motorlardan esneklik olarak farkları olacaktır.
Traktörlerin çeki gücü beygirleri ve kuvvetleri , kuyruk mili güçleri belirtilse güzel olurdu.
Örneğin Kubota M 7001 serisinde 130 hp lik modelde 100 hp , 150 hp lik modelde 120 hp, 170 hp lik modelde 140 hp kuyruk mili gücü bulunuyor.
M6 141 serisinde , 1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç , 2200 rpm motor max çalışma devri var.
Yazılım yapıldığında traktörün motor grafiği 1400 rpm max tork , 1500 rpm max güç tepesi , 2200 rpm devire doğru grafik yumuşayarak azalıyor.
Traktör aktif çalışma devirleri 1400-2200 rpm aralığına geliyor.
Ön kepçe çalışmasında 1500 rpm max güç tepesi olduğundan kepçe güçlü bir şekilde kullanılabiliyor.
JXC seriden farkı ,
1500 rpm max tork , 1600 rpm max güç tepesi , 2600 rpm güç sonu devire sahipken , motor orta zamanlama kayıpları olan şekle çevirilmiştir.
Magnum seride de ek güç üretiminde max güç tepesi 1500 rpm devire alınmış.
Paket yükleme esnasında 1600 rpm devirde motor max gücü kullanılabildiğinden iç hidrolik pompalar tam performans çalışabiliyor.
TR6S, NH TSA seriden farkı sabit güç aralığı devirlerinin 600 rpm kadar olmasıdır. TSA serisinde 400 rpm sabit güç aralığı var.
Ford ve Fiat traktör dizaynının esintileri var,
Ford 1. en az yakıt noktası 1700 rpm,
Fiat 1. en az yakıt noktası 1500 rpm,
Ford 2. en az yakıt noktası 2100 rpm,
Fiat 2. en az yakıt bölgesi 1900-2300 rpm , 2200 rpm,
TR6S seride 1. en az yakıt noktası 1600 rpm,
2. en az yakıt noktası 1950 rpm , tork-güç eğrisi kesişim noktası.
Motor anma gücü bölgesinde eski nesil karakteristikten uzaklaşma görülüyor, eski sürücüleri adaptasyon konusunda zorlayabilir.
Sabit güç aralığı devir sonunun 2400 rpm olması daha hoş olabilirdi ve tork güç eğrisi kesişim noktası 2100 rpm devire konumlanabilirdi.
Motorun uzun stroklu tercih edilmesine bize göre çokta gerek olmaz, kısa stroklu tercih edilip motor anma gücünde en az yakıt bölgesi olacak şekilde de dizayn verilebilir.
Tarla çalışmalarında zor alanlarda otomatik şanzıman tarla viteslerini motor anma gücünde değiştirebilir ve en az yakıt bölgesinin ara devirlerde 1600-1900 rpm de olma zorunluluğu bulunmuyor.
Fiat-Ford-Steyr sürücüleri bu şekilde dizayna daha rahat adapte olabilir.
Farklı sorularınız varsa cevaplayabiliriz.
 
Elinize sağlık, güzel tanıtım olmuş.
Euro 5 motorun eski nesil motorlardan esneklik olarak farkları olacaktır.
Traktörlerin çeki gücü beygirleri ve kuvvetleri , kuyruk mili güçleri belirtilse güzel olurdu.
Örneğin Kubota M 7001 serisinde 130 hp lik modelde 100 hp , 150 hp lik modelde 120 hp, 170 hp lik modelde 140 hp kuyruk mili gücü bulunuyor.
M6 141 serisinde , 1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç , 2200 rpm motor max çalışma devri var.
Yazılım yapıldığında traktörün motor grafiği 1400 rpm max tork , 1500 rpm max güç tepesi , 2200 rpm devire doğru grafik yumuşayarak azalıyor.
Traktör aktif çalışma devirleri 1400-2200 rpm aralığına geliyor.
Ön kepçe çalışmasında 1500 rpm max güç tepesi olduğundan kepçe güçlü bir şekilde kullanılabiliyor.
JXC seriden farkı ,
1500 rpm max tork , 1600 rpm max güç tepesi , 2600 rpm güç sonu devire sahipken , motor orta zamanlama kayıpları olan şekle çevirilmiştir.
Magnum seride de ek güç üretiminde max güç tepesi 1500 rpm devire alınmış.
Paket yükleme esnasında 1600 rpm devirde motor max gücü kullanılabildiğinden iç hidrolik pompalar tam performans çalışabiliyor.
TR6S, NH TSA seriden farkı sabit güç aralığı devirlerinin 600 rpm kadar olmasıdır. TSA serisinde 400 rpm sabit güç aralığı var.
Ford ve Fiat traktör dizaynının esintileri var,
Ford 1. en az yakıt noktası 1700 rpm,
Fiat 1. en az yakıt noktası 1500 rpm,
Ford 2. en az yakıt noktası 2100 rpm,
Fiat 2. en az yakıt bölgesi 1900-2300 rpm , 2200 rpm,
TR6S seride 1. en az yakıt noktası 1600 rpm,
2. en az yakıt noktası 1950 rpm , tork-güç eğrisi kesişim noktası.
Motor anma gücü bölgesinde eski nesil karakteristikten uzaklaşma görülüyor, eski sürücüleri adaptasyon konusunda zorlayabilir.
Sabit güç aralığı devir sonunun 2400 rpm olması daha hoş olabilirdi ve tork güç eğrisi kesişim noktası 2100 rpm devire konumlanabilirdi.
Motorun uzun stroklu tercih edilmesine bize göre çokta gerek olmaz, kısa stroklu tercih edilip motor anma gücünde en az yakıt bölgesi olacak şekilde de dizayn verilebilir.
Tarla çalışmalarında zor alanlarda otomatik şanzıman tarla viteslerini motor anma gücünde değiştirebilir ve en az yakıt bölgesinin ara devirlerde 1600-1900 rpm de olma zorunluluğu bulunmuyor.
Fiat-Ford-Steyr sürücüleri bu şekilde dizayna daha rahat adapte olabilir.
Farklı sorularınız varsa cevaplayabiliriz.
Benim var hocam biz dün T6.165AC aldık
Traktör nominal 135hp maximum 169 hp
Ben bu maximum gücü alabiliyor muyum alabiliyorsam hangi devirlerde alırım daha çözebilmiş değilim teşekkürler..
 
Elinize sağlık, güzel tanıtım olmuş.
Euro 5 motorun eski nesil motorlardan esneklik olarak farkları olacaktır.
Traktörlerin çeki gücü beygirleri ve kuvvetleri , kuyruk mili güçleri belirtilse güzel olurdu.
Örneğin Kubota M 7001 serisinde 130 hp lik modelde 100 hp , 150 hp lik modelde 120 hp, 170 hp lik modelde 140 hp kuyruk mili gücü bulunuyor.
M6 141 serisinde , 1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç , 2200 rpm motor max çalışma devri var.
Yazılım yapıldığında traktörün motor grafiği 1400 rpm max tork , 1500 rpm max güç tepesi , 2200 rpm devire doğru grafik yumuşayarak azalıyor.
Traktör aktif çalışma devirleri 1400-2200 rpm aralığına geliyor.
Ön kepçe çalışmasında 1500 rpm max güç tepesi olduğundan kepçe güçlü bir şekilde kullanılabiliyor.
JXC seriden farkı ,
1500 rpm max tork , 1600 rpm max güç tepesi , 2600 rpm güç sonu devire sahipken , motor orta zamanlama kayıpları olan şekle çevirilmiştir.
Magnum seride de ek güç üretiminde max güç tepesi 1500 rpm devire alınmış.
Paket yükleme esnasında 1600 rpm devirde motor max gücü kullanılabildiğinden iç hidrolik pompalar tam performans çalışabiliyor.
TR6S, NH TSA seriden farkı sabit güç aralığı devirlerinin 600 rpm kadar olmasıdır. TSA serisinde 400 rpm sabit güç aralığı var.
Ford ve Fiat traktör dizaynının esintileri var,
Ford 1. en az yakıt noktası 1700 rpm,
Fiat 1. en az yakıt noktası 1500 rpm,
Ford 2. en az yakıt noktası 2100 rpm,
Fiat 2. en az yakıt bölgesi 1900-2300 rpm , 2200 rpm,
TR6S seride 1. en az yakıt noktası 1600 rpm,
2. en az yakıt noktası 1950 rpm , tork-güç eğrisi kesişim noktası.
Motor anma gücü bölgesinde eski nesil karakteristikten uzaklaşma görülüyor, eski sürücüleri adaptasyon konusunda zorlayabilir.
Sabit güç aralığı devir sonunun 2400 rpm olması daha hoş olabilirdi ve tork güç eğrisi kesişim noktası 2100 rpm devire konumlanabilirdi.
Motorun uzun stroklu tercih edilmesine bize göre çokta gerek olmaz, kısa stroklu tercih edilip motor anma gücünde en az yakıt bölgesi olacak şekilde de dizayn verilebilir.
Tarla çalışmalarında zor alanlarda otomatik şanzıman tarla viteslerini motor anma gücünde değiştirebilir ve en az yakıt bölgesinin ara devirlerde 1600-1900 rpm de olma zorunluluğu bulunmuyor.
Fiat-Ford-Steyr sürücüleri bu şekilde dizayna daha rahat adapte olabilir.
Farklı sorularınız varsa cevaplayabiliriz.
Hocam birde bu uzun strok kısa strok olayına açıklık getirsek. Bize uzun stroklu motorların daha az bayıldığı daha dirayetli olduğu anlatıldı hep
 
Benim var hocam biz dün T6.165AC aldık
Traktör nominal 135hp maximum 169 hp
Ben bu maximum gücü alabiliyor muyum alabiliyorsam hangi devirlerde alırım daha çözebilmiş değilim teşekkürler..
Hayırlı olsun. Allah utandırmasın.
T6 165 AC , Maxxum 135 CVX ile benzer motor gücü verileri var.
Ek güç yönetimiyle motor max gücü 124 kw , *1,341 : 166 hp(ingiliz atı) , *1,36 : 169 ps(alman atı) , *1,365 : 169,... chevaux(fransız atı) 98/67/EC normlarında ölçümleri var.
Traktör %40 yükle 1600 rpm motor devrinde 16 lt/saat , %70 yükle 1600 rpm motor devrinde 20 lt/saat, %100 motor yüküyle 1600-2000 rpm devir aralığında stabil kalmak şartıyla 25 lt/saat spesifik yakıt tüketim değerleri verebiliyor.
Pulluk sürümlerinde tav durumuna göre 1600-2000 rpm devirler kullanılır,
Rodaj süresinde pulluk sürümünde ve rotovatör kullanımında 2000 rpm devir öneririm.
Motorun tork-güç eğrisi kesişim noktası 1500 rpm devirde bulunuyor.
1600-1700 rpm devirlerin daha çok kullanılacağı göz önünde tutulmuş.
NH TS135A seride 1950 rpm devirde tork-güç eğrisi kesişim devri mevcuttu.
Silindirik rulo balye makinesi traktörüydü.
NH da seriler yenilendiğinden T6 serisi çiftliklerin rulo balye taşıma, ön kepçe çalışması, tohum ekim işlemleri , hafif toprak işleme , tiller gibi işlemlerde kullanılabilecek dizayna geçilmiş.
Silindirik rulo balye için T7 210 daha sarsıntısız sürüş için dizayn verilmiş.
T7 165S model ile T7 210 arasında motor gücü olarak T7 165S model daha güçlü motor kullanıyor.
Puma 165 te ise motor gücü bir cimcik daha fazladır.
Motor max gücü verileri genelde çıplak motor gücü verileri oluyor.
Traktör çeki gücü verileri farklıdır.
Hocam birde bu uzun strok kısa strok olayına açıklık getirsek. Bize uzun stroklu motorların daha az bayıldığı daha dirayetli olduğu anlatıldı hep
MF 285 , 105/127 mm , JD 2130 , 106/127 mm , Ford 6610 , 112/107 mm çap/strok oranlarına sahipler.
1400-1800 rpm , 1500-1900 rpm , 1700-2100 rpm motor yük dengeleme devir konumları bulunmaktadır.
Uzun stroklu motor daha dirayetlidir ama traktörün %10 patinaj ortalamasının ayarını tutturmak için ek donatı gerekiyor.
Fiat-Ford motorun çamur ortamda yürüyüşü bariz olarak Perkins traktörlerden iyidir.
Balye bağlayacak kişi için motor gücü ve şanzıman yönetimi farklılaşıyor.
Steyr 768 ile motor devri 2500 rpm de saman bağlardık, biçerde dip gazla sürülüyor.
Kişisel tercihim motorda sabit güç aralığı devirlerinde en az yakıt bölgesi devirlerinin bulunmasıdır.
 
Hayırlı olsun. Allah utandırmasın.
T6 165 AC , Maxxum 135 CVX ile benzer motor gücü verileri var.
Ek güç yönetimiyle motor max gücü 124 kw , *1,341 : 166 hp(ingiliz atı) , *1,36 : 169 ps(alman atı) , *1,365 : 169,... chevaux(fransız atı) 98/67/EC normlarında ölçümleri var.
Traktör %40 yükle 1600 rpm motor devrinde 16 lt/saat , %70 yükle 1600 rpm motor devrinde 20 lt/saat, %100 motor yüküyle 1600-2000 rpm devir aralığında stabil kalmak şartıyla 25 lt/saat spesifik yakıt tüketim değerleri verebiliyor.
Pulluk sürümlerinde tav durumuna göre 1600-2000 rpm devirler kullanılır,
Rodaj süresinde pulluk sürümünde ve rotovatör kullanımında 2000 rpm devir öneririm.
Motorun tork-güç eğrisi kesişim noktası 1500 rpm devirde bulunuyor.
1600-1700 rpm devirlerin daha çok kullanılacağı göz önünde tutulmuş.
NH TS135A seride 1950 rpm devirde tork-güç eğrisi kesişim devri mevcuttu.
Silindirik rulo balye makinesi traktörüydü.
NH da seriler yenilendiğinden T6 serisi çiftliklerin rulo balye taşıma, ön kepçe çalışması, tohum ekim işlemleri , hafif toprak işleme , tiller gibi işlemlerde kullanılabilecek dizayna geçilmiş.
Silindirik rulo balye için T7 210 daha sarsıntısız sürüş için dizayn verilmiş.
T7 165S model ile T7 210 arasında motor gücü olarak T7 165S model daha güçlü motor kullanıyor.
Puma 165 te ise motor gücü bir cimcik daha fazladır.
Motor max gücü verileri genelde çıplak motor gücü verileri oluyor.
Traktör çeki gücü verileri farklıdır.

MF 285 , 105/127 mm , JD 2130 , 106/127 mm , Ford 6610 , 112/107 mm çap/strok oranlarına sahipler.
1400-1800 rpm , 1500-1900 rpm , 1700-2100 rpm motor yük dengeleme devir konumları bulunmaktadır.
Uzun stroklu motor daha dirayetlidir ama traktörün %10 patinaj ortalamasının ayarını tutturmak için ek donatı gerekiyor.
Fiat-Ford motorun çamur ortamda yürüyüşü bariz olarak Perkins traktörlerden iyidir.
Balye bağlayacak kişi için motor gücü ve şanzıman yönetimi farklılaşıyor.
Steyr 768 ile motor devri 2500 rpm de saman bağlardık, biçerde dip gazla sürülüyor.
Kişisel tercihim motorda sabit güç aralığı devirlerinde en az yakıt bölgesi devirlerinin bulunmasıdır.
Allah razı olsun. Amin hocam teşekkürler
 
Ülkemizde, 6 sınıfı traktörler oldukça ilgi görüyor. Videomuzda sizlere 6 sınıfı traktörlerin serüvenini ve ülkemizde üretilen en büyük yerli traktör olan yeni New Holland TR6s serisini anlattık. Ayrıca New Holland'ın tüm 6 sınıfı traktörleri olan TR6, TR6s ve T6'yi karşılaştırdık. İyi seyirler.

Emeğine sağlık, mükemmel bi çalışma...
 
Autocommand nasıl, deneyimleme şansın oldu mu? Şöyle güzel bi videolu anlatım da yaparsan iyi olur. Bu tür bi paylaşım yok ya da ben rastlamadım.
AC çok güzel beklediğimden daha iyi, bi tanıtım yapmak isterdim fakat yarın yağış var diye işleri bitirdim bugün.
Türkçe tanıtıma bende rastlamadım ama isterseniz ingilizce tanıtım var anlaşıldığı kadar izleyebilirsiniz.
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt