• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

UYUMA NEDEN KANDIRILDIK TRAKTOR TEKNOLOJISINDE

Katılım
04.04.2010
Mesajlar
1,700
Konum
Eskişehir

Atalarımız " At sahibine göre kişner " demiş.

" Köpeksiz köy bulmuşlar, değneksiz geziyorlar" da diyen yine atalarımız.

Söz uçar yazı kalır,
Yazı sanal alemde, çay ocağında kalır,
"Aga" dediğin fors için 100.000 tlye 4 ton demir alır.
 
Katılım
22.02.2016
Mesajlar
803
Konum
BİLECİK
Söz uçar yazı kalır,
Yazı sanal alemde, çay ocağında kalır,
"Aga" dediğin fors için 100.000 tlye 4 ton demir alır.
daha önce 154 leyland vardı. takımlarıyla. şimdi ne takımı kaldı, ne de kendisi. takımları duruyor olsa 5bin liraya bi leyland alır düşünmezdim. 2 yıl önce tekrar dönmeye başladım çiftçiliğe, bi tanıdığımda alacağım vardı 5 yıldır alamadığım. 10 bin civarı. işleri düzelmeye başladı. bu yaz sonu verirse traktör almayı düşünüyorum. vermese de almam lazım bi şekilde. takımlar da olmadığı için, 76 model 60lık same ile başlayıp takımları da yavaş yavaş düzüp, biraz da tarla yaparak, para kazanırsam, takımlara göre traktörü yenilerken, güçlü bahçe traktörüyle yenilemeyi düşündüm. bir de internette 76 model civarı fent leri gördüm. bunlar daha çok eskişehir ve tırakya civarında var. benim bağlar 3x2 m. dikildi. bu traktörler sığar mı bilmiyorum. bir de 40 bin lira civarı 2. el güçlü bahçe traktörleri var modelli. fakat borçlanmam lazım, bunlardan alırsam. siz olsanız ne yapardınız kardeşim. fikirleriniz benim için önemli.
 
Katılım
22.02.2016
Mesajlar
803
Konum
BİLECİK
Atalarımız " At sahibine göre kişner " demiş.

" Köpeksiz köy bulmuşlar, değneksiz geziyorlar" da diyen yine atalarımız.

Söz uçar yazı kalır,
Yazı sanal alemde, çay ocağında kalır,
"Aga" dediğin fors için 100.000 tlye 4 ton demir alır.
Bulduklu kardeşim "Trakkulup yemini" diye bazı maddeler paylaşmış, ben yeni gördüm ve cevabımı aldım:eek:
Barışta ve savaşta, yerde gökte,tuvalette ve banyoda, ve forumda;

12-Açtığım konulara kimse cevap yazmıyo diye kahrolmayacağıma. Ne ararsan kendinde ara başkası yalan ağlar atasözüne göre azmedeceğime ve azimle zıçanın delemeyeceği bişey olmadığını kanıtlayacağıma.

15-Üye olduktan hemen sonra bismillah yok şunu şöyle yapsaydınız, yok şu niye şöyle diye ukala tavırlar sergilemeyeceğime
 
Katılım
23.10.2013
Mesajlar
258
Konum
kayseri
otomobil sektöründe piyasa oturmuş tam rekabet var düşük karlara otomobil satılıyor traktörde ise bu daha tam oturmamış herkes tutturabildiğine satıyor en basit bir traktör bir bölgede 100 bine satılırken başka bölgede 115 bine satılabiliyor. traktör ucuz olması lazım arabadan çünkü çoğu mekanik aksam teknolojik bişe yok. Bir Diğer konuda otomobilin yüzde kırka yakınını devlete vergi olarak ödüyoruz bildim kadarıyla traktörde böyle bir vergide yok ama fiyatlar çok pahalı çiftçi soyuluyor sanayiçiye calişiyor resmen.
 
Katılım
28.01.2017
Mesajlar
4,711
Konum
Sakarya
Motor Teknolojisindeki Gelişmeler.
Dizel motorlar hava-yakıt karışımının sıkıştırılarak patlama etkisiyle çalışır.Sıkışan hava-mazot sıcaklığı yükselir ve belli bir derecede yanarak patlar, kimyasal enerji mekanik enerjiye dönüştürülür.
Sıkıştırma Oranı
Dizel motorların sıkıştırma oranları 14:1 ile 24:1 oranında değişir.Atmosferik (1 atm) ve turbolu (1,5-3 atm) basınç altında çalışan motorların sıkıştırma oranları 16:1 ve 19:1 oranında değişmektedir.Sıkıştırma oranının yüksek olması yanma kalitesini etkiler.Comman rail motorlarda 21:1 ve 24:1 sıkıştırma oranında motorlar mevcuttur.Fakat bazılarında 16:1 ve 18:1 oranı korunmuştur.Malzeme dayanımı düşünülerek bu oran ayarlanır.
Yanma odası
Enjektör tiplerine göre farklı şekillerde yanma odası tasarımları vardır.
Turbo
Sabit kanatlı turbo, değişken kanatlı turbo, elektronik kontrollü turbo, çift turbo , hava tankı+elektronik turbo gibi modeller mevcuttur.Motorun gerekli havayı almasını sağlar.Turbo motora daha fazla oksijen almasını sağlar.Oksijen yakıcı gazdır.Hava tankı ve elektronik turbo Formüla-1 araçlarında kullanılır, sabit basınçta havayla motora besleme yapar.
İntercooler
Turboda sıkışan hava sıcalığı artar.Yanma kalitesinin düşmemesi için bu havayı soğutmak gerekir.İki çeşittir.
Hava ve hava soğutmalı( petekli ) ,Hava ve su soğutmalı
4 valf (2 hava-yakıt emme,2 egzoz)
Düşük devirlerde tek valf açılarak hava yakıt pistona alınır, yüksek devirlerde çift valf açılarak hava yakıt pistona alınır.Diğer iki valf egzoz görevi görür.Değişken geometrili sübap açma-kapama kullanılırsa daha uzun bir devir aralığında motordan çekiş ve güç alınır.Yakıt tasarrufu ve geniş devir aralığında çekiş sağlar.
EGR( Egzoz Gazı Dönüşümü)
Egzoz gazının ortalama %10 kısmı soğutularak geri besleme ile temiz havayla karıştırılarak pistona verilir. NO(azotoksit) zehirli gazların %30 oranında azalmasını sağlar .
SCR(Seçici Katalitik İndirgeme)
Ad-Blue (%32 üre çözeltisi) egzoz gazına püskürtülerek azotoksit gazlarını azot ve su buharına dönüştürür.%90 oranında zehirli gaz temizliği yapar.Püskürtme verimliliğine göre 3. nesil SCR mevcuttur.
DOC (Dizel Oksidasyon Katalizörü)
Azot oksit gazlarını azot gazına dönüştürür.Özel metalden yapılan egzoz bölümüdür.
DPF(Dizel Partikül Filtresi)
Egzoz gazında kalan küçük parçacıkları yakalar.
Comman-Rail Enjeksiyon (Ortak yollu püskürtme)
Yüksek basınçlı yakıt (2000-2500 bar) tek boru içinde sabit bekler,ECU(beyin) gerekli zamanlamayı yaparak enjektörleri açma- kapama işlemi yapar.Yakıt yüksek basınçla püskürtüldüğü için sisleme yapılarak pistona verilir, yanma kalitesi iyileşir.
Hidrojen Gazı
Hidrojen yanıcı gazdır, hava sisteminden motora verilir, yakıt görevi görür.
Biodizel
Bitkisel yağlar (kanola,ayçiçek,zeytin yağı ) dizel motorda yakılabilir.Kalori değerleri mazotla eşdeğerdir veya yakındır. Egzoz gazları temizlenmesi biraz daha zordur, daha fazla zararlı gaz oluşturur.
Motorda turbonun verimliliği,4 valf (değişken zamanlamalı), Comman Rail, yanma odası şekli,piston çap/boyu oranı (düşük devirde yüksek tork veren motorların ısıl kayıpları azdır.) yakıtları etkiler.
EGR,SCR,DOC,DPF egzoz temizleyen sistemlerdir.
Motor güçlerini karşılaştırmak istersek şu örneği vereyim.
Fiat 640 Güç:64 hp Tork:212 n.m motor hacmi:3500 cm^3
T5.115 Güç:114 hp Tork:460 n.m motor hacmi:3400 cm^3
Günümüzdeki motorlar eskilere göre 2 kat güç ve çekiş sunmaktadır.
 
Katılım
10.11.2013
Mesajlar
890
Konum
Düzce
Traktör firmalarının hepsi aynı, Yerlilerde ithallerle yarışır oldu ama fiyatta yanlış anlaşılmasın.
Benim anlamadıgım şey şu ekipman işi tek sıra slaj makinesi 10 binken sıra bağımsız slaj makinesi (2 sıra) 45-50 bin arası, ya he deyip geçmesen yani adamla oturup ciddi ciddi konuşsan en son ana avrat sövüp masadan kalkman lazım o derecere.
Nasıl düşünüyorlar da bu fiyatları belirliyorlar beynim almıyor.:confused::confused::confused:
 
Katılım
03.03.2013
Mesajlar
1,473
Konum
ANTALYA
bence devlet düşük karla hatta kar etmesin bir zirai tarım makine fabrikası kurmalı zarar etmesin ama uçuk karda etmesin eski tzdk emsali firma lazım ki piyasada at koşturmasınlar 2.5-3 bin maliyetli diskarolar 9-10 bine satılıyor devlet bu olaya direk müdahale etmesi gerekir yoksa çiftçinin malı fırsatçı özel sektöre yem olmaya devam edecek

teknolojiye gelecek olursak euro 6 motorlu 400 hp kamyonlar onlarca teknolojiyle donatılmış halde 100 hp traktör parasına satılıyor.

adam 5 tonluk romorka 10 bin istiyor 10 bine gidersin kamyon kasasından 20 tonluk romork yaparsın
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-ticari-araclar-kamyon-kamyonet-man-12,180-kasasi-orjinal-kaza-bela-yoktur-377567488/detay
 


Üst Alt