Valtra Valmet 6400 & Türkay RA3001


Merhaba arkadaşlar. Tohum yatağı hazırlamak için dik rotovatörleri araştırıyorum. Komşumuzun Türkay marka dik rotovatörünü ödünç alarak kendi çapımda küçük bir deneme yaptım. Alet topaçları ve sapları iyi parçalıyor. Diskli tiller olarak Matris Armoni kullanıyoruz ondan mukayese edilemeyecek kadar üstün. Rotovatarü anıza da saldım Armoniden çok daha iyi işledi. Bıçakların önünde boydan boya bir profil var resimlerde bir bölümü belli oluyor. O ayarlamalı olsa daha iyi olacakmış. Madde geçişini zorlaştırıyor bir miktar. Bıçaklar daha uzun veya bağlantıları daha aşağıda olsaydı daha performanslı olur gibime geliyor. Yinede tatminkar bir performans sergiledi. Çevrenizde kullanan var mı bu takımdan sağlamlık olarak nasıl? Yarıyolda bırakırmı bizi



























[video=youtube;fvVIL27pfS0]https://www.youtube.com/watch?v=fvVIL27pfS0[/video]
 
ben rotovatörleri biliyorum kardeşim ama dik bıçaklı kullanılırken görmedim. L bıçaklı olanlar var tarla hazırlığında kullanılıyor vaya küçük olanlar meyve bahçelerinde kullanılıyor. torağı çok güzel inceltiyor ama bence dik bıçaklı olanlar otlu yerlerde nasıl olur otlu dediğim yaş ot varken. bence en önemli kısmı da yavaş ilerliyorsun yani hızlı iş yapamıyrsun çok düşük viteste kullanmak zorundasın
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSTAFA361
ben rotovatörleri biliyorum kardeşim ama dik bıçaklı kullanılırken görmedim. L bıçaklı olanlar var tarla hazırlığında kullanılıyor vaya küçük olanlar meyve bahçelerinde kullanılıyor. torağı çok güzel inceltiyor ama bence dik bıçaklı olanlar otlu yerlerde nasıl olur otlu dediğim yaş ot varken. bence en önemli kısmı da yavaş ilerliyorsun yani hızlı iş yapamıyrsun çok düşük viteste kullanmak zorundasın

Hız olarak pulluk çekme hızında ilerliyor traktör. Bu yaşı da bir miktar parçalar fakat daha çok kuruyu parçalar gibime geliyor. Bu tarlalara doğru düzgün yağış olmadı hava kurak. Bu aletin yaptığı işi birden fazla aletin kombinasyonu. Bende bu kadar beklemiyordum ama iyi çalıştı alet.
 
Hız olarak pulluk çekme hızında ilerliyor traktör. Bu yaşı da bir miktar parçalar fakat daha çok kuruyu parçalar gibime geliyor. Bu tarlalara doğru düzgün yağış olmadı hava kurak. Bu aletin yaptığı işi birden fazla aletin kombinasyonu. Bende bu kadar beklemiyordum ama iyi çalıştı alet.

iyi çalışmaya çalışır zaten ona sözüm yok. baharda da dene de öyle al bence. ben geçen hafta yonca yeri hazırladım rotovatörle tamam çok güzel toprağı inceltiyor ama iş yaprken çok sıkıldım hiç bitmedi
 

Evet sıfır aldık ilk sahibiyiz. Bizimki 98 model. Maviler 2004-2005 lerde çıktı. Biz memnunuz işimizi yapıyor. Yakıtları da az bunların.
Yesillere gore cok farkli bunlar kalip olarak buyuk agir
Ozellikte cok el debriyaji setil bucuk vitesi o yillarda cok traktorde yoktu bu ozellikler daha bir suru ozellik
105 ve 128 hp leri vardi burada seninki kac hp
 
iyi çalışmaya çalışır zaten ona sözüm yok. baharda da dene de öyle al bence. ben geçen hafta yonca yeri hazırladım rotovatörle tamam çok güzel toprağı inceltiyor ama iş yaprken çok sıkıldım hiç bitmedi

Önceden ayçiçek ekerdik şimdi kanola ekiyoruz. Son yıllarda yağışlar düzenli olmuyor ayçiçeklerinden bir verim alamıyoruz. Önümüzdeki 2 yılda ayçiçek ekimi yapmayacağız. Baharda çalışmasa da ağır tip Matris armoni var. Onu kullanırız olmadı. Toprağımız sert kepir. Anız denememde Matristen daha derin ve çiğ bırakmadan işledi toprağı.

Sizinkisi yatay rotovatör mü?
 
Yesillere gore cok farkli bunlar kalip olarak buyuk agir
Ozellikte cok el debriyaji setil bucuk vitesi o yillarda cok traktorde yoktu bu ozellikler daha bir suru ozellik
105 ve 128 hp leri vardi burada seninki kac hp

Bizimkisi 95hp 390Nm tork Dın normuna göre. Bizde 3 kademe powershift (36+36) , elektrikli 4wd pto kavraması diferansiyel kilit var. Hidrolikleri Autocontrol elektronik zaten. Özellik olarak çok bunlar. Yılına göre iyi traktör yapmış adamlar.
 
Önceden ayçiçek ekerdik şimdi kanola ekiyoruz. Son yıllarda yağışlar düzenli olmuyor ayçiçeklerinden bir verim alamıyoruz. Önümüzdeki 2 yılda ayçiçek ekimi yapmayacağız. Baharda çalışmasa da ağır tip Matris armoni var. Onu kullanırız olmadı. Toprağımız sert kepir. Anız denememde Matristen daha derin ve çiğ bırakmadan işledi toprağı.

Sizinkisi yatay rotovatör mü?

evet yatay olanlardan 2.10 türkay. ama sen hisarları da araştırmanı tavsiye ederim onu da çok sağlam diyorlar zaten alırsan türkay yada hisarlar almanı tavsie ederim. toprak hazırlığında bizim burada bazıları mısır yerinde kullanıyor. ama ben mısır yeri hazırlığında kullanmadım. yerleriniz ağır bünyeli topraksa sen dik bıçak kullan kardeşim. yatay olanlar toprağın üstünü kabartıyor ama altını beton gibi yapıyor ama dik bıçaklılarda bu sorun olmaz. birde kanola küçük tohumlu olduğu için toprağı iyice inceltmen gerekiyor senin için mantıklı o zaman
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSTAFA361
evet yatay olanlardan 2.10 türkay. ama sen hisarları da araştırmanı tavsiye ederim onu da çok sağlam diyorlar zaten alırsan türkay yada hisarlar almanı tavsie ederim. toprak hazırlığında bizim burada bazıları mısır yerinde kullanıyor. ama ben mısır yeri hazırlığında kullanmadım. yerleriniz ağır bünyeli topraksa sen dik bıçak kullan kardeşim. yatay olanlar toprağın üstünü kabartıyor ama altını beton gibi yapıyor ama dik bıçaklılarda bu sorun olmaz. birde kanola küçük tohumlu olduğu için toprağı iyice inceltmen gerekiyor senin için mantıklı o zaman

Hisarlar da bunun aynısı gibi duruyor. Yataklarında acaba konik mi yatay bilya mı var. Sağlam olması ve arızasının çabuk giderilmesi benim için önemli.
 

Güzel paylaşım. Kolay gelsin. Iyi iş çıkarmış. Bizim köyde bir arkadaş 3 metre Türkay almıştı. Aynı senin traktör den traktörü. Ama yazın kurakta denedi. Kanola yeri hazırlamak için. Valtra istop edince sürekli sonra 2.5 metresini aldı.

Sağol Erkan. Valla istop etmemesi lazım. Bu ağır tipi. 540 devirde pto. Acaba traktörün hassasiyetini mi ayarlayamadı. Yada traktörde bir sıkıntı var. Bizimki zorlanmıyor o kadar gayet rahat gidiyor.
 
Kolay gelsin. Rotovatör olarak Kuhn da düşüneblirsiniz onlarda sağlam makina ve güzel işçilik çıkarırılar. Eğer yerli olacak diyorsanız da hisarlar tercihimdir. (bunu kullanıcı olarak değil gözlemci olarak söylüyorum :))

Sağolun. Kuhn bayisi işi bıraktı bizim burda. Faal olsa mutlaka incelerdim. Hisarlar bayisi aktif değil bizim burda o yüzden birşey diyemem. Ben Türkaydan yana verdim kararımı. Bayisi ile alışverişimiz vardı zaten takasa birkaç takım verdik anlaştık.
 

Benzer Konular


Son Gönderiler