Yazılımla beygir gücü yükseltme


Yazılımla beygir yükseltme işini nasıl buluyorsunuz ?

Ben SDF grup same explorer için olanı biraz araştırma yaptım same explorer 85 - 100 ve silver 110 olan seri için

Same explorer 100'de 85'likle motor aynı yazılımla güçlendirilmiş şanzıman farklı 110'da ise motorda farklı şanzıman da farklı

85 beygir bana çok çok yetiyor içerikte böyle olunca kurcalamamak gerektiğine kanaat getirdim motor gücüyle şanzıman gücü birbirine tam orantılı bu orantıyı bozarsak aynı zetorda olduğu gibi şanzımana zarar vereceğini düşünüyorum.

Gücü yetmediği yerde bir vites aşağı gitsin arızada vermesin.

Bu durum beygiri yazılımla arttırılabilen diğer markalarda nasıldır SDF grup gibi her modeline farklı tip şanzımanmı kullanmıştır yoksa en küçük serisindeki neyse aynı serisindeki en büyüğünede aynısınımı kullanmışlardır.

Zetor proxima serisinde 64 - 74 - 84 şanzıman birebir aynı 64 serisinde şanzıman arızası pek görülmez ne sıkıntı oluyorsa 74 ve 84 serisinde motordan arıza vermiyor hep şanzıman sıkıntısı oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Yazılım, biçerdöver motorları için mecburi ihtiyaçtır.
Tork eğrisinin ucu düşük dizayn edilmiş, haritanın düzenlenmesi gerekiyor.

Same Explorer seride hava soğutmalı motor ile su soğutmalı motor arasında ,
90 lık modelde, 2 kw , 30 n.m. tork kaybı var, ölçümlerde farklı değerler görünüyor.
Su soğutmalı model 316 n.m. torkta , hava soğutmalı model 346 n.m. tork verebiliyor.
Hava soğutmalı modellere regülatör ayarı yapılınca 2 vites fark edecek çeki gücü alınabiliyordu.
Euro 3 motorlarda ise ayar yapılınca 1 vites çekiş fark edebiliyor.

Zetor Fortera modelde 60 kw ve 90 kw ağır hizmet tipi şanzıman mevcuttur.
Zetor Fortera HD seri batak tarlada çalışabilecek özellik gösterebilir.
Fakat HD şanzımanlı seriler ülkemize gelmiyor.
Tarımsal şanzımanda yardımcı traktör olarak kullanmaya müsaittir.

Yazılımda ; sabit tork aralığının boyu değiştirilebilir, sabit güç aralığına şekil verilebilir,
Beygir sayısı artmadan tork arttırımı, tork artmadan beygir sayısı arttırımı yapılabilir.
Motor çalışma devir aralığı açılabilir v.s. uygulamalar yapılabiliyor.
NH 5000, 6000, JD 6030, MF, 6400 serileri motor gücü olarak gayet üst düzey nitelikler sunuyor.
Sonraki modeller biraz daha konfora yönelik tasarıma kaçmış gibi duruyor.

Traktör, ağır hizmet tipi şanzımana sahip olsun veya olmasın, motor haritasının düzenlenmesi gereken bölümleri olan modeller vardır.
Seri başı traktörlerin yazılım ihtiyaçları daha fazlayken seri sonu modelde olsa yazılım ihtiyaç olabilir.
Tork eğrisinin daha pürüzsüz olması için sinyal güçlendirme, gaz pedalı tepkilerini güçlendirme gibi uygulamalar yapılabiliyor.
Motor kompresyonu düşük motorlarda devir sabitleme düğmesini kullanmak mecburi olabiliyor, ayak gazıyla devir sabit tutulamıyor, hiç sevmem.
Motor ömrünün uzun olması için rektefelik gibi çalışan dizayn yapmışlar, sürüş zevkimize hitap etmiyor.
 
Explorer serisi commonrail değil. Ecu falan yok. Yazılım mümkün değil. Anca avans ayarı pompa ayarı vs ile güç arttırımı olabilir. Bencede gerek yok. 1 vites aşağı gitsin kararlı gitsin.

Yazılım gayette mümkün ecu var, bir üst serisinin şanzıman farklı olduğu için beygir yükseltme istemedim gaz tepkimeleri için güncel yazılımı yüklendi sadece
 

Resimler ve ekler

  • 20220217_160648.jpg
    20220217_160648.jpg
    239.2 KB · Görüntüleme: 140
Yazılım, biçerdöver motorları için mecburi ihtiyaçtır.
Tork eğrisinin ucu düşük dizayn edilmiş, haritanın düzenlenmesi gerekiyor.

Same Explorer seride hava soğutmalı motor ile su soğutmalı motor arasında ,
90 lık modelde, 2 kw , 30 n.m. tork kaybı var, ölçümlerde farklı değerler görünüyor.
Su soğutmalı model 316 n.m. torkta , hava soğutmalı model 346 n.m. tork verebiliyor.
Hava soğutmalı modellere regülatör ayarı yapılınca 2 vites fark edecek çeki gücü alınabiliyordu.
Euro 3 motorlarda ise ayar yapılınca 1 vites çekiş fark edebiliyor.

Zetor Fortera modelde 60 kw ve 90 kw ağır hizmet tipi şanzıman mevcuttur.
Zetor Fortera HD seri batak tarlada çalışabilecek özellik gösterebilir.
Fakat HD şanzımanlı seriler ülkemize gelmiyor.
Tarımsal şanzımanda yardımcı traktör olarak kullanmaya müsaittir.

Yazılımda ; sabit tork aralığının boyu değiştirilebilir, sabit güç aralığına şekil verilebilir,
Beygir sayısı artmadan tork arttırımı, tork artmadan beygir sayısı arttırımı yapılabilir.
Motor çalışma devir aralığı açılabilir v.s. uygulamalar yapılabiliyor.
NH 5000, 6000, JD 6030, MF, 6400 serileri motor gücü olarak gayet üst düzey nitelikler sunuyor.
Sonraki modeller biraz daha konfora yönelik tasarıma kaçmış gibi duruyor.

Traktör, ağır hizmet tipi şanzımana sahip olsun veya olmasın, motor haritasının düzenlenmesi gereken bölümleri olan modeller vardır.
Seri başı traktörlerin yazılım ihtiyaçları daha fazlayken seri sonu modelde olsa yazılım ihtiyaç olabilir.
Tork eğrisinin daha pürüzsüz olması için sinyal güçlendirme, gaz pedalı tepkilerini güçlendirme gibi uygulamalar yapılabiliyor.
Motor kompresyonu düşük motorlarda devir sabitleme düğmesini kullanmak mecburi olabiliyor, ayak gazıyla devir sabit tutulamıyor, hiç sevmem.
Motor ömrünün uzun olması için rektefelik gibi çalışan dizayn yapmışlar, sürüş zevkimize hitap etmiyor.

Aynen hocam zetor proxima serisindeki şanzıman zorlatmaya gelmiyor ağır işe ağır toprak yapısına koşmadan kullanılırsa sorun çıkarmıyor

SDF grup explorer - agrofarm serisi şanzımanını zetor forterraya benzetiyorum ağır hizmet tipi

Yazılımla gaz tepkimesini kalibre edildi

Tarla kısa ve şekilsizse ayak gazıyla uzunsa devir sabitlemeyle 1.700 devir devam

Bu explorer ³.85 tork nasıldır hocam pullukta rampada mibzerde vs genel olarak zetordan üstün çekişi
 

Resimler ve ekler

  • 20220226_135626.jpg
    20220226_135626.jpg
    304.4 KB · Görüntüleme: 80
  • 20220217_160648.jpg
    20220217_160648.jpg
    239.2 KB · Görüntüleme: 80

Motor gücü 62,5 kw , 328 n.m. tork , tork yedeği %31 olarak geçiyor.
Spesifik yakıt tüketimi 208 gr.kw/h ve 202 gr.kw/h olan 3 tip motor ailesi bulunuyor.
Sabit tork aralığı 1400-1600 rpm şeklinde ve en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm aralığında bulunuyor.
Zetor 8441 , 86 hp , 360 n.m. tork ve %35 tork yedeğine sahipti.
1. yük dengeleme devri 1800 rpm devirde bulunuyordu, siz hep 1600 rpm devirde motoru kullandınız.
LDA ile oynayıp tork arttırımı yapınca motoru abandone ettiniz.

Same Explorer 75T niye çekmez ki dediydik,
Meğerse %18 tork yedeği, 257 n.m. torka sahipmiş.
Böyle traktörün rampacılığı hiç olmaz.
 

Motor gücü 62,5 kw , 328 n.m. tork , tork yedeği %31 olarak geçiyor.
Spesifik yakıt tüketimi 208 gr.kw/h ve 202 gr.kw/h olan 3 tip motor ailesi bulunuyor.
Sabit tork aralığı 1400-1600 rpm şeklinde ve en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm aralığında bulunuyor.
Zetor 8441 , 86 hp , 360 n.m. tork ve %35 tork yedeğine sahipti.
1. yük dengeleme devri 1800 rpm devirde bulunuyordu, siz hep 1600 rpm devirde motoru kullandınız.
LDA ile oynayıp tork arttırımı yapınca motoru abandone ettiniz.

Same Explorer 75T niye çekmez ki dediydik,
Meğerse %18 tork yedeği, 257 n.m. torka sahipmiş.
Böyle traktörün rampacılığı hiç olmaz.

Hocam kağıt üstünde same zetordan düşük görünüyor ama samenin bozuk ayarsız hali zetora göre zehir gibi bir çekişi var kullandığım ekipmanlar tarlalar ve toprak koşulları değişmedi iki senedir olan kuraklıktan dolayı daha zor koşullarda test etme imkanım oldu en basitinden şöyle deyim zetor 84 ile 5 - 12 no ünlü pullukla 5.5 kmh ile gittiği yerde same aynı pullukla 7 kmh ile gidiyor

Kağıt üstündeki teknik bilgiye göre samenin bu pulluğu çekememesi veya daha yavaş gitmesi gerekiyor

Bu iş nasıl oluyor hocam aydınlatabilirmisiniz.


 

Videolarda sürüm hızınız 1 m/sn , 3,6 km/h ile 4 km/h gibi hızlarda gibi duruyor.
Traktörlerin max pull gear , max çeki vitesi hızları arasında farklar bulunur.
Sürüm hızı bundan etkilenir.
Bunun dışında hassasiyetin tın tın vurarak pulluğu titretmesi kuru sürümde toprağı pulluktan iyi döker.
Motorun nitelikleri dışında şanzımanla uyumu da etkiler.
Traktörü bütün olarak değerlendirmek gerekir.
Lastik ebatlarında fark olması ve hava miktarı, çekişi etkiler.
Mazot pompası yerine regülatör bulunması da dirayetli çalışma konusunda etkili olabilir.
Rektefelik motor yağ yakar ama çekiş düşük olsa da tutunma olarak biraz daha iyi olabilir, motorun esnekliği artıyor.
Motor haritası okumasını biliyor musunuz.
 
Videolarda sürüm hızınız 1 m/sn , 3,6 km/h ile 4 km/h gibi hızlarda gibi duruyor.
Traktörlerin max pull gear , max çeki vitesi hızları arasında farklar bulunur.
Sürüm hızı bundan etkilenir.
Bunun dışında hassasiyetin tın tın vurarak pulluğu titretmesi kuru sürümde toprağı pulluktan iyi döker.
Motorun nitelikleri dışında şanzımanla uyumu da etkiler.
Traktörü bütün olarak değerlendirmek gerekir.
Lastik ebatlarında fark olması ve hava miktarı, çekişi etkiler.
Mazot pompası yerine regülatör bulunması da dirayetli çalışma konusunda etkili olabilir.
Rektefelik motor yağ yakar ama çekiş düşük olsa da tutunma olarak biraz daha iyi olabilir, motorun esnekliği artıyor.
Motor haritası okumasını biliyor musunuz.

Viteslerde farklılık var zaten hocam zetorda seri 2 samenin 3 kaplumbağa ile aynı hızda bu videoda zetor seri 1 same 3 kaplumbağa ile zetor 1.800 devir same 1.500 devir ile gidiyordu

Same bozuk derken rektefelik olarak kastetmedim sibopların ayarı kaçmış enjektörleri ölüydü gram yağ yakma yok bu deutz motorlu serideki regülatör elektronik olduğu için same motordan daha üstündür bunlar efsane seri dedi servisteki usta

Motor haritası resimdeki gibi tork devir yakıt eğrisimi hocam yoksa bildiğim dışında başka birşeymi
 

Resimler ve ekler

  • IMG-20220226-WA0007.jpg
    IMG-20220226-WA0007.jpg
    74.4 KB · Görüntüleme: 35
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
The hoca merhaba.
Case Farmall 105c yazılım ister mi sence? Şanuman aks ve motor yapısı buna müsait mi? Aslında memnunum fakat 5li 14 inc kullanıyorum. Vites 3 takviye 2 de ağır toprak şartlarında bazı yerlerde devir düşüyor ve alt devirde motor toparlanırken zorlanıyor. Bazende vites 3 takviye 2 buçukta tavşanada banamısın demiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Şanzımanına guvenen yaptirabilir. Bazen reklamlarda goruyoruz yazilimla %20 guc artışı ve yakit tasarrufu diye. Simdi milyonlarca araba satan mercedes , bmw , toyota muhendisleri geri zekalıda , bu kiyida köşede yazilim atanlar mi akilli. Mesela bmw nin ayni motorunda farkli yazilimla farkli guc alinan motorlari var. Bu motorda bmw gucu arttigi icin yag soğutucusu koymuş. Guc artisinin getirdigi sicaklik artisi bile bir problemken kafasina gore guc artirmak motorun omrunu yiyebilir.
 
Videolarda sürüm hızınız 1 m/sn , 3,6 km/h ile 4 km/h gibi hızlarda gibi duruyor.
Traktörlerin max pull gear , max çeki vitesi hızları arasında farklar bulunur.
Sürüm hızı bundan etkilenir.
Bunun dışında hassasiyetin tın tın vurarak pulluğu titretmesi kuru sürümde toprağı pulluktan iyi döker.
Motorun nitelikleri dışında şanzımanla uyumu da etkiler.
Traktörü bütün olarak değerlendirmek gerekir.
Lastik ebatlarında fark olması ve hava miktarı, çekişi etkiler.
Mazot pompası yerine regülatör bulunması da dirayetli çalışma konusunda etkili olabilir.
Rektefelik motor yağ yakar ama çekiş düşük olsa da tutunma olarak biraz daha iyi olabilir, motorun esnekliği artıyor.
Motor haritası okumasını biliyor musunuz.
Hocam konuyu dağıtıyoruz ama size bir sorum olacak deutz 5110 g powershutlle kullanıyoruz traktör ilk kalkışlarda biraz hantal kalıyor yazılımın faydası olurmu.yoksa traktör biraz açılınca düzelirmi 20 saatte daha
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Viteslerde farklılık var zaten hocam zetorda seri 2 samenin 3 kaplumbağa ile aynı hızda bu videoda zetor seri 1 same 3 kaplumbağa ile zetor 1.800 devir same 1.500 devir ile gidiyordu.

Same bozuk derken rektefelik olarak kastetmedim sibopların ayarı kaçmış enjektörleri ölüydü gram yağ yakma yok bu deutz motorlu serideki regülatör elektronik olduğu için same motordan daha üstündür bunlar efsane seri dedi servisteki usta

Motor haritası resimdeki gibi tork devir yakıt eğrisi mi hocam yoksa bildiğim dışında başka birşey mi
Grafikte sarı ve kırmızı çizginin kesişim noktası , 1500 rpm , tork ve güç eğrisi kesişim devri , optimum motor verimli çalışma devri.
Sabit tork aralığı , 1200-1600 rpm ,
Sabit güç aralığı , 1800-2200 rpm ,
En az yakıt bölgesi , 1200-1600 rpm ve 220 gr.kw/h spesifik özgül yakıt tüketimi görünüyor.
2012 yılında BF4M2012 (74 kw, 390 n.m.), BF4M2012C(93 kw, 498 n.m.) , BF4M2012C* (84 kw , 550 n.m.) , 4 lt lik 3 motor ailesi kullanılmış.
Motor etiketinden hangi motor ailesinden motor kullanıldığını anlayamadık.
BF4M2012C* seri motorda 1200-1800 rpm sabit tork aralığı bulunuyor ve aynı şekilde yakıt grafiği de 1200-1800 rpm aralığında uygun seviyededir.
Bu motor ailesi, haşpaylı saman balyesi bağlamak için çok tercih edilecek nitelikte durmuyor.
En az yakıt bölgesinin motorun sabit güç aralığı içinde olmasını tercih ederdik.
Güç = Tork*Devir/ 9550 gibi olduğundan ,
Fiat 80 66 S ile 2200 rpm motor devrinde çalışmayla Same 85 ile 1600 rpm devirde çalışmak arasında ,
motor gücü yönetiminin farkları , yük dengeleme devir konum farkları söz konusu olur.
Fiat çok gazlıyor diye eleştirilemez veya Same alt devirleri iyi kullanıyor diye övülemez.
Kuyruk mili kullanımlarında tork-güç eğrisi kesişim devrinin sabit güç aralığına yakın olmasını tercih ederiz.
Bu durumu normal küçük 20-25 kg lık balye yapan makineler için tercih ederiz.
Traktör, yem karma, gübre serpme, ilaçlama gibi işlerde uygun yakıt tüketimine sahip olabilir.
NH T5040 modelle yaptığı işe göre yakıt farkı oluşturabilir.
5 tonluk katı hayvan gübresi römorkunu T5040 modelle daha rahat kullanabiliriz.
60 diş tırmıkla rampa arazide farklar olabilir.


The hoca merhaba.
Case Farmall 105c yazılım ister mi sence? Şanzuman aks ve motor yapısı buna müsait mi? Aslında memnunum fakat 5li 14 inç kullanıyorum. Vites 3 takviye 2 de ağır toprak şartlarında bazı yerlerde devir düşüyor ve alt devirde motor toparlanırken zorlanıyor. Bazende vites 3 takviye 2 buçukta tavşanada banamısın demiyor
Farmall C serisi tarımsal şanzuman kullanıyor.
Yazılım yaptırmak ister, forumda soft, yumuşak yazılım önermiştik.
Yazılım sabit tork aralığını 1200-1800 rpm olacak şekilde iyileştiriyor.
Şanzımanda sorun yaşayanı daha duymadık ama motordaki sinmeleri giderecek gibi yazılım öneririz.
1600-1900 rpm aralığını aktif kullanan bir motor yapısı var.
Ağır toprak koşulunda motor devrini 1900-2000 rpm gibi devirlere sabitlemek iyi olur.
Pullukta ise 4 km/h hızın altına düşmeyecek şekilde tercih etmek iyi olur.
 
Hocam konuyu dağıtıyoruz ama size bir sorum olacak deutz 5110 g power shutle kullanıyoruz traktör ilk kalkışlarda biraz hantal kalıyor yazılımın faydası olur mu. yoksa traktör biraz açılınca düzelir mi 20 saatte daha
Bu modelden çevremizde kullanan bulunmuyor.
Traktörün en azından 100 saatlik ilk bakımı geçtikten sonra yazılım yapılması iyi olur.
5G serinin sabit tork aralığı 1600-1800 rpm aralığındaydı, motoru 1800 rpm devirle işe vermek gerek.
Traktörde motorun başlangıç torkunu biçerde olduğu gibi yükseltecek yazılım görmedik.
Uygun yeni yazılım varsa denemekte fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Yazılım, biçerdöver motorları için mecburi ihtiyaçtır.
Tork eğrisinin ucu düşük dizayn edilmiş, haritanın düzenlenmesi gerekiyor.

Same Explorer seride hava soğutmalı motor ile su soğutmalı motor arasında ,
90 lık modelde, 2 kw , 30 n.m. tork kaybı var, ölçümlerde farklı değerler görünüyor.
Su soğutmalı model 316 n.m. torkta , hava soğutmalı model 346 n.m. tork verebiliyor.
Hava soğutmalı modellere regülatör ayarı yapılınca 2 vites fark edecek çeki gücü alınabiliyordu.
Euro 3 motorlarda ise ayar yapılınca 1 vites çekiş fark edebiliyor.

Zetor Fortera modelde 60 kw ve 90 kw ağır hizmet tipi şanzıman mevcuttur.
Zetor Fortera HD seri batak tarlada çalışabilecek özellik gösterebilir.
Fakat HD şanzımanlı seriler ülkemize gelmiyor.
Tarımsal şanzımanda yardımcı traktör olarak kullanmaya müsaittir.

Yazılımda ; sabit tork aralığının boyu değiştirilebilir, sabit güç aralığına şekil verilebilir,
Beygir sayısı artmadan tork arttırımı, tork artmadan beygir sayısı arttırımı yapılabilir.
Motor çalışma devir aralığı açılabilir v.s. uygulamalar yapılabiliyor.
NH 5000, 6000, JD 6030, MF, 6400 serileri motor gücü olarak gayet üst düzey nitelikler sunuyor.
Sonraki modeller biraz daha konfora yönelik tasarıma kaçmış gibi duruyor.

Traktör, ağır hizmet tipi şanzımana sahip olsun veya olmasın, motor haritasının düzenlenmesi gereken bölümleri olan modeller vardır.
Seri başı traktörlerin yazılım ihtiyaçları daha fazlayken seri sonu modelde olsa yazılım ihtiyaç olabilir.
Tork eğrisinin daha pürüzsüz olması için sinyal güçlendirme, gaz pedalı tepkilerini güçlendirme gibi uygulamalar yapılabiliyor.
Motor kompresyonu düşük motorlarda devir sabitleme düğmesini kullanmak mecburi olabiliyor, ayak gazıyla devir sabit tutulamıyor, hiç sevmem.
Motor ömrünün uzun olması için rektefelik gibi çalışan dizayn yapmışlar, sürüş zevkimize hitap etmiyor.
Tork artmadan beygir, beygir artmadan tork nasıl artıcak tam olarak?
 
Bu modelden çevremizde kullanan bulunmuyor.
Traktörün en azından 100 saatlik ilk bakımı geçtikten sonra yazılım yapılması iyi olur.
5G serinin sabit tork aralığı 1600-1800 rpm aralığındaydı, motoru 1800 rpm devirle işe vermek gerek.
Traktörde motorun başlangıç torkunu biçerde olduğu gibi yükseltecek yazılım görmedik.
Uygun yeni yazılım varsa denemekte fayda var.
Hocam merhaba geçenlerde dikkatimi çekti Steyr 6145 in motoru 6 silindir 6.7lt Steyr 6300 ile aynı sizce bunu direk yazılım ile mi kısmışlardır ?
 

Tork artmadan beygir, beygir artmadan tork nasıl artıcak tam olarak?
Motorun çalışma devir uzunluğu arttırılırsa beygir sayısı da artmış olur.
Tork eğrisi üzerinde şekil düzenlemesi yapılırsa sadice tork artmış olur.
Hocam merhaba geçenlerde dikkatimi çekti Steyr 6145 in motoru 6 silindir 6.7lt Steyr 6300 ile aynı sizce bunu direk yazılım ile mi kısmışlardır ?
Mekanik aksamda farklar vardır, sadice yazılım yetmez.
 
Motorun çalışma devir uzunluğu arttırılırsa beygir sayısı da artmış olur.
Tork eğrisi üzerinde şekil düzenlemesi yapılırsa sadice tork artmış olur.

Mekanik aksamda farklar vardır, sadice yazılım yetmez.
Cevap için teşekkürler. Çünkü ikiside 6 silindir 6.7lt olunca şaşırdım :) gerçi scanianın 16lt v8 motoru 580 ila 770hp aralığında Güç sağlıyor.
 

Benzer Konular