Eğimli kırmızı küçük kaporta
02.01.2014
Massey Ferguson kuruluşu, geçtiğimiz yıl MF 5400 traktör serisinde hayli çarpıcı değişikliklere gitti ve ortaya çıkan yeni traktörlerden biri, 74 kW / 100 hp gücündeki MF 5440 modeli oldu. Avrupa traktör pazarında önemli yere sahip bu modeli kapsamlı bir teste tabi tutmanın faydalı olacağı kanısındayız. İşte MF 5440 hakkındaki görüşlerimiz
Hayvancılıkla uğraşan çiftçiler için, ideal bir traktörün pek çok farklı özelliği bünyesinde barındırması gerekiyor. Bir yanda, çiftlik binalarının içinde ve çevresinde ön yükleyici takılı haldeyken rahatça dolaşabilmek için kompakt dış ölçüler ve manevra kabiliyetine, diğer yanda ise tarladaki işlerin üstesinden gelebilecek sağlamlık ve dayanıklılığa ihtiyaç duyulmakta. Massey Ferguson, 5400 serisiyle, elinden her iş gelen böyle bir traktör yaratma yolunda başarı sağlamış gibi görünüyordu. Dolayısıyla, MF 5400 modeli de piyasaya sürülürken ciddi beklentilere konu oldu. Tasarım yenileme çalışmaları kapsamında ortaya çıkan modellerden biri, 74 kW / 100 hp gücündeki MF 5440 Dyna-4 şanzımanlı traktörüydü.
Göze çarpan ilk şey, MF 5440ın fotoğrafta da görülen, aşağı doğru eğimli kaportası idi. Bu alçak burunlu tasarım, makinenin ön yükleyicili bir traktör olarak zaten yeterince ön çıkan kimliğini iyice pekiştiriyor. Dikkat çeken bu kaportayı açanlar, Stage IIIA emisyon standardına uyumlu, dört silindirli Perkins 1104D 44TA motoruyla karşılaşacaklar. Mekanik yakıt enjeksiyon sistemi ve silindir başına iki valfle, güven veren bir sadeliğe sahip olan motor, yüksek performansı sağlamak için ara soğutucu, turbo besleme (elektronik egzoz tahliye valfi kumandasıyla) ve viskoz fan ile desteklenmiş durumda.
Sade ve iddialı tasarımı ile öne çıkan 4,4 litrelik motor, MF 5445 modelinde kullanılan, 70 kW / 95 hp gücündeki motordan farklı. Bu farklılığın günlük hayatta ne anlama geldiğini görmek için, MF 5440ı DLG test merkezine yolladık ve iddia edilen 74 kW / 100 hp (ISO TR14396) değerinin 68 kW / 92 hplik kısmını şaft üzerinden okuduk. Mükemmel bir sonuç.
Ancak, motor devri düşerken güç değerinde artış sağlanamaması olumsuzdu. İlave güç, modern motorlardan beklediğimiz özelliklerden biri olduğundan, bu durumun pek hoşa gitmediğini söylemeliyiz. Bu eksikliğe karşın, %37,7lik tork sıçraması [torque rise] (devir düşerken %45e ulaştı) ve 400 Nmnin üzerindeki azami tork değeri son derece tatmin edici. Bu avantaj, sahadaki denemelerimizde kendini açıkça gösterdi ve çok düzgün ayarlanmış kavramanın bir nimeti sayılan %105lik başlangıç torkunun da fazlasıyla yeterli olduğunu deneyimledik.
02.01.2014
Massey Ferguson kuruluşu, geçtiğimiz yıl MF 5400 traktör serisinde hayli çarpıcı değişikliklere gitti ve ortaya çıkan yeni traktörlerden biri, 74 kW / 100 hp gücündeki MF 5440 modeli oldu. Avrupa traktör pazarında önemli yere sahip bu modeli kapsamlı bir teste tabi tutmanın faydalı olacağı kanısındayız. İşte MF 5440 hakkındaki görüşlerimiz
Hayvancılıkla uğraşan çiftçiler için, ideal bir traktörün pek çok farklı özelliği bünyesinde barındırması gerekiyor. Bir yanda, çiftlik binalarının içinde ve çevresinde ön yükleyici takılı haldeyken rahatça dolaşabilmek için kompakt dış ölçüler ve manevra kabiliyetine, diğer yanda ise tarladaki işlerin üstesinden gelebilecek sağlamlık ve dayanıklılığa ihtiyaç duyulmakta. Massey Ferguson, 5400 serisiyle, elinden her iş gelen böyle bir traktör yaratma yolunda başarı sağlamış gibi görünüyordu. Dolayısıyla, MF 5400 modeli de piyasaya sürülürken ciddi beklentilere konu oldu. Tasarım yenileme çalışmaları kapsamında ortaya çıkan modellerden biri, 74 kW / 100 hp gücündeki MF 5440 Dyna-4 şanzımanlı traktörüydü.
Göze çarpan ilk şey, MF 5440ın fotoğrafta da görülen, aşağı doğru eğimli kaportası idi. Bu alçak burunlu tasarım, makinenin ön yükleyicili bir traktör olarak zaten yeterince ön çıkan kimliğini iyice pekiştiriyor. Dikkat çeken bu kaportayı açanlar, Stage IIIA emisyon standardına uyumlu, dört silindirli Perkins 1104D 44TA motoruyla karşılaşacaklar. Mekanik yakıt enjeksiyon sistemi ve silindir başına iki valfle, güven veren bir sadeliğe sahip olan motor, yüksek performansı sağlamak için ara soğutucu, turbo besleme (elektronik egzoz tahliye valfi kumandasıyla) ve viskoz fan ile desteklenmiş durumda.
Sade ve iddialı tasarımı ile öne çıkan 4,4 litrelik motor, MF 5445 modelinde kullanılan, 70 kW / 95 hp gücündeki motordan farklı. Bu farklılığın günlük hayatta ne anlama geldiğini görmek için, MF 5440ı DLG test merkezine yolladık ve iddia edilen 74 kW / 100 hp (ISO TR14396) değerinin 68 kW / 92 hplik kısmını şaft üzerinden okuduk. Mükemmel bir sonuç.
Ancak, motor devri düşerken güç değerinde artış sağlanamaması olumsuzdu. İlave güç, modern motorlardan beklediğimiz özelliklerden biri olduğundan, bu durumun pek hoşa gitmediğini söylemeliyiz. Bu eksikliğe karşın, %37,7lik tork sıçraması [torque rise] (devir düşerken %45e ulaştı) ve 400 Nmnin üzerindeki azami tork değeri son derece tatmin edici. Bu avantaj, sahadaki denemelerimizde kendini açıkça gösterdi ve çok düzgün ayarlanmış kavramanın bir nimeti sayılan %105lik başlangıç torkunun da fazlasıyla yeterli olduğunu deneyimledik.


