yokuşta bayılma sorunu...


bu yeni çıkan kıymet 90 ın transmisyonu diğerlerinden farklı olduğu için yokuşta yüksek viteslerde servet yada nimet gibi bayılma olmuyomuş servis epey metetti bu konuda 90 lığı. bende nimet 70 4wd var herşeyinden memnunum şu bayırda boğulması beni deli ediyo. millet hızlı 4 le giderken aynı yerde ben 3 le gidiyorum. traktörüm daha 400 saatte. haftaya bakıma gidecez sübap ayarı falan yapılacakmış biraz daha iyi olur o zaman diyo servis bakalım ne olacak. 90 lık nasıl acaba bi fikri olan varmı???? birde intercoll taktırsak bi değişiklik olurmu yani bu sorun azda olsa çözülürmü acaba???
 
Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

faydasıolacaktır ama ıllakıbayılacaktır bıraz gıttıkten sonra cok onemlı bırsey deyıl. aslında avantaj bu ılk kalkıstada atık oldugu ıcın tarladada hemen bogulur zora gelınce ama gectıkten sonra zorluk kendını toparlar hemen bogulmayan motorlar vıtes deyısmeden kendını toparlayamaz
 
Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

bendede aynı sorun var servet 80t yokuşta bayılıyor ama en başta şunu belirteyim zf şanzumanlı traktörlerin 4 h si ile 43 km hız yapıyor diğer traktörler 4. viteste 35 km hız yapıyor bütün sorunda bu hızlı olması

ayriyeten intercoll bende taktırıyorum yaklaşık 1900 tl ayriyeten bide pompanın üzerine DA taakılacak buda traktörün 3 . viteste dahi kalkmasına yarıyor ayriyeten intercoll radyatörü 7 ila 8 derece daha soğutuyor traktörü bu iki dedğim de takıldığı zaman en az 10 hp daha güçlü oluyormuş bide karadumanı neredeyse yok denecek kadar azaltıyormuş
yani ben 5000 tl yi gözden çıkardım bir tek kompresör eksik olacak diğer bütün hepsi olduğunda traktör lüks gibi olacak
 
Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

zf şanzumanlı erkuntların yokuşta bayılma sebebi hız mı ağırlık mı? carraro şanzuman hem hafif hemde zf ye göre 10 kilo metre civarı daha yavaş gidiyormuş. zf nin üçüncü viteside carraronun seri dördüne neredeyse hız olarak eşit dersek kıyaslayın. ağırlık mı hız mı
 
Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

sami ÖZKAN link=topic=53124.msg552124#msg552124 date=1330630496' Alıntı:
şanzımanın seriliğinden traktörün ağırlığından kaynaklanıyor fakat motora çok zararlı kıranga çok yük bindiriyor
motorayuk aslında bınmıyorkı bogulunca mecbur vıtes deyısıyor yuku azaltıyor bogulmasa yuk bıner. ayrıca motora en fazl yukhareket halınde stop ederken bıner krankta ozaman kırılır kırılacagı varsa
 
Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

nimet 70t nın agırlıgının fazlalıgı ve 4h inın cok seri olmasından kaynaklanıyor.. ayrıca yuksek torklu motorlarda sık görulen bi durumdur erken bayılma tork egrisi dik oldugu için çabuk düşer maksimum tork devrine motor..
 
Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

şerefli1 link=topic=53124.msg552118#msg552118 date=1330630145' Alıntı:
bendede aynı sorun var servet 80t yokuşta bayılıyor ama en başta şunu belirteyim zf şanzumanlı traktörlerin 4 h si ile 43 km hız yapıyor diğer traktörler 4. viteste 35 km hız yapıyor bütün sorunda bu hızlı olması

ayriyeten intercoll bende taktırıyorum yaklaşık 1900 tl ayriyeten bide pompanın üzerine DA taakılacak buda traktörün 3 . viteste dahi kalkmasına yarıyor ayriyeten intercoll radyatörü 7 ila 8 derece daha soğutuyor traktörü bu iki dedğim de takıldığı zaman en az 10 hp daha güçlü oluyormuş bide karadumanı neredeyse yok denecek kadar azaltıyormuş
yani ben 5000 tl yi gözden çıkardım bir tek kompresör eksik olacak diğer bütün hepsi olduğunda traktör lüks gibi olacak
yalnız o lda kapak taktıranlar bi kaç sene sonra motoru dağıtıp geliyomuş. benim arkadaşım newholland servisinde çalışıyo oda dedi güç fazla geldiğinden içindeki aksağam o güce dayanıklı olmayınca götten baştan yağ kaçırmaya başlıyomuş yada dağıttığı yerleri oluyomuş.dediğin gibi çok fark ettiriyor ama bide o yönü var. ama ayar yapılıyorsa yani pompa ayarı gibi fazlada zarar vermicek şekilde yaptırılır.
 
Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

SALİM link=topic=53124.msg552130#msg552130 date=1330630650' Alıntı:
zf şanzumanlı erkuntların yokuşta bayılma sebebi hız mı ağırlık mı? carraro şanzuman hem hafif hemde zf ye göre 10 kilo metre civarı daha yavaş gidiyormuş. zf nin üçüncü viteside carraronun seri dördüne neredeyse hız olarak eşit dersek kıyaslayın. ağırlık mı hız mı

ağırlık o kadar çok önemli değil,
arkalardan 1 er tane öndende 4 tane sökersin biraz daha hafif olur

sorun şu ki şu an 350 hp lik otomatik şanzumanlı 8.9 motor hacimli yaklaşık 20 tonluk bir araç kullanıyorum bu araç yokuş yukarı 50 km yi geçemiyor düzde 120 de dahi banamısın
demiyor.bu araç 2350 hp olmasına rağmen yokuşta 50 km yi geçemiyorken bir traktör en son hızı ile yokuşu nasıl çıksın tabiki bir ufak vitesi ile çıkacaktır.
yani sorun ne ağırlıkta nede hızda
bir ototmobil yokuşu en son hızı ile yada vitesi ile çıkamıyorken traktörde çıkamayacktır.

şöyle olsaydı derdik ki tratör çekmiyor. düz yolda traktör son hızına çıkamyor bu sefer işte öküzün altında buzağı aramak gerekirdi ama düzde 6 ton 7 ton hata 8 ton yükle 43 km hıza çıkabiliyor bu kadar yükle yokuşta nasıl boğulmasın eski traktörlerin remorkları max.4 tonluk bunların ki 5 ten başlıyor 18 tona kadar çıkıyor o kadar da olacak yokuşta tabiki boş olsa çıkamaz
 
Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

yada dağıttığı yerleri oluyomuş.dediğin gibi çok fark e
rocky link=topic=53124.msg552139#msg552139 date=1330630997' Alıntı:
yalnız o lda kapak taktıranlar bi kaç sene sonra motoru dağıtıp geliyomuş. benim arkadaşım newholland servisinde çalışıyo oda dedi güç fazla geldiğinden içindeki aksağam o güce dayanıklı olmayınca götten baştan yağ kaçırmaya başlıyomuş ttiriyor ama bide o yönü var. ama ayar yapılıyorsa yani pompa ayarı gibi fazlada zarar vermicek şekilde yaptırılır.

biraz araştırmak gerekiyor servisin bana dediği intercolleri taktırıpda lda yı taktırmazsan intercollerin bir faydası olmuyormuş.
bunu dedğin iyi oldu ben bir servisten yada başka yerlerden araştırayım daha taktırmadım anlş-*s
teşekürler
 
Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

şerefli1 link=topic=53124.msg552148#msg552148 date=1330631390' Alıntı:
yada dağıttığı yerleri oluyomuş.dediğin gibi çok fark e
biraz araştırmak gerekiyor servisin bana dediği intercolleri taktırıpda lda yı taktırmazsan intercollerin bir faydası olmuyormuş.
bunu dedğin iyi oldu ben bir servisten yada başka yerlerden araştırayım daha taktırmadım anlş-*s
teşekürler
tamam muzaffer abi. bende bi arkadaşla yine konuşurum bu konuyu bildiklerini alır sana aktarırım. yanılmıyosam 1900 lira çok bana daha ucuz bi fiyat demişti.
 

Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

rocky link=topic=53124.msg552156#msg552156 date=1330631781' Alıntı:
tamam muzaffer abi. bende bi arkadaşla yine konuşurum bu konuyu bildiklerini alır sana aktarırım. yanılmıyosam 1900 lira çok bana daha ucuz bi fiyat demişti.
vay sağolasın fatih kardeşim
aslında bu forumda da var dı intercol 1600 tl diyodu en iyisi için ama servisin dediği fiyat bu taktırmasammı acaba bilmiyom araştırıpda haber verirsen sana zahmet
şu lda yıda bir araştırırsan sana zahmet boş yere traktörü harcamayalım bir heves uğruna
 
Ynt: yokuşta bayılma sorunu...

şerefli1 link=topic=53124.msg552129#msg552129 date=1330630609' Alıntı:
sami kardeş kıranga çok yük bindiren ney biraz açarmısın
bayılma kıranktaki dönme hızını yavaşlattığı için 50 kg yük 100 kg oluyor buda kıranga zarar pistonlara zarar yataklara zarar uçak motorları tamir eden thy den emekli bir abimiz var köyde bu benden kum istedi getirdim evi biraz rampa traktörü bayılttım vites değiştirmedim beni dövecekti
 

Benzer Konular