Bu başlık altında Zetor 6421 özelinde 'bi zetor alsam' ta Çek cumhuriyetine mi gitcem? yoksa aylarca yatar mı? yoksa ne? sorusuna bizzat başımıza gelen ÖRNEK bi olayla meraklısını aydınlatmaya çalışcaz arkadaşlar..
Özetle;
*2. el aldığımız 6421 yaklaşık 2500 saatteydi..
*yaklaşık 1-2 ayda 100-200 saatte bizde yaptı
*İLK sahibi çok bakımsız ve özellikle hava filtresine dikkat etmediğinden ustanın deyişi ile 'turboda çok güçlü olunca.. toz emmiş.. onlarda içerde zımpara vazifesi görüp' piston ve gömlekleri aşındırmış..
*İşin garibi bu motor bu haliyle pulluğuda, römorkuda, anız mibzerinide rahat çekince bizde bişeyden şüpelenmemiştik.. sadece son zamanda azıcık nazlanıyodu bizde sadece yağı ve filtreleri değişcek sandık..
*Sorunun daha büyük olduğunu, yağ yaktığını anlayınca.. Çorumdan Yılmaz ustayı çağırdık..
*Usta motoru tanıdı.. aslında nerdeyse tüm zetorlardan özellikle Çorum ve çevresi haberi var.. hatta geçen İstanbul-Kavacıka kadar gitmiş.. bizden önce çoluk çocuğun elindeymiş Amasyada.. nasip..
*Sulu gömlek olduğundan 1 günde söktü.. erzuruma taşlamaya götürdük aynı gün..
*ertesi gün Keşan-Hasan usta 2500 TL değerinde piston-gömlek.. vs yolladı..
*Taşlama vs (350 TL) bitince parçalar elimize geçti.. Yılmaz usta tekrar geldi.. ve 2 günde taktı.. (kendi dükkanı olsa işler daha hızlanabilirdi.. burda emanet bi yer bulduk..)
*Zaten İLK geldiği gün 'canını sıkma ülke genelinde özellikle iç anadolu civarı sürekli geziyom.. 1 hafta içinde ayağa dikemediğimiz zetor olmadı demişti' ki haftalarca hatta aylarca yatan yerli-ithal biçok motor var Çorumda demişti..
*Gerçektende bugün bismillah dedik ilk marşa bastık
*Hazır ustasını bulmuşken daha saati gelmeden 90 ' lığada bakım yapcak ve döncek
*6421 nerdeyse rektefe oldu.. yarım rektefeden fazla.. hatta ısıtma bujilerinin 4 ' ü birden patlakken nasıl çalıştığınıda öğrenmiş olduk.. yani külli bakımsız bi motormuş..
*Yarında TÜM masraf netleşcek.. paylaşcam..
Zetor 6421-SES
Özetle;
*2. el aldığımız 6421 yaklaşık 2500 saatteydi..
*yaklaşık 1-2 ayda 100-200 saatte bizde yaptı
*İLK sahibi çok bakımsız ve özellikle hava filtresine dikkat etmediğinden ustanın deyişi ile 'turboda çok güçlü olunca.. toz emmiş.. onlarda içerde zımpara vazifesi görüp' piston ve gömlekleri aşındırmış..
*İşin garibi bu motor bu haliyle pulluğuda, römorkuda, anız mibzerinide rahat çekince bizde bişeyden şüpelenmemiştik.. sadece son zamanda azıcık nazlanıyodu bizde sadece yağı ve filtreleri değişcek sandık..
*Sorunun daha büyük olduğunu, yağ yaktığını anlayınca.. Çorumdan Yılmaz ustayı çağırdık..
*Usta motoru tanıdı.. aslında nerdeyse tüm zetorlardan özellikle Çorum ve çevresi haberi var.. hatta geçen İstanbul-Kavacıka kadar gitmiş.. bizden önce çoluk çocuğun elindeymiş Amasyada.. nasip..
*Sulu gömlek olduğundan 1 günde söktü.. erzuruma taşlamaya götürdük aynı gün..
*ertesi gün Keşan-Hasan usta 2500 TL değerinde piston-gömlek.. vs yolladı..
*Taşlama vs (350 TL) bitince parçalar elimize geçti.. Yılmaz usta tekrar geldi.. ve 2 günde taktı.. (kendi dükkanı olsa işler daha hızlanabilirdi.. burda emanet bi yer bulduk..)
*Zaten İLK geldiği gün 'canını sıkma ülke genelinde özellikle iç anadolu civarı sürekli geziyom.. 1 hafta içinde ayağa dikemediğimiz zetor olmadı demişti' ki haftalarca hatta aylarca yatan yerli-ithal biçok motor var Çorumda demişti..
*Gerçektende bugün bismillah dedik ilk marşa bastık
*Hazır ustasını bulmuşken daha saati gelmeden 90 ' lığada bakım yapcak ve döncek
*6421 nerdeyse rektefe oldu.. yarım rektefeden fazla.. hatta ısıtma bujilerinin 4 ' ü birden patlakken nasıl çalıştığınıda öğrenmiş olduk.. yani külli bakımsız bi motormuş..
*Yarında TÜM masraf netleşcek.. paylaşcam..
Zetor 6421-SES



