Bizim 1978 model yadigar bir John Deere 1020'miz var. Orjinal Alman imalat olan bu John Deere modeli, ülkemize az sayıda geldiği için pek bilen yoktur aslında.
38 hp güce ve 2350 kg ağırlığa sahip, 8 ileri 4 geri vitesli, 3 silindirli ve el freni olmayan (park vitesi var!) bu atom karıncayı uzun süredir kullanıyoruz. Sağolsun ne bir arıza ne de bakım masrafı oldu bu güne kadar. Yani bakım dahi yapmamamıza rağmen, basit yapısı ve pratik kullanımı sayesinde, bu kadar yaşlı olmasına rağmen (benden 3 yaş büyük) hiç üzmedi bizi.
Ayrıca zorda kaldığımızda, Başak 2073'e ait ekipmanları sırtına alıp tarlaya koştuğu da olmuştur. Buna rağmen hiç şikayet etmedi. Hatta ukalaalık edip işçilik bakımından 2073'e kafa tuttuğu zamanlar bile oldu
Bir ara elden çıkartıp, yine ayakçı olarak kullanılacak daha üst model bir 50 hp altı bir traktör alalım dedik ama hem yakıt tasarrufundan, hem sorunsuzluğundan, hem de aynı işi yapacak bir makina için daha fazla para vermek istemediğimizden, belki biraz da sempatikliğinden hep erteledik bu planı.
Bu modeli bilmeyip merak edenler için bir tane 1020 videosu koyuyorum. Hem traktörün gücü konusunda da fikir sahibi olursunuz. (38 hp traktörün arkasındaki ekipmana dikkat!)
john deere 1020
Buradaki videoda da kendisinden 26 hp (26 beygir daha güçlü) bir Fiat 640'a yaptıklarını görebilirsiniz bu atom karıncanın:
john deere 1020 fiat640 sfida di tiro!!!
(NOT: bu video, 1020'nin Fiat 640'dan iyi bir traktör olduğunu kanıtlamaz. Sadece bilgilendirme amacı ile konulmuştur)
Bu kadar cefadan sonra ben de bu ihtiyar delikanlıyı, bu güne kadar yapmış olduğu hizmetlerin karşılığı olarak bir ödül vermeye, yani layık olduğu hale getirmeye karar verdim. Kısaca fazla maliyetli olmayan bir revizyondan geçirmeyi planlıyorum.
Bu tarz revizyon işlemlerine ilk olarak hidrolik ve motordan başlandığını biliyorum ama bu konularla ilgili bir sıkıntımız olmadığı için bu kısımlarla oynamayıp daha çok konfor ve görsellik konularına eğilmek istiyorum. Amacım, artık kaportasında neredeyse paslanmadık yeri kalmayan bu ihtiyarı, aşağıya resmini koyduğum yurtdışındaki kardeşine benzetmek.
İhtiyarın aşağı yukarı şu anki halini tahmin edersiniz. Kaporta ve cantların rengi soluk ve pas içinde, ön lastik %1, arka lastik %15. Sürücü koltuğunun değil döşemesi, demiri bile erimeye başlamış ...vs.
Ama revizyondan sonra olmasını istediğim hali aşağıda:
Belki fotoğraflardaki durumdan sonra yeşile boyanmış, orjinale benzeyen (orjinalde far yok) 2 takım (4 tane) projektör far ekleyip aydınlatmayı da güçlendiririm.
Ve bugün itibari ile operasyon başladı. İlk olarak koltuktan başladım. Tamamen erimiş, durduğu yerde durmayan koltuğun yerine aşağıdaki linkte verdiğim koltuğun 'sarı' rengini sipariş verdim.
http://www.traktorkoltuk.com/fiat/65-st-11bs.html
Koltuğun özellikleri:
* Kızaklı (İleri-Geri Mesafe Ayari 150 mm.)
* Hidrolik Süspansiyonlu (Çift Yay ve Amortisör sistemiyle 100 mm.)
* Sürücü Kilogram Ayarlı (50kg-120kg)
* Acı Ayarlı Mekanizma (5 farklı açılarda)
* Kolçaksız Sırtlıklı Koltuk.
Koltuk bu gün kargoya verildi. Sarı renk olması için 10 lira opsiyon bedeli istediler ve 177 liraya mal oldu. Bu fiyata kargo dahil. Tahminen pazartesi günü elimde olur. Montajdan önce ve sonraki fotoğralırını çekip bu başlığın altına ekleyeceğim.
Daha yapılacak çok iş var ama aklımda kaba taslak bir iş sırası koydum. Buna göre:
1-) Sarı, konforlu, süspansiyonlu koltuk.
2-) By-pass sistemli, emniyet siboplu hidrolik dreksiyon sistemi: 1020'ler için özel hazırlanan bu sistem, sonradan takılan diğer standart hidrolik direksiyon sistemlerinden biraz farklı. Kullanan birkaç kişiyle konuştum. Direksiyonun tüy gibi konforlu olduğunu söylediler. linki: http://www.ahs.com.tr/SubUrunDetay.aspx?id=1972
3-) John Deere Junior (34,5 cm çapında simit) direksiyon. Direksiyon hafiflediği için manevra kabiliyetini arttırmak amacı ile küçük simit dreksiyon montajı.
Linki: http://www.eryavuz.com.tr/38.asp
4-) 2 tane olan projektörleri 4'e çıkartıp üst üste montajı (aklıma ampul olarak 6000k çin malı ucuz xenon da takmak geliyor ama iyice uzay mekiğine döncek
5-) Tüm kaportanın, ağırlıkların, motorun ve arka tarafın elden geçirmek, gerekli yerleri mancunlama vs'den sonra orjinal John Deere yeşline boyanması. Son olarak pasta cila ile kaportaya parlaklık kazandırma.
6-) Jantların orjinal civciv sarısına boyanması.
7-) Ön tarafta, kaportanın sağında- solundaki sarı şerit ve 'John Deere 1020' yazısını, dijital baskı makinasında, orjinal fontları ile yazdırıp yapıştırma.
Arka lastiklere iş makinası desenli kaplama. Önlere oluklu tip yeni lastik.
9-) En son egsozun boyanması ve orjinalinde olmayan, uygun ve orjinal gibi duracak bir dikiz aynası takılması.
Şimdilik yolun başındayım, yapılacak çok iş var ama sabırla ve yavaş yavaş ve severek yapılınınca bitirilmeyecek bir proje değil. Tahmini 2000- 3000 lira gibi bir maliyeti olacak ama sonuna kadar hak ediyor galiba ihtiyar delikanlı.
Projeye dahil edilebilecek yeni fikir ve görüşlere herzamanki gibi açığız.
Şimdilik herkese selametle.
38 hp güce ve 2350 kg ağırlığa sahip, 8 ileri 4 geri vitesli, 3 silindirli ve el freni olmayan (park vitesi var!) bu atom karıncayı uzun süredir kullanıyoruz. Sağolsun ne bir arıza ne de bakım masrafı oldu bu güne kadar. Yani bakım dahi yapmamamıza rağmen, basit yapısı ve pratik kullanımı sayesinde, bu kadar yaşlı olmasına rağmen (benden 3 yaş büyük) hiç üzmedi bizi.
Ayrıca zorda kaldığımızda, Başak 2073'e ait ekipmanları sırtına alıp tarlaya koştuğu da olmuştur. Buna rağmen hiç şikayet etmedi. Hatta ukalaalık edip işçilik bakımından 2073'e kafa tuttuğu zamanlar bile oldu
Bir ara elden çıkartıp, yine ayakçı olarak kullanılacak daha üst model bir 50 hp altı bir traktör alalım dedik ama hem yakıt tasarrufundan, hem sorunsuzluğundan, hem de aynı işi yapacak bir makina için daha fazla para vermek istemediğimizden, belki biraz da sempatikliğinden hep erteledik bu planı.
Bu modeli bilmeyip merak edenler için bir tane 1020 videosu koyuyorum. Hem traktörün gücü konusunda da fikir sahibi olursunuz. (38 hp traktörün arkasındaki ekipmana dikkat!)
john deere 1020
Buradaki videoda da kendisinden 26 hp (26 beygir daha güçlü) bir Fiat 640'a yaptıklarını görebilirsiniz bu atom karıncanın:
john deere 1020 fiat640 sfida di tiro!!!
(NOT: bu video, 1020'nin Fiat 640'dan iyi bir traktör olduğunu kanıtlamaz. Sadece bilgilendirme amacı ile konulmuştur)
Bu kadar cefadan sonra ben de bu ihtiyar delikanlıyı, bu güne kadar yapmış olduğu hizmetlerin karşılığı olarak bir ödül vermeye, yani layık olduğu hale getirmeye karar verdim. Kısaca fazla maliyetli olmayan bir revizyondan geçirmeyi planlıyorum.
Bu tarz revizyon işlemlerine ilk olarak hidrolik ve motordan başlandığını biliyorum ama bu konularla ilgili bir sıkıntımız olmadığı için bu kısımlarla oynamayıp daha çok konfor ve görsellik konularına eğilmek istiyorum. Amacım, artık kaportasında neredeyse paslanmadık yeri kalmayan bu ihtiyarı, aşağıya resmini koyduğum yurtdışındaki kardeşine benzetmek.
İhtiyarın aşağı yukarı şu anki halini tahmin edersiniz. Kaporta ve cantların rengi soluk ve pas içinde, ön lastik %1, arka lastik %15. Sürücü koltuğunun değil döşemesi, demiri bile erimeye başlamış ...vs.
Ama revizyondan sonra olmasını istediğim hali aşağıda:
Belki fotoğraflardaki durumdan sonra yeşile boyanmış, orjinale benzeyen (orjinalde far yok) 2 takım (4 tane) projektör far ekleyip aydınlatmayı da güçlendiririm.
Ve bugün itibari ile operasyon başladı. İlk olarak koltuktan başladım. Tamamen erimiş, durduğu yerde durmayan koltuğun yerine aşağıdaki linkte verdiğim koltuğun 'sarı' rengini sipariş verdim.
http://www.traktorkoltuk.com/fiat/65-st-11bs.html
Koltuğun özellikleri:
* Kızaklı (İleri-Geri Mesafe Ayari 150 mm.)
* Hidrolik Süspansiyonlu (Çift Yay ve Amortisör sistemiyle 100 mm.)
* Sürücü Kilogram Ayarlı (50kg-120kg)
* Acı Ayarlı Mekanizma (5 farklı açılarda)
* Kolçaksız Sırtlıklı Koltuk.
Koltuk bu gün kargoya verildi. Sarı renk olması için 10 lira opsiyon bedeli istediler ve 177 liraya mal oldu. Bu fiyata kargo dahil. Tahminen pazartesi günü elimde olur. Montajdan önce ve sonraki fotoğralırını çekip bu başlığın altına ekleyeceğim.
Daha yapılacak çok iş var ama aklımda kaba taslak bir iş sırası koydum. Buna göre:
1-) Sarı, konforlu, süspansiyonlu koltuk.
2-) By-pass sistemli, emniyet siboplu hidrolik dreksiyon sistemi: 1020'ler için özel hazırlanan bu sistem, sonradan takılan diğer standart hidrolik direksiyon sistemlerinden biraz farklı. Kullanan birkaç kişiyle konuştum. Direksiyonun tüy gibi konforlu olduğunu söylediler. linki: http://www.ahs.com.tr/SubUrunDetay.aspx?id=1972
3-) John Deere Junior (34,5 cm çapında simit) direksiyon. Direksiyon hafiflediği için manevra kabiliyetini arttırmak amacı ile küçük simit dreksiyon montajı.
Linki: http://www.eryavuz.com.tr/38.asp
4-) 2 tane olan projektörleri 4'e çıkartıp üst üste montajı (aklıma ampul olarak 6000k çin malı ucuz xenon da takmak geliyor ama iyice uzay mekiğine döncek
5-) Tüm kaportanın, ağırlıkların, motorun ve arka tarafın elden geçirmek, gerekli yerleri mancunlama vs'den sonra orjinal John Deere yeşline boyanması. Son olarak pasta cila ile kaportaya parlaklık kazandırma.
6-) Jantların orjinal civciv sarısına boyanması.
7-) Ön tarafta, kaportanın sağında- solundaki sarı şerit ve 'John Deere 1020' yazısını, dijital baskı makinasında, orjinal fontları ile yazdırıp yapıştırma.
Arka lastiklere iş makinası desenli kaplama. Önlere oluklu tip yeni lastik.
9-) En son egsozun boyanması ve orjinalinde olmayan, uygun ve orjinal gibi duracak bir dikiz aynası takılması.
Şimdilik yolun başındayım, yapılacak çok iş var ama sabırla ve yavaş yavaş ve severek yapılınınca bitirilmeyecek bir proje değil. Tahmini 2000- 3000 lira gibi bir maliyeti olacak ama sonuna kadar hak ediyor galiba ihtiyar delikanlı.
Projeye dahil edilebilecek yeni fikir ve görüşlere herzamanki gibi açığız.
Şimdilik herkese selametle.