Birisi beni aydınlatsın!!


4 cekere alınca beygir artar lafina karsıyım fakat 2 ceker motorla 4 ceker motor farkli oluyor iyi tutundu icin guc kaybi olmuyo pati yapmiyor mesela bnm r60 4lu9 inc pullukla tek cekerde pati yapmaktan adım atamazken 4 cekere alınca gözü yer görmuyor ucuyor
 
o kafada enteresanmis hakikatten 398 kafa yapiyo demekki
İddia deyince benim aklima sanayideki tt50 ci geliyor oda ben 240i gecerim bu moturlar cok seri motur diyormus tt50 yi koseye koymak vardi ama adamin damarina basip iddiaya sokmadik insanlik yaptik

Umudunu kirmak gibi olmasin ama bosa umutlaniyorsun
Anlattiklarimizdan ikna olmadin sen aciklamalar kesmiyor seni
ayni serinin cift ve tek cekerini bulmak zor degil artik bin dene bakalim sana ayni gelecekmi

Hangi umuttan bahsediyorsun abi benm öyle bi umudum felan yok sadece mantık çerçevesinde aklıma yatanı söyledim ben burada
 
Ben de tek çeker 2073 var. Komşuda da çift çeker 2073 var. Motor aynı, tork aynı her şey aynı. O sadece çift çeker.
Benim 2073 iki tekerle çekmeye çalışırken aynı pulluğu o 4 tekerle çekiyor. Yani önünde ittirmesi gereken 2 tekerlek yok boşta. Tüm tekerlerle asılıyor. Bu da onun daha rahat ve hızlı çekmesini sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: pmyohayrani
Bence dörtçekerin artısı çok; hep anlatılmış...
Tek çekerin de kendince üstün tarafları var: manevra, pratikliği ve güç kaybının azlığı!!!》[ bundan kastım kuyruk mili kullanımı ve rampa ve yokuşlarda hani pati çekmez ama devirden düşerya çiftçeker biraz daha erken düşer] bazılarımız için bunların hepsi fındık kabuğunu doldurmaya bilir.
Gelelim soruya: tekerleklerin tutunması olayını arkadaşlar anlatmış bende denge meselesinden bahsetmek istiyorum. Çizi içi pullukla sürümlerde, traktörün dengesi bozulduğuna göre, dörtçekerin farkı burada belli oluyor. Örnek: Klasik pulluklarla sürüm sağ tekerin çizi içinde olması sol tekeri biraz daha hafiflemesine ve askı hali denilen duruma düşürüyor. Dörtçekerin otomatik ön diferansiyel kilidi devreye giriyor》sağ ön ve sol arka bu kaybı önleyip, bütün çekiş yükünü üstlendiği için tek çekere fark atıyor.
Ama bizim de patinaj pedalımız var ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: pmyohayrani
Bence dörtçekerin artısı çok; hep anlatılmış...
Tek çekerin de kendince üstün tarafları var: manevra, pratikliği ve güç kaybının azlığı!!!》[ bundan kastım kuyruk mili kullanımı ve rampa ve yokuşlarda hani pati çekmez ama devirden düşerya çiftçeker biraz daha erken düşer] bazılarımız için bunların hepsi fındık kabuğunu doldurmaya bilir.
Gelelim soruya: tekerleklerin tutunması olayını arkadaşlar anlatmış bende denge meselesinden bahsetmek istiyorum. Çizi içi pullukla sürümlerde, traktörün dengesi bozulduğuna göre, dörtçekerin farkı burada belli oluyor. Örnek: Klasik pulluklarla sürüm sağ tekerin çizi içinde olması sol tekeri biraz daha hafiflemesine ve askı hali denilen duruma düşürüyor. Dörtçekerin otomatik ön diferansiyel kilidi devreye giriyor》sağ ön ve sol arka bu kaybı önleyip, bütün çekiş yükünü üstlendiği için tek çekere fark atıyor.
Ama bizim de patinaj pedalımız var ;)

Tek cekerciler olarak toplanıp ciftcekercilere karşı savaşmak Zamanı geldi :)
 

çift çeker candır. bazen 4x4e almayı unutup sürüme giriyorum, daha 5 metre gitmeden traktör hemen kendini belli ediyor. çekiş yönünden çok fark var.
 
Arkadaşlar bu konuyu Avrupa 'lı bir çiftçi görmesin güler benden söylemesi.
Millet en donanımlı traktöre bile ne özellik eklesem diye düşünüyor . Biz burada tek çekermi daha iyi çeker,çift çeker mi daha iyi çeker diye düşünüyorsak vay halimize.

Hala bu soruyu soran varsa onlar için ben bir örnek vereyim.
Bende 2 adet 100 hp gücünde traktör var. Aynı marka. Ve biri tek biri de çift çeker.
Tek çeker olan çift çeker olanın yaptığı hiçbir işi yapamıyor.
Umarım fazla açıklama yapmadan anlatabilmişimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: EROL AKGÜN
Motordan gelen güç, aktarma organlarına uğrar. Yani ilk önce şanzumana gider. Motorun şanzumanı ne kadar gelişmiş olursa gelen güç o derece az kayıpla diğer aktarma organına gider. Bu aktarma organıda defransiyeldir. Şimdi gelelim konuya;

**4x2 traktörlerde veya arabalarda;

Motordan %100 olarak çıkan güç Şanzumandan çıkınca kayıpla beraber %98 oldu. Bu %98'lik güç direkt olarak defransiyele gider ve defransiyelden %96 olarak çıkar. Arkadan çekiş olduğu için gelen %96'lık güç direkt arka tekerlere dağılır. Ama arka tekerlerde de tam olarak eşit dağılım olmaz. Yani bir tekere %40 gidiyorsa diğerinede %56 gider. Burada da defransiyel kilidi devreye girer. Bundan sonra kilit oldumu %48-%48 olarak güç dağılır. Bu da gücün eşit bir şekilde dağılıp güç kaybına bir nebze olsun derman olur.

**4x4 traktör yada araçlarda da durum şudur;

Defransiyelden %96 ile çıkan güç, şaft vasıtası ile ön tekerlerede iletilir. Yani güç dağıtılmış olur. Bu dağılımda eski sistemlerde önler %20-%20, arkalarda %%30-%30 gibi olur. Bu sefer ne olacak boşa dönecek yada zorlanacak arka tekerler yerine gücün dağıtıldığı sistemlerle tekerlerin birim başına daha az güç ile daha çok çekiş artacak.

Birde şu var. Ön defransiyel kilidi, arka defransiyel kilidi ve orta defrnsiyel kilitleri var. Bunların hepsi kilitlendi mi tüm tekerlere %25 erlik güç aktarılır.

Yeni çıkan akıllı sistemlerde ise kilitleme yapmadan boşa dönen yani pati çeken tekeri algılayan sistemler gücü o tekerden alıp diğer tekerlere veriyor Bunada AWD yada akıllı çeker yada xdrive yada bilmem ne deniyor.

Bahsedilen çiftçeker hantallığı traktörün gücünün üzerinde lastik takıldığı içindir.
 
Motordan gelen güç, aktarma organlarına uğrar. Yani ilk önce şanzumana gider. Motorun şanzumanı ne kadar gelişmiş olursa gelen güç o derece az kayıpla diğer aktarma organına gider. Bu aktarma organıda defransiyeldir. Şimdi gelelim konuya;

**4x2 traktörlerde veya arabalarda;

Motordan %100 olarak çıkan güç Şanzumandan çıkınca kayıpla beraber %98 oldu. Bu %98'lik güç direkt olarak defransiyele gider ve defransiyelden %96 olarak çıkar. Arkadan çekiş olduğu için gelen %96'lık güç direkt arka tekerlere dağılır. Ama arka tekerlerde de tam olarak eşit dağılım olmaz. Yani bir tekere %40 gidiyorsa diğerinede %56 gider. Burada da defransiyel kilidi devreye girer. Bundan sonra kilit oldumu %48-%48 olarak güç dağılır. Bu da gücün eşit bir şekilde dağılıp güç kaybına bir nebze olsun derman olur.

**4x4 traktör yada araçlarda da durum şudur;

Defransiyelden %96 ile çıkan güç, şaft vasıtası ile ön tekerlerede iletilir. Yani güç dağıtılmış olur. Bu dağılımda eski sistemlerde önler %20-%20, arkalarda %%30-%30 gibi olur. Bu sefer ne olacak boşa dönecek yada zorlanacak arka tekerler yerine gücün dağıtıldığı sistemlerle tekerlerin birim başına daha az güç ile daha çok çekiş artacak.

Birde şu var. Ön defransiyel kilidi, arka defransiyel kilidi ve orta defrnsiyel kilitleri var. Bunların hepsi kilitlendi mi tüm tekerlere %25 erlik güç aktarılır.

Yeni çıkan akıllı sistemlerde ise kilitleme yapmadan boşa dönen yani pati çeken tekeri algılayan sistemler gücü o tekerden alıp diğer tekerlere veriyor Bunada AWD yada akıllı çeker yada xdrive yada bilmem ne deniyor.

Bahsedilen çiftçeker hantallığı traktörün gücünün üzerinde lastik takıldığı içindir.

Ekleme yapayım. 4x4 teki son güç 4x2 den daha az olur. 4x4 ün kayıp dezavantajına karşılık tutunma avantajı ön plana çıkar. 4x2 de tekerleklere iletilen son güç misalen toplamda %96 ise, 4x4 teki tekerleklere iletilen son güç ön difransiyeldeki kayıp ve şaftla gelen aktarmadaki kayıp ile beraber misalen toplamda %90 olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: islam doğan
Kesinlikle bende böyle düşünüyorum Nail abi :) Çift çeker boşuna lastik israfı :)
Süleyman, şimdi bizim remork tek dingil 6 ton attıkmı traktörün ön teker ler zaten yere az basıyor, mibzer 20 li 800 kg boşu 500 de tohum gübre attıkmı oldumu 2 tekerli, diskaro 890 kg, :) bana 4 çekere gerek yok, biri bi yerde kalsa diğerini takıyoruz oluyor 8 teker 4 çeker :D
kafamı karıştırmayın 4 çekerle falan çok fena Jetta yada Focus a odaklandım :)
 
Süleyman, şimdi bizim remork tek dingil 6 ton attıkmı traktörün ön teker ler zaten yere az basıyor, mibzer 20 li 800 kg boşu 500 de tohum gübre attıkmı oldumu 2 tekerli, diskaro 890 kg, :) bana 4 çekere gerek yok, biri bi yerde kalsa diğerini takıyoruz oluyor 8 teker 4 çeker :D
kafamı karıştırmayın 4 çekerle falan çok fena Jetta yada Focus a odaklandım :)

Abi sana Accent blue iyi gider :)
 
  • Beğen
Tepkiler: nailyetek

Benzer Konular