Birisi beni aydınlatsın!!


Sınce 1991 Hyundai S cupe, 1994 Excell HB, Excell Sedan, 1997 S cupe Otomatikve H 100,1998 Elentra:) Bi tek Accent Blue kaldı, Gönlüm İ 30 dan yana, bütçeye uyan İ20
:D En iyisi bu konuları forumda konuşmayalım anket sonuçları ilginç çıkıyor.

Abi seni daha bir kere gördüm nasıl biliyorum ama iyi sarrafım dimi :) İ30 güzel yavf üstüne Hatch tanımam.

süleyman sende taktın accent blueya al bitanede kurtulalım yakışır sana her yerde söylüyosun iyi gidiyo diye ;)

Corolla'mı Blue'mu ? cevap vermek için 2 saniyen var :)

[MENTION=8099]nailyetek[/MENTION] [MENTION=51323]DuSTeRo[/MENTION] Satuluk insignia var. Çok temiz. Dosta gider. Gelin el sıkışak. :D :D :p

Yavrum GM le kavgalıyım yaa protesto ediyorum :)
 
Motordan gelen güç, aktarma organlarına uğrar. Yani ilk önce şanzumana gider. Motorun şanzumanı ne kadar gelişmiş olursa gelen güç o derece az kayıpla diğer aktarma organına gider. Bu aktarma organıda defransiyeldir. Şimdi gelelim konuya;

**4x2 traktörlerde veya arabalarda;

Motordan %100 olarak çıkan güç Şanzumandan çıkınca kayıpla beraber %98 oldu. Bu %98'lik güç direkt olarak defransiyele gider ve defransiyelden %96 olarak çıkar. Arkadan çekiş olduğu için gelen %96'lık güç direkt arka tekerlere dağılır. Ama arka tekerlerde de tam olarak eşit dağılım olmaz. Yani bir tekere %40 gidiyorsa diğerinede %56 gider. Burada da defransiyel kilidi devreye girer. Bundan sonra kilit oldumu %48-%48 olarak güç dağılır. Bu da gücün eşit bir şekilde dağılıp güç kaybına bir nebze olsun derman olur.

**4x4 traktör yada araçlarda da durum şudur;

Defransiyelden %96 ile çıkan güç, şaft vasıtası ile ön tekerlerede iletilir. Yani güç dağıtılmış olur. Bu dağılımda eski sistemlerde önler %20-%20, arkalarda %%30-%30 gibi olur. Bu sefer ne olacak boşa dönecek yada zorlanacak arka tekerler yerine gücün dağıtıldığı sistemlerle tekerlerin birim başına daha az güç ile daha çok çekiş artacak.

Birde şu var. Ön defransiyel kilidi, arka defransiyel kilidi ve orta defrnsiyel kilitleri var. Bunların hepsi kilitlendi mi tüm tekerlere %25 erlik güç aktarılır.

Yeni çıkan akıllı sistemlerde ise kilitleme yapmadan boşa dönen yani pati çeken tekeri algılayan sistemler gücü o tekerden alıp diğer tekerlere veriyor Bunada AWD yada akıllı çeker yada xdrive yada bilmem ne deniyor.

Bahsedilen çiftçeker hantallığı traktörün gücünün üzerinde lastik takıldığı içindir.

Ekleme yapayım. 4x4 teki son güç 4x2 den daha az olur. 4x4 ün kayıp dezavantajına karşılık tutunma avantajı ön plana çıkar. 4x2 de tekerleklere iletilen son güç misalen toplamda %96 ise, 4x4 teki tekerleklere iletilen son güç ön difransiyeldeki kayıp ve şaftla gelen aktarmadaki kayıp ile beraber misalen toplamda %90 olur.

Gerekli açıklamalar bulundu :)
 
Türk çiftçisi binek ticariden kurtulsun artık :) ya tourneo connect,ya fiorino yada doblo görüyorum çoğu kişide.işi olup kullanan tamam da.birde o tarz arabayla hiç işi olmayıp sadece binek klasmanda kullanan çiftçiler var ve ciddi para bağlanan araçlar.sonra gençler isyan ediyor,haklılar. sırf babası çiftçilik yapıp işine yaramayıp hafif ticari aracı sadece binek kullanmak için alıyor.
 
Connect ya da Fiorino gibi ticariler çiftçide ne arar hiçbir zaman anlamamışımdır zaten araziye gelmez sürate gelmez. Bana göre çiçekçi arabası çiftçi arabası değil. Heleki ihtiyacı olmayıpta bu tarz konserve kutusu araçlar almak ve şehir dışına çıkmak cidden insan canına kasıt. Sırf eşya taşımak için alınıyor toplasan senede 5 defa eşya yükleniyor. Uzun yolda şanzıman oranından ve rüzgar direncinden gereksiz yere yaktığı yakıtta cabası.
 
Bunları kahvede söyleyince kotu oluyor.genç oğlu olup 50 bin lira para verip sadece o arabayı binek kullanmak o gencin istediği en son arabadır.iş sebebi ile kullananları dahil etmiyorum.boyle de denince sıfır tertemiz araba daha ne olsun ? gibi konuyla ilgisi olmayan bir yanıtla karşılasınca ben daha da sinir oluyorum.bu durumdan yakınan bayağı gençle muhabbetimiz oldu.Haklılarda.
 
Bunları kahvede söyleyince kotu oluyor.genç oğlu olup 50 bin lira para verip sadece o arabayı binek kullanmak o gencin istediği en son arabadır.iş sebebi ile kullananları dahil etmiyorum.boyle de denince sıfır tertemiz araba daha ne olsun ? gibi konuyla ilgisi olmayan bir yanıtla karşılasınca ben daha da sinir oluyorum.bu durumdan yakınan bayağı gençle muhabbetimiz oldu.Haklılarda.biraz düşünülmeli.o çocuk 30 lu yaşlarından sonra yerle bir arabayla gezse de kıymeti yok.bazı şeyler yaşanması gereken zamanda yaşanmalı..
 
Connect ya da Fiorino gibi ticariler çiftçide ne arar hiçbir zaman anlamamışımdır zaten araziye gelmez sürate gelmez. Bana göre çiçekçi arabası çiftçi arabası değil. Heleki ihtiyacı olmayıpta bu tarz konserve kutusu araçlar almak ve şehir dışına çıkmak cidden insan canına kasıt. Sırf eşya taşımak için alınıyor toplasan senede 5 defa eşya yükleniyor. Uzun yolda şanzıman oranından ve rüzgar direncinden gereksiz yere yaktığı yakıtta cabası.

Abi fiorino kullaniyoruz gayet memnunuz aşırı bi ciftciligimizde yok tarlalarimizada gidiyoruz daha bugün 120km yerden 6li santrafuj aldım arkaya attım geldim ;) biz memnunuz ticariden :)
 

Türk çiftçisi binek ticariden kurtulsun artık :) ya tourneo connect,ya fiorino yada doblo görüyorum çoğu kişide.işi olup kullanan tamam da.birde o tarz arabayla hiç işi olmayıp sadece binek klasmanda kullanan çiftçiler var ve ciddi para bağlanan araçlar.sonra gençler isyan ediyor,haklılar. sırf babası çiftçilik yapıp işine yaramayıp hafif ticari aracı sadece binek kullanmak için alıyor.

katılıyorum sana bencede binek olarak kullanılan ticarilerden kurtulmak lazım bende bu dertten muzdaribim :(
 
Connect ya da Fiorino gibi ticariler çiftçide ne arar hiçbir zaman anlamamışımdır zaten araziye gelmez sürate gelmez. Bana göre çiçekçi arabası çiftçi arabası değil. Heleki ihtiyacı olmayıpta bu tarz konserve kutusu araçlar almak ve şehir dışına çıkmak cidden insan canına kasıt. Sırf eşya taşımak için alınıyor toplasan senede 5 defa eşya yükleniyor. Uzun yolda şanzıman oranından ve rüzgar direncinden gereksiz yere yaktığı yakıtta cabası.

süleyman cığım senin duster kaç kuruş yakıyo benim kangoo 22kuruş yakıyor yakıtta cimridir öyle deme yakıyor diye:cool:
 
Sonuçta herkesin zevki bizdede connect var. Gayette güzel araba içi büyük tavanı yüksek. Bizim beklentimizi karşılıyor. Yakıtı yüksek evet, her sene muayneye gidiyor evet, 1. köprüden geçemiyor evet. Ama parasına göre iyi araba zor zamanda 10 kişide bindik, çiftçeker traktör ön dingilide koyduk, hacmen ne sığabiliyorsa koyduk. Yine olsa yine connect alırız. Connect bir çok binektende iyi durumdadır. Kısaca canan ile işi olmayanlar için connect vb. araçlar candır.

Yinede bu konuda sınır tanımayanlarda var buyrun:

[video=youtu;n2YBEJvO8lo]https://youtu.be/n2YBEJvO8lo[/video]

[video=youtu;Z-4v4I7Gzk0]https://youtu.be/Z-4v4I7Gzk0[/video]
 
Sonuçta herkesin zevki bizdede connect var. Gayette güzel araba içi büyük tavanı yüksek. Bizim beklentimizi karşılıyor. Yakıtı yüksek evet, her sene muayneye gidiyor evet, 1. köprüden geçemiyor evet. Ama parasına göre iyi araba zor zamanda 10 kişide bindik, çiftçeker traktör ön dingilide koyduk, hacmen ne sığabiliyorsa koyduk. Yine olsa yine connect alırız. Connect bir çok binektende iyi durumdadır. Kısaca canan ile işi olmayanlar için connect vb. araçlar candır.

Yinede bu konuda sınır tanımayanlarda var buyrun:

[video=youtu;n2YBEJvO8lo]https://youtu.be/n2YBEJvO8lo[/video]

[video=youtu;Z-4v4I7Gzk0]https://youtu.be/Z-4v4I7Gzk0[/video]


Paylaşım fenaa :)bukadardan yana da değilim ben yazık günah.otobanda paralasın ama bu yol bu arabanın hakkı değil :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSTAFA361

Benzer Konular