ZETOR history...


Ynt: ZETOR history...

UÖZKAN.77 link=topic=68522.msg864964#msg864964 date=1394728674' Alıntı:
Yazar:Arthur Nutbey-Hollandalı Zetor Fanatiği.. yazdığı 80 sayfa yarısı fotoğraf bi kitap..

U Özkan-Türkiyeli Zetor Meraklısı.. sadece foruma yazdığı 180 sayfa tutar :)

şaka bi yana benlikten Allah ' a sığınırım..

bişey değilde ağam o tarihte havayı neye kullanmış bu adamlar onu öğrenmeli bence..ülen filtre yağlı..klima interkol zaten yok açıp arayı temizlese..havalı fren hak getire nerdeeee..bunlar havayla ne yaptılar acaba???
 
Ynt: ZETOR history...

Mustafa.. zetorun sesi çok farklı niye.. motor..vs kendinin orjinal + çok hava emiyo.. egzoslara dikkat.. nerdeyse hava filtresi, mazotunkinden önemli..

Zetorun canı hava boş kaldıkca hava filtresini temizliyecen.. o yüzden derim..

Türkiyede İLK Zetor diye paylaşım yapmıştım.. onlar boya bile yapmışlar havayla inan :)

Şimdikilerde hava freni de destekliyo, çok etkili bi fren var..


Bişe sorayım sana.. şu Zetor Major 80.. frene dikkat! Proximalarda da hava desteği var ama fren böyle değil.. bu neyin nesi acep..



 
Ynt: ZETOR history...

aynı soruyu Mustafaya sordum.. :) Major ülkemize HİÇ girmedi.. yakından görüp inceleyemedik daha.. ama hava destekli fren galiba..

zetorda hava standart.. frenler normal + hava destekli.. yalnız diğer zetorlarda böyle bişe görmedim.. bu Major sade/ekonomik modeli buna özel basit bi sistem mi nedir tam bilemedim..
 
Ynt: ZETOR history...

abi bu halk arasında dağıtıcı derler..teknik olarak dört yollu emniyet valfi sanırım..yakından görmek lazım ama öyle görünüyor.ön ve arka frenlere ait tüplerin hava akışını birbirinden ayrı tutup ama aynı anda aynı işi yaptırmaya yarar.tüplerden biri boşaldığında diğerinin tam sisteme verir boşalan tüpü doldurmaya çalışır..normalde tüplere en yakın noktaya koyulur ama traktörde pedallar ayrıla bildiği için bu ventili ikiye bölüp her pedala ayrı koyarlar(fendt ve mf lerde böyle)malum kominist biraz fakir tasarım konusunda adam pedalın altına sokmuş galiba :)
 
Ynt: ZETOR history...

Emin ol ki kaliteli Ve İyi bi traktör olsa Satış rekorları kırardı. Mesela Tümosan çok kaliteli olmasa bile iyi satıyo ama bu niye satmıyo ben Sivas ' ta Zetor hiç görmedim tekleme belki vardır
 
Ynt: ZETOR history...

UÖZKAN.77 link=topic=68522.msg865929#msg865929 date=1394825022' Alıntı:
çok değerli.. ama ülkemizde çok sahipsiz bi makina.. bizimkisi biraz da ondan, merak..
dostum bu canavar traktör bizim bölgeye(çukuovaya) nezaman girecek
valla inan daha 1 tane görmedim eskileri(30-40yıllıkları) saymazsak
artık seninde katkılarınla bende çokta merak ediyorum :)
 
Ynt: ZETOR history...

td100d kardeşim.. limuzin gördün mü diyecem.. yada ferrari ne alakası var diyecen :)

ekonomi en iyi değil en karlı üzerine kurulu.. sonrası da var..

uzun bi hikaye ama emin ol değerli orjinal bi makina.. 1 senedir biniyoz, 2. ' sini aldık.. bizim orda da sadece bizde var.. zaten niye bilinmiyo, satılımıyo değil bizim derdimiz artık hobimiz oldu Zetor :)

****

valla Yavuz hocam.. Türkiyenin zetorla, zetorun ülkemizle pek işi yok ne yazıkki..

bütün bütün içim ısınıp.. alan hiç bi şekilde arkamdan kalayı basamaz diye kendimi garantiye alınca.. bayiliği ciddi ciddi düşündük, bekledik.. bekliyoz.. ama ufukta gözükmüyo..

şimdi hobi amaçlı 2. el temiz bi 7441 aldık.. ufak tefek eksiği var.. 72 bg ciddi ciddi 5/14 çekiyo garantili alındı.. bizim 14 tonluk römorkuda doldurup takacam, pulluğu da.. ne çıkarsa paylaşcam burdan..

değerini veren meraklısı çıkarsa satabiliriz.. çok beğenirsek kullanırız.. 1 senedir bindiğimizi de belki satarız diye almıştık, şimdi böyle hastası olduk işte :) nasip..
 
Ynt: ZETOR history...

td 100d link=topic=68522.msg865931#msg865931 date=1394825238' Alıntı:
Emin ol ki kaliteli Ve İyi bi traktör olsa Satış rekorları kırardı. Mesela Tümosan çok kaliteli olmasa bile iyi satıyo ama bu niye satmıyo ben Sivas ' ta Zetor hiç görmedim tekleme belki vardır

zetorun avrupadaki satışları hakkında bilginiz varmı??
şimdi olaya şöyle bakalım..zetor dünyada tek fabrikası olan ve ancak kendi pazarına yetebilen bi marka..
şimdi türkiyeden anadolu motor gitti kapısını çaldı diyelim..yada enka..sizce türkiye pazarına yetişeblirmi??
tükiyede yıllardır tutulan markalara bi bakın??mf-jd-birzamanlar ford-bir zamanlar fiat.nh.case..bu adamlar onlarca fabrikası olup gemilerde montaj yapıp konteyner konteyner traktör satan insanlar..türkiyeden bu işi alacak adamın yıllık hedeflerini besliyemez zetor.adam anca avrupaya tam olarakda doğu bloğuna yetişe biliyor.
yani türk çifçisi olaya kötü mal tutulmaz olarak bakıyor.yada az tutlan kötüdür.ozaman benden size rest zetor fendt dende yeni nesil mf dende çok tutluyor. :) olumlu bakın.kötü mal değil bu aşıkar.öyle olsa en iyi satışını almanya avusturyada yapmaz bu adam.bayi listesine bakın kendi vep sitesinde en çok bayisi almanya fransa avursturya ve isviçrededir.bunları anlamak için avrupada yaşamak gerekmiyor.gayet basit tespitler.
eğer ülkemizde sağlam biri distribitörlüğünü alsa ki(bu üretim kapasitesiyle zetorun distribitörlüğünü kimse almaz çünkü yaygın bayi olunca talebe yetişemez)ne tümosan kalır ne erkunt.neredeyse onların fiyatına yaklaşık 15 yıllık tecrübesi olan kendi 16 valf motoru kendi powerşift şanzımanı olan bi traktör bu fiyatlara almak imkansız.ha ben isterim niye isterim o gelirse tümoda erkuntta hattatta eşşşşşek gibi çalışmaya başlar rekabette tutuna bilmek için..

nacizane tespit ve fikirlerim.
 
Ynt: ZETOR history...

Mustafa.. tutumuyo denen Zetor.. 100 küsür ülkeye mal satmış.. 1,2 milyonu devirmiştir.. 1947 ' den buyana adını-sanını unuttuğumuz biçok firma tarih oldu Zetor küresel devlerin arasında dimdik ayakta..

eğer onlardan orjinal,kaliteli, fayda/masraf olarak üstün olmasaydı 3 günde mazi olurdu..

Zetor bugün kapıya kilit vursa.. Yerli gururumuz Erkunt bu hızla 1,2 milyona kabaca 500 yılda (beşyüz yanlış yazmadım) ulaşır varın ötesini siz hesaplayın..

Ayrıca dediğin gibi; ÇEK malı/kendi toprağında ve Polonyada sektör lideri, almanya-ingiltere-kuzey ABD gibi ülkelerde en bilinen markalardan..

hepsi bi yana.. dünyada herşeyini kendi üreten kaç firma kaldı! Zetorun motoru da Zetor, tüm ana parçaları da.. sadece bu bile.. gözümde 'yaşayan efsane'

bugün biçok küresel dev hazır motor kullanıyo..


Allah herkese gönlünce versin..:)


 
Ynt: ZETOR history...

bende onu diyorum abi.tek fabrikayla bu satışı yapması zaten başarı adamın.
neyse bi distribitör olupta bu makina yaygınlaşmadan insanlar senin benim tutkumu anlayamaz.
bide bizim millette illa tutlan mala hayranlık var.bununda etkisi var.
aynı köyde aynı traktörden 10 tanede olsa benimki seninkini döver anlayışı silinmez bu milletten.
80 yıldır memleketi kemiren göbekliler alıştırdılar osuruktan makinaları üretip milleti tarktör pulluk kavgası yaptırmaya o yüzden insanlarda malına güven kalmadı.kalamayınca servisi var yedek parçası bol gibi şeylerden teselli etmeye başladılar.
şimdi mallarımıza bi bakalım:

yıl 2014.koç gurubu.italyan sömürgesi ingiliz yandaşı.yılda benim bildiğim 8000 traktör 25000 çıplak motor üreten bi firma.avrupada aynı malı tam powerşift şanzıman.akıllı dif.iş bilgisayarı mekanikte olsa kabin süs.la satıyor.adınada t5 diyor.bu traktörün platformu türkiyede biz üretiyoruz.nerde?????bir tane gördünüzmü??ama çiftçi ali görüntüsüne bakıp aynı malı 15 yıllık 80-66 teknolojisiyle 12+12 üste para verirse hiydro-shuttle olarak alıyor.

erkunt:güzel zf ve hintli perkins e iyi para kazandırıor.karsanda kartondan kabinini satıyor.kemirilen yine çiftçi ali.

uzel: sattığı makinannın garantisi dolmadan parayı denizciliğe kaydırdı.kapattı gitti.

tümosan:3 yıldır maxima maxsima diye bekletiyo milleti..bide tknik tablo sızdırdı internete..fuara koydu traktörü.ne powerşift var ne şatıl.sahtekar herifler.özellikle sordurdurk konseptmi yoksa bittimi diye bitti demeye dilleri varmadı konseptte diyemediler.yani yine aliyi kerkecekler bu kesin.

hattat kendi hainde şikayetlere kulağını tıkamış aynı yolda istikrarlı.


ben bu zetoru bu yüzden istiyorum.zetor gelirse benim ali mi kemiremezler.eşşşşek gibi çalışırlar.çünkü çiftçi yaygınlaşırsa şunu anlar:105 bg tümo maliyetine 110 bg tam power şift hakiki power şatıllı bir traktör yapılabiliyor.bunu komünizm sömürgesi çek yapıyorsa türkiye gibi başarılı bir ülke yarı maliyetine yapar.çiftçi bunu öğrenecek.bunlar önemli özellikler.dünya devi markalar hala başka başka isimlerde bu sistemleri kullanıyorlar.ör:j.d= ıvt şanzıman claas:csı tansmisyon caseih=cvx mf=dynavt teknik bilgisi olan herkez bilirki kademesiz güç artışını kayar hilalle veya mekanik kolla sağlayan sistemlere POWER ŞİFT denir.çok basittir.(kavrama sistemi hariç)anam babam mekanik şanzımanın her bir vites kademesi öncesine ve yonrasın 2şer modül düşük devirde buçuk vites ilave edilir.ve vites geçişi mekanik hilaller yerine hidroli+elektrik bobinleri vasıtasıyla sağlanır.çok basit.maliyeti çok düşük hatta en düşük şanzıman modelidir(çünkü takviye için ayrı kutu kullanılmaz).ekonomiktir.ve arıza vermez.


saygılar...
 

Ynt: ZETOR history...

Musatafa.. aynen.. Çek Cumhuriyetinin haritada yeri zor bulunur.. Zetorun fabrika 400-500 bin nüfuslu küçük bi Anadolu şehri kadar bi yer.. kafayı yememek elde değil.. 100-120 ülkeye mal satıyo..

Halen 'bi babayiğit arayoz'... yerli/işbirlikci/fotokopici/montajcı ne dersen de.. halen orjinal kendi malımız, bize gurur verecek bi makinemiz yok!

87 bg motorla/6 ana vites/seri 4 ile.. 19 tonla rampa çıkıyoz.. gören de duyan da inanmıyo.. zaten öyle römork mu var diyo.. canım vatandaşım bırak motoru daha römorku çözememiş..

yazık.. biz çelik çomak oynarken el kadar ülkeler, şehirler atı almış Üsküdarı geçmiş..

Sıfr şu dediğin 'millet motor makine görür, utanır-mecburen çalışır' diye bile getirilse yeridir Zetoru..

1950 modelini hurdalıkta inceledim.. koldan 5 ana vites.. Allah ' ını seven bi araştırsın.. o tarihte kara taşıtlarının %99 ' unda o şanzıman, 5 vites var mıydı, yok muydu!

Daha düne kadar koca otolara/minibüslere.. 5 vites çok büyük bi teknolojiymiş gibi.. önüne arkasına '5 vites' diye reklamı yapılmıyomuydu!

adamın 1947 ' de koyduğu hava büyük bi olaymış gibi opsiyon..

********

Daha yazacak çok şey var da neyse..

Sadece şunu soruyom.. avrupa bizden daha zenginken.. niye motor değişim/yenileme hızları bizden düşük! Yoksa bizi 'kullan-at' sistemine mi alıştırıyolar.. yok böyle bi ekonomi.. altın ekip gümüş biçsen.. 3-5 yılda motor/ekipman değiştiren fabrikalara çalışır kendine değil!

1947 ilk Zetorlar müzede değil tarlada halen kullanımda.. aramızda kaç kişi var 10-15 bin saat anahtar vurmadan memnun binen..


Neyse yanlış anlaşılmak.. kırmak istemem.. ama doğruya da doğru..
 

Benzer Konular