2026 TMO ALIM FİYATLARI

şyle birmaliyet hesabı olsaydı:
tohum, taban gübresi, mazot, biçer, nakliye...
yaklaşık, 2723 tl (300 tl biçer, 300 tl nakliye)

o zaman, buğdayın maliyeti:
2723/400=6,8 tl/kg olurdu...:D

bu durumda, 200 dekardan elde edilen kazanç:
200 x 400 x16,5-(200 x 400 x6,8)=776 000 tl
olurdu...
 
Son düzenleme:
ya maliyetleri düşürüp, buğdayı kârlı hale getireceğiz
ya da buğdaydan vazgeçip daha kârlı ürünleri ekeceğiz.
muhafazakâr davranıp eskiyi tekrar edersek hepimiz yok olacağız !
hububat tarımına ilave olarak, çiftçilerin hayvancılık da yapması,
mesela,100-200 baş sağılmayan inek sürüsü bakımı (besilik buzağı üretmek hedefli),
ya da besicilik (200 baş) yapmaları,180-220 kg--->450-550 kg
ya da, 400-550kg--->680-720 kg, yıllık kazançlarını artırabilir...

yatırım tavsiyesi değil,
bilgi amaçlı verildi...
 
şyle birmaliyet hesabı olsaydı:
tohum, taban gübresi, mazot, biçer, nakliye...
yaklaşık, 2723 tl (300 tl biçer, 300 tl nakliye)

o zaman, buğdayın maliyeti:
2723/400=6,8 tl/kg olurdu...:D

bu durumda, 200 dekardan elde edilen kazanç:
200 x 400 x16,5-(200 x 400 x6,8)=776 000 tl
olurdu...
Anadolunun bozkırlarında bu maliyetle yaparsan yine olmaz, çünkü üst gübresi yok ot ilacı yok amortisman yok işçilik yok, bunların hepsi olmayoncada 400 kiloyu unut zaten olmaz, o vakit fiyatıda 16,5 unut düşük olur, velhasılı senin masrafı yapan 300 alarak kafa kafaya kurtarırken masrafı tam yapana 400 kg alırsa harçlık kalır, bu işler aslında kağıtla kalemle masa başında hesapla olmaz ama fiyat bi şekilde böyle belirlendiği için sıkıntı büyük, o yüzden hayvancılığı yanında bahsettin şekilde hiç yapan olmadı, eskiden bile 10 baş büyük hayvanın hakkından gelemedi ne çalıştı mücadele etti aileler, küçükbaş eskiden her evde vardı ama nüfus kalabalıktı oda geçime destek olsa bile nüfus olmayınca onuda götüremedi kimse, velhasılı ilk önce kağıt üzerinde hesap batırdı ülkemizdeki tarımı, sonra uygulamalardaki yanlışlar takip etti gitti, şimdi yüksek vergili ortam yıkıyor dümdüz ediyor.Çünkü bişekilde üretim oluyor ama az ama çok, fakat önemli olan sonuç, insanlar sonuca bakıyor hesaba değil.
 
Son düzenleme:
hububat tarımına ilave olarak, çiftçilerin hayvancılık da yapması,
mesela,100-200 baş sağılmayan inek sürüsü bakımı (besilik buzağı üretmek hedefli),
ya da besicilik (200 baş) yapmaları,180-220 kg--->450-550 kg
ya da, 400-550kg--->680-720 kg, yıllık kazançlarını artırabilir...

yatırım tavsiyesi değil,
bilgi amaçlı verildi...
Sen kafayı yemişsin, 70 metrekare fayans döşetmiş 130 bin ₺ işçilik ödemiş 2 günde 2 fayansçıya, malzemeler yemekler her şey işverenden, diyorki yapacak adam yokmuş, olanlar fiyatı tavana götürmüş.

Çalışarak para kazanılacak tonla meslek varken bedavaya karın tokluğuna malıyla mülküyle hem tarlada çalış hem 100 baş hayvana bak hergün sabahtan akşama kadar, hatta haftada bir gün tatilin olmadan, cenazelere düğünlere katılamadan çalış.

Bİraz fazla beklenti içinde olduğunu düşünürsen durumu idrak edeceksin ama çevrene falan bakmoyorsun anlaşılan, bu düşünceler hep kağıt üzerinde oturduğun yerde hesap yapmaktan oluyor.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt