05.02.2021 Buğdaylar

Katılım
18.01.2020
Mesajlar
664
Şehir
.
Tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. O zaman ben biraz bekleyip duruma göre yapraktan besleme yapayım. Bölgede 10 gün yağış gözükmüyor. Kök boğazı ilacı ile dediğiniz takviyeleri yapsak sıkıntı olur mu? Yakında onun zamanı gelecek biliyorsunuz. Hem fazladan iş yükü çıkmaz. Ya da bu durumdaki buğdaya kök boğaza gerek var mı?

Olabilir hocam, ben de ot ilaçları ile yapıcam. Sonra yine kökboğaz ile yine takviye yaparım.

Çok da aşırıya kaçmaya gerek yok 50gr combi 100 gram magnezyum 100/150 gram üre falan karıştırılabilir. 50 gram da çay şekeri ilave edin köke biraz şeker indirsin daha kolay atar. Ucuz maliyetle yardımcı olursunuz bitkiye.

Toz veya sıvı hayvansal amino asit verebilirseniz çok çabuk toparlar.

Kökboğaz konusunda bitki köklerini iyi incelemek gerek. Saplar temiz görünüyor bu soğuklardan önce çok su tutan taban yerlerde bizim başlamıştı. Sonra bu soğuklarda yayılamayacağı için atmadım ben şuan hafif enfekte var çok az bir yerde o da durmuş ilerlemiyor. Isındıkça yayılacak ama. O da bir tarlada, sınırlar değişti bazı yerlerde önceki sınırlar tarla ortalarında falan kalıyor su akmıyor o bölgelerde vardı sadece. Bundan sonra ısındıkça başlar 15 derece sıcaklıkları görünce atmak lazım.

Saplar ve kökün bitkiye yakın kısımları tertemiz ancak kökü koparmadan bir bıçak vs yardımıyla olabildiğince dipten çıkartabilirseniz en aşağı inen saçak köklerin haricindeki uzun köklerin ucunda başlar ilk enfeksiyon. Oralarda beyazın dışındaki herhangi bir renk enfekte göstergesidir. Sarı kahverengi renk ve hafif sertleşme/kuruma banzeri bir görünüm olur. Havalar ısındıkça popülasyonu artar ve yayılır.
 
Son düzenleme:
Katılım
23.04.2014
Mesajlar
1,984
Şehir
edirne
22 Ocak ta atmistim gübreyi. 17 kg üre attim
Gübre atıldığı için bu kadar etkilenmiş bizim bölgede esperia ,maden ,rumeli gibi sert bugdaylar neredeyse hic etkilenmedi Hamza gibi yumsak bugdaylar aynı seninki gibi bence şu anda hiçbir uygulama yapma bekle çürüyen curusun kalkan kalksın yeniden tarla yeşillensin 15gun sonra yeniden fotograf paylasirsan yeniden değerlendiririz
 
Katılım
17.12.2014
Mesajlar
188
Şehir
edirne
Olabilir hocam, ben de ot ilaçları ile yapıcam. Sonra yine kökboğaz ile yine takviye yaparım.

Çok da aşırıya kaçmaya gerek yok 50gr combi 100 gram magnezyum 100/150 gram üre falan karıştırılabilir. 50 gram da çay şekeri ilave edin köke biraz şeker indirsin daha kolay atar. Ucuz maliyetle yardımcı olursunuz bitkiye.

Toz veya sıvı hayvansal amino asit verebilirseniz çok çabuk toparlar.

Kökboğaz konusunda bitki köklerini iyi incelemek gerek. Saplar temiz görünüyor bu soğuklardan önce çok su tutan taban yerlerde bizim başlamıştı. Sonra bu soğuklarda yayılamayacağı için atmadım ben şuan hafif enfekte var çok az bir yerde o da durmuş ilerlemiyor. Isındıkça yayılacak ama. O da bir tarlada, sınırlar değişti bazı yerlerde önceki sınırlar tarla ortalarında falan kalıyor su akmıyor o bölgelerde vardı sadece. Bundan sonra ısındıkça başlar 15 derece sıcaklıkları görünce atmak lazım.

Saplar ve kökün bitkiye yakın kısımları tertemiz ancak kökü koparmadan bir bıçak vs yardımıyla olabildiğince dipten çıkartabilirseniz en aşağı inen saçak köklerin haricindeki uzun köklerin ucunda başlar ilk enfeksiyon. Oralarda beyazın dışındaki herhangi bir renk enfekte göstergesidir. Sarı kahverengi renk ve hafif sertleşme/kuruma banzeri bir görünüm olur. Havalar ısındıkça popülasyonu artar ve yayılır.
O zaman kök bogazla dediğiniz uygulamaları yapican. Bitkiye kaybettiği enerjiyi vermiş olurum. Köyde herkesin moraller bozuk. Allah herkesin yardımcısı olsun
 
Katılım
18.01.2020
Mesajlar
664
Şehir
.
O zaman kök bogazla dediğiniz uygulamaları yapican. Bitkiye kaybettiği enerjiyi vermiş olurum. Köyde herkesin moraller bozuk. Allah herkesin yardımcısı olsun
Bu yıl böyle hocam herşey Allahtan ama moral bozacak bişey yok daha şubat ayındayız. Çok farklı bir kış geçirdik 3 kere bahar yaşadı buğdaylar biz olsak kuruyup kalırdık onlar sadece işini yapıyor :)

Bence hiç enseyi karartmayın her şerde bir hayır var derler, bence iyi bile oldu biraz durması gerekiyordu 10-15 gün yavaşlattı. Nisanda başak çıkartırken don görseydi daha riskliydi vardır bir hayır belki Allah böyle koruyordur bilemeyiz. Hayırlısı olsun umutsuzluğa kapılmayın hiç bir zaman.
 
Katılım
17.12.2014
Mesajlar
188
Şehir
edirne
Gübre atıldığı için bu kadar etkilenmiş bizim bölgede esperia ,maden ,rumeli gibi sert bugdaylar neredeyse hic etkilenmedi Hamza gibi yumsak bugdaylar aynı seninki gibi bence şu anda hiçbir uygulama yapma bekle çürüyen curusun kalkan kalksın yeniden tarla yeşillensin 15gun sonra yeniden fotograf paylasirsan yeniden değerlendiririz
İlk sarı kavruk foto esperiadan benim değil komşunun. Biraz bekliycem kokbogaz ilacı ile yapraktan takviye yapican. Ama dediğiniz gibi genellikle yumuşak buğdaylar da sıkıntı var. Falado cinsi buğdayım var onda problem yok. O da yumuşak ama. Biraz bekleyelim değerlendirme yaparız yine. İlgi alakanız için teşekkürler
 
Katılım
17.12.2014
Mesajlar
188
Şehir
edirne
Bu yıl böyle hocam herşey Allahtan ama moral bozacak bişey yok daha şubat ayındayız. Çok farklı bir kış geçirdik 3 kere bahar yaşadı buğdaylar biz olsak kuruyup kalırdık onlar sadece işini yapıyor :)

Bence hiç enseyi karartmayın her şerde bir hayır var derler, bence iyi bile oldu biraz durması gerekiyordu 10-15 gün yavaşlattı. Nisanda başak çıkartırken don görseydi daha riskliydi vardır bir hayır belki Allah böyle koruyordur bilemeyiz. Hayırlısı olsun umutsuzluğa kapılmayın hiç bir zaman.
Çok doğru söylüyorsunuz hocam. Her şey Allah'tan. En iyisini o bilir. Daha önümüzde vakit çok her şeyin hayırlısı
 
Katılım
21.08.2020
Mesajlar
410
Şehir
Edirne
Merhaba arkadaşlar. Kardan sonra buğdaylar bu hale gelmiş. Sarı kavruk yatmış olan eksperia erken ekildi. Diğer fotolar masaccio geç Ekim ama genelde bu cinste kavrulmalar çok görülüyor. Ne yapmalı? Tavsiyeleriniz nelerdir?
7 yil once bizim burda da oldu hatta komsunun arpa tamamen sap sari saman gibi oldu senin yine alak alak var bugun konustuk yine komsuyla o arpa 600 verdi dedi gubre atmadiysan 15 20 kilo ure at birsey kalmaz duzelir
 
Katılım
17.12.2014
Mesajlar
188
Şehir
edirne
7 yil once bizim burda da oldu hatta komsunun arpa tamamen sap sari saman gibi oldu senin yine alak alak var bugun konustuk yine komsuyla o arpa 600 verdi dedi gubre atmadiysan 15 20 kilo ure at birsey kalmaz duzelir
İçimi ferahlattiniz vallahi. İnşallah dediğiniz gibi olur. Yakın zamanda kök bogazla birlikte yapraktan takviye yapicam. Gübre Mart 15 gibi
 
Katılım
06.03.2018
Mesajlar
417
Şehir
MANİSA-SALİHLİ
Merhabalar aynı durum benim Ceyhan 99 buğdayımda da var buğdayla 2 hafta önce yaprak günresi atmıştım sonra geçen hafta kök boğaz atmaya gittiğimde çok tazelenmiş ve boy yaptığını gördüm arkasından geçen pazardan bu güne kadar geçe kısmen -6 ya kadar gördük ve bugün gittiğimde yaprakların uçlarının yanık yanık gördüm ve çok sertti çok taze ve boy yaptığından uçları yanmış ama hiç yatık yoktu ama ova da bir çok parselde yatık alanlar vardı. Sonuç olarak biraz buğdaylar sakinleşmiş oldu büyümesi ve sap kalınlığı arttı bu durum ileride inşallah verime yansır.
Ben daha hiç üstten azot uygulamadım. Yağmur öncesi ilk fırsatta 20-25 kg CAN uygulayacağım. Sonra pas ilacıyla kalsiyum potasyum magnezyum nitrat karışımı atacağım
 
Katılım
24.01.2020
Mesajlar
35
Şehir
uzunkopru
karın örtmedigi kisimlardaki bugdaylar, soguktan etkilenmiş. kar altinda kalan yerler yemyesil.
 

Resimler ve ekler

  • 20210222_185849.jpg
    20210222_185849.jpg
    560.3 KB · Görüntüleme: 42
Katılım
26.04.2014
Mesajlar
1,553
Şehir
Balıkesir
Allahtan bizde kar çok oldu kapattı arpayı buğdayı.-12 di kardan sonra.Şuanlık bir sorun yok bölgemizde.Ama fotoğraftaki don kavrulmaları düzeliyor.Hiç bir şey atmasan bile havalar ısınmaya başladıktan sonra kısa zamanda atıyor.Bu sene acayip bir yıl.Mevsim normallerine göre bir çok sıcak, aşırı soğuk.Tekrardan yeşereceklerdir.Kafaya takılacak bir şey yok..
 
Katılım
26.04.2014
Mesajlar
1,553
Şehir
Balıkesir
Yanlız bu durumdaki buğdaya ot ilacı atmayın.Don zararı düzeldikten sonra atılması daha iyi olur.Stres altındaki bitkiyi ot ilacı ile dahada strese sokmak çok daha kötü duruma sokabilir.Kök boğaz ilacı bile atılmasa iyi bu durumdayken.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst