100 crd hidrolik problemi

Herkese selamlar olsun. 2017 model 100 crd traktörüm üzün garantisi bitmeden önce dahi hidrolik ısınma problemi ile karşılaştık. Ve traktör denizli den Antalya servisi ali ustaya ve fabrikaya gitti yapılıp geldi. Geldi ama sıkıntı devam ediyordu. Bunu birçok kez hem denizli servisine hem de antalya servisine söylememize rağmen sıcaklığın normal olduğunu söylediler bize. Fakat normal sıcaklık eğer traktör 10dk çalıştıktan sonra havalandırmadan buhar atmaya kadar çıkıyorsa pes doğrusu. Şimdi de bu süre 5 dk indi. Neredeyse traktörü çalıştırmaya korkuyoruz. Garantisi bitti fakat sorun devam ediyor. Şimdide fabrika kendi cebimizden traktörü antalya servisine gönderecekmişiz. Müdürler söylemiş. Özellikle ilgilenecekler miş. Şimdi sorarım size bu nasıl bir mantıktır. Allahtan 2 tane daha traktörüm üz var. İşleri onlarla idare etmeye çalışıyoruz. Bu süreç bizim lehimizde sonuçlanmazsa hukuk yolu ile mücadele vereceğiz. Şu anda geriden izliyoruz. Topu üstünden atan atana. Böyle bir sıkıntı yaşayan başka arkadaşlar varmı acaba. Ben daha önce bir arkadaşın daha hidrolik ısınma problemi yaşadığını okumuştum crd den.
 

Resimler ve ekler

  • IMG-20220113-WA0000.jpg
    IMG-20220113-WA0000.jpg
    132.3 KB · Görüntüleme: 59
Herkese selamlar olsun. 2017 model 100 crd traktörüm üzün garantisi bitmeden önce dahi hidrolik ısınma problemi ile karşılaştık. Ve traktör denizli den Antalya servisi ali ustaya ve fabrikaya gitti yapılıp geldi. Geldi ama sıkıntı devam ediyordu. Bunu birçok kez hem denizli servisine hem de antalya servisine söylememize rağmen sıcaklığın normal olduğunu söylediler bize. Fakat normal sıcaklık eğer traktör 10dk çalıştıktan sonra havalandırmadan buhar atmaya kadar çıkıyorsa pes doğrusu. Şimdi de bu süre 5 dk indi. Neredeyse traktörü çalıştırmaya korkuyoruz. Garantisi bitti fakat sorun devam ediyor. Şimdide fabrika kendi cebimizden traktörü antalya servisine gönderecekmişiz. Müdürler söylemiş. Özellikle ilgilenecekler miş. Şimdi sorarım size bu nasıl bir mantıktır. Allahtan 2 tane daha traktörüm üz var. İşleri onlarla idare etmeye çalışıyoruz. Bu süreç bizim lehimizde sonuçlanmazsa hukuk yolu ile mücadele vereceğiz. Şu anda geriden izliyoruz. Topu üstünden atan atana. Böyle bir sıkıntı yaşayan başka arkadaşlar varmı acaba. Ben daha önce bir arkadaşın daha hidrolik ısınma problemi yaşadığını okumuştum crd den.

Hidrolik beynini değiştir
 
Aleyküm selam,
Hidrolik tazyik sübabından dolayı benzer ısınma sorunu yaşamıştık.
Şanzıman yağ soğutucu bulunuyorsa, şanzıman yağının 70 C sıcaklığı olması gerekiyor.
Soğutucu petek küçük geliyor olabilir,
Isınma, sürtünme ve basınçtan kaynaklanır.
Sıcaklık sensörleri kullanılarak sistemin incelenmesi gerekir.
 
Hidrolik konusu farklı bir konu
Bu konuda tecrubeli olan ustayı bulup konuşup baktırmani tavsiye ederim
Bazen servislerde bu konuda tecrübesiz oluyor
Hidrolikte basit bir konu sıkıntı olabiliyor
Tecrubeli usta çözer konuyu belkide kolay bir sorundur
 
Aleyküm selam,
Hidrolik tazyik sübabından dolayı benzer ısınma sorunu yaşamıştık.
Şanzıman yağ soğutucu bulunuyorsa, şanzıman yağının 70 C sıcaklığı olması gerekiyor.
Soğutucu petek küçük geliyor olabilir,
Isınma, sürtünme ve basınçtan kaynaklanır.
Sıcaklık sensörleri kullanılarak sistemin incelenmesi gerekir.
Bu traktörde şanzıman ve hidrolik üniteleri ayrı yerde. Yani yağları farklı.
 
Çok garip bir durum var. Pompa dan çıkan ana boru, basınçlı boruyu dağıtıcının olduğu direksyonunda çalışmasını sağlayan parçayı iptal edip direk arka hidrolik çıkışlarına düz bağlandığı zaman ısınma olmuyor. Hadi direksyon diyelim. Onda da en ufak bir sıkıntı yok. Gelde çık işin içinden
 
Crd olmayan 100 ve 110 luklarda da aynı hidrolik var. (Steyr e ait bir hidrolik) crd Deutz motorlar biraz daha yüksek hararetli çalışıyor diye biliniyor. Sizin hidrolik yağınız büyük bir olasılıkla motor bölümünde ısınıyordur.
 
Önceki yıllarda,Erkunt da kullanılan yağlarla ilgili bir konuda zf 557 lerdeki hidrolik yağında ısınma ve buharlaşma yoluyla da eksilme olması konularıyla ilgili olarak bir arkadaşımız araştırma ve bilgilendirme yapmıştı. Hidrolik yağında TMS 300 yerine TMS 500 yağının kullanılması gerektiğini söylemişti.
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2022-01-15-00-19-25-485_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-01-15-00-19-25-485_com.android.chrome.jpg
    101.1 KB · Görüntüleme: 13
Çok garip bir durum var. Pompa dan çıkan ana boru, basınçlı boruyu dağıtıcının olduğu direksyonunda çalışmasını sağlayan parçayı iptal edip direk arka hidrolik çıkışlarına düz bağlandığı zaman ısınma olmuyor. Hadi direksyon diyelim. Onda da en ufak bir sıkıntı yok. Gelde çık işin içinden
Dağıtıcıya ve oradan da direksiyon pompasına girerken akışta bir problem olup ana pompayı sıkıştırıyor olabilir. Dağıtıcıdan çıkan hortum daralıyorsa da yapabilir. Direkt dağıtıcı da sorunlu olabilir..
Yani benim fikrim, sorun pompa ya da şanzımanda değil, pompadan çıktıktan sonra yağın gittiği herhangi bir yer. Sizin verdiğiniz önemli bir bilgi. Servis ne dedi buna?
 
Önceki yıllarda,Erkunt da kullanılan yağlarla ilgili bir konuda zf 557 lerdeki hidrolik yağında ısınma ve buharlaşma yoluyla da eksilme olması konularıyla ilgili olarak bir arkadaşımız araştırma ve bilgilendirme yapmıştı. Hidrolik yağında TMS 300 yerine TMS 500 yağının kullanılması gerektiğini söylemişti.
Aynen çok doğru söylüyorsunuz. Fakat yağı tms 500 kullanıyoruz.
 
Dağıtıcıya ve oradan da direksiyon pompasına girerken akışta bir problem olup ana pompayı sıkıştırıyor olabilir. Dağıtıcıdan çıkan hortum daralıyorsa da yapabilir. Direkt dağıtıcı da sorunlu olabilir..
Yani benim fikrim, sorun pompa ya da şanzımanda değil, pompadan çıktıktan sonra yağın gittiği herhangi bir yer. Sizin verdiğiniz önemli bir bilgi. Servis ne dedi buna?
Dağıtıcıyı değiştirdiler yine problem aynı. Şimdi de direksyon danfozunun içindeki basınç ventili olduğunu bu yüzden yağı sıkıştırabileceğini söylediler. Bakalım Bi o kaldı. Bu gün o yapılacak. Çünkü sistemden direksiyon beyni ni devreden alınca ısınma bitiyor. Bakalım ne olacak
 
Dağıtıcıyı değiştirdiler yine problem aynı. Şimdi de direksyon danfozunun içindeki basınç ventili olduğunu bu yüzden yağı sıkıştırabileceğini söylediler. Bakalım Bi o kaldı. Bu gün o yapılacak. Çünkü sistemden direksiyon beyni ni devreden alınca ısınma bitiyor. Bakalım ne olacak
Büyük ihtimal ondandır. Normalde direksiyona direkt şanzımandan gider neden pompadan vermişler ki..
 
@768 hidrolikler mita diye biliyorum ehc sistemide boschun
Steyr e ait derken, steyr in kullanmış olduğu bir hidrolik sisteminden söz etmek istemiştim. Elektronik kumanda sistemi (ehc) sizinde dediğiniz gibi Bosch a ait. Steyr in kullanmış olduğu hidrolik yağları şanzımandan ayrı oluyor. Zf 557 olan bu şanzıman ve hidrolik sistemine Erkunt Avusturyalı Lindner traktör sayesinde sahip oldu. Lindner, traktörlerinde steyr e ait olan şanzıman ve hidrolikleri kullanmakta. Steyr bunları kaç yıl öncesi kullanmıştır onu bilemem. Fotodaki etiket, Erkunt zf 557 şanzımanında bulunan etiket.
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20220115_132844.jpg
    IMG_20220115_132844.jpg
    74.8 KB · Görüntüleme: 25

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt