240s

Kuru balata
1.vites devri düşük olduğu için genelde düz 1 ile pulluk çeker frenler allaha emanet helede arkada yük varken yokuş aşağı iniyorsaniz dereden geçtiniz ve kampanalara kadar islandiysaniz el frenini çekip yola devam edin balatalar kuruyunca motor sesinden kurduğunu anlarsınız yagli balata dan hafiftir arka jantlara ağırlık ister yoksa güzel patinaj yapar tek avantajı balata değişimi kolay ve nispeten ucuz

Yagli balata
frenler güzel ses yapar frene basınca cebinizdeki bozuk paralar zıplamaya başlar çıkan sesten herkez dönüp bakar 2300 kilo gibi bir ağırlık la anca kendini götürür toprak yapısına bağlı olarak 1.vites ile pulluk çekemez diferansiyeli dağıtmayı sever geri geri herkli tarlada pulluk ile zor gider bazen gitmez fren balata değisimi oldukça masraflı sadece balata için 2 teneke yağ gidiyor ve ses kesilmez

İllede 240s alınacak ise(yagli balata) 2007 2008 model hidrostatik direksiyon aski pedal olanını almak lazım çekişi daha iyi ve frenleri ses yapmıyor en azından yağ kirlenene kadar
deneyimlerim fikrimi yazdım yaklaşık 10 yıl kullandigim icin 240 s almak yerine tercih meselesi ama tt 50 almak daha mantıklı gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
2 ton traktör, arkasında 2 tonluk boş bir römork olsun , rampa aşağı tozlu yolda römorkta fren yoksa traktörü sürükler, tekerler tersine dönmeye başlıyor. :(
Rampa inişte sürüş hakimiyetini kaybetmemek için düşük vitese takıp hafiften kompresöre bindirerek azıcık motora gaz, devir verilir.
Motorda fazla kompresyon olması da istenilmez.
Deuthz motor grafiği bu yüzden daha şık duruyor.
Case Maxxum ve MF 5700 serisi de tork başlangıcı yarım ay şeklinde nitelik taşıyor, traktörün tutunmasına yardımcı özelliktir.
Taksilerdeki gibi sabit tork aralığının düz çizgi olması traktörde çokta beklenmez, traktörü pistte değil toprak tarlada sürüyoruz. :unsure:
 
2005 model disk fren senkromec şanzıman bir 240s var. Son bir yildir frene basınca acayip ses yapıyor. Acaba balata mı bitti yoksa şanzıman yağı mi değişmesi gerekli bilgi verir misiniz?
Yüksek ihtimal balata dan dolayı tabi kullanım saati ve yagın durumuda çok önemli 2 teneke yağ gerekir yagı degişşeniz bile büyük ihtimalle ses devam eder ya sese alışacaksınız yada balata degişimi yapılacak belli bir süre sonra yine ses çıkmaya başlar
 

9 bin saat ses balata da değişse gitmez mi ? Yağın işi bitti mecbur degisecegim. 40lt 3 binliraya yakın tutuyor.
18 yıl ve yılda ortalama 500 saat çalışmış nasıl bir iş yapmış böyle yağ da balatada bitmiştir sadece yagı değişmek hiç mantıklı gelmiyor ben olsam balataları kesin değişirdim 2003 model 240 kullandım 10 yıla yakın kovanın arkasındaki oyuklar balata sayısını ifade eder benim 240 da 6 bir tarafta 6 diger tarafta 12 balata vardı yagıda mobil fluid 422 almıştım balata ve yağ değişiminden sonra illaki ses kesilir ama kullanıma bağlı olarak yine yapabilir askı pedal 240 ların balatalar pek ses yapmıyor o tıp balata bulup takmak daha güzel bendeki bronz balata idi frene basınca kancık eşek görmüş erkek eşek gibi anırıyordu çok rahatsız ediyor new holland a geçince ses kokusu da bitti
 

Benzer Konular