300 bine 130 HP ithal mi yoksa 2 tane TD 110 veya jx 110 mu diğerleride olabilir 100 HP ve üzeri


Beygir tork egrisi baskaca hacim piston sayisi gibi kiyas noktasi yok bence olay motordan cikan güç hep piston hacim kiyaslanmis tork,tork yedegi, maximum hpye bakan yok eskiden.kamyonlor.16-20 litre hacimli 8,10,12 pistondu suan 12-13 litre 6 piston ile cok yuksek.performans veriyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci4
Evet dostlar haklı olabilirsiniz fakat günümüzde arabalara 150 hatta 1000 hp güç veren var .onlara pulluk takabilir misiniz. Çeki kuvvetini etkileyen sadece bg değil aynı zamanda motor hacmide olabilir.bu benim görüşğm .bilen varsa yazsın
 
Evet dostlar haklı olabilirsiniz fakat günümüzde arabalara 150 hatta 1000 hp güç veren var .onlara pulluk takabilir misiniz. Çeki kuvvetini etkileyen sadece bg değil aynı zamanda motor hacmide olabilir.bu benim görüşğm .bilen varsa yazsın
Devir düşükçe hızdan kayıp torktan kazanç sağlanır
Misal 100 bg lik otomobil 250 nm3 torka sahip ama 100 bg lik traktör 400 nm3 torka sahip arabanın devri yüksek ama torku düşük
Gücü temsil eden ne motor hacmi nede beygir sayısıdır gücü temsil eden torktur
Şu an piyasadaki common rail 100 bg traktör ortalama 3.4 litre motora ve 430nm3 torka sahip
Piyadaki 3.4 litrelik crd erkuntlar düz 4.4 litrelik erkuntlar dan daha performanslı
Sizin dediğiniz konuya gelirsek motor hacmi hara (at çiftliği) hp beygir sayısı ,tork da bu beygirlerin gücü diyelim
Siz 100 beygiri 500m2 haraya da koysanız 1000m2 haraya koysanız 100 beygir sayısı değişmeyecektir ama siz fazladan inşaat malzemesi kullanacaksınız daha büyük harayı fazla motor hacmine vurarsak daha çok mazot kullanmak olarak örnek verebililiriz
Tabi bu 100 beygirin birde ırkı var sütçü beygiri ile yarış atı bir olmaz buna da tork diyelim o zaman :)
 
T5 115 ile t6120 aynı pullukla aynı hızla gidebilirse dediğiniz doğru o zaman büyük hacim traktör alıp mazot yakmaya gerek yok.gördüğüm duyduğum kadarıyla t5 piyasada alan satıyor.bizzat kullanıcısıyla görüştüm.artık at mı dersiniz inek mi eşşekmi .benim görüşüm büyük öküz iyi çeker.[emoji4]
 
T5 115 ile t6120 aynı pullukla aynı hızla gidebilirse dediğiniz doğru o zaman büyük hacim traktör alıp mazot yakmaya gerek yok.gördüğüm duyduğum kadarıyla t5 piyasada alan satıyor.bizzat kullanıcısıyla görüştüm.artık at mı dersiniz inek mi eşek mi .benim görüşüm büyük öküz iyi çeker.[emoji4]

Satmayanlar da var. Balye de gayet rahat kullanımı var.Yazılım gerekiyor, max 150 hp, 550 n.m. torka motorun güncellemesi yapılabilir, 120 hp kuyruk mili gücünü görebilir,orijinal hali 100 hp kuyruk mili gücü var, motor biraz kısa, hava tüplü ön hidrolik takılabilir, sarsıntıyı keser.Çapalama motoru olarak gayet güzel çalışacaktır, Lazer çekmede 6 sınıfı gibi çeki demiri olmaz. JD 6430 Premium 12-13 lt/saat, NH TR6 120 11-12 lt/saat lazerde yakıt tüketimi var.
Toprak işlemede, düz ve tavlı arazide 1600 devir, hafif rampa 1750 devir, rampa arazide 1900 devirde motor yükü dengeliyor.Zor arazide 3 lt/dekar civarları yakıt yakabilir.Hassas 8-9 a çekilirse 7 bacak çizeli şaseye kadar oturtuyor, çekmem demiyor.Rampa arazide, pompası ayarlı Perkins 92 hp, motorun performansını göremiyoruz, biraz yavaş kalıyor. Balye bağlama da fazla kullanıldığı için duruyor.
 
IMG_1052.JPG
Allah herkesin gönlüne göre versin. Benim işletme büyüklüğüme ve kullanıma göre gayet başarılı. Biraz sarsıntıdan şikayetçiydim, ön ağırlık mesnetini 20 cm uzatarak sorunu çözdüm. Balya makinası için T5, Lazerli tesviye gibi ekipmanlarla piyasaya çalışanlara 6 serisi daha mantıklı olur.
 
Ekli dosyayı görüntüle 39956 Allah herkesin gönlüne göre versin. Benim işletme büyüklüğüme ve kullanıma göre gayet başarılı. Biraz sarsıntıdan şikayetçiydim, ön ağırlık mesnetini 20 cm uzatarak sorunu çözdüm. Balya makinası için T5, Lazerli tesviye gibi ekipmanlarla piyasaya çalışanlara 6 serisi daha mantıklı olur.
Tokatlı arkadaşım ben senin malını kötülemiyorum.sadece 6 serisi traktörle aynı bg sahip olan t, 5 in çekişi aynı değil diyorum .katana midilliden açıldı konu midilli yerine Arap atı deseydi the hoca böyle olmayacaktı.eskiden tek çeker kullanıyorduk şimdi kabinli klimalı güzel şanzımanı olan traktörleri beğenmez olduk.ben işin muhabbetin deyim.en iyi traktör kapındakidir.okuyan herkese selamlar.
 
Tokatlı arkadaşım ben senin malını kötülemiyorum.sadece 6 serisi traktörle aynı bg sahip olan t, 5 in çekişi aynı değil diyorum .katana midilliden açıldı konu midilli yerine Arap atı deseydi the hoca böyle olmayacaktı.eskiden tek çeker kullanıyorduk şimdi kabinli klimalı güzel şanzımanı olan traktörleri beğenmez olduk.ben işin muhabbetin deyim.en iyi traktör kapındakidir.okuyan herkese selamlar.

Kardeşim bende yazdıklarından olumsuz bir anlam çıkarmadım. Sadece kısıtlıda olsa, bilgi ve deneyimlerimi paylaştım. Sıkıntı yok. Her türlü olumlu, olumsuz eleştiriye açığım. Ülkemiz gerek iklim yapısı, gerek toprak yapısı olarak; bölgelere göre farklılık gösterdiği için her bölgenin traktör seçimi farklı olabiliyor. Yalınız şunu belirtmeden geçemeyeceğim, yerli N.H ile İthal N.H kalite bakımından farklı iki marka gibi. Fotoğrafıda manzarayı çok güzel bulduğum için paylaştım. Saygılar...
 

Ekli dosyayı görüntüle 39956 Allah herkesin gönlüne göre versin. Benim işletme büyüklüğüme ve kullanıma göre gayet başarılı. Biraz sarsıntıdan şikayetçiydim, ön ağırlık mesnetini 20 cm uzatarak sorunu çözdüm. Balya makinası için T5, Lazerli tesviye gibi ekipmanlarla piyasaya çalışanlara 6 serisi daha mantıklı olur.

Çok doğru bir konuya temas ettiniz, teşekkür ederim. Çeltik tarımı ile uğraştığımız için gerek sürüm, gerek sürüm sonrası goble, gerek de goble sonrası lazerli tesviye işlemleri daha randımanlı ve kolay yapabilmek için NH TR6.120 yi tercih ettik. Sadece kuru tarım yani buğday ayçiçek ekimi yapsaydık ve ekim alanı nispeten az olsaydı T5 serisi yeterli olabilirdi.
 
Konu nerelere gelmiş onun silindir hacmi az iyi çekmez falan ..daha dune kadar 480 240 3000 lik ile tarlalar işleniyordu şimdi ciftceker olduğu halde herşeyde bir kusur aranıyor.. konu sahibi kardeşim kafanda hangi marka var bilmiyorum da herkes x marka söyler sen alacağın modele yoğunlaş derim en önemlisi bütçe meselesi ve yerinde olsam birden büyük hp traktore çok para bağlamazdım karar sizin
 
  • Beğen
Tepkiler: CELAL KARABULUT
Satmayanlar da var. Balye de gayet rahat kullanımı var.Yazılım gerekiyor, max 150 hp, 550 n.m. torka motorun güncellemesi yapılabilir, 120 hp kuyruk mili gücünü görebilir,orijinal hali 100 hp kuyruk mili gücü var, motor biraz kısa, hava tüplü ön hidrolik takılabilir, sarsıntıyı keser.Çapalama motoru olarak gayet güzel çalışacaktır, Lazer çekmede 6 sınıfı gibi çeki demiri olmaz. JD 6430 Premium 12-13 lt/saat, NH TR6 120 11-12 lt/saat lazerde yakıt tüketimi var.
Toprak işlemede, düz ve tavlı arazide 1600 devir, hafif rampa 1750 devir, rampa arazide 1900 devirde motor yükü dengeliyor.Zor arazide 3 lt/dekar civarları yakıt yakabilir.Hassas 8-9 a çekilirse 7 bacak çizeli şaseye kadar oturtuyor, çekmem demiyor.Rampa arazide, pompası ayarlı Perkins 92 hp, motorun performansını göremiyoruz, biraz yavaş kalıyor. Balye bağlama da fazla kullanıldığı için duruyor.

Merhaba, yazılım için önerebileceğiniz marka, isim varmı? Ne kadar gerkli ve faydalı olur? Çekişte çok farkediyormu? Beygir ve torkla beraber eş zamanlı yakıtta artarmı acaba? Motora her hangi bir zararı varmı? Makina garantisi hala devam ediyor şu an için yaptırmak ne kadar mantıklı? Cevaplarsanız sevinirim.
 
Merhaba, yazılım için önerebileceğiniz marka, isim varmı? Ne kadar gerkli ve faydalı olur? Çekişte çok farkediyormu? Beygir ve torkla beraber eş zamanlı yakıtta artarmı acaba? Motora her hangi bir zararı varmı? Makina garantisi hala devam ediyor şu an için yaptırmak ne kadar mantıklı? Cevaplarsanız sevinirim.
Traktör (T5 115 Hi Lo, 2016) şu an 1500 saatte ve garanti devam ettiği için yazılım yaptırmadık, seneye inşallah.Biçerde (Tucano 320) yazılım kullandık, yol yakıtını biraz arttırıyor ve işte biraz düşüş oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı

Benzer Konular