60-70 bin arası traktör tavsiyesi


Selamün aleyküm arkadaşlar. Nasip olursa birkaç güne kadar traktör almayı düşünüyorum. Bütçe 60-70 bin arası. Üç traktör arasında kaldım.
89 model fiat 6546
88 model steyr 8073
94 model massey 265 buçuklu.
Bu traktörlerden hangisine bakmalıyız artı ve eksisiyle bilgi verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. Konuyu yanlış yere açtıysam kusura bakmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
65/46 bana göre aralarında hararete meyili az . Diğer seçenek olarak gösterdiğin markalara göre daha az problem yaşarsın ama diğerlerinin de öne geçen bazı seçenekler olabilir kuyruk mili şanzıman gibi .
Bende aynı düşüncedeyim ama 6546 nın temizini bulmak çok zor. Hem beygir gücü farkı hemde buçuklu şanzımandan dolayı 8073 ü tercih etmeyi düşünüyorum ama benim için sizlerinde yorumları çok değerli, teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Aleyküm selam,
Kuyruk mili , balye bağlama konusunda tartışmasız Fiat 65-46.
Steyr olacaksa 1990-96 modeller arası biraz daha çekişli, motor gücü iyidir.
Massey 265S de incik boncuk masrafları olur ama genel olarak sağlam traktördür.
Same Explorer (Araştırmacı) , bakımlı ise tercih edilebilecek bir traktördür.
Daha önce nasıl bir traktör kullandınız?
Motorların zamanlama kayıpları, aktif çalışma devirleri arasında epeyce farklar bulunuyor.
 

Bölgeniz sıcak yer 8073 öğlen güneş te çalışmasa bile hararet yapar ağaç gölgesinde duracak
He abi 15 sene kullanmasak inanıcaz :) hatta geçen kış -40 tı sabah kalktık radyatör kapağından buhar atıyordu o derece hararet yapıyor :)

Eğer hararet yapıyorsa
Geniş gözlü radyatör takarsın veya termostat düşük dereceli takılır en olmadı devir daim kasnağı küçültülür hararet olayı ortadan kalkar
 
He abi 15 sene kullanmasak inanıcaz :) hatta geçen kış -40 tı sabah kalktık radyatör kapağından buhar atıyordu o derece hararet yapıyor :)

Eğer hararet yapıyorsa
Geniş gözlü radyatör takarsın veya termostat düşük dereceli takılır en olmadı devir daim kasnağı küçültülür hararet olayı ortadan kalkar
Sanada söylemedik ama görüşlerin konu sahibini aydınlatır umarım.
O motor orjinali soğuk bölge için tasarlanmış bir modeldir. Farklı uygulamalar ile duzelsede randıman vermiyor.
Bende kullandım ama hararet sorunu olan bir model dir.
Şanzıman defransiyel den 65/46 ya göre daha çok arıza verir.
 
Hepsi güzel motorlar, hangisi temiz ise onu tercih edebilirsiniz.

Genel olarak sanki 65-46 kafama daha fazla yatıyor şahsen, sağlam, yakıtı makul, çekiş gücüne göre iyi ikinci el piyasası, parçası ustası var. Kısaca genel kullanıma uygun bir makine. Kısaca genel ve kompakt kullanmak için Fiat derim.

265 ler tam çiftçi motoru, tarlada güzel, lakin yakıt tüketimi olarak biraz daha fazla diğer seçeneklere göre, bir de çamur gibi yumuşak zeminlerde patinaj yapıyor. Arka lastikler yere iyi basarsa 265 çok çeker, 260 270 civarında torku var. Kısaca sadece tarlada çalışıp yakıt tüketimi dert değilse MF tarla için çok iyi.

Steyr çekiş iyi hidrolik kaldırma kuvveti güzel, 36 jant arka lastikler ara işlerde çok iyi, yakıt güzel, fakat her zaman temiz olanı rastlamıyor, eğer steyr alınacak ise mutlaka bakımı düzgün olanı alınmalıdır. Civarlarında çeşitleri steyr ler diferansiyel, şanzıman ve hararete kalkma sorunu yaşayan oldu, hatta dikkat edin çift zamanı bazı steyr lar yan kaput kapakları sökülmüş gider, kısaca bence bu 3 seçenek arasında arıza potansiyeli en yüksek olanı steyr. Yine 3 seçenek arasında en kısa şase olanı steyr.
 
Son düzenleme:
65/46 bana göre aralarında hararete meyili az . Diğer seçenek olarak gösterdiğin markalara göre daha az problem yaşarsın ama diğerlerinin de öne geçen bazı seçenekler olabilir kuyruk mili şanzıman gibi .
Traktörlerin motor yapısından kaynaklı belli termostat değerleri vardır.
Antifriz kaynama noktası sıcaklığını 108 C ye çıkarır.
Fiat 65 46 , 53 C termostata sahiptir, gösterge beyaz bölge içinde kalır.
Gösterge tam dikilirse 80 C gösterir, beyazdan yeşile geçiş 60 C dir.
Havada rüzgar olmadığı zaman 40 C üstü sıcakta da 65 46 göstergeyi oynatabilir, hararete meyledebilir.
Steyr 87 C termostata sahiptir, genelde değiştiriliyor, 71 C veya 76 C termostat takılıyor, 60 C termostat takılırsa motor segman kırabiliyor, çoğunluk 76 C termostat tercih edilir.
MF 265 82 C termostata sahiptir, 74 C termostat tercih edilir , boş termostatta motor tam ısınırsa kendiliğinden 75 C civarlarına sıcaklık yükseliyor.
Same 70, termostat bulunmuyor, segman yapısı gayet kaliteli üretilmiştir, 45 C yaz sıcağında Fiat 56S ve 66S serinin hararet meyli gösterdiği yerde motor çalışabiliyor, tecrübe ile sabittir.
Yedek parça maliyetleri biraz uygun olsa tartışmasız Same derim.
Aynı zamanda soğuk ortamda çalışabilme konusunda da hepsinden iyidir.
Malzeme kalitesi olarakta iyi olduğundan yedek parçalar bayağı bir pahalı oluyor.
Traktör ebatlar olarak heybetli görünse de yakıt olarak korkutmaz.
Optimum yakıt tüketimi için traktörlerin orijinal termostatlarında kullanılması gerekiyor ama hararet yükselir fark edemeyiz, sorun çıkar gibisinden termostat dereceleri düşürülüyor, gösterge normalden yukarı gelince bir uyarı sistemi olsa motor 5 dakika, 1000 rpm devirle dinlendirilme yapılsa sorunların çoğu azalır.
Yapılacak iş; termostat denge sıcaklığını 10 C aşarsa , termostatı by pass (köprüleme) edecek, boş geçecek ikinci bir su devir daim hattı sisteme eklenebilir.
Same 70 sıcaklık sınırlarını aşarsa motor kendiliğinden stop ediyor, sıcaklığı normale dönünce tekrardan çalışabiliyor, soğumadan tekrar marş yapılırsa motor çalışmaz, hararetle hiç işi olmayan bir tasarıma sahiptir.
Fiat eski modellerinde conta hatasından dolayı yağa su karıştırma huyu olabiliyor.
MF nin yağ kanallarının dar olması, Steyr in su kanallarının dar olması bilinen kronik sorunlardır.
Same' nin de vites kolu elimizde kalmıştı, yaptık, kaynakladık, bindik.
 
  • Beğen
Tepkiler: rehisbay17
Hepinizden Allah razı olsun arkadaşlar, cevaplarınız için teşekkür ederim.

Daha önce hiç kendi traktörümüz olmadı ama acemi de değilim. İyi kötü az çok her yıl çift sürdüm. Ağırlıklı olarak fiat 5546 yı çok kullandım. Şuan kayınpederimde de 5546 var, onunla işimizi görmeye çalışıyoruz ama köylerimiz farklı olduğu için çift zamanında sıkıntı oluyor. Ayrıca massey 240s, john deere 5055e 4x4, steyr 8073, steyr 768, fiat 480 s8, landini 88 4x4 kullandığım traktörler.
99 senesinde 1 sezon fiat 8066 4x4 ile balle bağladım.
İlk mesajımda bahsettiğim 3 traktörde şuan çevremde satılık olarak mevcut ve bütçemde bunlara uygun. Dediğim gibi güç ve şanzımandan dolayı 8073 diyorum ama 12 dönümlük bir tarlam dik bir yamaçta enlemesine uzun dikdörtgen gibi ve sağa sola engebeli bir yer. Malumunuz 8073 yüksek bir traktör, bu tarlaya 6546 daha uygun gibi. Aslında ekip dikeceğim yer toplamda 80-90 dönüm arazi. Kendim çalıştığım için sadece pazar günü iznim var. Bu yüzden bu traktörlere bakıyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Bu gün traktörlere bakmaya gittik. 6546 maalesef satılmış. 8073 ünde her tarafında yağ kaçağı var. Bakarken bir tane 82 model 768 bulduk. Yaşına göre gayet diri duruyordu, ustamıza gösterdik onay gelince 50 bine anlaşıp kaporamızı verdik. Traktörü yarın getirecekler, pazartesi günü satışı yapacağız. Nasibimizi buymuş, Rab'bim utandırmasın inşAllah. Hepinize ilginizden dolayı teşekkür ederim Allah razı olsun.
 
Bu, Steyr 768 3 lü 14 inç pulluğu çeker mi acaba. Bir arkadaşın elinde varmış, sağ olsun al işini gör dedi.
Steyr 768 , pulluk vitesi takviye 4. vitestir.
Motor gücü, 70 hp, 215 n.m. tork,
1600 rpm max tork , 2500 rpm max güç,
1800 rpm ve 2500 rpm motor yük dengeleme devirleri mevcuttur.
Spesifik yakıt tüketimi 169 gr.kw/h ' tir.
Pulluk olarak, orta gevşek toprak yapısında 3 12" pulluğu çeker, kumsal tarla olursa 3 14" pulluğu çekebilir.
Arazi yapısına göre takviye 4. vitesle 1800 rpm motor devriyle rahat çalışabileceğiniz ekipman tercih etmelisiniz.
Kara toprak tarlada 3 12" pulluk ile 2,5 lt/dk ortalama yakıt tüketimi olur.
İlla ki 1800 rpm devir kullanacağız diye de bir anlayışımız söz konusu olmaz.
3 14" pullukla motor devri 2500 rpm devire kapatılarakta kullanılabilir.
Tarla durumuna göre 3 lt/dk ortalama yakıt tüketir.
Koltuğun arkasındaki hassasiyet kolu 20 cm sürümlerde en geride 30 cm derin sürümlerde ortadaki konumda kullanılır.
Hassasiyet gayet güzel çalışır, bazen yay kısmı pas yapabiliyor, gresörlüklerin iyice yağlanması gerekiyor.
Bizde tekli 14" pulluk kullananda var, arazi yapımız zordur.
2 soklu 14" pulluk bizim toprak yapımıza uyabilir.
3 14" pulluğu Steyr 768 ile kullanan görmedik.
 

Steyr 768 , pulluk vitesi takviye 4. vitestir.
Motor gücü, 70 hp, 215 n.m. tork,
1600 rpm max tork , 2500 rpm max güç,
1800 rpm ve 2500 rpm motor yük dengeleme devirleri mevcuttur.
Spesifik yakıt tüketimi 169 gr.kw/h ' tir.
Pulluk olarak, orta gevşek toprak yapısında 3 12" pulluğu çeker, kumsal tarla olursa 3 14" pulluğu çekebilir.
Arazi yapısına göre takviye 4. vitesle 1800 rpm motor devriyle rahat çalışabileceğiniz ekipman tercih etmelisiniz.
Kara toprak tarlada 3 12" pulluk ile 2,5 lt/dk ortalama yakıt tüketimi olur.
İlla ki 1800 rpm devir kullanacağız diye de bir anlayışımız söz konusu olmaz.
3 14" pullukla motor devri 2500 rpm devire kapatılarakta kullanılabilir.
Tarla durumuna göre 3 lt/dk ortalama yakıt tüketir.
Koltuğun arkasındaki hassasiyet kolu 20 cm sürümlerde en geride 30 cm derin sürümlerde ortadaki konumda kullanılır.
Hassasiyet gayet güzel çalışır, bazen yay kısmı pas yapabiliyor, gresörlüklerin iyice yağlanması gerekiyor.
Bizde tekli 14" pulluk kullananda var, arazi yapımız zordur.
2 soklu 14" pulluk bizim toprak yapımıza uyabilir.
3 14" pulluğu Steyr 768 ile kullanan görmedik.
Çok teşekkür ederim Allah razı olsun, güzel ve kıymetli bilgiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Benzer Konular