Akıllı Güç Yönetimi????

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

Extra gücün daimi olarak kullanılmamasının sebebi; ihtiyaç olmadığında bu gücü üretmeyerek yakıttan tasarrufu sağlamak...
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

Birçok kullanıcı traktörü tam yükte kullanırken ve/veya yoldayken şanzımanlar otomatik moddadır. Bu şekilde sürüşlerde (genelde) motor anma devrinde çalışmamaktadır. John Deere PowerTech Plus motorları, motora maksimum güç ve tork için yüklenildiğinde (belli koşullarda) -eninde sonunda (her motor) anma devrinden düşeceğinden bu düşme esnasında (motor devri yavaşlarken)- 'Power Bulge' denen bir hadise oluşturur (güç kabarması diyebiliriz buna) yani elektronik motor kontrol sistemi motor devri anma devrinin altına düşerken tork rezervini devreye alır.
Motor devir-güç eğrilerine bakıldığında bu 'power bulge' net olarak görülebilmektedir. Örneğin 6030 P. serilerinde anma devrinden 1800 devire kadar bir ek güç sunulur ve bu esnada torkun pik noktasına ulaşılır. Bunlar homologasyon için yapılan testlerde ve diğer testlerde ölçülen ve görülen değerlerdir zaten aksi halde bunları tüm dünyada bu şekilde duyuramazlar...
Burada şunu söylemek gerekir, örneğin nominal gücü 140 hp olan bir 6830 traktörün azami gücü 150 hp ' dir ve bu güç IPM ile 165 hp ' ye çıkabilmektedir. Ortada bir kandırmaca yok, motor içinde motor da yok:)
Aslında bu motor 150 hp ok, ancak belli kullanım şartları altında IPM sayesinde alınan güç 165 hp olabiliyor.
Yani bu motor aslında 165 hp değil o yüzden pazarlama taktiği falan değil bu yani 165 ' i 150+15 diye yazmak anlamında söylüyorum bazı arkadaşlarımız niye 165 hp yazılmamış diyor ya. Yazamazlar öyle bir şey yok yani... Aslında şöyle: Yazıyorlar zaten ama IPM ile olduğunu belirtmek zorundalar... Burada altı çizilecek nokta 'belli şartlar altında' kısmıdır.Benzer sistemler diğer markalarda da var ancak bu kadar bariz güç artışları olmayabiliyor. (JD ' de hissedilen bu bariz artışı-kullananlar eminim beni destekleyecekler- bunu JD ' nin hakikaten gelişmiş motor teknolojisi ve traktörünün bu motorla bir bütün olarak uyumuna bağlayabiliriz.)
Ama şu da var bu traktör aslında 150 hp de değil (bence). Niye mi? İhtiyaç halinde -belli koşullarda tabi- bana 165 hp güç de sunabiliyor çünkü...
Common rail ' i işin içine sokan arkadaşlara da kesin olarak ne alaka falan diyen arkadaşlarımızı tekrar düşünmeye davet ediyorum. Burada elektronik bir motor kontrol ünitesinden bahsediyoruz değil mi? Bu; çeşitli yerlerde sensörlerden vb.aldığı anlık ölçümlere göre birçok işlem yapıp optimum bir performans için çalışmayı ayarlayan bir birimdir değil mi?
Süreki yüksek basınç sağlayan bir common rail sistemi, buna bağlı gelişmiş enjektörler ve silindir başına 4 valf olmadan bu IPM bu şekilde yapılabilir mi? Yani burada reflekslerin hızlı olmasından bahsediyoruz... Yani yazılıma donanımın uyum sağlaması ve yazılımın gerektirdiği işlemleri motorun mümkün olduğunca çabuk ve iyi bir şekilde karşılayabilmeli ki bu power bulge ortaya çıksın. İşte o nedenle evet common rail de bu sistemin bir olmazsa olmazıdır. Bunu sadece ben değil JD de söylüyor. Hatta bence VGT ' nin bile bunda etkisi vardır (onlar katmamışlar ama olsun:) )
Yani ortada bir kandırmaca da motor içinde motor da yok sadece belli şartlar altında gerçekten de bahsedilen artı güçleri sunabilen gelişmiş bir motora bağlı gelişmiş bir motor kontrol sistemi var.
Umarım yeterince anlaşılır ve açıklayıcı olmuştur, herkese selamlar ve saygılar...
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

genel kural vardır... giren enerji = çıkan enerji ...güç artışı nasıl sağlanıyor ...anlayamadım...
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

Bildiğim kadarıyla hiçbirşey vardan yok yoktan var edilemez etki tepki kanunuda sanırım böyle birşey fakat ben hala motorun içerisinde motor ve dişli olduğuna eminim
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

bi sorum olcak Turbo kaç devirden sonra devreye giriyor ?
Akıllı güç yönetimi nedir ?
Akıllı güç yönetimi die bişey yok ise Tork rezervi diye bişide yoktur...

Traktörde güç artışını ne sağlar ?
örneğin 412 Varioyu ele alalım...

Nominal güç (kW/Beygir)(ECE R24) : 81/110
Azami güç (kW/Beygir)(ECE R24) : 92/125
Nominal güç (kW/Beygir)(EG 97 / 68)6) : 91/124
Azami güç (kW/Beygir)(EG 97 / 68 ) : 96/130

b makina 110 hpden 125 hpye nasıl yükseliyor ?
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

POYRAZLI SALİH link=topic=8148.msg90329#msg90329 date=1225395855' Alıntı:
bi sorum olcak Turbo kaç devirden sonra devreye giriyor ?
Akıllı güç yönetimi nedir ?
Akıllı güç yönetimi die bişey yok ise Tork rezervi diye bişide yoktur...

Traktörde güç artışını ne sağlar ?
örneğin 412 Varioyu ele alalım...

Nominal güç (kW/Beygir)(ECE R24) : 81/110
Azami güç (kW/Beygir)(ECE R24) : 92/125
Nominal güç (kW/Beygir)(EG 97 / 68)6) : 91/124
Azami güç (kW/Beygir)(EG 97 / 68 ) : 96/130

b makina 110 hpden 125 hpye nasıl yükseliyor ?
şimdi Ferruh abi gerekiyo bu konu için,ama o yazıyo biz okuyoruz,,,çokmu karışık bu konu hala tam olarak anlamadım.
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

Bence akıllı güç yönetimi Turbonun gelişmiş modeli... belli bi motor devrinden sonra devreye giren bi mekanizma olabilir mi ?
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

POYRAZLI SALİH link=topic=8148.msg90427#msg90427 date=1225404345' Alıntı:
Bence akıllı güç yönetimi Turbonun gelişmiş modeli... belli bi motor devrinden sonra devreye giren bi mekanizma olabilir mi ?
konuda yapılan açıklamalarla ortaya bi karışık çıkarabilirim ama en iyisi işi bilenlere bırakmak,,elbet bilen bir arkadasmız yanıtlar.
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

giren enerji = çıkan enerji ... mektepte bunu böyle öğrendim...enerjiyi zamana bölersek güç olur... giren güç = çıkan güç ...güç artışını hala anlamadım... yeni mühendis arkadaşlar yardımcı olsun...
 

Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

atilla link=topic=8148.msg90431#msg90431 date=1225404680' Alıntı:
giren enerji = çıkan enerji ... mektepte bunu böyle öğrendim...

giren enerji ve çıkan enerji tam olarak ne oluyor ?
giren enerji : mazot, çıkan enerji Tork mu yoksa
giren enerji ve çıkan enerji örneğin şanzımana gelen enerji 100 Hp şanzıman bunun ne kadarını lastiklere ilete bilir... gibi mi ?

neyse ben kaçar, Cümleten İyi Geceler...
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

POYRAZLI SALİH link=topic=8148.msg90329#msg90329 date=1225395855' Alıntı:
bi sorum olcak Turbo kaç devirden sonra devreye giriyor ?
Akıllı güç yönetimi nedir ?
Akıllı güç yönetimi die bişey yok ise Tork rezervi diye bişide yoktur...

Traktörde güç artışını ne sağlar ?
örneğin 412 Varioyu ele alalım...

Nominal güç (kW/Beygir)(ECE R24) : 81/110
Azami güç (kW/Beygir)(ECE R24) : 92/125
Nominal güç (kW/Beygir)(EG 97 / 68)6) : 91/124
Azami güç (kW/Beygir)(EG 97 / 68 ) : 96/130

b makina 110 hpden 125 hpye nasıl yükseliyor ?


ecr24 eg97 sanırım farklı ölçüm standartlarını temsil eden kavramlar .. o nedenle bahsettiğin fark oluyor salih . nominal güç ve azami güç konudaki bahsi geçen güç yönetim sistemi ile alakalı değil diye düşünüyorum .
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

Temel fizik kanunlarına aykırı bir durum yok ortada kimse de öyle olduğunu iddia etmemiş zaten...
Tekrar özetlemekte fayda var.
Bu motor belli şartlar altında iken Akıllı Güç Yönetimi (IPM) sayesinde 165 hp güç üretebiliyor. Yani IPM ile azami gücü budur. Fezadan gelmiyor yani bu güç, motorun tasarımı, özellikleri buna müsait. Ancak 165 hp ' yi ancak IPM ile olduğunu belirterek yazabildiklerinden (ki IPM ' ın sadece belli şartlar altında bu gücü üretebildiğini de söylüyorlar) bu traktörün azami gücü 165 hp diyemezler.
Zaten şöyle yazıyorlar:
Nominal Güç:xxx
Azami Güç: xxx
Azami Güç: xxx (IPM ile)

Olay bu kadar basit aslında.
Anahtar tümce şu:
'Belli şartlar altında IPM sayesinde'... bu güce çıkabiliyor.
Arzu eden varsa internette tork değerleri tabloları mevcut bakabilirler...
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

Yorumları okudum. Sparhawk ın yorumlarına resmen şapka çıkarıyorum. Gayet güzel açıklamalar. Ama mahşerin üç atlısı yine de bunu anlamak istemiyor. Çünkü eğer böyle bir sistem varsa ve bu çok güzel bir sistem ise bu ancak malum markada olabilir. Bir başka marka bunu yapamaz !! Eğer ki yapmış ise zaten bu ya yanlış birşeydir ya da hiçbir işe yaramıyordur. Türkiye de IPM sistemini ilk kullanan kişi olarak acizane tavsiyem bu tartışmanın da boyutu her zamanki gibi değişmiş bulunmaktadır. Mahşerin üç atlısına bu başarılarından dolayı tebrikler. Herşey tu kaka varsa yoksa ..... o malum marka. Yaşasın malum markaa.
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

Bence bırakalım bu işleride şu IPM nedir çiftçinin cebine 5 senede 10 senede nekadar cebinde para bırakır yada nekadar uzun vadede tasarruf elde edilir vatandaşa makina satarken ıpm lerden vgt lerden bahsederseniz ki kişiye göre çoğu zaman değişir ama genel anlamda sıkılınır yada çaresizse kafa sallamaktan başka aktif birşey yapabilceğini zannetmiyorum sonuç olarak esas olası en büyük sonuç tasarruftur dayanıklılıktır ve kişi maddiyata göre kalitedir biz ve arkadaşlarım ( mahşerin üç atlısı ) sayın üyeler olarak çok detaya girmeden alfabeyi yeni baştan sökmeden varsa belgelerle bilgilerinizle konuyu önemli noktalarına değinerek toparlayarak yazılması daha kifayeli olacak ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' Yine acizane düşüncem bu ekstra güç demek biraz da ekstra yakıt demek galiba. ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' acizane düşüncelerinizi bekleriz haa olmaz derseniz yav bu fenot çular şöyle bunlar böyle deyip konuyu farklı yöne çekerekte farklı bir ortam oluşturmak ta mümkün haydi gonzalesler yorumlar sizde ((( ariyba riyba ))) ayrıca burası fenot yada tümosan konusu değil aman ona göre
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

Gonzalesler derken?? Gonzalesten kasıt nedir acaba? Fenotçular derken de bir alay ve küçük görme hissediyorum. Bu konuyu biraz açsak diyorum. Ne dersiniz?
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

ben derimki motor ortada giren çıkan ortada verimli gücü üretsinde nasıl üretirse üretsin . sonuçta motorun şu şekilde yahut bu şekilde üretebileceği kapasite belli . akıllısıynan delisiynen değil mi ?

termodinamik çevrimler , iş güç kavramları , torklar , mekanik hesaplar ...... vb konularda da bu şekilde artışarak bu işin içinden çıkamayız . benim kanaatim katologtan konuşmakla bu hesaplar yapılamaz . zaten burasıda bu hesapların yapılacağı yer değil .

dikkat ediyorum motor konusunda hemen herkesin bir fikri bir düşüncesi var . akıllı sistemler , variolar , cvt ... bu işleri kendisine meslek edinmiş ve yıllardır bu işin içinde olan abilerimizi tenzih ederek söylüyorum , ben dahil büyük bir grup sürekli farazi ve düz mantıla konuşuyor ... hemen hepimizin bir traktörü var tekerlerine bir güç sağlıyor ... ama nedense kimse bunu ekipmanlar , operatörlük bilgisi vs. kanallarla en iyi şekilde kullanma ve verim alabilme hakkında konuşmuyoruz belkide konuşamıyoruz. örneğin hidrolik kollarının hassasiyeti ve her traktörde olan ayarı hakkınnda ne zaman ne şekilde kullanmamız hakkında bir fikrimiz yok ... ama taa dizelin kimyasalından başayıp motora kadar gelen güç üretim ve aktarım sürecine , tek bir rakam hesap ve değer kullanmadan gayet cesurca yorum yapıyoruz. dikkat etmek lazım :) birde bahsettiğimiz motor çeşitleri eskisi gibi dörtsilindir düz pompa herkesin anlayıp yorum yapacağı motorlar değil ... bir common rail motorda acaba kaç sensör ve kaç mikro işlemci kart devre çalışmakta ? ben bilmiyorum ve ne şekilde çalıştığı hakkında detaylı bir bilgiye sahip değiliz ... en azından yaptığımız yorumların arkasında duracak kaar bilmiyoruz. bilen abilerimiz anlatmaya çalışıyor oda araya kaynıyor ... bu nedenle lütfen tartışmaları gereksiz yere büyütüp bir birimizi kırmayalım ....
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

okkangal link=topic=8148.msg91520#msg91520 date=1225578355' Alıntı:
ben derimki motor ortada giren çıkan ortada verimli gücü üretsinde nasıl üretirse üretsin . sonuçta motorun şu şekilde yahut bu şekilde üretebileceği kapasite belli . akıllısıynan delisiynen değil mi ?

termodinamik çevrimler , iş güç kavramları , torklar , mekanik hesaplar ...... vb konularda da bu şekilde artışarak bu işin içinden çıkamayız . benim kanaatim katologtan konuşmakla bu hesaplar yapılamaz . zaten burasıda bu hesapların yapılacağı yer değil .

dikkat ediyorum motor konusunda hemen herkesin bir fikri bir düşüncesi var . akıllı sistemler , variolar , cvt ... bu işleri kendisine meslek edinmiş ve yıllardır bu işin içinde olan abilerimizi tenzih ederek söylüyorum , ben dahil büyük bir grup sürekli farazi ve düz mantıla konuşuyor ... hemen hepimizin bir traktörü var tekerlerine bir güç sağlıyor ... ama nedense kimse bunu ekipmanlar , operatörlük bilgisi vs. kanallarla en iyi şekilde kullanma ve verim alabilme hakkında konuşmuyoruz belkide konuşamıyoruz. örneğin hidrolik kollarının hassasiyeti ve her traktörde olan ayarı hakkınnda ne zaman ne şekilde kullanmamız hakkında bir fikrimiz yok ... ama taa dizelin kimyasalından başayıp motora kadar gelen güç üretim ve aktarım sürecine , tek bir rakam hesap ve değer kullanmadan gayet cesurca yorum yapıyoruz. dikkat etmek lazım :) birde bahsettiğimiz motor çeşitleri eskisi gibi dörtsilindir düz pompa herkesin anlayıp yorum yapacağı motorlar değil ... bir common rail motorda acaba kaç sensör ve kaç mikro işlemci kart devre çalışmakta ? ben bilmiyorum ve ne şekilde çalıştığı hakkında detaylı bir bilgiye sahip değiliz ... en azından yaptığımız yorumların arkasında duracak kaar bilmiyoruz. bilen abilerimiz anlatmaya çalışıyor oda araya kaynıyor ... bu nedenle lütfen tartışmaları gereksiz yere büyütüp bir birimizi kırmayalım ....

yerinde ve güzel bi yaklaşım,,,katılıyorum,,
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

Bu forumun yöneticisine sesleniyorum. Bu insomnia denilen arkadaş gonzales ile ne demek istiyor onu açıklasın. Açıklamaz ise bu yöneticinin bir yaptırımı olacak mı? Bu konuda bir açıklama istiyorum. Yok eğer hiçkimseden açıklama gelmez ise o halde bu sitede her türlü söz ve hakarete izin var anlamı çıkartılır ve sitenin ipi çıkar. Lütfen biraz daha duyarlı olalım sayın yöneticiler
 

Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

diomedes link=topic=8148.msg92549#msg92549 date=1225792176' Alıntı:
Bu forumun yöneticisine sesleniyorum. Bu insomnia denilen arkadaş gonzales ile ne demek istiyor onu açıklasın. Açıklamaz ise bu yöneticinin bir yaptırımı olacak mı? Bu konuda bir açıklama istiyorum. Yok eğer hiçkimseden açıklama gelmez ise o halde bu sitede her türlü söz ve hakarete izin var anlamı çıkartılır ve sitenin ipi çıkar. Lütfen biraz daha duyarlı olalım sayın yöneticiler

konu gözetilmekte . yöneticilerin bildiğim kadarıyla hiç birinin asıl mesleği TRAKKULUP yöneticiliği yapmak değil . birebire bir tanıştığı ve görüştüğü üye sayısıda gayet az . dimodes ve insomnia arasındaki bu tartışma nasıl bu forumda gerçekleşiyorsa yöneticilerin üyeler ile ilişkisi ve haberleşmeside bu forum sayesinde yapılmakta . yöneticilerin hiç biri 7/24 siteye girmiyor. bu nedele bizlerde biraz alttan almayı , heklı olsak bile biraz kendimizi geri çekmeyi denersek iyi olur . hiç bir şey kaybetmeyiz . ayriyeten bir kişinin yaptığı kötü olabilecek bir şey , başkalarınında bunu yapmasını gerektirmez. üyelerinde bu nedenle biraz daha yumuşak olmalarında fayda var . şimdi FENDT ve JD ve bir kaç bölüm ile ben ilgilenmeye çalışıyorum . ama işte böyle yazılar yazarak yatıştırma yolunu tercih edeyorum başkada yapacak bir şey yok . sizdende yardım ve anlayış bekliyorum . ben trakkulube girip okuyunca yazınca insanlarla muhabbet edince rahatlıyorum bunuda seviyorum . bu nedenle bu şekilde kavga gürültü siteye zarar veriyor ve bunu istemiyorum .sizdende anlayış rica ediyorum ... bu benim içim değil herkesin için istiyorum ...


konuya gelincede diomodes ve insomnia ikiniz savaş baltalarını çok önceden çektiniz. artık ikinizde yoğurdum ekşi demezsiniz... ama yinede sizden anlyayış bekliyorum ....
 
Ynt: Akıllı Güç Yönetimi????

BUNU YAZAN DIOMEDES TİR

Insomnia, arkadaş ben senin kadar at gözlüklü ya da biraz daha ileriye gideyim kaz kafalı bir arkadaş görmedim. Bu kadar takıntı, herşeye her doğruya ya da eğriye bir markanın gözünden bakmak nedir bilmem. Yani öğrendiğim kadarıyla da galiba alt tarafı götü boklu bir 106 mı 103 mü ne var. Görende 936 kullanıyorsun sanacak. Kullansan belki biraz daha saygı uyandırırdın. Senin gibi bir iki tane at gözlüklü yüzünden insanlar fendt adını duyunca kusacak artık. 816 milyon dolar harcayan bir grubu müsriflikle suçluyorsun. Hiç Jd organizasyonunda bulundun mu? Ben fendt kullanmadım ama fendtle alakalı hiç kötü bir yorumda bulunmadım. Sadece soru işaretlerim var diyorum. Ama sen hiç bir bok yapmadığın halde, ne doğru dürüst bir fendt kullandığın halde, ne jd organizasyonnun içinde bulunduğun halde laf yetiştirmediğin hiç bir marka kalmadı maaşallah. Görmemişin bir çocuğu olmuş, tutmuş koparmış..... Sana hayatta başarılar


Konuya müteakip şunları söyleyim

adam gelip istediği gibi hakaret edip kimin hangi tür gözlük kullandığını kafa yapısını yada sitedeki bazı yazılanlardan kimin miğde problemi olduğunu buradan çözmüş olacakki ağzına geleni yazıp çizebiliyor çok rahat bir şekilde güzel bişey aslında hangi makinaya yada kimseye g.tü b....u sıfatını yakıştırırken bizim buradan kimin g....ne bakıp bakmadığımızı şahsen ben çok rahat anlayabiliyorum bunları hiç yaşanmamış gibi sayıyorum

yaşından başından büyük insanlara ( Mahşerin üç atlısı ) lakabını kırk yıllık kahve yada asker arkadaşı gibi tanımadan etmeden fişleyebiliyor zeka seviyesinin gerçekten üstün olduğunu düşünüyorum ( Yinede yanılıyor olabilirim ) çünkü fenotçuları çözmüş adeta el falına bakmış

Uzatmak istemiyorum sen ağzına gelen hakaretleri yapıp istediğin gibi yazarak sanki buranın boş gezenin boş kalfası dükkanı sanıp daha bunca şeyin üzerine hala bir özerklik bekliyorsun diyorsunki bu sitede her türlü söz ve hakarete meydan bırakılabilir demeye getiriyorsun

bakın bakalım 2500 adet yorumumda g.t g.ü b...u: at gözlüklü kaz kafalı kelimesini gören varmı

Siz değerli büyüklerim ve küçüklerim takdir sizin haksızsam haksız olduğumu noktalarıda bilmek ve düzeltmek isterim
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt