BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?


Arkadaşlar traktör 80 bg çift çeker balon teker olarak aldık.
arka tekerlerde her traktöre ekstradan toplam 4 tane 50 kg ağırlık veriyorlar.
dar yada geniş teker olması önemli değil.
benim size danışmak istediğim zaten bizim traktör balon teker ve hatta çift çeker iken bu 200 kg ağırlık ne gibi etkiler olumlu yada olumsuz.
çekişi düşürüyor olabilir mi yada olumlu etkiliyormudur. düşüncelerinizi bekliyorum.
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

hocam aslında tutunma yuzeyi artıkca genel olarak tutunma artar agırlık artışına gerek yoktur.. okudugum bi makalede arka tekerlere agırlık takmak yerine ek lastik takınca yakıttan ve çekişte %14-15 gibi kazançlar olmuş.. örnegin traktörünüzün lastiğini genişletmeniz tutunmayı artıracaktır agırlık gereksinimini azaltacaktır..eger ki traktörünüzde gizli patinaj olmuyorsa arka agırlıkları sökedebilirsiniz traktörünüzün fazladan agırlık tasımasından kurtarırsınız.. ama traktörün tutunması yeterli degilse ozaman agırlıkların kalması daha faydalı gizli patinajın çok olması tekerlerin erken erimesine neden olur.. çifçeker traktörlerin çogunda arkada agırlık yoktur veya azdır.. örnegin fendt, jd lere ve kubota lara bakabilirsiniz 85-95bg traktörleri 3300-3800kg arasıdır arka tekerlerde 50 veya 100kg agırlık kullanılmıştır en fazla.. çifçeker traktörde asıl olan ön agırlıktır ön agırlıkların etkisi daha fazladır..
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

ceya023 link=topic=54599.msg578212#msg578212 date=1334128194' Alıntı:
hocam aslında tutunma yuzeyi artıkca genel olarak tutunma artar agırlık artışına gerek yoktur.. okudugum bi makalede arka tekerlere agırlık takmak yerine ek lastik takınca yakıttan ve çekişte %14-15 gibi kazançlar olmuş.. örnegin traktörünüzün lastiğini genişletmeniz tutunmayı artıracaktır agırlık gereksinimini azaltacaktır..eger ki traktörünüzde gizli patinaj olmuyorsa arka agırlıkları sökedebilirsiniz traktörünüzün fazladan agırlık tasımasından kurtarırsınız.. ama traktörün tutunması yeterli degilse ozaman agırlıkların kalması daha faydalı gizli patinajın çok olması tekerlerin erken erimesine neden olur.. çifçeker traktörlerin çogunda arkada agırlık yoktur veya azdır.. örnegin fendt, jd lere ve kubota lara bakabilirsiniz 85-95bg traktörleri 3300-3800kg arasıdır arka tekerlerde 50 veya 100kg agırlık kullanılmıştır en fazla.. çifçeker traktörde asıl olan ön agırlıktır ön agırlıkların etkisi daha fazladır..

gizli patinaj nasıl anlaşılır peki.
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

ekselans01 link=topic=54599.msg578218#msg578218 date=1334128953' Alıntı:
gizli patinaj nasıl anlaşılır peki.

traktör tarlada yuk altında çalışırken tekerlerine bakın eger tekerler hafif hafif kaydırma yapıyorsa patinaj egiliminde ise gizli patinaj yapıyordur..yada arkasından bakın teker diş izleri bozulmuşsa.. kolay patinaja düşüyorsa v.s. patinaj kolay kolay etmiyorsa tekerlerde hiç patinaj yoksa cok iyi tutunuyor demek tir.. agırlıgı fazla bile olabilir...
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

ciftceker traktorlerde arka agırlıklar motoru zorlar onları cıkar ..ben denedım benım 82.80 dtnın arka agırlıklarını aldım suan rahat cekıyo..onleride almıstım ama cok patınaj attıgınden yıne taktım....ama traktorun ustundekı agırlıkların hepsini almakta fayda var tabi tarla surumunde on agırlıkları tak..
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

Zekeriya Abi Motoru Ara İşlerine Kullanmıyosan, Yani İnce Latiğe Gerek Duymuyosan, Sürekli Kalın Lastik Kullanıyosan Arka Ağırlıkları Sök, Ceya023 ' ün Dediği Gibi Gizli Patinaj Da Yapmıyorsa...
Yakıttan Da Tasarrufun Olur ;)
 

Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

Arka lastikte takılı ağırlıkların pulluk,çizel gibi ağır işler haricinde sökülmesi yakıt açısından illaki faydalı olacaktır. Fakat ön çanta ağırlıklar kadar söküp takması pratik değil. Çiftçeker traktörlerle yapılan yorumlara itirazım var.Nh-Tümosanlardaki çiftçekerdeki ön diferansiyelde otomatik kilitlenen sistem balatalı, yani bi süre sonra balatalar yıpranınca önler tam kilitlenme sağlamıyor. Arka ağırlıkları çıkarıp arkaların çekişini azaltmak önlere daha fazla çeki gücü yüklemek yanlıştır. Bence üşenmeden ön ağırlıkları ihtiyaca göre çıkarıp takmak daha faydalı olacaktır. Ayrıca arka tekerlekteki ağırlıklar özellikle eğimli arzideki yerlerde traktörün dengesi için çok gerekli. Özellikle kabinli ise kesin şart.
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

eger ön agırlıkları sökerseniz traktörünüzdeki yuk dagılımı farklı olacaktır ön arka ve bundan dolayı ön tekerleriniz erken ericektir.. ön tekerler sürekli patinaj edecektir zorlandıgında.. ön ve arkanın brlikte erimesi için %50 %50 agırlık dagılımı olmalı ve ön ve arkalar aynı oranda patinaj etmeli.. çevremizdeki çogu çifçekerin önlerin erken erigini görürsünüz bunun nedeni önlerin daha fazla patinaj etmesi ve gizli patinajın görülmesi.. yani bilinenin aksine önden agırlık sökmek asfaltta sadece kullanılmayacaksa ön lastiklerin çabuk bitmesine sebep olacak..
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

ceya023 link=topic=54599.msg578661#msg578661 date=1334170435' Alıntı:
eger ön agırlıkları sökerseniz traktörünüzdeki yuk dagılımı farklı olacaktır ön arka ve bundan dolayı ön tekerleriniz erken ericektir.. ön tekerler sürekli patinaj edecektir zorlandıgında.. ön ve arkanın brlikte erimesi için %50 %50 agırlık dagılımı olmalı ve ön ve arkalar aynı oranda patinaj etmeli.. çevremizdeki çogu çifçekerin önlerin erken erigini görürsünüz bunun nedeni önlerin daha fazla patinaj etmesi ve gizli patinajın görülmesi.. yani bilinenin aksine önden agırlık sökmek asfaltta sadece kullanılmayacaksa ön lastiklerin çabuk bitmesine sebep olacak..
Ağırlık sökmek dedimi de genelde milletimizin aklına ön agırlıklar gelir... Daha Geçen Hurdacının birinde gördüm, bütün markaların ön ek agırlıklarından vardı, yaklasık 40-50 kadar...
Halbuki Arastırmadan dolayı bilinçli bir sekilde agırlık sökülmeli, motorun neresinde agırlık fazlaysa ordan sökülmeli, patinaj olayına göre, boğulma ve çekişe göre sökülmeli ;)
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

ceya023 link=topic=54599.msg578661#msg578661 date=1334170435' Alıntı:
eger ön agırlıkları sökerseniz traktörünüzdeki yuk dagılımı farklı olacaktır ön arka ve bundan dolayı ön tekerleriniz erken ericektir.. ön tekerler sürekli patinaj edecektir zorlandıgında.. ön ve arkanın brlikte erimesi için %50 %50 agırlık dagılımı olmalı ve ön ve arkalar aynı oranda patinaj etmeli.. çevremizdeki çogu çifçekerin önlerin erken erigini görürsünüz bunun nedeni önlerin daha fazla patinaj etmesi ve gizli patinajın görülmesi.. yani bilinenin aksine önden agırlık sökmek asfaltta sadece kullanılmayacaksa ön lastiklerin çabuk bitmesine sebep olacak..
bence ön ağırlık sadece denge için yani denge derken tabiki ön lastiklerin kavramasını güçlendiriyo ama,,O ağırlık olsada olmasada o tekerleğin devri değişmez çünki arka lastikle uyumlu çalışmak zorunda bildiğim kadarıyla önle arkanın bağlantısının olduğu yerde balata türü tolerans sağlayacak bi sistem yok direk dişliyle bağlanıyor yani arka lastik 1metre yol alınca ön lastikde 1metre gidecek başka şansı yok.arka pati çekerse önde aynı turda patiyi çekmek zorunda.demek istediğim ön ağırlığı azaltınca ön arkadan fazla pati çekmez bence imkansız bi durum ön pati çekiyosa arkada çekiyodur başka bi açıklaması yok..
Sadece dengenin daha iyi sağlanabilmesi için ön ağırlıklar durmalıdır.Eğer ön ağırlıklar sökülüp ön lastiklerin pati çekmesi engellenmezse buna paralel olarak arkalarda pati çekecektir...vs :)
Bence önlerin erken erimeside tamamen lastiğin çapından kaynaklanıyor.birde zaten ersan abinin verdiği bilgilerde ön lastiklerin çok küçük bi oranda arkalardan daha fazla döndüğünü öğrenmiştik..Bu oranın yüksek olduğu traktörler ön lastiği daha çabuk bitiriyor örneğin Ford 7740 jhondeerenin meksika serilerinden bazıları tam hatırlayamadım.
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

Genelde hidrolik askı sistemli ekipmanlar kullanıyorsanız, ön ağırlıklar avantaj, arka ağırlıklar dezavantajdır. Çekilir tip ekipmanlarda arka ağırlık vazgeçilmezdir.
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

anayurtlu 3105d link=topic=54599.msg578887#msg578887 date=1334181348' Alıntı:
bence ön ağırlık sadece denge için yani denge derken tabiki ön lastiklerin kavramasını güçlendiriyo ama,,O ağırlık olsada olmasada o tekerleğin devri değişmez çünki arka lastikle uyumlu çalışmak zorunda bildiğim kadarıyla önle arkanın bağlantısının olduğu yerde balata türü tolerans sağlayacak bi sistem yok direk dişliyle bağlanıyor yani arka lastik 1metre yol alınca ön lastikde 1metre gidecek başka şansı yok.arka pati çekerse önde aynı turda patiyi çekmek zorunda.demek istediğim ön ağırlığı azaltınca ön arkadan fazla pati çekmez bence imkansız bi durum ön pati çekiyosa arkada çekiyodur başka bi açıklaması yok..
Sadece dengenin daha iyi sağlanabilmesi için ön ağırlıklar durmalıdır.Eğer ön ağırlıklar sökülüp ön lastiklerin pati çekmesi engellenmezse buna paralel olarak arkalarda pati çekecektir...vs :)
Bence önlerin erken erimeside tamamen lastiğin çapından kaynaklanıyor.birde zaten ersan abinin verdiği bilgilerde ön lastiklerin çok küçük bi oranda arkalardan daha fazla döndüğünü öğrenmiştik..Bu oranın yüksek olduğu traktörler ön lastiği daha çabuk bitiriyor örneğin Ford 7740 jhondeerenin meksika serilerinden bazıları tam hatırlayamadım.

tekerleğin erimesi attıgı turdan çok patinajdan dolayıdır 1.3 tur ön teker genellikle arka 1 tur attıgında atar bu oran degişir... önde agırlık sökerseniz öndeki tekerlerin dengesiz olarak pati çektigini görürsünüz sagın sola göre solun sağa göre bazen daha cok patinaj ettigini görürsünüz.. dedigin şekilde egerki önler hiç patinaj etmesse arkalarında hiç kaçırma yapmaması lazım bu açıdan da ön agırlıgın daha cok faydası oldugunu görürsün.. artı arka tekerlerdeki agırlıklar sadece kg ları kadar baskı yapar arka lastiklere ama öndeki agırlık arka lastiklere traktör asıldıkca kuvet arttıkca tonlarca yuk basar arka tekerlere patinajı engeller.. basit makinalardan traktörün önünün kaltıgı durumu bi düşünün öndeki agırlıgın arka tekerlere uyguladıgı basıncı.. traktörün önü oynamazsa stabil kalırsa yanı agırlıgı yeterliyse o traktör hem guzel bi sürüm sağlar hemde daha çok çekiş.. tartışmasız dunyanın en iyi traktörlerine bakın bi fendt e arkada çok nadir agırlık görebilirsiniz genellikle arka agırlık kullanmazlar önünde tonlarca agırlık olur.... ön tekerlerin aşınma olayını söylede düşüne bilirsiniz cevrenzdeki hafif tek çeker traktörlerle arkası agır traktörleri karşılaştırın biri 3 yılda teker bitirirken biri 5yılda bitirir.. agır traktör genellikle genişliği idealse daha gec teker bitirir.. arkası hafif mf lerin fiat lardan cok evvel teker bitirmesi gibi.. çifçekeri eger yolda kullanmıyorsanız fazla bence ön agırlıkları sökmenize hiç gerek yok tarlada artı fayda saglar her yönden .. asfaltta sadece erken erimeye neden olur..
 

Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

ceya023 link=topic=54599.msg578931#msg578931 date=1334187902' Alıntı:
tekerleğin erimesi attıgı turdan çok patinajdan dolayıdır 1.3 tur ön teker genellikle arka 1 tur attıgında atar bu oran degişir... önde agırlık sökerseniz öndeki tekerlerin dengesiz olarak pati çektigini görürsünüz sagın sola göre solun sağa göre bazen daha cok patinaj ettigini görürsünüz.. dedigin şekilde egerki önler hiç patinaj etmesse arkalarında hiç kaçırma yapmaması lazım bu açıdan da ön agırlıgın daha cok faydası oldugunu görürsün.. artı arka tekerlerdeki agırlıklar sadece kg ları kadar baskı yapar arka lastiklere ama öndeki agırlık arka lastiklere traktör asıldıkca kuvet arttıkca tonlarca yuk basar arka tekerlere patinajı engeller.. basit makinalardan traktörün önünün kaltıgı durumu bi düşünün öndeki agırlıgın arka tekerlere uyguladıgı basıncı.. traktörün önü oynamazsa stabil kalırsa yanı agırlıgı yeterliyse o traktör hem guzel bi sürüm sağlar hemde daha çok çekiş.. tartışmasız dunyanın en iyi traktörlerine bakın bi fendt e arkada çok nadir agırlık görebilirsiniz genellikle arka agırlık kullanmazlar önünde tonlarca agırlık olur.... ön tekerlerin aşınma olayını söylede düşüne bilirsiniz cevrenzdeki hafif tek çeker traktörlerle arkası agır traktörleri karşılaştırın biri 3 yılda teker bitirirken biri 5yılda bitirir.. agır traktör genellikle genişliği idealse daha gec teker bitirir.. arkası hafif mf lerin fiat lardan cok evvel teker bitirmesi gibi.. çifçekeri eger yolda kullanmıyorsanız fazla bence ön agırlıkları sökmenize hiç gerek yok tarlada artı fayda saglar her yönden .. asfaltta sadece erken erimeye neden olur..
Konuyu açan arkadaş görüşlerimiz için teşekkür etmiş ama biz fazla bilgi göz çıkarmaz diyerek devam edelim :) Dediğin ön arka tekerin dönme oaranı değişmeyeceğeni düşünüyorum. Anayurtlu 105 in dediğine katılıyorum. Ön patinaj ediyorsa arka da patinaj eder, arka patinaj ederse önler de patinaj eder. Ön ağırlıkların traktörün stabilitesini sağladığına ve 200 kg nin belki 1 tona yakın etki ettiğine katılıyorum. Yani ön ağırlıklar olmayınca, örneğin 7 li çizel çekerken önü çok hafifleyecek ve ön çekerlerin etkisi azalacak, traktör topyekün patinaj edeceği için fazla patinaj etmiş olacak. Önlerin çabuk tırnak eritmesi ise çoğu çekerlerin ön lastikleri arkaya göre daha ince ve toplam çapı daha küçük oluyor. Küçük olması traktör 1km yol alınca atıyorum önler 130 tur atarsa arkalar 100 tur atıyor. Her durumda ön lastiklerin erken bitmesi kaçınılmaz bi durum. Şahsen ben geçen hafta ön ağırlıkları söktüm, sonbahara kadar çok lazım etmeyecek. Ön lastikleri alalı 1000 saat oldu hala dişleri bütüne yakın. petlas 9,5-20 td 65
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

arkadaşlar ön ağırlıkların ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. benim öğrenmek istediğim arka tekereler balaon lastik ve radyal olmasından dolayı ekstra ağırlığa gereksinim olup olmadığı idi.
bakıyorumda konu ön ağırlıklarda yoğunlaştı.
 

Benzer Konular