Başak 2075bk 2021"duman sorunu"


Öncelikle herkese selamlar başak 2075 klasik kaporta traktör aldım traktör ün çekişi güzel fakat biraz devir den düştümü acayip fazla şekilde kara duman atıyor...ne yapmalıyım
IMG_20210202_155435.jpg
IMG_20210202_155443.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Hayırlı olsun.
Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Düşük devirlerdeki sıkışmalarda duman atması bu traktörün huyudur.
Fabrikasının sahibi, duman olayından kurtulmak için motor değişikliğine gitti.
Tabi ki duman olayının teknik bir açıklaması vardır.
Kare motor 100/100 mm , çap strok oranında motor dizaynının etkisi bulunur.
 
  • Beğen
Tepkiler: engin okty
Hayırlı olsun.
Allah kaza bela vermeden kullanmak nasip etsin.
Düşük devirlerdeki sıkışmalarda duman atması bu traktörün huyudur.
Fabrikasının sahibi, duman olayından kurtulmak için motor değişikliğine gitti.
Tabi ki duman olayının teknik bir açıklaması vardır.
Kare motor 100/100 mm , çap strok oranında motor dizaynının etkisi bulunur.
Sağolun hocam Allah razı olsun .. düşük devirde atıyor hocam servise aradım sordum duman artmazsa çekmez diyor.ama ben rahatsız oluyorum hocam
 
Sağolun hocam Allah razı olsun .. düşük devirde atıyor hocam servise aradım sordum duman artmazsa çekmez diyor. ama ben rahatsız oluyorum hocam
Steyr (Mercedes) motor , 1600 rpm max tork , 2500 rpm max güç veren bir yapıdadır.
1000-1500 rpm arası tork hissedilmez derecede düşüktür ve bu devirlerde kompresyon yok gibidir.
Traktörle saman bağlama yaptığımız zamanlarda kuyruk mili 540 2200 rpm de konumlanırdı ve 2500 rpm tam gaz devirle saman bağlardık.
Motor gücü 70 hp, 215 n.m. tork zorlanmalarda yetmezdi.
Sıra başı dönüşlerde 1 vites arttırarak 1800 rpm devirle yürünür.
Motor karakteristiği yük altında anma gücü 2500 rpm de az yakıt harcayabilecek şekilde dizayn verilmiştir.
1000-1600 rpm arası devirler toprak işleme çalışmalarında fazla tercih edilmemelidir.
Kare motor yapısı veya Ford gibi strok boyu silindir çapından kısa olan motorlar anma gücü devirlerinde az yakıt harcayacak dizayna sahiptirler.
Steyr motorun başlangıç devirlerindeki tork artış yüzdesi azdır, bu eksiklik Case JXC serisinde düzeltilmiştir.
Traktörünüzün mazot pompası devir ayarlarında eksiklik olabilir.
Rodajdaki motorlarda 1450 rpm gibi ayar verilmiş olabilir, devir ayarları 1550-1600 rpm gibi mazot pompasına devir vermek gerekebilir.
Tarla yollarında hafif yüklerle gidişlerde 1600-1800 rpm devirler kullanmak iyi olur.
Düşük devirlerdeki duman olayı motor dizaynından dolayı ortadan kaldırılamaz.
Sürücü yüksek devir tercihleri yaparak motor gücü yönetimi yapması gerekiyor.
 
Steyr (Mercedes) motor , 1600 rpm max tork , 2500 rpm max güç veren bir yapıdadır.
1000-1500 rpm arası tork hissedilmez derecede düşüktür ve bu devirlerde kompresyon yok gibidir.
Traktörle saman bağlama yaptığımız zamanlarda kuyruk mili 540 2200 rpm de konumlanırdı ve 2500 rpm tam gaz devirle saman bağlardık.
Motor gücü 70 hp, 215 n.m. tork zorlanmalarda yetmezdi.
Sıra başı dönüşlerde 1 vites arttırarak 1800 rpm devirle yürünür.
Motor karakteristiği yük altında anma gücü 2500 rpm de az yakıt harcayabilecek şekilde dizayn verilmiştir.
1000-1600 rpm arası devirler toprak işleme çalışmalarında fazla tercih edilmemelidir.
Kare motor yapısı veya Ford gibi strok boyu silindir çapından kısa olan motorlar anma gücü devirlerinde az yakıt harcayacak dizayna sahiptirler.
Steyr motorun başlangıç devirlerindeki tork artış yüzdesi azdır, bu eksiklik Case JXC serisinde düzeltilmiştir.
Traktörünüzün mazot pompası devir ayarlarında eksiklik olabilir.
Rodajdaki motorlarda 1450 rpm gibi ayar verilmiş olabilir, devir ayarları 1550-1600 rpm gibi mazot pompasına devir vermek gerekebilir.
Tarla yollarında hafif yüklerle gidişlerde 1600-1800 rpm devirler kullanmak iyi olur.
Düşük devirlerdeki duman olayı motor dizaynından dolayı ortadan kaldırılamaz.
Sürücü yüksek devir tercihleri yaparak motor gücü yönetimi yapması gerekiyor.
Hocam kuyruk mili devri hızlı New Holland TD 65 de vardi ona göre baya seri ..yani hocam yüksek devirde kullansam bile yakıt fazla yüksek olmaz mı diyorsunuz
 
bi cs6080 bide steyr in dumanını kesmezsin 😁
Biçerdövere kamyon motoru takılırsa ne oluyor.
Helmut Claas kahrından gitti adamcağız.
Biçerdöver motoru, motor anma gücü devrinde en az yakacak şekilde dizayn edilmiştir, stabil çalışmalı motor yapısına sahiptir.
Genelde 1800 rpm max tork , 2500 rpm max güç verir. Motor grafikleri kendine hastır.
Kamyon motorları 1500 rpm max tork , 1900 rpm max güç , 2500 rpm devir sonu olarak dizayn ediliyor.
Tork ve güç eğrileri yarım ay şeklinde olur.
Üst model biçerlerde 1800 rpm devirde cruise control var , alt model biçerleri de 1800 rpm devirle sürebilmek için kamyon motoru koyuyorlar.
Teknik açıdan çok uyumsuz bir durumdur ama yapılıyor.
Stabil çalışmalı motorun 1. en az yakıt noktası devri ile kükreyen motorun 2. en az yakıt noktası devri 1800 rpm, 1900 rpm biçeri yürütüyor.
Bedford bir duman atardı, akıllara zarar.
Hyundai H100 e geçince sebzeciler rahat etti.
Gazelle ise karda bambaşka yürüyor.
Steyr motorludur ama pek duman gözükmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mertcan39

Benzer Konular