Bu traktörü kullanan bilen var mı?

  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci01
www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-tarim-makineleri-traktor-2007-model-85-4x4-carraro-873778695/detay

arkadaşlar mf 2635 2wd almayı planlarken karşıma bu makine çıktı. Özellik/fiyat oranına bakıldığında çok hesaplı duruyor. Kesin parçası zor bulunur ve pahalıdır tabi ama yine de sormak istedim bilen kullanan, kullananı gören varsa, veya öngörüleri olan özellklerini bilen arkadaşlar lütfen paylaşın.
Bağ, bahçe tipi traktör
 
www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-tarim-makineleri-traktor-2007-model-85-4x4-carraro-873778695/detay

arkadaşlar mf 2635 2wd almayı planlarken karşıma bu makine çıktı. Özellik/fiyat oranına bakıldığında çok hesaplı duruyor. Kesin parçası zor bulunur ve pahalıdır tabi ama yine de sormak istedim bilen kullanan, kullananı gören varsa, veya öngörüleri olan özellklerini bilen arkadaşlar lütfen paylaşın.
İtalyan malı çok sağlam traktör diye biliyorum ama yinede kullanan biri daha detaylı bilgi verir bence the hoca ya sormak lazım gerekli bilgileri verir
 
Hoca yorum yaparda , bu traktör iyi olsane parçası olmayınca, 2006 ustu same, steyr jd ciftceker 80.90 tl arası siteye baktim gayet guzel motorlar var.birazda sameyi andırıyor ortak yapim olabilir
 
eşdeğer fiyattaki traktörlere bi bakar mısınız? yani 2073, 285 s v.s.
Valla The_Hoca "dağılın ulen" dicek bigün ama gene bi yorumlar yapsa taçlanırız vesselam.
08SameExplorer3tehot.jpg

Konedata sitesinden alıntıdır.
2009 - 2012 arası Lombarghını R3 serisinin motor grafiğidir.
Sabit tork aralığı 1300-1800 rpm arası, Sabit güç aralığı 1800-2200 rpm aralığıdır.
En az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm aralığıdır.
2000-2200 rpm le balye bağlasak , 230 gr.kw/h özgül yakıt tüketimi oluyor.
Fiat 66 serisinin 1900-2200 rpm arası 220 gr.kw/h özgül yakıt tüketimi var.
Çalışma saati traktörün azmış.Siz beğendikten sonra bize söz düşmez.
 
08SameExplorer3tehot.jpg

Konedata sitesinden alıntıdır.
2009 - 2012 arası Lombarghını R3 serisinin motor grafiğidir.
Sabit tork aralığı 1300-1800 rpm arası, Sabit güç aralığı 1800-2200 rpm aralığıdır.
En az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm aralığıdır.
2000-2200 rpm le balye bağlasak , 230 gr.kw/h özgül yakıt tüketimi oluyor.
Fiat 66 serisinin 1900-2200 rpm arası 220 gr.kw/h özgül yakıt tüketimi var.
Çalışma saati traktörün azmış.Siz beğendikten sonra bize söz düşmez.
Hocam, ideal bir Traktörde sabit güç ve sabit tork aralığı nasıl olmalı? Hangisine göre karar vermeliyiz?
Bu traktörde 1300-1800 rpm arası tork sabit yani çeki gücü değişmiyor, en az yakit tüketimi de 1200-1600 rpm arası, bu durumda 1600 rpm de kullandığımızda hem yüksek tork elde edip hem de az yakit mı tüketmiş oluruz?

Sabit tork aralığı, sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesi devir aralığı arasında nasıl bir bağlantı var?
 
Hocam, ideal bir Traktörde sabit güç ve sabit tork aralığı nasıl olmalı? Hangisine göre karar vermeliyiz?
Bu traktörde 1300-1800 rpm arası tork sabit yani çeki gücü değişmiyor, en az yakıt tüketimi de 1200-1600 rpm arası, bu durumda 1600 rpm de kullandığımızda hem yüksek tork elde edip hem de az yakıt mı tüketmiş oluruz?
Sabit tork aralığı, sabit güç aralığı ve en az yakıt bölgesi devir aralığı arasında nasıl bir bağlantı var?
Bu motor grafiği , Explorer , Phantom , R3 serinin klasik Same motor grafiğidir ve gayette başarılı bir grafiktir.
Toprak işleme ve ön kepçe çalışmalarında başarılıdır şöyle ki ;
Bizim çevredeki toprak sertliğimizde 300-350 n.m. torktaki traktör 3 14" pulluğu çekebiliyor.
Tork eğrisinin şekli motor ailelerine göre değişiyor ,
Şekildeki grafikte tork 1300-1800 rpm arası 380 n.m. torkta sabit kalır, yükselmez.
Motor devri arttıkça güç artmaya başlar, 1600 rpm devirde motor gücünün yarısını kullanırız.
Motorun en verimli çalışma devri 1500 rpm dir. (Tork ve güç eğrisinin kesişme noktası)
2000-2200 rpm aralığında tam güçte kullanırız.
Perkins motor grafiğinde ise 1000-1700 rpm aralığı sabit tork aralığı bulunuyor.
1400 ve 1800 rpm de en az yakıt noktaları var.
Şekildeki grafikte 540E kuyruk miliyle çalışırsak yakıt az olacaktır yalnız motor gücünün yarısını kullanmış olacağız.
Fiat 80 66 S modelde en az yakıt devir aralığı , 1900-2200 rpm aralığıdır ve motoru tam güçle kullanmış oluruz.
Same Explorer 105 ile 540E kuyruk miliyle saman bağlayabilirken , Fiat 80 66 S ile normal 540 Kuyruk milini kullandığımızda benzer motor gücü kullanmış oluyoruz ve en az yakıt bölgesi içinde hareket etmiş oluruz.
NH T5 modele yazılım yapmıştık , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı ,
540E ile 1600-1700 rpm devirlerde rahatça çalışabiliyoruz , 1400-1900 rpm en az yakıt bölgesi devirleri var.
Fiat 80 66 ile kavak yükledik , hidrolik pompaların düşük devirlerde debisi küçük miktarda düşük kalır.
2200 devirde yüklü halde motoru tam güç kullanabildiğimizden rahat oluyor.
Çamur zemine girdiğimizde resimdeki grafik gayet başarılıdır.
Başlangıç torku hafiften yumuşak ve düşüktür , yay şeklindedir.
Aniden tekerlerde tork(döndürme kuvveti) yüksek hissedilmediğinden tutunmaya katkısı çoktur.
Tork grafiklerinin çok düz şekilde olması traktör için yaş, ıslak zeminlerde fazla tercih etmediğim bir durumdur.
Yay şeklinde olursa çamurda tutunma iyileşiyor.
Yarış arabalarında pist yarışlarında düz ve uzun sabit tork aralığının olması asfalt zeminlerde akselerasyon( hızlanma ) için iyi sonuç verir.
Tarla şartlarında kuru zeminlerde %10 patinaj ortalaması tutturmak için traktörün genel ağırlığı dengeleniyor.
Orijinal turbolu motorlarda en az yakıt bölgesi max tork ve güç devirleri arasına konumlanıyor ve turbo kullanmak zorunluluğu ortaya çıkıyor.
Mekanik olarak motor yükünün bir kısmını turbo taşıyor.
Tork : Kuvvet * Uzaklık , Güç: Tork * Devir / 9551(katsayısı)
Bisikletimizde 38 kg lık çocuk var, vitesleri büyüttüğümüzde tekerdeki kuvvet azalır , küçülttüğümüzde tekerdeki kuvvet artar.
Sabit tork aralığında çocuk ayakta bisikleti sürer, aktarılan tork değişmez , tekerdeki kuvvet değişir .
Perkins motor grafiği kuru zemin yürüyüşünde , Fiat balye bağlamada , Steyr yaş zemin yürüyüşünde mevcut grafik şekillerinden dolayı iyidir.
Bir serinin başlangıç motor gücü tercihi fazla güç gerektirmeyen işlere tavsiye ediliyor.
Filo olarak traktör kullanımı az olduğundan sorunlar bitmiyor.
Kiminde tutunma eksik kalmış , kimisinde güç eksik kalıyor.
 

Benzer Konular