çekiş lastiği tırnak açılarının , çekişe ve süspansiyona etkileri ???

Ynt: çekiş lastiği tırnak açılarının , çekişe ve süspansiyona etkileri ???

ADAMLAR BOŞU BOŞUNA MÜHENDİS OLMAMIŞLAR BUNU BİLMEK ONLARIN İŞİ BİZİM BOYUMUZU BİRAZ AŞAR DİYE DÜŞÜNÜYORUM
 
Ynt: çekiş lastiği tırnak açılarının , çekişe ve süspansiyona etkileri ???

ama çiftçiler için faydalı olabilecek bir konu ... arkadaşlar en azından , alacağınız lastikleri seçmede yardımcı olur diye düşünüyorum...
 
Ynt: çekiş lastiği tırnak açılarının , çekişe ve süspansiyona etkileri ???

cubuklu06 link=topic=22892.msg188715#msg188715 date=1245422538' Alıntı:
atilla abi bize ders anlatmadan sınav yapıyo :D
sınav yok ...paylaşım var....ama güzel bir espiri...
 
Ynt: çekiş lastiği tırnak açılarının , çekişe ve süspansiyona etkileri ???

tekerdeki tırnakların amacı tekerin yere tutunmasını sağlamaktır...tırnak açıları ise tekerin yere basan kısmında çamur veya suyu tekerden uzaklaştırmak için belli bir eğimle yapılır...bu eğim az ise patinaj esnasında çamur veya toprak tekerlekten uzaklaşamaz tırnak aralarına birikerek tekerin çekişini engeller...aksi durumda ise tırnak eğimi fazla ise tırnak arası boşluklar azalmakta ve yine zemin tahliyesi azalmaktadır....benim tekerlerde tırnak açısı hakkında bildiklerim böyle ....umarım doğru biliyormuşumdur..
 

Ynt: çekiş lastiği tırnak açılarının , çekişe ve süspansiyona etkileri ???

uzunyayla link=topic=22892.msg188739#msg188739 date=1245432197' Alıntı:
tekerdeki tırnakların amacı tekerin yere tutunmasını sağlamaktır...tırnak açıları ise tekerin yere basan kısmında çamur veya suyu tekerden uzaklaştırmak için belli bir eğimle yapılır...bu eğim az ise patinaj esnasında çamur veya toprak tekerlekten uzaklaşamaz tırnak aralarına birikerek tekerin çekişini engeller...aksi durumda ise tırnak eğimi fazla ise tırnak arası boşluklar azalmakta ve yine zemin tahliyesi azalmaktadır....benim tekerlerde tırnak açısı hakkında bildiklerim böyle ....umarım doğru biliyormuşumdur..
derse biraz daha devam kardeş....
 
Ynt: çekiş lastiği tırnak açılarının , çekişe ve süspansiyona etkileri ???

genç mühendis kardeşlerimin görüş ve düşünceleri ?
 
Ynt: çekiş lastiği tırnak açılarının , çekişe ve süspansiyona etkileri ???

Tırnaklar arasındaki açı fazla olduğu zaman süspansiyona fazla yüklenme yapabilir yani sarsıntı artar diye düşünüyorum, ama tırnak açıları gereğinden fazla dar yapılırsa da yere tutunma azalacağından patinaj artacak ve çekiş azalacaktır.
Dar tırnaklar çabuk tıkanarak lastiğin tutunmasını azaltabilir.
Tırnakların normal açıda yere en iyi şekilde tutunabilir olması ve düzgün aşınma sağlaması için de lastik tabanının tam olarak yere basması gerekir bence.
Ama normal açı ne kadar olmalıdır onu bilmiyorum tabi.
...
 
Ynt: çekiş lastiği tırnak açılarının , çekişe ve süspansiyona etkileri ???

Holland link=topic=22892.msg188901#msg188901 date=1245453431' Alıntı:
Tırnaklar arasındaki açı fazla olduğu zaman süspansiyona fazla yüklenme yapabilir yani sarsıntı artar diye düşünüyorum, ama tırnak açıları gereğinden fazla dar yapılırsa da yere tutunma azalacağından patinaj artacak ve çekiş azalacaktır.
Dar tırnaklar çabuk tıkanarak lastiğin tutunmasını azaltabilir.
Tırnakların normal açıda yere en iyi şekilde tutunabilir olması ve düzgün aşınma sağlaması için de lastik tabanının tam olarak yere basması gerekir bence.
Ama normal açı ne kadar olmalıdır onu bilmiyorum tabi.
...
biraz daha gayret...% 80 nini yakaladınız...
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt