Çiftçiyi Vuran Döviz, Traktör ve Biçer Alımını da Etkiledi

25.05.2016
3,693
3,486
27
Niğde

Döviz kurunda yaşanan dalgalanmaların traktör ve biçerdöver alımında ciddi bir durgunluğa sebep olduğunu belirten Erkunt Traktör Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Erkunt Armağan, sektör için alınması gereken acil önlemler olduğunu söyledi.

Ülke olarak üretime devam etmek zorunda olduğumuzun altını çizen Erkunt Traktör Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Erkunt Armağan, Türkiye'de sektörün yaşadığı sıkıntılara hükümetin çözüm getireceğine inandığını dile getirdi. Türkiye traktör pazarının yılın ilk 8 ayında yüzde 22 daraldığını ifade eden Armağan, "Sadece Ağustos ayında bu daralma yüzde 40 oldu, yani daralma hızlanarak devam ediyor. Beklentimiz yıl sonunda daralmanın yüzde 40-50 arası bir kümülatife varması yönünde. Bu daralma, yıl başında bütçe çalışmalarını geçen yılki pazar büyüklüğüne yani 75 bin adet pazara bakarak yapan tüm firmaları ve yan sanayilerini müthiş bir durgunluk içine itti. Yıllık izin kullanımlarının çok dışına çıkan duruşlarla ve stok azaltma çalışmaları ile sadece ana sanayi değil, yan sanayi de ayakta duramaz hale geldi. Çok firma kapandı" diye konuştu.


Yükselen döviz kurlarının çiftçinin işletme maliyetini olumsuz etkilediğini söyleyen Armağan, "Çiftçi, yıllık kazancını traktöre yatırmaktansa, piyasadaki gelişmeler olumlu bir seyre dönene kadar cebinde tutuyor. En büyük sıkıntısı ise yakıt, ilaç, gübre vs. gibi işletme giderlerini karşılayamayacağına dair olan endişesi. Dolayısı ile makine ve teçhizat yatırımı şu anda çiftçimize gereksiz geliyor ama sektör sık sık üretimi durdurarak kan kaybediyor, zor nefes alıyor. Yaşadığımız bu ekonomik darboğazdan ancak üretimin devamlılığını sağlayarak ve ihracatla çıkabiliriz. Hem üretimin hem gelirin devamıdır ihracat ve ülkemizin şu anda en çok buna ihtiyacı var" dedi.

Hurda teşviki vurgusu

Yıllardır dile getirdiği hurda teşvikinin gerçekleşmesiyle birlikte talebin tekrar canlanacağını kaydeden Armağan, şöyle devam etti:

"Üretimin devamı, endüstrinin devamı demektir. Bunun için bıçakla kesilmiş hale gelen talebin yeniden canlanması gerekir. Cumhurbaşkanımız yıllardır Sanayi Bakanlığının Stratejik Planları içinde tarım traktörlerine verilmesi planlanan hurda teşvikinin yer aldığını bilir. Bugüne kadar bu teşvikin hayata geçmemesinin sebebi büyük ihtimalle sektörün 75 bin pazar büyüklüğünde seyretmesi idi; ancak bugün nefesi kesilen sektöre bir nefes olacaktır hurda teşviki. Üretim hatlarının yeniden üretime dönmesi, hızlı küçülme zorunluluğuna bağlı işten çıkartmaların durması ve ekonomi çarklarının sektörde yeniden dönmeye başlamasının yanı sıra, hurda teşviki son derece yaşlanmış traktör parkını gençleştirerek israfı bitirecektir. Bu teşvik, yaşlı traktörlerin israf mertebesinde tükettiği mazottan, çağ dışı kalmış modellerin yedek parçasının aşırı pahalı olmasından, attığı zararlı gazlarla eski traktörlerin çevreye verdiği zarara kadar bir kez daha düşünülmeli, tam sektörün boğulduğu anda bir ilaç niyetine hayata geçmelidir."


f96b16c3-c707-4081-b1b5-6c32ef738e0f-original.jpg

Kaynak: İHA
 
  • Beğen
Tepkiler: İzzet toker
Çiftçinin mazot alacak parası yok.traktör nasıl alsın.bankalar desen tefeci gibi %40 faiz uyguluyorlar kimsenin haberi olmadan.valla bende massey 265 var yakıtıda iyi,parçada ucuz,arıza desen yok.bgfarm nikli arkadaşın traktörü zeynep hanımın ürettiği traktör servisten cıkamadı.Bu mu ekonomiye katkı.Bence firmalar sadece kendini düşünüyor.Çiftçiyi kim düşünecek.
 
http://www.chandlersfe.co.uk/agco_sisu_power_scr_technology.pdf
Emisyon PM(partikül,kurum) 0,5 gr.kw/h , NO (azotoksit, nitrojen oksit) 9 gr.kw/h ten PM 0,1 gr.kw/h , NO 1 gr,kw/h e düşüyor, bunu yapmak için yakıt inceltiliyor ve kurutuluyor, yağlama niteliği azalıyor. DPF kullanılsa bile kurum yine yakılarak dışarı atılıyor, azotoksit sera etkisine neden oluyor, üre çözeltisi %32,5 ile azot gazı ve su buharına çeviriyor.
Ürettiğimiz ürünlerin fiyatları ortada, et,süt,buğday,arpa,mısır,şeker pancarı v.s. köye gelmeden şehire gitmez.
100 dekar arazide 15 büyükbaş işletme, amortisman masrafı olarak ancak bir büyükbaş hayvanı ayırabilir, buda 8-10 000 TL demektir.Ortalama 65 hp traktör fazlasıyla yeter.Aynı güçte yeni nesil traktör çok olsun %25 tasarruf sağlıyor.Motor grafikleri ve şanzıman yapıları, yapılan işe göre daha uyumludur.İkinci elde 50 000 TL ye istediğimiz traktörü alırız.Yenisi iki üç katı, tarım dışı geliri olmayan kişi yeni traktör düşünmez bile.
Biçer olayını anlatmıştık, borcunu bitirenler, kurtulduk diyor.
Eskiden olduğu gibi ekipmanın yarı parası indirimli olsa almayız demeyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: talataga1
Çiftçinin mazot alacak parası yok.traktör nasıl alsın.bankalar desen tefeci gibi %40 faiz uyguluyorlar kimsenin haberi olmadan.valla bende massey 265 var yakıtıda iyi,parçada ucuz,arıza desen yok.bgfarm nikli arkadaşın traktörü zeynep hanımın ürettiği traktör servisten cıkamadı.Bu mu ekonomiye katkı.Bence firmalar sadece kendini düşünüyor.Çiftçiyi kim düşünecek.
Ciftciyi çok düşünüyorlar traktör u satana kadar sattiktan sonra kimse yok piyasada bulgaristan da suan en az 150 200 erkunt var hepsi problemli alanlarin %70 i de turk çözüm var mi yok sadece akil veriyorlar gerisi hikaye cevreyi çok düşünüyorsan neden hala yurt ici yurtdışı na neden traktör leri ikinci el gibi gosterip sstiyorsunuz
 
Ciftciyi çok düşünüyorlar traktör u satana kadar sattiktan sonra kimse yok piyasada bulgaristan da suan en az 150 200 erkunt var hepsi problemli alanlarin %70 i de turk çözüm var mi yok sadece akil veriyorlar gerisi hikaye cevreyi çok düşünüyorsan neden hala yurt ici yurtdışı na neden traktör leri ikinci el gibi gosterip sstiyorsunuz

Eylül 2018 den sonra Euro4,Stage4,Tier4Final emisyon normları geçerli hale geldi.Bunun için SCR (Ad-blue) kullanımı şart, yoksa emisyonları Euro4 seviyesine indiremez.Dağı arkadan dolaşıyorlar.AB ülkeleri 2019 da Euro5 emisyon normlarına geçiyor.Ne yapsınlar yani. :)
 
Eylül 2018 den sonra Euro4,Stage4,Tier4Final emisyon normları geçerli hale geldi.Bunun için SCR (Ad-blue) kullanımı şart, yoksa emisyonları Euro4 seviyesine indiremez.Dağı arkadan dolaşıyorlar.AB ülkeleri 2019 da Euro5 emisyon normlarına geçiyor.Ne yapsınlar yani. :)
Aynen öyle burda euro4 olmayan traktör satmak yasak suan turkiye den gelenlerin hepsini 2 el olarak sokuyorlar sonra konuşuyor cevre kirliliğini hepsi hikaye
 
Aynen öyle burda euro4 olmayan traktör satmak yasak suan turkiye den gelenlerin hepsini 2 el olarak sokuyorlar sonra konuşuyor cevre kirliliğini hepsi hikaye

Erkunt 110 CRD Tier4 İnterim, Euro 3B emisyon normuna sahip, ilk el traktör gibi satamaz.Acaba fabrikaların ve gemilerin bacaları Euro4 emisyon normuna uyuyor mu? Merak içindeyim. :) Şehirdeki taksiler EGR ve DPF iptali yaparak ve yazılım güncelleyerek %10 yakıt tasarrufu yapıyor, bize de egzoz donatılarını kullanın diyorlar, işletme maliyetlerini malesef olumsuz etkiliyor.SCR ve DPF fuzuli masraf gibi duruyor.Kullanalım ama ona göre de gelir olması lazım.
 

Bende şu tarz bir traktör bakıyorum.

ddd.jpg


Ancak bir sıkıntı var isviçre frangı üzerinden satışı var. Euro bazından hesapladığım da 20.836.476‬ tl ediyor. Frang üstünden hesapladığımda 19,647 bin civarı.
İsviçre frangı şu anda buradan takip ediyorum: https://dovizkurlari.biz/isvicre-frangi/ 6.28 o yüzden euroya göre daha düşük olduğu için almak istiyorum.
 

Benzer Konular