CNH Grubu 12x12 ve 8x8 vites kullanıcı yorumları


Merhabalar bildiğiniz üzere 2013-2017 JXC serisinde 8x8 vitesli üretilen modeller var. JX ve TD serilerinde ise 12x12 mevcut.Merak ettiğim konu sizce tarlada veya yolda hangi şanzıman türü daha kullanışlı? Pulluk,aysan,tiller ve gübre,ilaç gibi işlerde hangi şanzıman türü buçuk vitesi daha az aratıyor?
 
Vites sayısı artıkça şanjimandaki dişli sayısıda artıyor bu da en uygun hızda iş yapmayı sağlıyor
8x8 sadece yol için iyidir 40 km hızı olmak şartıyla tabi veya sadece kepçe için iyidir
Ama tarlada 8x8 in eski traktörlerdeki 8x2 vitesten bir farkı yoktur geri geri iş yapmak dışında
12x12 veya 16x16 buçuklu vites ülke standartları için uygun şanjımanlar orta sınıf çiftci için
Piyasaya tohum ekme makinesi ile çalışanlar için 24x24 sanjıman bulunmaz nimettir
 
1998 model L 95 24 vites HI- Low buçuk. ileri şanzıman uygulanmış
Yıl 2021 durumumuz ve beklentilerimiz bu.
Yapmasına yapar da bu sefer de iki kati fiyat çıkarır ise bi anlamı olmaz hem şanzıman olması hemde fiyatın düşük olması lazım ... Ben mesela bahceciyim şu erkuntun yeni cıkardıgı traktör ü cok begendim bucuklu şanzıman koymus he ne kadar lazım bucuk bahce işinde orası tartışılır bucuk genellikle yük CEKME ve tarla sürümü nde cok ihtiyaç oluyor hani bahcede illede elzem olması gerekli değil ama olsa tabıkı cok daha iyi olur ... İlerleyen dönemlerde koymasi dileğiyle artık ne diyelim
 
JX75C , 8*8 , 35 km/h , 2500 rpm motor devri.
Kısmet 58 E , 8*8 , 30 km/h , 2400 rpm motor devri ,
Yolda 75C ile yolculuk gayet rahat oluyor.
Düğmeli buçuklu şanzımanın işletme masraflarına çoğu kişi katlanmak istemez.
Traktör sadece toprak işleme yapmıyor, balye ve silaj biçiminde de çalışıyor.
40 balye/dekar saman ve yulaf bağladığımız alanlar oluyor.
TD 85 ile 1 takviye 3 vitese düştüğümüz gür saplı yerler oldu.
MF 285S ile tek sıra mısır silaj makinesinde 1 takviye 1 kaplumbağa vitesin yemeyip , yarım debriyajla silaj yaptığımız mısırlar oluyor.
1 vites daha altı gerekiyor.
5 ton yüklü kalkışlarda 75C nin seri 1 vitesi hızlı geliyor, takviye 4 le toprak zeminde kalkmak gerekebiliyor.
Yol vitesinin takviye 4 hızından başlayan 6 vites 500 rpm vites aralığı ve tarla kademesinin de 6 vites olması iyi olabilirdi.
Yarım debriyajla çalışmaktan Same Explorer seride hiç çekinmezdik, ıslak kavrama debriyaj ayırmamaya başlarsa arada 2 kere debriyaja tam basıp kaldırarak plakaya yağ doldurulur, balataya zarar vermez.
20*20 şanzımanın, sürüngen ve süper sürüngen kademesini nerdeyse hiç kullanmadık.
Standart traktörde olması gereken , tam senchromenchli, 16*8 , 24*12, motor kısa devir çalışmalı ise 36*12 gibi şanzımanlar olabilir.
Yol hızını arttırmak için şanzımanın serileştirilmesi vites aralarını açtığından toprak işleme ve bağlama çalışmalarını zorlaştırıyor.
Yol vitesinin ayrıdan eklenmesi gerekiyor.
Tarla, 6 vites , yol, 6 vites + yol vitesi , 13*12 bir şanzıman ilgi görebilir.
Steyr 8073S modelde olduğu gibi mekanik buçuklu modellerde ilgi görebilir.
Şoföre verilecek traktör modelleri de gerekiyor.
 
TD 12*12 şanzımanın şöyle bir sıkıntısı var mesela 2nin dördüyle tarla sürüyorsunuz traktör zorlanıyor bir vites düşürmek istediniz 2nin 3 ne aldığınızda bu vites çok yavaş kalıyor bunun yerine 3ün 1 ne almak gerekiyor bu işlem içinde iki vites topuzunu da değiştirmek gerekiyor yani tek hareketle bu yapılamıyor

Düğmeli buçuk yerine 3 takviye 4 bölücü olan şanzıman 2 takviye 6 bölücü olarak değiştirilebilir
 
TD 12*12 şanzımanın şöyle bir sıkıntısı var mesela 2nin dördüyle tarla sürüyorsunuz traktör zorlanıyor bir vites düşürmek istediniz 2nin 3 ne aldığınızda bu vites çok yavaş kalıyor bunun yerine 3ün 1 ne almak gerekiyor bu işlem içinde iki vites topuzunu da değiştirmek gerekiyor yani tek hareketle bu yapılamıyor

Düğmeli buçuk yerine 3 takviye 4 bölücü olan şanzıman 2 takviye 6 bölücü olarak değiştirilebilir
Traktorunuz nedir
Ben normal tavda 2/3 ile ortalama 6km ile
Cok tavlı yerde 3/1 ile sürüm yapıyorum 6.5 km
2/4 ortalama 8 9 km hız oluyor oda sürüm icin cok hizli ortalama hiz sürümde 6km idealdir
 
Traktorunuz nedir
Ben normal tavda 2/3 ile ortalama 6km ile
Cok tavlı yerde 3/1 ile sürüm yapıyorum 6.5 km
2/4 ortalama 8 9 km hız oluyor oda sürüm icin cok hizli ortalama hiz sürümde 6km idealdir
3/1 ile 6.5km/h yapıyor mu.Ben TD ile %90 3/1 ile sürüm yapıyorum ama yavaş gidiyor gibime geliyor.Diğer motorda hız göstergesi var 6,5-7 km/h gibi hızlarla gidince yetişiyor TD ye.
 
Traktorunuz nedir
Ben normal tavda 2/3 ile ortalama 6km ile
Cok tavlı yerde 3/1 ile sürüm yapıyorum 6.5 km
2/4 ortalama 8 9 km hız oluyor oda sürüm icin cok hizli ortalama hiz sürümde 6km idealdir
Benim traktör case jx75c dedikleriniz doğru 2/4 hızlı oluyor

Ama siz de 2/3 den 3/1 geçmek için iki vites kolunu da hareket ettiyorsonuz mesela tarla bayır çıkarken 2/3 de çıkıyorsunuz bayır aşağı inerken biraz hızlı gitmek istediniz 3/1 almak için hem takviyeyi hemde diğer vitesi değiştiriyorsunuz yani tek hareketle olmuyor

Not:
Yeni çıkan jx75c lerin 12*12 powershutle olan modellerin şanzımanlar da vites hızları TD serileri gibi değil 2/4 vites hızı 3/1 den yavaş
 

Benim traktör case jx75c dedikleriniz doğru 2/4 hızlı oluyor

Ama siz de 2/3 den 3/1 geçmek için iki vites kolunu da hareket ettiyorsonuz mesela tarla bayır çıkarken 2/3 de çıkıyorsunuz bayır aşağı inerken biraz hızlı gitmek istediniz 3/1 almak için hem takviyeyi hemde diğer vitesi değiştiriyorsunuz yani tek hareketle olmuyor

Not:
Yeni çıkan jx75c lerin 12*12 powershutle olan modellerin şanzımanlar da vites hızları TD serileri gibi değil 2/4 vites hızı 3/1 den yavaş
Evet haklısınız
2/3 den 3/1 ne gécmek tam bir eziyet
 

Benzer Konular