JX75C , 8*8 , 35 km/h , 2500 rpm motor devri.
Kısmet 58 E , 8*8 , 30 km/h , 2400 rpm motor devri ,
Yolda 75C ile yolculuk gayet rahat oluyor.
Düğmeli buçuklu şanzımanın işletme masraflarına çoğu kişi katlanmak istemez.
Traktör sadece toprak işleme yapmıyor, balye ve silaj biçiminde de çalışıyor.
40 balye/dekar saman ve yulaf bağladığımız alanlar oluyor.
TD 85 ile 1 takviye 3 vitese düştüğümüz gür saplı yerler oldu.
MF 285S ile tek sıra mısır silaj makinesinde 1 takviye 1 kaplumbağa vitesin yemeyip , yarım debriyajla silaj yaptığımız mısırlar oluyor.
1 vites daha altı gerekiyor.
5 ton yüklü kalkışlarda 75C nin seri 1 vitesi hızlı geliyor, takviye 4 le toprak zeminde kalkmak gerekebiliyor.
Yol vitesinin takviye 4 hızından başlayan 6 vites 500 rpm vites aralığı ve tarla kademesinin de 6 vites olması iyi olabilirdi.
Yarım debriyajla çalışmaktan Same Explorer seride hiç çekinmezdik, ıslak kavrama debriyaj ayırmamaya başlarsa arada 2 kere debriyaja tam basıp kaldırarak plakaya yağ doldurulur, balataya zarar vermez.
20*20 şanzımanın, sürüngen ve süper sürüngen kademesini nerdeyse hiç kullanmadık.
Standart traktörde olması gereken , tam senchromenchli, 16*8 , 24*12, motor kısa devir çalışmalı ise 36*12 gibi şanzımanlar olabilir.
Yol hızını arttırmak için şanzımanın serileştirilmesi vites aralarını açtığından toprak işleme ve bağlama çalışmalarını zorlaştırıyor.
Yol vitesinin ayrıdan eklenmesi gerekiyor.
Tarla, 6 vites , yol, 6 vites + yol vitesi , 13*12 bir şanzıman ilgi görebilir.
Steyr 8073S modelde olduğu gibi mekanik buçuklu modellerde ilgi görebilir.
Şoföre verilecek traktör modelleri de gerekiyor.