• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

DİZEL MOR YAĞI 10/40 la 15/40 arsındaki fark nedir hangisi kullanılmalıdır

Katılım
27.05.2008
Mesajlar
9,405
Konum
Kırıkkale
Ynt: DİZEL MOR YAĞI 10/40 la 15/40 arsındaki fark nedir hangisi kullanılmalıdır

10 -40 da ha incedir soguk bölgelerde kullnımı tavsiye edirlir yagın inceligi motor ilk çalışmasında sürtünmeyi azaltmak kayganlıgı sağlamak açıından önemlidir.

yeni nesil arçların intercoll turbu gibi seçeneklerin kullnılmasıyla yag inceligi ön plandadır.
15 40 kısmı sıcak ve sogukl bölgelerde 20-50 ye göre daha ince ve akışkandır.


şimdilik bukadardır.
agır işmakinalarında eski nesil motırlatda 20-50 yag kullnılr.
bu motorlada 10-40 15-40 kullnımı faydadan çok zarar verir.10-40 15-40 kullnılan motorda 20-50 kullnılması zararlıdır veye ekonomik degildir.

sıcaklık akışkanlık ve yaglama ve kayganlık ön planda..
 
Katılım
02.03.2014
Mesajlar
2,009
Konum
Eskişehir
Ynt: DİZEL MOR YAĞI 10/40 la 15/40 arsındaki fark nedir hangisi kullanılmalıdır

soğukta 10-40 hatta 10-30 sıcakta daha kalın 15-40 olur 15-40 zaten aşağı yukarı 20-50 ayarı
 
Katılım
27.05.2008
Mesajlar
9,405
Konum
Kırıkkale
Ynt: DİZEL MOR YAĞI 10/40 la 15/40 arsındaki fark nedir hangisi kullanılmalıdır

başıdaki 10-40 = 10 kısmı incelik 40 kısmı akışkanlık vizgosite yag dayanıklıgı ve sogutma gibi konuları kapsar derine girmeden
konu bu
bu konuda mobil firması ana konu mühendisleri bir çizgelge ile anlatmışlardı yıllar önce aklım da kalan bu
 


Üst Alt