http://www.bayburtsila.com/cevre/dunyanin-en-tehlikeli-yolu-bayburtta-h6762.html
www.dangerousroads.org isimli site, dünyanın en tehlikeli yollarını araştırıyor ve tanıtıyor. D915 nolu Bayburt yolu site kullanıcıları tarafından Dünyanın en tehlikeli yolu seçildi.
'Yakın zamana kadar yaylamıza ulaşım için yegane araç yolu idi. Yamaçta toplam dokuz keskin viraj vardır. Yolun en önemli özelliği 1917 Rus ihtilali öncesi Karadeniz
Bölgesi ' ne kadar ilerleyen Ruslar tarafından ilçe halkına yaptırmış olmasıdır. Yerin kayalık olması, yolun günümüze kadar gelmesini ve hala işler vaziyette kalmasını sağlamıştır.
Ancak buralarda araç kullanmak her yiğidin harcı değildir. Öyle ki, yaylaya çıkım sezonunda araçlar buraya geldiğinde, araçta sadace iki kişi kalır.
Bunlardan biri aracı kullanan kişi diğeri de, varsa, muavini. Diğer yolcular patika yollardan dağın tepesindeki son viraja kadar yaya giderlerdi.
Yaylaya alternatif yol yapıldığı için bu yolu çok nadir kullanmaktayız.
Fotoğrafı çektiğim nokta ise Demirkapı ismini taşır. Neden Taşkapı denmedi bilmem ama burada 100 metreden uzun bir kaya kazmalarla oyularak bu yol açılmış. Çocukluğumda bu yoldan yaylaya giderken şöförler Demirkapı ' ya kadar Kuran Demirkapı ' dan sonra ise kemençe dinletirlerdi bizlere.'
Bülent Hakan Altuncu
www.dangerousroads.org isimli site, dünyanın en tehlikeli yollarını araştırıyor ve tanıtıyor. D915 nolu Bayburt yolu site kullanıcıları tarafından Dünyanın en tehlikeli yolu seçildi.

'Yakın zamana kadar yaylamıza ulaşım için yegane araç yolu idi. Yamaçta toplam dokuz keskin viraj vardır. Yolun en önemli özelliği 1917 Rus ihtilali öncesi Karadeniz
Bölgesi ' ne kadar ilerleyen Ruslar tarafından ilçe halkına yaptırmış olmasıdır. Yerin kayalık olması, yolun günümüze kadar gelmesini ve hala işler vaziyette kalmasını sağlamıştır.
Ancak buralarda araç kullanmak her yiğidin harcı değildir. Öyle ki, yaylaya çıkım sezonunda araçlar buraya geldiğinde, araçta sadace iki kişi kalır.
Bunlardan biri aracı kullanan kişi diğeri de, varsa, muavini. Diğer yolcular patika yollardan dağın tepesindeki son viraja kadar yaya giderlerdi.
Yaylaya alternatif yol yapıldığı için bu yolu çok nadir kullanmaktayız.
Fotoğrafı çektiğim nokta ise Demirkapı ismini taşır. Neden Taşkapı denmedi bilmem ama burada 100 metreden uzun bir kaya kazmalarla oyularak bu yol açılmış. Çocukluğumda bu yoldan yaylaya giderken şöförler Demirkapı ' ya kadar Kuran Demirkapı ' dan sonra ise kemençe dinletirlerdi bizlere.'
Bülent Hakan Altuncu