Eski Toprağın Ekimine Doyum Olmuyor | Steyr 768


Yılların eskitemediği efsaneler hassas pancar ekimi yapıyor. Gelişen tarım teknolojisine rağmen Steyr 768 ve eski düzen pancar mibzerleri hala kullanılmaya devam ediyor. Peki her iki bu başarıyı neye borçlu? Videomuza buyrun.

İyi seyirler. Videomuzu beğenmeyi ve kanalımıza abone olmayı unutmayınız.

 
Hidrolik konusunda çok başarılı bir modeldir.
Altın portakal ödül almıştır.
Kasa ağırlığı gayet yerinde ve sallı , dingil mesafesi uzun olduğundan ve orijinal koltuk , hava süspansiyonlu koltuk gibi yumuşacık olduğundan şoförü oturma olarak fazla yormaz.
Pancar ekimleri genelde Mart, Nisan aylarında olduğundan traktör ilk çalıştırmadan sonra çabuk ısınıyor.
Kabinlisi olursa , Hisarlar bürgülü , ayak uçlarından iyi sıcak hava üfler.
Yardımcı ufak işlerde emsal modellerden yakıt tüketimi daha azdır.
70 hp kalıbında 55 hp motor torkunda çalışan bir modeldir.
Bu yüzden rampacılık konusunda zayıf kalsa da düz arazilerde çoğu çiftçinin tercihi oluyor.
 
Ülkemizde üretilen MF ile Fiat ın 80 li yılların ilk yarısında satışını kesen bir traktördür, başka bir traktör bunu yapamadıydı, bu yüzden hemen zirai donatımın üretmesi engellenerek satılmış, marka değişikliği ile üretilmeye başlanmış bir traktördür. 74 76 77 78 79 yıllarında dünya şampiyonluğu olan traktör, başka hiçbir traktör üst üste bu kadar şampiyonluk alamadı henüz, world schampion ödülleri bunlar.

Bizim ülkemize çiftçekerleri ve yüksek beygir güçleri getirilmedi üretilmedi o tarihlerde, malum zenginin fabrikasından çıkan traktör satılması lazımdı.

Tabi çiftçinin o zamanda kazanç elde etmesi zordu, ekonomik değeri yüksek ürünler ekilmiyordu, sulama sistemleri yok, demir boruyla uğraşan çiftçi düşünün yerinden kalkmaz, taşımak dizmek zahmet, ekim dikim söküm makineleri yok, hasat zorlu, sadece traktör dediğinizde steyr 768 her işin üstesinden gelen, kuyruk milli işlerde yonca biçmekten tutun patoz ile harman yapmada, balya makinesine, çapadan tutun tarla sürmeye ve hazırlamasında, ürün taşımasına kadar o yıllar için 10 numara traktör.

Tabi şimdi büyük romorklar, büyük makineler, büyük işlere yetmez, ama ufak çaplı tarım yapacak olan için temizi ile hala keyifle iş yapılabilir, üstelik başınıda ağrıtmaz, fakat küçük çiftçilik malumuz bitti, zamanınızı kaybettiğinize değmez, küçük çaplı çiftçilik yapacağına git ne iş yapsan yap, hatta emekli olunca yapacam diyenler çok oluyor, emekliyi bile kurtarmaz, zaman geçirir başka bişey geçmez eline, sıfıra sıfır tarla tapanla uğraşmak yaşlılıkta akıl işi değil, mazallah biyerine bişey olsa hiç kıymeti yok, hem zaten işe yarasan seni emekli etmezler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil_d
Ülkemizde üretilen MF ile Fiat ın 80 li yılların ilk yarısında satışını kesen bir traktördür, başka bir traktör bunu yapamadıydı, bu yüzden hemen zirai donatımın üretmesi engellenerek satılmış, marka değişikliği ile üretilmeye başlanmış bir traktördür. 74 76 77 78 79 yıllarında dünya şampiyonluğu olan traktör, başka hiçbir traktör üst üste bu kadar şampiyonluk alamadı henüz, world schampion ödülleri bunlar.

Bizim ülkemize çiftçekerleri ve yüksek beygir güçleri getirilmedi üretilmedi o tarihlerde, malum zenginin fabrikasından çıkan traktör satılması lazımdı.

Tabi çiftçinin o zamanda kazanç elde etmesi zordu, ekonomik değeri yüksek ürünler ekilmiyordu, sulama sistemleri yok, demir boruyla uğraşan çiftçi düşünün yerinden kalkmaz, taşımak dizmek zahmet, ekim dikim söküm makineleri yok, hasat zorlu, sadece traktör dediğinizde steyr 768 her işin üstesinden gelen, kuyruk milli işlerde yonca biçmekten tutun patoz ile harman yapmada, balya makinesine, çapadan tutun tarla sürmeye ve hazırlamasında, ürün taşımasına kadar o yıllar için 10 numara traktör.

Tabi şimdi büyük romorklar, büyük makineler, büyük işlere yetmez, ama ufak çaplı tarım yapacak olan için temizi ile hala keyifle iş yapılabilir, üstelik başınıda ağrıtmaz, fakat küçük çiftçilik malumuz bitti, zamanınızı kaybettiğinize değmez, küçük çaplı çiftçilik yapacağına git ne iş yapsan yap, hatta emekli olunca yapacam diyenler çok oluyor, emekliyi bile kurtarmaz, zaman geçirir başka bişey geçmez eline, sıfıra sıfır tarla tapanla uğraşmak yaşlılıkta akıl işi değil, mazallah biyerine bişey olsa hiç kıymeti yok, hem zaten işe yarasan seni emekli etmezler.
8130 a kadar çift çeker modeller tzdk da üretilmiş ve ihraç edilmiştir. Steyr in 1996 da Tzdk ile anlaşması bittiği için ülkeden çekildi.
 
Analşma bitti oluyor haliyle, bitecek tabiki, yenilenebilirdi anlaşma, şu an için bu marka avusturyada halen üretiliyor, ama neden ülkeye giremiyor, her tür marka traktör giriyor, hadi steyr ülkeye girsin göreyim, giremez, neden? Korku dağları büyük, marka tutuldu birkere, buradaki traktör satışlarını kesmesi istenmez, sen burada traktör üreticisi olsan istermiydin? Olayı değerlendirirken anlaşma bitti falan kılıf bunlar, tekrar anlaşma neden yapılmıyor diyemiyor kimse, tutulan satılan marka yeni modelleri ile neden üretilmesinki?nedeninini bilen bilir, bilmeyen anlaşma bitti bilir.
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_20240303_121641_Google.jpg
    Screenshot_20240303_121641_Google.jpg
    293.8 KB · Görüntüleme: 10
Analşma bitti oluyor haliyle, bitecek tabiki, yenilenebilirdi anlaşma, şu an için bu marka avusturyada halen üretiliyor, ama neden ülkeye giremiyor, her tür marka traktör giriyor, hadi steyr ülkeye girsin göreyim, giremez, neden? Korku dağları büyük, marka tutuldu birkere, buradaki traktör satışlarını kesmesi istenmez, sen burada traktör üreticisi olsan istermiydin? Olayı değerlendirirken anlaşma bitti falan kılıf bunlar, tekrar anlaşma neden yapılmıyor diyemiyor kimse, tutulan satılan marka yeni modelleri ile neden üretilmesinki?nedeninini bilen bilir, bilmeyen anlaşma bitti bilir.
1997 de Steyr Cnh bünyesine katıldı. Avusturya da hala kendi fabrikasında premium modelleri üretiyor. Tr de ise alt sınıf ürünler üretilip ihraç ediliyor. Steyr in kendi sayfasında tarihçede yer alıyor.
 




Tarihçesindeki sayfalarda çok şeyler yazıyor

eee16fd1b55648a09685a8e812903304
Bizim ülkemizi ilgilendiren kısım bu ikisi.
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_20240303_142910_Samsung Internet.png
    Screenshot_20240303_142910_Samsung Internet.png
    372.1 KB · Görüntüleme: 35
  • Screenshot_20240303_142922_Samsung Internet.png
    Screenshot_20240303_142922_Samsung Internet.png
    381.3 KB · Görüntüleme: 31

Bizim ülkemizi ilgilendiren kısım bu ikisi.
Çok saçma yahu hala anlayamıyorum nasıl bir anlaşmaymış bu. Türkiye için yeni bir çağ açacak cinsten makineler üretilip nasıl olur da iç pazara bir tane bile ayrılmaz. Acaba “Bu ülke buna hazır değil, satılmaz” diye mi düşündüler, yoksa sözleşmede “xx modeller iç pazara verilmeyecek” diye bir madde mi vardı?
Bakarsak Türkiye’de Ford TW veya 8000 serisi gelmiş. Demek ki potansiyel pazar var. İlginç..
 
Çok saçma yahu hala anlayamıyorum nasıl bir anlaşmaymış bu. Türkiye için yeni bir çağ açacak cinsten makineler üretilip nasıl olur da iç pazara bir tane bile ayrılmaz. Acaba “Bu ülke buna hazır değil, satılmaz” diye mi düşündüler, yoksa sözleşmede “xx modeller iç pazara verilmeyecek” diye bir madde mi vardı?
Bakarsak Türkiye’de Ford TW veya 8000 serisi gelmiş. Demek ki potansiyel pazar var. İlginç..
Gerçekten benim de aklım almıyor.

Tip80 serisi çok hoşuma gidiyor sk2 kabin ile birlikte 6 Silindir 5 litre motor :)
 

Benzer Konular