FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

Ynt: FENDT TRANSMİSSİON

güzel bir paylaşım küçük bir şanzuman 716 değildir galiba bilen varsa yorumlarını bekliyoruz , paylaşım için teşekkürler
 
Ynt: FENDT TRANSMİSSİON

Boyutuna aldanmamak lazım. Bunu yanmış bir 716 variodan sökmüşler.

Hem ne demişler; önemli olan boyutu değil, işlevi.
 

Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

Vario şanzumanda da dişli var. Dişli olmadan şanzuman olmaz. Sadece bilinen şanzumanlara oranla çok daha az sayıda dişliye gereksinim duyuluyor. Aşağıda fendt vario şanzumanının temsili resmini ve şanzumandaki dişlileri görebilirsiniz:

http://www.vansimplement.com/images/fendt/900/CVT-flow.jpg

Dişli olmayan kayışlı tip vario şanzumanlar da var tabiki. Mobiletlerdeki sistemin benzeri olan sistemler. 2 adet ayarlı kasnaktan ve kayıştan oluşan bu sistemlerde dişliye gerek yok. Yalnız bu sistemden çıkan hareketi tekerleklere iletmek için yine de ayna-mahrutiye ihtiyaç duyulmakta. Bazı otomobillerde buna benzer vario şanzumanlar kullanılıyor. Fakat yüksek güçler için henüz uygun değiller, bu sebeple traktör ve kamyonlarda henüz kullanılmamaktalar. Fakat bu kasnaklı tip vario şanzumanı da ilk defa new holland firması hidrojenle çalışan traktörü NH2 de kullandı.

ramazanpullu link=topic=21373.msg180481#msg180481 date=1242758472' Alıntı:
vario şanzımanda dişli yok diyorlardı

atilla link=topic=21373.msg180570#msg180570 date=1242807403' Alıntı:
ben vario şanzumana benzetemedim ...bir sürü dişli gözüküyor diye düşünüyorum...
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

banada sanki açılı pompa gibi geldi .... yani varionun bir bölümü .... abilerimiz daha iyi bilirler ama ...
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

ersanakyai link=topic=21373.msg180584#msg180584 date=1242811441' Alıntı:
Vario şanzumanda da dişli var. Dişli olmadan şanzuman olmaz. Sadece bilinen şanzumanlara oranla çok daha az sayıda dişliye gereksinim duyuluyor. Aşağıda fendt vario şanzumanının temsili resmini ve şanzumandaki dişlileri görebilirsiniz:

http://www.vansimplement.com/images/fendt/900/CVT-flow.jpg

Dişli olmayan kayışlı tip vario şanzumanlar da var tabiki. Mobiletlerdeki sistemin benzeri olan sistemler. 2 adet ayarlı kasnaktan ve kayıştan oluşan bu sistemlerde dişliye gerek yok. Yalnız bu sistemden çıkan hareketi tekerleklere iletmek için yine de ayna-mahrutiye ihtiyaç duyulmakta. Bazı otomobillerde buna benzer vario şanzumanlar kullanılıyor. Fakat yüksek güçler için henüz uygun değiller, bu sebeple traktör ve kamyonlarda henüz kullanılmamaktalar. Fakat bu kasnaklı tip vario şanzumanı da ilk defa new holland firması hidrojenle çalışan traktörü NH2 de kullandı.
bize verdiğin bilgiler için teşekkürler abi
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

evet varıodakı espırı sanırım bu pompadan ıbaret galıba varıo bu pompayı sureklı sekılde kademsız ve buck sıtemı dısında hareket ettırdıgı ıcın onem kazanıyor dıgerlerınde bu ıslem kademe kademe oluyor galıba tam anlamam ama bu sekıldedır dıye dusunuyorum...


bu resmı nerede cektın vede neden sokmusler bılgı verırsen sevınırım..
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

sezer link=topic=21373.msg182048#msg182048 date=1243353481' Alıntı:
evet varıodakı espırı sanırım bu pompadan ıbaret galıba varıo bu pompayı sureklı sekılde kademsız ve buck sıtemı dısında hareket ettırdıgı ıcın onem kazanıyor dıgerlerınde bu ıslem kademe kademe oluyor galıba tam anlamam ama bu sekıldedır dıye dusunuyorum...


bu resmı nerede cektın vede neden sokmusler bılgı verırsen sevınırım..
bu resmi başka bir siteden alıntı yaptım kardeş
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

ersanakyai link=topic=21373.msg180584#msg180584 date=1242811441' Alıntı:
Vario şanzumanda da dişli var. Dişli olmadan şanzuman olmaz. Sadece bilinen şanzumanlara oranla çok daha az sayıda dişliye gereksinim duyuluyor. Aşağıda fendt vario şanzumanının temsili resmini ve şanzumandaki dişlileri görebilirsiniz:

http://www.vansimplement.com/images/fendt/900/CVT-flow.jpg

Dişli olmayan kayışlı tip vario şanzumanlar da var tabiki. Mobiletlerdeki sistemin benzeri olan sistemler. 2 adet ayarlı kasnaktan ve kayıştan oluşan bu sistemlerde dişliye gerek yok. Yalnız bu sistemden çıkan hareketi tekerleklere iletmek için yine de ayna-mahrutiye ihtiyaç duyulmakta. Bazı otomobillerde buna benzer vario şanzumanlar kullanılıyor. Fakat yüksek güçler için henüz uygun değiller, bu sebeple traktör ve kamyonlarda henüz kullanılmamaktalar. Fakat bu kasnaklı tip vario şanzumanı da ilk defa new holland firması hidrojenle çalışan traktörü NH2 de kullandı.

şanzımanda dişli yoooook


tek tek yazmak ister o numaraların ne olduğunu tabi ortalama 50 gb dökümanın içinden bulabilirsem VARIO nun tam detaylı pdf lerini en iyisi dişli var diyelim dişimizi kırmayalım

Ayrıca obir obiiir VARIO TRANSMISSION
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

insomnia link=topic=21373.msg186232#msg186232 date=1244740689' Alıntı:
şanzımanda dişli yoooook


tek tek yazmak ister o numaraların ne olduğunu tabi ortalama 50 gb dökümanın içinden bulabilirsem VARIO nun tam detaylı pdf lerini en iyisi dişli var diyelim dişimizi kırmayalım

Ayrıca obir obiiir VARIO TRANSMISSION
tiwin vario da yakında çıkabilir...
 

Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

atilla link=topic=21373.msg186277#msg186277 date=1244745837' Alıntı:
tiwin vario da yakında çıkabilir...

daha VARIO yu öğrenemeden bide twın le uğraştıracan beni atilla abi ama şaçı başı dökmeğe değer FENDT se gerisi istisna
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

O numaraları ben kısaca yazayım istersen:

1 numara: tork konvertörü. motordan şanzumana iletilen torku arttırmaya ve motor devrine bağlı olarak kavrama yapmaya yarar. Otomatik vitesli araçlarda sıkça kullanılır. Debriyajsız kavrama yapmaya yarar.

2 numara: planet dişli sistemi. İki farkı güç kaynağından iletilen hareketi birleştirmeye yarayan sistemlerdir. Güç kaynağının teki dursa bile diğer güç kaynağından gelen hareketin iletimine devam edilebilir. Bir nevi diferansiyel görevi görür. Aynı zamanda birçok traktör modelinde arka aksta redüktör görevinde kullanılan bir sistemdir.

3 numara; yani en dıştaki dişli : çember dişlidir.

4 numara; yani göbekteki dişli ; güneş dişlidir.

5 numara: planet taşıyıcı. 3 adet planet (gezegen) dişliyi taşıyan gövdedir. Motordan gelen hareket ilk olarak bu parçaya iletilir.

6 numara: açılı hidrolik pompa. motordan gelen tahrik yardımıyla 7 numaralı hidrolik motorlara yağ basar. Açı değişimi sayesinde basılan yağın debisi ayarlanabilir.

7 numara: açılı hidrolik motor: pompadan gelen yağ yardımıyla hareleti arka aksa ve planet dişli sistemine iletir.

8 numara: birleştirme mili. 2 adet hidrolik motorun birbirine bağlantısını sağlar.

9 numara: kademe seçici. şanzumandaki 1 ve 2 konumlarının seçimine yarar. 1 konumunda hareket yarı mekanik-yarı hidrolik olarak tekerlere iletilirken 2 konumuna alınınca hidrolik sistem kısmen veya tamemen devreden çıkarak tamamen mekanik bir iletim sağlanır.


insomnia link=topic=21373.msg186232#msg186232 date=1244740689' Alıntı:
şanzımanda dişli yoooook


tek tek yazmak ister o numaraların ne olduğunu tabi ortalama 50 gb dökümanın içinden bulabilirsem VARIO nun tam detaylı pdf lerini en iyisi dişli var diyelim dişimizi kırmayalım

Ayrıca obir obiiir VARIO TRANSMISSION
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt