fendt te dört çeker traktör yokmuş :)


Same deutuz gurubunun on firenleri guzel frene basinca iki sag yada iki sol tekerin donmesi guzel ama on frenin traktore 4×4 ozelligi katma isini pek anlayamadim ben bu traktorleri capraz calisir biliyorum kuru ise uygun
Firenden baska bir sebep varmi traktore 4×4 ozelligi katacak on defransiyellerinde kilit oldugunuda biliyorum
4×4ozelligi ile bu tur fren bagdasmaz hem kilitli hem firen ile donmeye zorlamak olmaz bu freni ancak capraz calisan defransiyel yapar
On defransiyel kilidi ve on frenler guzel ozellik
Bu on fren ile 4×4 arasinda bir baglanti kuramadim

Zaten baglanti yok.konu 4×4ten frene donmus sanki.konu konuyu acmis gibi dusun..Frenle 4×4 un tek baglantili oldugu yer mesela nh tla serisinde oldugu gibi.frene basinca cekere geciyor
 
4 çeker derken traktör tüm tekerleri aynı anda çevirmesi kastediliyor sa eğer bu normalde zor geliyor bana çünkü diferansiyelin görevi iki tekerinde farklı hızlarda dönmesine izin vermek. Böyle olunca hem arka hemde ön dingiller çapraz da kalırsa traktör gidemiyor. Ben diferansiyel kilidine basıyorum. Bir video vardı tumosan da bu durumda bir düğmeye basıyordu. Tam elektronik bir sistem yoksa traktör kendi kendine bunu farkedip tekerleri aynı anda döndüremez.
 
Mesela Erkuntun bahçe serilerinde ön dingilin takozu ile gövde arası çok kısa. Newhollandın ki birazcık uzun ama hattat in bahçe serisinde daha uzun. En az hattat düşüyor çapraza ama yinede hepsi bu duruma düşüyor. bunlar benim kullandıklarım. arkadaşımda da deutz agroplus 320f bahçe var oda çapraza düşüyor diyor.
 
eski bi deutz kullanıcısı olarak dikkat ettigim bişey var arkadaşlar normal de traktorlerde on çekerler otomatik kitleme sistemi oluyor bazı traktorlerde tam dumenlemede veya tekerler biri yukarda biri aşşagıda iken kitleme yapmıyor. sdf gurubunun urunlerinde ise arka difransyeli kitledigimiz pedala basınca alttan on difransyele giden bi parça var ki aynı arkaları ikisini kitleyebildigimiz gibi onleride kitliyoruz difransyel kilidinden onun için sdf grubunun urunleri tam 4*4 diyolar bildigim kadarı ile.
 
eski bi deutz kullanıcısı olarak dikkat ettigim bişey var arkadaşlar normal de traktorlerde on çekerler otomatik kitleme sistemi oluyor bazı traktorlerde tam dumenlemede veya tekerler biri yukarda biri aşşagıda iken kitleme yapmıyor. sdf gurubunun urunlerinde ise arka difransyeli kitledigimiz pedala basınca alttan on difransyele giden bi parça var ki aynı arkaları ikisini kitleyebildigimiz gibi onleride kitliyoruz difransyel kilidinden onun için sdf grubunun urunleri tam 4*4 diyolar bildigim kadarı ile.
Aynısı senin dediğin mc cormikle
Videodaki deutz nasıl oluyoda an aks sağ duruyor sol patinaj yapıyor sanra sağ otomatik diferansiyel kilidi oyle biseye musade etmez demekki deutzlarda değişik bisey var
 
Eğer kilide basınca aynı anda hem ön hem arka diferansiyel kitleniyorsa doğrudur gerçek 4 çeker olur. Ama o zaman direksiyon tam düz değilde manevra halindeyse dönüş yönünde ki daha az dönmesi gereken tekerin dişlilerini zorlamazmı. Benim NH de manevra yaparken ve kilit basılı iken ön taraftan birini kilitliyor arkalarda zaten kilitli oluyor
Tam düz olursa hepsi dönüyor
 
Aynısı senin dediğin mc cormikle
Videodaki deutz nasıl oluyoda an aks sağ duruyor sol patinaj yapıyor sanra sağ otomatik diferansiyel kilidi oyle biseye musade etmez demekki deutzlarda değişik bisey var

Olayi daha net nasil anlatirim diye düşündüm ama zor burdan anlatmak.once kendi motorumdan ornek verim(same).difransiyel kilidiyle basliyalim.Motor fifransiyel kilidine ihtiyac duydugu zaman kilit pedalina basinca önü ve arkayi mekanik olarak ayni anda kitliyor.yani devamli 4 tekerden ayni anda cekis yapiyor.on tarafa giden bir cubuk yardimiyla on difransiyeldeki çubuğu iterek bu gorevi yerine getiriyor.Frenler ise bagimsiz r tekerlekte disk fren var yah banyolu ve frenlerin one giden baglantilarini istediginiz zaman acip kapatabiliyorsunuz.kapattihiniz zaman tek ceker motor gibi sadece arkalar fren yapiyor actiginiz zaman on ve arka taraf ayni anda fren yapiyor buda donuslerde cok avantaj sagliyor.arkamda 3 metre mikser var iken hic ileri geri yapmadan geldigim siraya geri giriyorum
 
normal bır traktöre gore tek fren donuslerı ıyı deıll asfaltta yapmıyor bunu toprakta yapıyorsunn helekı arkada sılaj makınası artı remorktakı sılaj yuku nude hesaba katınca baya zorluyorr

Fren vanasini kapatirsin asfalttada diger motorlar gibi yapar.vana acikken asfaltta iki teker kilitliyken cevirmek tabi zor olur.kullanmayi bilmeyene verirsen fendti essege çeviri.Ben on numara begeniyoru frenlerini.Ekin ekerken yastik basinda neredeyse tekcekere yakin dönüş yapiyorum
 
sama nın on tekerlerı bır kılıtleye bır kol yokmu soforun sol tarafındaa hatta kolda deıl yag basınclı bır levye sama 90 da bu gordugum levye dıger modellerde aynıdırr tahmınımce

trakkulup.net

Ön tekerleride arka tekerleride tek kumandadan kitlenir.yağ basincli degil mekanik.Benim same öyle digerleride oyledir fark olmaz.Farkli farkli kumanda kolu fln yok.sag ayaginin altina gelecek sekilde platformda konumlandirilmis bi pedal var basarsin ona kilitlenir 4 tekerde
 
Aynısı senin dediğin mc cormikle
Videodaki deutz nasıl oluyoda an aks sağ duruyor sol patinaj yapıyor sanra sağ otomatik diferansiyel kilidi oyle biseye musade etmez demekki deutzlarda değişik bisey var
ön aksta illaki farklılık var ve frenleme sistemi normal motorlar gibi değil ön çekerlerde disk fren var sen frenlemeyi açarsan içinde bi cubuk var onu cevirme ile tek çeker çeker frenleme ayarlanıyo çeker frenlemeye bas sağ frene bas arka sag on sag frenleme yapar. tersini yaparsan sol taraf frenleme yapar. ve ön çekerler frenleyerek motorun yurumesi ise motoru 4 tekerden frenlemeyi açıp motoru tek çekere alıp takviye vitesinde el gazı asılıp frenede basıp yapıyolar yani 4 fren yapıyo ama arkalar çeker oldugundan fren balatasını yakarak sıyırarak motor gidiyo onlerde kapalı oldugundan frenleme sistemi 4 fren açık oldugundan oyle oluyor.
 

Benzer Konular