Fiat 480 turbo

Katılım
30.01.2008
Mesajlar
55

Merhaba arkadaslar foruma yeni uye oldugumu belirtmek isterim. Traktorumun motorunu rektefe yaptirdim vede turbo, 105 mm pistonlar 44 mm eksantrik taktirdim. Yapan usta 65 beygir gucune ciktigini soyledi. Kiza zamanda test yapip videosunu sizler ile paylasirim
 

Ekli dosyalar

Katılım
07.08.2011
Mesajlar
102
Konum
Kayseri/ Tomarza
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. turbo üzerinde wastage göremedim, aşırı basınçtan turboyu patlatma ihtimali var. Turbo kaç barda çalışıyor bilginiz varmı ?
Birde intercoller yoksa intercoller takın: çünkü sıkışan hava ısınır ve motorda daha iyi yanma gerçekleşmez. Buda istenilmeyen bir durum. Size tavsiyem turbodan çıkıp emme manifolduna giden boruyu metal yapın patlama ihtimali var basınçtan dolayı. Güzel çalışma olmuş kolay gelsin
 
Katılım
30.01.2008
Mesajlar
55
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. turbo üzerinde wastage göremedim, aşırı basınçtan turboyu patlatma ihtimali var. Turbo kaç barda çalışıyor bilginiz varmı ?
Birde intercoller yoksa intercoller takın: çünkü sıkışan hava ısınır ve motorda daha iyi yanma gerçekleşmez. Buda istenilmeyen bir durum. Size tavsiyem turbodan çıkıp emme manifolduna giden boruyu metal yapın patlama ihtimali var basınçtan dolayı. Güzel çalışma olmuş kolay gelsin
Eyvallah kardes sagolasin kac barda calistigini bilmiyorum. Turbo takim geldi 65 56 turbalarin gucunde dedi 3500 tl alindi. Asagidaki video cekmistim wastage dedigin sey videoda kirmizi renkde valf gibi bisey var o omu. Yarin yakindan detayli resim cekerim

 
Katılım
24.12.2009
Mesajlar
2,939
Konum
BURSA
Hayırlı olsun. Bı kaç sorum olacak.
Orijinal pistonlardan daha büyük mü takıldı rektefede?
Eksantrik milini yine orijinalden daha kalın materyal kullanıldı?
Krank milinde değişiklik oldu mu?
 
Katılım
03.03.2013
Mesajlar
1,793
Konum
ANTALYA
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. turbo üzerinde wastage göremedim, aşırı basınçtan turboyu patlatma ihtimali var. Turbo kaç barda çalışıyor bilginiz varmı ?
Birde intercoller yoksa intercoller takın: çünkü sıkışan hava ısınır ve motorda daha iyi yanma gerçekleşmez. Buda istenilmeyen bir durum. Size tavsiyem turbodan çıkıp emme manifolduna giden boruyu metal yapın patlama ihtimali var basınçtan dolayı. Güzel çalışma olmuş kolay gelsin
Nhlerin 3 pistonlarinda orninalindede westage yok
 
Katılım
30.01.2008
Mesajlar
55
Hayırlı olsun. Bı kaç sorum olacak.
Orijinal pistonlardan daha büyük mü takıldı rektefede?
Eksantrik milini yine orijinalden daha kalın materyal kullanıldı?
Krank milinde değişiklik oldu mu?
Orjonal pistonlar 100 mm dir. Biz 105 mm pistonlar caktirdik gomlege. Orjinal eksajtrik mili 42 lik tir biz 44 luk taktik. Krank kendi 480 lik orjinal kranki.
 
Katılım
24.10.2014
Mesajlar
16
Konum
Bilecik
Hayırlı olsun kardeşim. Kapak contası kaçırdı 83 model s8 in. Kapak atık diye taşlandı. Tekrar sıkıldı sorun devam ediyor. Su tarafına kaçırıyor. Sıkıştırınca radyatörü şişiriyor su atıyor. İnşallah sorun yaşamazsın. İlerleyen zamanlarda durumu paylaşırsan sevinirim. Takipteyim.
 
Katılım
03.03.2013
Mesajlar
1,793
Konum
ANTALYA
Wastegate turbo için çok önemli bir parça. Basınç ayarı için olmazsa olmaz diye bilirim.
Cnhde 3 pistonlarda gorunurde yok gizliden bisey varsa bilemiyorum hadi cnhde yok holset garret neden koymamis onuda bilemedim belkide 3 pistonun 1,2,3 sirali yanmasi ve krankinin 120 decrece aci ile calismasindan dolayi fazla gereksiz basinc ortaya cikmayisindan olabilir ureten bilir olcmus tartmistir heral yoksa en kucuk ceviz kadar turbolu 4 piston aracta bile westage var
 
Katılım
07.08.2011
Mesajlar
102
Konum
Kayseri/ Tomarza
Cnhde 3 pistonlarda gorunurde yok gizliden bisey varsa bilemiyorum hadi cnhde yok holset garret neden koymamis onuda bilemedim belkide 3 pistonun 1,2,3 sirali yanmasi ve krankinin 120 decrece aci ile calismasindan dolayi fazla gereksiz basinc ortaya cikmayisindan olabilir ureten bilir olcmus tartmistir heral yoksa en kucuk ceviz kadar turbolu 4 piston aracta bile westage var
Hayır daha ilkel bir sistem yapmıştır maliyeti düşürmek için.
 
Katılım
30.01.2008
Mesajlar
55
Hayırlı olsun kardeşim. Kapak contası kaçırdı 83 model s8 in. Kapak atık diye taşlandı. Tekrar sıkıldı sorun devam ediyor. Su tarafına kaçırıyor. Sıkıştırınca radyatörü şişiriyor su atıyor. İnşallah sorun yaşamazsın. İlerleyen zamanlarda durumu paylaşırsan sevinirim. Takipteyim.
turbo takınca mı bu sorunlar oluştu
 
Katılım
30.01.2008
Mesajlar
55
Wastegate turbo için çok önemli bir parça. Basınç ayarı için olmazsa olmaz diye bilirim.
Cnhde 3 pistonlarda gorunurde yok gizliden bisey varsa bilemiyorum hadi cnhde yok holset garret neden koymamis onuda bilemedim belkide 3 pistonun 1,2,3 sirali yanmasi ve krankinin 120 decrece aci ile calismasindan dolayi fazla gereksiz basinc ortaya cikmayisindan olabilir ureten bilir olcmus tartmistir heral yoksa en kucuk ceviz kadar turbolu 4 piston aracta bile westage var
Hayır daha ilkel bir sistem yapmıştır maliyeti düşürmek için.
vallah bu wastage olayını pek anlamadım. fabrika üretimi olan tt55 newholland55-56s 65-56s çiftceker vb turbolu olan motorlarda wastage var mı. ustam daha motora basınç verdirtmedi. tarlada çiftde deneyecez ayar cekecez daha
 
Katılım
17.03.2012
Mesajlar
44
Konum
samsun

Goruntu ve amac guzelde, motora yapilan bu iyilestirme aktarmaya daha fazla itis gucu verecektir. Olagan motor gucuyle zaten yasi itibariyle aktarmalarda eskime meydana gelmistir. Yaptiginiz bu islem aktarmaya zarar verebilir.Ayrica turbo yaglamayi nasil hallettiniz, mevcut yag pompasi basinc olarak turbonun yaglanmasina yeterli gelmeyebilir.Yag olarak genelde 20 50 kullanilir ama artik 10 40 yada 15 40 koymak lazim veya turboyu hamgisi iyi besleyecekse.Fiat bu belkide hic birseyde olmaz.Saglamlik diyen bu traktorlere baksin.Şimdikiler dokuluyor.Keske bu traktorlerin dortcekerleri olsada kullansak.Italyada fiatin bircok cekis sistemli donanimli traktorleri var.kalite en ust duzeyde.Gule gule kullanin. Bu traktorun su an tek eksigi guzel govde ve kaporta boyasi.Bunlarida yaparsan artik aile yadigari olur gider.
 
Katılım
24.12.2009
Mesajlar
2,939
Konum
BURSA
turbo 480 gezdirmeye başladım ilk 10 saat doldurmak için

İlk 50 saat motoru yormamak adına boşu boşuna fazla yakıt tüketirsin.
Ekstra da zorlama, uzun süre dip yazma yeter. Normalde ne yapacaksan onu yap.
İlk on saatten sonra ayar yapılması doğru, çünkü rodaj yapmadan gerçek gücü anlaşılmaz. İnşallah memnun olursun.
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt