Fiat 480 turbo

30.01.2008
237
231

Merhaba arkadaslar foruma yeni uye oldugumu belirtmek isterim. Traktorumun motorunu rektefe yaptirdim vede turbo, 105 mm pistonlar 44 mm eksantrik taktirdim. Yapan usta 65 beygir gucune ciktigini soyledi. Kiza zamanda test yapip videosunu sizler ile paylasirim
 

Resimler ve ekler

  • 20190910_173434.jpg
    20190910_173434.jpg
    1.7 MB · Görüntüleme: 341
  • 20190910_173413.jpg
    20190910_173413.jpg
    3.9 MB · Görüntüleme: 273
  • 20190910_173347.jpg
    20190910_173347.jpg
    4.5 MB · Görüntüleme: 250
  • 20190909_120027.jpg
    20190909_120027.jpg
    5.1 MB · Görüntüleme: 247
  • 20190826_160720.jpg
    20190826_160720.jpg
    1.4 MB · Görüntüleme: 228
  • 20190826_160616.jpg
    20190826_160616.jpg
    1.8 MB · Görüntüleme: 227
  • 20190826_160610.jpg
    20190826_160610.jpg
    1.7 MB · Görüntüleme: 217
  • 20190826_160553.jpg
    20190826_160553.jpg
    1.6 MB · Görüntüleme: 235
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. turbo üzerinde wastage göremedim, aşırı basınçtan turboyu patlatma ihtimali var. Turbo kaç barda çalışıyor bilginiz varmı ?
Birde intercoller yoksa intercoller takın: çünkü sıkışan hava ısınır ve motorda daha iyi yanma gerçekleşmez. Buda istenilmeyen bir durum. Size tavsiyem turbodan çıkıp emme manifolduna giden boruyu metal yapın patlama ihtimali var basınçtan dolayı. Güzel çalışma olmuş kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: murat1919
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. turbo üzerinde wastage göremedim, aşırı basınçtan turboyu patlatma ihtimali var. Turbo kaç barda çalışıyor bilginiz varmı ?
Birde intercoller yoksa intercoller takın: çünkü sıkışan hava ısınır ve motorda daha iyi yanma gerçekleşmez. Buda istenilmeyen bir durum. Size tavsiyem turbodan çıkıp emme manifolduna giden boruyu metal yapın patlama ihtimali var basınçtan dolayı. Güzel çalışma olmuş kolay gelsin

Eyvallah kardes sagolasin kac barda calistigini bilmiyorum. Turbo takim geldi 65 56 turbalarin gucunde dedi 3500 tl alindi. Asagidaki video cekmistim wastage dedigin sey videoda kirmizi renkde valf gibi bisey var o omu. Yarin yakindan detayli resim cekerim

 
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim. turbo üzerinde wastage göremedim, aşırı basınçtan turboyu patlatma ihtimali var. Turbo kaç barda çalışıyor bilginiz varmı ?
Birde intercoller yoksa intercoller takın: çünkü sıkışan hava ısınır ve motorda daha iyi yanma gerçekleşmez. Buda istenilmeyen bir durum. Size tavsiyem turbodan çıkıp emme manifolduna giden boruyu metal yapın patlama ihtimali var basınçtan dolayı. Güzel çalışma olmuş kolay gelsin
Nhlerin 3 pistonlarinda orninalindede westage yok
 

Hayırlı olsun. Bı kaç sorum olacak.
Orijinal pistonlardan daha büyük mü takıldı rektefede?
Eksantrik milini yine orijinalden daha kalın materyal kullanıldı?
Krank milinde değişiklik oldu mu?

Orjonal pistonlar 100 mm dir. Biz 105 mm pistonlar caktirdik gomlege. Orjinal eksajtrik mili 42 lik tir biz 44 luk taktik. Krank kendi 480 lik orjinal kranki.
 
Hayırlı olsun kardeşim. Kapak contası kaçırdı 83 model s8 in. Kapak atık diye taşlandı. Tekrar sıkıldı sorun devam ediyor. Su tarafına kaçırıyor. Sıkıştırınca radyatörü şişiriyor su atıyor. İnşallah sorun yaşamazsın. İlerleyen zamanlarda durumu paylaşırsan sevinirim. Takipteyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: hhhalil
Wastegate turbo için çok önemli bir parça. Basınç ayarı için olmazsa olmaz diye bilirim.
Cnhde 3 pistonlarda gorunurde yok gizliden bisey varsa bilemiyorum hadi cnhde yok holset garret neden koymamis onuda bilemedim belkide 3 pistonun 1,2,3 sirali yanmasi ve krankinin 120 decrece aci ile calismasindan dolayi fazla gereksiz basinc ortaya cikmayisindan olabilir ureten bilir olcmus tartmistir heral yoksa en kucuk ceviz kadar turbolu 4 piston aracta bile westage var
 
  • Beğen
Tepkiler: hhhalil
Cnhde 3 pistonlarda gorunurde yok gizliden bisey varsa bilemiyorum hadi cnhde yok holset garret neden koymamis onuda bilemedim belkide 3 pistonun 1,2,3 sirali yanmasi ve krankinin 120 decrece aci ile calismasindan dolayi fazla gereksiz basinc ortaya cikmayisindan olabilir ureten bilir olcmus tartmistir heral yoksa en kucuk ceviz kadar turbolu 4 piston aracta bile westage var
Hayır daha ilkel bir sistem yapmıştır maliyeti düşürmek için.
 
Wastegate turbo için çok önemli bir parça. Basınç ayarı için olmazsa olmaz diye bilirim.
Cnhde 3 pistonlarda gorunurde yok gizliden bisey varsa bilemiyorum hadi cnhde yok holset garret neden koymamis onuda bilemedim belkide 3 pistonun 1,2,3 sirali yanmasi ve krankinin 120 decrece aci ile calismasindan dolayi fazla gereksiz basinc ortaya cikmayisindan olabilir ureten bilir olcmus tartmistir heral yoksa en kucuk ceviz kadar turbolu 4 piston aracta bile westage var
Hayır daha ilkel bir sistem yapmıştır maliyeti düşürmek için.

vallah bu wastage olayını pek anlamadım. fabrika üretimi olan tt55 newholland55-56s 65-56s çiftceker vb turbolu olan motorlarda wastage var mı. ustam daha motora basınç verdirtmedi. tarlada çiftde deneyecez ayar cekecez daha
 
  • Beğen
Tepkiler: 7066

Goruntu ve amac guzelde, motora yapilan bu iyilestirme aktarmaya daha fazla itis gucu verecektir. Olagan motor gucuyle zaten yasi itibariyle aktarmalarda eskime meydana gelmistir. Yaptiginiz bu islem aktarmaya zarar verebilir.Ayrica turbo yaglamayi nasil hallettiniz, mevcut yag pompasi basinc olarak turbonun yaglanmasina yeterli gelmeyebilir.Yag olarak genelde 20 50 kullanilir ama artik 10 40 yada 15 40 koymak lazim veya turboyu hamgisi iyi besleyecekse.Fiat bu belkide hic birseyde olmaz.Saglamlik diyen bu traktorlere baksin.Şimdikiler dokuluyor.Keske bu traktorlerin dortcekerleri olsada kullansak.Italyada fiatin bircok cekis sistemli donanimli traktorleri var.kalite en ust duzeyde.Gule gule kullanin. Bu traktorun su an tek eksigi guzel govde ve kaporta boyasi.Bunlarida yaparsan artik aile yadigari olur gider.
 
  • Beğen
Tepkiler: hhhalil

Benzer Konular