Halat bakımı shuttle damper vites debriyaj her türlü halatlı sistem ömrü uzatma


Kolay gelsin herkese

yeni traktörlerde sık karşılaşılan ve maliyeti yüksek bir sorunun çözümünü paylaşıyorum sizinle.

Halatlar zamanla içlerinin aşınması toz girmesi sıkışması gibi bir çok neden ile sertleşiyor ve insanı yoruyor veya görevini yapamaz hale geliyor.
Halat değişimi maliyetli ve söküp takmak zor olan dar yerlerden geçen parçalar. geliştirdiğim yöntem ile tüm halatları alt veya üst ucundan birinden yağ basarak içini temizliyoruz aynı zamanda yağlanmanmış oluyor. Sorunsuz ve etkili bir çözüm. Halatta sıkışıp ezilme kırılma yoksa sıfır haline geri dönüyor. bir çok kez denedim başarılı oldu.

Malzemeler:

Hava kompresörü
Halatın ucuna uygun hortum
Demir kelepçe
İnce yağ
ÖNEMLİ pas sökücü gibi spreyleri halatlarda kullanmayın ilk anda işe yarasada daha sonra çok daha kötü oluyor halatın kendi yağını yıkadığı için.

Yapılışı:

Halatın müsait olan üst veya alt tarafından yerinden söküp ucundaki burc rot vb. şeyleri sökün.
--ÖNEMLİ halatların ucundan bir şeyleri sökerken dişleri sayın veya ölçün ayarını bozmamış olursunuz.
Halatın ucunda toz contası vardır onu ileri çekin veya sökün yağın daha rahat girmesi için.
Hortumu ve kelepçeyi takın.
Halatın diğer ucunu yağın rahat çıkacağı şekilde açın.
Havayı bağlayıp önce yağsız hava verip temizleyin.
2. aşamada yağı hortuma doldurup halatın ucunda biriktiğinden emin olun kaçak olmasın.
--ÖNEMLİ havayı düşük basınçta verin 1 2bar civarı, halat veya yağ dolu hortumu patlayabilir.
diğer uçtan yağ çıkıp temiz yağ gelene kadar bekleyin. daha sonra temizliği yapıp adımları tersine her şeyi toplayın :)

59abcd70-e019-40ed-b27b-d0d0b6671de9.jpg
7550b032-e290-46f8-990d-6fbc6761bd73.jpg
e84749a8-6dad-403f-853f-9653512c1978.jpg
fcef2d29-8eb3-4c6b-a81d-afd806bedcb3.jpg
4c659165-8743-49cb-8208-5fd0993bd87d.jpg
850ce64a-25bf-4de4-b334-77bd14642e63.jpg
4e50b613-d40c-41da-a9e8-cfb6f3f3bf96.jpg
fc6249a5-8e3e-46f4-b23f-af8f7d34a2e2.jpg
f6560e5f-7612-46c9-8be0-f16f2302df8e.jpg
59abcd70-e019-40ed-b27b-d0d0b6671de9.jpg
 
Kolay gelsin herkese

yeni traktörlerde sık karşılaşılan ve maliyeti yüksek bir sorunun çözümünü paylaşıyorum sizinle.

Halatlar zamanla içlerinin aşınması toz girmesi sıkışması gibi bir çok neden ile sertleşiyor ve insanı yoruyor veya görevini yapamaz hale geliyor.
Halat değişimi maliyetli ve söküp takmak zor olan dar yerlerden geçen parçalar. geliştirdiğim yöntem ile tüm halatları alt veya üst ucundan birinden yağ basarak içini temizliyoruz aynı zamanda yağlanmanmış oluyor. Sorunsuz ve etkili bir çözüm. Halatta sıkışıp ezilme kırılma yoksa sıfır haline geri dönüyor. bir çok kez denedim başarılı oldu.

Malzemeler:

Hava kompresörü
Halatın ucuna uygun hortum
Demir kelepçe
İnce yağ
ÖNEMLİ pas sökücü gibi spreyleri halatlarda kullanmayın ilk anda işe yarasada daha sonra çok daha kötü oluyor halatın kendi yağını yıkadığı için.

Yapılışı:

Halatın müsait olan üst veya alt tarafından yerinden söküp ucundaki burc rot vb. şeyleri sökün.
--ÖNEMLİ halatların ucundan bir şeyleri sökerken dişleri sayın veya ölçün ayarını bozmamış olursunuz.
Halatın ucunda toz contası vardır onu ileri çekin veya sökün yağın daha rahat girmesi için.
Hortumu ve kelepçeyi takın.
Halatın diğer ucunu yağın rahat çıkacağı şekilde açın.
Havayı bağlayıp önce yağsız hava verip temizleyin.
2. aşamada yağı hortuma doldurup halatın ucunda biriktiğinden emin olun kaçak olmasın.
--ÖNEMLİ havayı düşük basınçta verin 1 2bar civarı, halat veya yağ dolu hortumu patlayabilir.
diğer uçtan yağ çıkıp temiz yağ gelene kadar bekleyin. daha sonra temizliği yapıp adımları tersine her şeyi toplayın :)

Ekli dosyayı görüntüle 72632Ekli dosyayı görüntüle 72633Ekli dosyayı görüntüle 72634Ekli dosyayı görüntüle 72636Ekli dosyayı görüntüle 72640Ekli dosyayı görüntüle 72641Ekli dosyayı görüntüle 72642Ekli dosyayı görüntüle 72643Ekli dosyayı görüntüle 72644Ekli dosyayı görüntüle 72632
Bu görselli ve detaylı anlatım için teşekkürler
Ilkbaharda bu halat tozdan taş gibi olduğu için değiştirdim
Işçilik hariç halat 550 TL idi şimdi biraz daha yükselmiştir artık böyle yaparım sağolun.
 
Bu seferde içine toz dolar ise serleştme yapar ya sertleşme olmuyor mu ?
Halatin iki ucunda Keçe var alt uc bi kutu içinde üst de kabin içinde toz dolmaz. Orjinal halat maksimum 2bin saat dayanıyor. Yagladigim halat şuan 3bin saatte 2 bin saatten sonra motor soğukken sert şanziman ısınınca gene yumsuyor yani toplamda 5bin saatte halat ve hala fabrika taktiği 2017 model. Tüm bunlar halatta ezik kesik yoksa geçerli bazen kabin şanziman arasına sıkısiyor serviste tamir gördüğü zaman diğer traktörlerimde karşılaştim kabin ezerse halat çöp olur
 
  • Beğen
Tepkiler: karga
New holland td65d el gazi cekince geri birakmiyordu. Bu yontemi uygulamadim sorun cozuldu. Liftmatic sert basiliyordu once benzin bastim temizledim sonra yag basarak ilk gunki yumusakligina kavustu. Tesekkurler bu bilgi icin.
 
Öncelikle vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler.
Bizde de jx75e var halatlı ve komşumuzda da td65 power shuttle var, bizimki henüz 22 saattte onunki 1500civarı ama her sene powershuttle dan arıza yaşıyor belki onun şansınadır bilemem ama traktörü zorlayan biride değil sizin paylaşımınlarınızı görünce mekanik shuttle ın da daha az sorun çıkarttığı kanısına varabiliriz. Mekanik belki bir tık daha yavaş ve konfor olarak debriyaj kullanma gerekliliğinden dolayı daha konforsuz olabilir ama powershuttle da bu kadar hassas olacaksa bu segment traktörde mekanik shuttle bana yeterli.

Bu arada shuttle bazen tam geçmiyor yeni olduğu için olabilir mi zamanla daha rahatlar m?henüz 22 saatte
 
Öncelikle vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler.
Bizde de jx75e var halatlı ve komşumuzda da td65 power shuttle var, bizimki henüz 22 saattte onunki 1500civarı ama her sene powershuttle dan arıza yaşıyor belki onun şansınadır bilemem ama traktörü zorlayan biride değil sizin paylaşımınlarınızı görünce mekanik shuttle ın da daha az sorun çıkarttığı kanısına varabiliriz. Mekanik belki bir tık daha yavaş ve konfor olarak debriyaj kullanma gerekliliğinden dolayı daha konforsuz olabilir ama powershuttle da bu kadar hassas olacaksa bu segment traktörde mekanik shuttle bana yeterli.

Bu arada shuttle bazen tam geçmiyor yeni olduğu için olabilir mi zamanla daha rahatlar m?henüz 22 saatte
Powershutle sağlığı iki şeye bağlı 1. Yağ bakımı ve orjinal filtre 2. Öndeki shutle yağ soğutucu eminim çoğu kişi öndeki yağ soğutucunun varlığından bile haberi yoktur. Td serisinde shutle halatı çok uzun olduğu için sıkıntı çıkarıyor diğer serilerde sıkıntı olduğunu görmedim
 
Öncelikle vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler.
Bizde de jx75e var halatlı ve komşumuzda da td65 power shuttle var, bizimki henüz 22 saattte onunki 1500civarı ama her sene powershuttle dan arıza yaşıyor belki onun şansınadır bilemem ama traktörü zorlayan biride değil sizin paylaşımınlarınızı görünce mekanik shuttle ın da daha az sorun çıkarttığı kanısına varabiliriz. Mekanik belki bir tık daha yavaş ve konfor olarak debriyaj kullanma gerekliliğinden dolayı daha konforsuz olabilir ama powershuttle da bu kadar hassas olacaksa bu segment traktörde mekanik shuttle bana yeterli.

Bu arada shuttle bazen tam geçmiyor yeni olduğu için olabilir mi zamanla daha rahatlar m?henüz 22 saatte
Hocam kendin demişsin henüz 22 saatte biraz kullan bakalım bunlar ne olacak bizde 75e aldık bizimkide 30 saatte falan bakalım nasıl çıkacak inşallah memnun kalırız.
 
285 vitesleri karışıyor, kilitleme yapıyor neden acaba?
Vites kolunun alt ucu aşınmış olabilir, dolgu kaynak gerekebilir veya vites kolu değişmek gerekebilir.
Şanzıman yağ tapası açılıp , yandan vites yollarının oynar kısımları kalın bir tornavidayla oynatılır.
Genelde 1. veya 3. vites çıkmaz. Zamanla laçkalaşma oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: pyrzmc

Benzer Konular