Hattat 260 Gold Kuyruk Mili

Hayırlı olsun.
İyi günlerde gülerek kullanın.
Yeni traktörün kullanım kılavuzu olması gerekir.
4 piston euro 3a perkins motor ;
1100-1500 rpm sabit tork aralığı ,
2000-2300 rpm güç aralığı, 2200-2300 rpm sabit güç aralığı ,
2500 rpm max çalışma devri var.
Kuyruk mili 540 için 2200 rpm ,
540E için en az yakıt bölgesi içinde 1400-1800 rpm aralığı içindeki devirler seçilebilir.
1400 rpm kullanılsa neden düşük devir seçilmiş demeyeceğimiz gibi
1800 rpm kullanılsa (tork,güç çizgisi kesişim devri) neden bu devir seçilmiş demeyiz.
MF geleneğinden gelen 1678 rpm seçilse yine eleştiri yapamayız.
Motorun en az yakıt bölgesi içindeki kritik az yakıtlı devirlerden biridir.
1500 rpm seçilse aynı durum söz konusu olur.
En az yakıt noktası devirlerinde farklı motor gücü tercihleri olmuş olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemilAltan
Hayırlı olsun.
İyi günlerde gülerek kullanın.
Yeni traktörün kullanım kılavuzu olması gerekir.
4 piston euro 3a perkins motor ;
1100-1500 rpm sabit tork aralığı ,
2000-2300 rpm güç aralığı, 2200-2300 rpm sabit güç aralığı ,
2500 rpm max çalışma devri var.
Kuyruk mili 540 için 2200 rpm ,
540E için en az yakıt bölgesi içinde 1400-1800 rpm aralığı içindeki devirler seçilebilir.
1400 rpm kullanılsa neden düşük devir seçilmiş demeyeceğimiz gibi
1800 rpm kullanılsa (tork,güç çizgisi kesişim devri) neden bu devir seçilmiş demeyiz.
MF geleneğinden gelen 1678 rpm seçilse yine eleştiri yapamayız.
Motorun en az yakıt bölgesi içindeki kritik az yakıtlı devirlerden biridir.
1500 rpm seçilse aynı durum söz konusu olur.
En az yakıt noktası devirlerinde farklı motor gücü tercihleri olmuş olur.
Sayın hocam. Bu denli derin teknik bilginiz icin tebrik ve tesekkur ederim. Yanitinizi okurken sorumda eksik belirttigim icin mahcup oldum. Motor euro 5, 4 silindirli fpt motor. Tekrar degerlendirebilirseniz cok mutlu olurum. Kullanim kilavuzunda denk gelemedim bir kez daha kurcalayacagim.
 

F28 , 37kw, 43 kw, 55 kw ve F28 NG , 55 kw, 75 kw ,
Euro5 olarak 5 çeşit tarımsal motor haritası bulunuyor.
Görülen 37 kw lık ve 75 kw lık motor haritaları biraz tarımsal motor görünümü veriyor.

Firmanın kendi sitesinde bilgi bulunmuyor.

Hattat 3085 bahçe modelinde iştahlı çalışan bir motor hissiyatı var.
Motor haritasını görmeden kuyruk mili için devir konumu tercihi veremeyiz.

F28 modellerinde tork,güç çizgisi kesişim devrine göre kuyruk mili devrini konumlayabiliriz.

F28 NG 55 kw lık motor haritası NH T5 120 modelinkine benzer nitelikte ,
Sabit güç aralığı gayet uzun , 1300-2500 rpm aralığı ,
Max tork devri 1400 rpm ,
Tork, güç eğrisi kesişim devri 1750 rpm ,
En az yakıt bölgesi devir aralığı belirsiz ,
Normal 540 kuyruk mili devrini 1750 rpm , Eco 540 devri 1400 rpm seçsek ,
500 rpm lik vites hız boyları yürüyende uyumsuz kalabilir.
Kademesiz şanzıman kullanıldığında ise uyumsuzluk var, diyemeyiz.

F28 NG 75 kw lık motorda ise
1400 rpm max tork devri ,
1900 rpm tork, güç çizgisi kesişim devri ,
1900-2500 rpm sabit güç aralığı mevcut.
Kuyruk mili 540 devri , motor devri 1400,1900,2200 rpm devirlere yerleştirebiliriz ama en az yakıt bölgesi devirleri olarak 1400-1900 rpm tercih edilebildiğinden 2200 rpm devir seçenek dışına itilebiliyor.

İveco motorlarda Fiat 66S serisinden gelen 1958 rpm devir tutuculuğu var.
Zamanının motor haritasına göre uygun seçilmiş bir motor devridir.
NH T6000 serisinde 1950 rpm tork,güç çizgisi kesişim devrine sahip olduğundan uyum konusunda sorunsuz.

Motorun zamanlama kayıpları, operatörlük devirleri , şanzıman ve kuyruk mili devirlerini bir bütün olarak değerlendirmemiz gerekiyor.
 

Benzer Konular