işbora Hava Filtresi Temizligi

Değerli kardeşim hava filtresi tası üzerindeki kelepçeyi çıkar. Tas içinde dıştaki tasa punta kaynağıyla tutturulmuş ikinci bir tas vardır. Yağ bu iki tas arasına konulur. Eski yağı boşalt, iki tas arasındaki katılaşmış pislikleri yumuşak bir şeyle(metal olmayan) temizle. Bu iş için uygun şekilde yontulmuş bir ağaç dalı veya ince bir tahta çubuk kullanabilirsin. İyice temizledikten sonra uygun bir sıvıyla(mazot veya gazyağı) iyice yıka ve kurula. Motor için kullandığın yağdan yarım litreye yakın koyup yerine tak. Üst kısımdaki saman vs.' yi de temizlemek istersen sakın hava tutma. Bu iş için vakum yaptırman( emdirmen) gerekir. Bunu da Y-bağlantı yaparak halledebilirsin. Şöyle ki 30cm kadar bir hortuma böğründen kompresör hava hortumunun sığabileceği bir delik aç ve hava hortumunu oraya bir ağacın dalıymış gibi açılı şekilde bir miktar sok. Bağlantı yerinin hava almaması için deliği küçük aç, hortum sıkı girsin. Elde ettiğin sistemin bir tarafı vakum(emiş) yaparken diğer tarafı basınç yapacaktır. Emiş yapan tarafı kullanarak tel elekli filtre kısmını da temizleyebilirsin. Kullanma ve bakım kitapçığındaki ilgili sayfayı ek'te verdim. Kitapçığın geri kalanına sitede işbora veya shibaura yazıp arama yaptırarak ulaşabilirsin.
Traktörün güçten düşmesinin birçok nedeni olabilir, yerinde incelemek lazım. Piston segmanları sıkışmış(sarmış) olabilir. Bu durumda tahliye borusundan üfürme yapar. Motor subapları eskimiş ve bu yüzden tam kapatma yapmıyor olabilir. Enjektör meme delikleri genişlemiş veya enjektör memesi iğne uçları(pimli memelerde olur,işbora 12SD12 pimli meme kullanır) yanarak aşınmış hatta kopmuş olabilir. Bu durumda traktör duman yapar ve çekişten düşer. Subap ayarları uygun değildir , eksantrik mili(kam mili) kamları ve/veya subap kadehleri aşınmış olabilir. Yakıt pompası ayarları uygun değildir veya pompa elemanları eskimiş olabilir. Pompanın ateşleme avansı uygun olmayabilir(bilmeyene kurcalattırmayın) Motor silindir contasını yakmış olabilir, yeterli basınç oluşamaz dolayısıyla güç düşer. En kötüsü silindir kapağı( silindir kafası da denir) çatlamış olabilir. Size tavsiyem öncelikle motorunuza subap ayarı yaptırın ve subap klavuzları üstüne geçen keçeleri(veya yüksükleri) yenileyin. Eğer yakın zamanda hararet yaptırdıysanız contayı yakmış olabilirsiniz. Eğer böyle bir durum varsa silindir kapağı mecbur sökülecek. Hazır sökülmüşken kapağı çatlak testine sokun. Eğer çatlak çıkarsa; tamir ediyoruz diyenlere inanıp boşuna masraf etmeyin çünkü dökme demirin kaynağı sağlıklı olmaz( alüminyum kapaklarda kaynak tavsiye ederim ama dökme demirde olmaz). Dikiş atıyoruz, oluyor diyenlere de kanmayın yüksek ısı ve basınç altında çalışan bu elemanda o da olmaz(silindir blokunda olsaydı olurdu). Gidin yenisini alın( http://www.boraautomotiv.com/ ). Ancak hazır motoru sökmüşken piston, segman, subap , eksantrik ve eksantrik rulmanları ve krankın da ölçülmesi gerekir ki iki kere masraf olmasın. Bu bir rektifiye demek. Sadece pompacıya götürüp baktırmak da çözüm olabilir. En azından enjeksiyon basıncı uygun mu görmüş olursunuz, kafanız rahat olur. Pompanız Bosch lisansıyla üretilmiş Japon malı Diesel Kiki markadır(şimdiki Zexel markası) çok kaliteli ve dayanıklıdır. Eski Fiat ve Fergusonların kullandığı distribitör tip pompalara taş çıkartır. Karar sizin. Umarım en az masrafla çözüme kavuşursunuz. Saygılarımla.
 

Resimler ve ekler

  • s23.png
    s23.png
    307.9 KB · Görüntüleme: 57

Benzer Konular