• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

ısıtma düğmesi kullanmak

Katılım
05.01.2016
Mesajlar
306
Konum
Ankara
Cevap: Ynt: ısıtma düğmesi kullanmak

Tsk ederim abi bilgilerin icin bi sey daha sorabilirmiyim soylediginiz dumanlama olayini biraz acarmisiniz birde bu traktorun motorunu acmak lazimmi eger acilacaksa bu islem nasil yapilcak ve kac saatte acilmis olur simdilik devirli kullanmaya calisiyoruz
 
Katılım
05.01.2016
Mesajlar
306
Konum
Ankara
traktörün uzun süre serin biyerde kalmışsa yaz da olsa o uyarıyı veriosa sen düğmeye bas öyle çalıştır dumanlama yapmadan traktörün hakkıyla çalışır birde yaz kış traktörü çalıştırınca 1-2 dk kışın biraz daha bekle ve hiç gaz verme rolantide çalıştır bunlar snein artın olacaktır özelliklede deutz da :) sonucta herşey yag basıncıyla ne kadar ısı okadar kolay yaglama demektir. ben çok zaman önünü kapatırım biraz soguklarda biraz ısınınca açarım :)

Tsk ederim abi bilgilerin icin bi sey daha sorabilirmiyim soylediginiz dumanlama olayini biraz acarmisiniz birde bu traktorun motorunu acmak lazimmi eger acilacaksa bu islem nasil yapilcak ve kac saatte acilmis olur simdilik devirli kullanmaya calisiyoruz
 
Katılım
01.01.2010
Mesajlar
567
Konum
Fildişi Sahilleri
Tsk ederim abi bilgilerin icin bi sey daha sorabilirmiyim soylediginiz dumanlama olayini biraz acarmisiniz birde bu traktorun motorunu acmak lazimmi eger acilacaksa bu islem nasil yapilcak ve kac saatte acilmis olur simdilik devirli kullanmaya calisiyoruz
selam tekrardan güle güle kullan hayırlı olsun dumanlama dedigim şey soguk çalıştırılan traktör de motor sıcaklıgı belirli seviyeye gelene kadar egzoza baktıgında görebilecegin sekilde çıkan duman olayıdır yeterli sekilde yanmadan atılan çiğ gaz diyelim:) istersen traktörü bir ısıtmadan çalıştır egzozuna bak görürsün gerçi çok soguksa traktör seni bip sesiyle uyarır ve ekran da bazı lambalar yanar o sesleri duydugunda stop et her ihtimal için yeniden bi kça kez ısıt çalıştır düzelir. Açma konusuna gelince traktör gerçekden bi çok işi neredeyse kalkışlarda fln rolantiden az fazla gazla yapar pratiktir bu modeller ama sne sıfır almışsın ve dogru olan devirli kullanmak söyledigin gibi genelde tork degerine ulaşmak için 14 gazla kullanmaya çalış iş yaparken ve sogukken se asla traktöre yüklenme biraz ısınması için gerekirse soguk havalarda onunu kapayabilirsin .sonucta ne kadar ısı okadar güzel ve kolay yaglama ;) açma süresi denilen sey kaç saattir bilemem ama sıkıştırmada traktörüde bagırtmadan kullanmak gerek gerekli ısı oldugunda boş giderken genelde tam gaz gitmeye gayret et derim gaz yesin traktör yükte çiftte felan 14-15 gaz yeterli gibi kullandıgım agroplus 87 i örnek alacaksak sen 16 gaz gibi kullan derim nacizane bilgilerim böyle allah bereket li günlerde kullanmak nasip eylesin :)
 
Katılım
05.01.2016
Mesajlar
306
Konum
Ankara
Çooooooooookkkkk tesekkur ederim abi elimden geldigince dikkat edecem zten isitmadan calistirmiyorum calistiktan en az 3 -4 dk daha bekleyip hareket ediyorum ve traktor bosta asvaltta giderken son gazla gitmeye calisiyorum iyi geceler butun ciftcilere bereketli bir 2016 olsun....
 
Katılım
04.02.2018
Mesajlar
26
Konum
BURSA
Bir kızdırma bujisi anlatılmış ben de sanki uzay mekiğinin havalanması olayını okur gibi oldum.Kızdırma bujisinin pistonların ısınmasıyla motorun ısınmasıyla ne alakası var.Eskiden her pistonun başına konulan modeller vardı .Çok düşük enjektör basıncı olan dizellerde yine öyle bir kısınm dizel otomobil vs.Ancak traktörlerin pek çoğunda emme manifoldu içinde üzerine gelen bir miktar mazotu da ısıtarak gaz haline gelmiş hazır yakıt marşa basıldığı anda emilerek silindir içine girip kolay ateşlemeyi sağlamış oluyor.Kızdırma bujisi çalıştırılmadan çalıştırmada fazla duman soğuk motorda ilk çalışmada yeterince yanmayan yakıt çiğ olarak dışarı çıkmasındandır.Sonuçta nasıl çalıştırılırsa çalıştırılsın ilk çalışmadan sonra motor rahat çalışıncaya ısınıncaya kadar hareket ettirilmemesinde fayda vardır aksi takdirde soğuk motorda sekmen gömlek aşınması üst düzeyde olacaktır.Ayrıca soğuk durumdaki sipaplar da yeterince açıp kapama yapamayacak verim düşük olacaktır.Kızdırma bujisini gereğinden fazla ısıtmak rezistansın yanmasına sebep olur.Uzun süreli basılı tutmamak gerekir.Yeni versiyon araçlarda ısıya duyarlı termostat bağlantılı oluyor.yani hava soğuk olsa bile araç gereken sıcaklıkta ise ısıtmaya bassanız bile sistem devreye girmiyor kızdırma işlemini yapmıyor böyleleikel rezistansın ömrü daha uzun oluyor.
 


Üst Alt