Abi konuyu hortlatıyorum ama 2520 ford memnun degil misiniz saglam degilmiarkadaşlar ford 2520 satıp daha iyi bi kamyon almayı düşünüyoruz sadece şeker pancarı falan taşıyacak dayanıklı sağlam hangi kamyonları önerirsiniz
arkadaşlar ford 2520 satıp daha iyi bi kamyon almayı düşünüyoruz sadece şeker pancarı falan taşıyacak dayanıklı sağlam hangi kamyonları önerirsiniz
Abi sen bu işlerden anlıyorsun herhalde. Bende bu ağır vasıta hakkında ufak da olsa tecrübelerimi paylaşayım seninle. Abi babam sudanda calısıyor cimento alçı alçıpan üretim tesisinde yonetici olarak gorev yapıyor 10 senedir. İlk 4 sene devamli sonraki 6 sene ara ara bulundum bu sene temmuz agustos oradaydım. Bizim elimizden 7 arac geldi gecti şuan sadece 3 ü var. İlk araç man 19.422 idi onun yanına iveco eurostar aldık. Sonra iki man 19.464 aldık. Sonra hepsini satıp 3 tane tga aldık. Abi bu manların maşallah diyelim çok sağlam. Biz cok memnunuz. 48 ton basarla çalışıyorlar devamlı toprak yol bozuk yollarda. Şoforler de iyi degil ama masallah yani tgalar avrupadan geldi 600 bin km deyken suan 1 milyonu buldular hala gidiyor. Gercekten saglam araclar.Masrafsız gattar tonaja gelecek arkana bakmadan kullanacağın bir kamyon arıyorsan BMC PRO 827 konfor yok ama sağlamlık konusunda hiç şüphen olmasın teferruat yok adblue miş katalizörmüş Arıza sıfır yenilerle başa çıkılmaz hergün illa bi Arıza lambasını yakar al bi pro bak keydine
Abi man şaftı neden çabuk kopar? Biz daha once karsilasmadik yokuş yoktu ondan mı acaba? Volvo sudanda parca fiyatları cok yuksek pek tutulmuyor. Scania distribtörlüğü sudanın en buyuk nakliye firmasina ait oldugu icin sadece kendileri kullaniyor harici scania kullanan pek yok. Sudanda en favori araclar daf man mercedes bide çiftçeker hino 700 var abi o hinolar aslen 10 teker kamyon ama onu tır yapıyorlar toprak yollarda hic batmiyor bizim manlar cok batiyor. Ama hino hic batmiyor. Biz hic hino almadik bize hammadde getirenlerin araclari hino biz sadece siparis goturmede kullaniuoz arabalari.11 yıldır kamyon tır sürüyorum artık usandım.Man Volvo Mercedes kullandım. Harfiyatta Man ağır nakliyede Volvo geçen deneme amaçlı kırkayak 500 İveco yolladılar güzel araç. Bu işi 270 Man'da öğrendim sonra 2005Tga'ya bindim ama 480 Tga dehşetti vesselam sağlam ama çok şoför Man şaftını çabuk koparır.
Abi bu manlar simdi iyi hoş ama yenileri saglam degilmis. Eski araclar kadar saglami yok valla bak o attigim arabalar varya ben sordum sahibine o mavi burunlu bedford 1965 model beyaz burunlu austin 1956 model o şeytan dingil römorklu fiatlar da 60 lı yıllar o fiatların bi normal vitesi var bide bucuk var adam vitesi atıyo sonra CAAARK diye bucugu çekiyo sonra bucugu indirip vitesi degistiriyo bayagi allengirli is ama o fiat romorkuyle beraber inanmazsın 30 ton yük atıyor yokuş falan zaten hic yok ulke tamamen su terazisiyle yapilmis gibi on numara gidiyor zaten abi son aldigim habere gore dolar 26 olmuş. Yurtdisindan araba falan getirmek imkansız o yuzden bunlara devam. Bizim ulkemiz allaha sükür iyi 3340 falan diyorsun ya o arabalari sudanlilarin alması büyük marifet. Benim imkanım param olsa bmc arabaları ucuz oldugu icin ciftceker tır olarak ozel siparis yaptirir sudana satardim cok tutardi ucuz ya zaten bide.Kullanımla alakalı çoğunun kopma sebebi rampada dikiyorlar kalkış yapmaya çalışıyorlar freni bırakıyor debriyajı ayarlıyamıyor geri kaçmaya başlayınca debriyajı bırakınca küt şaftı kopartır. O taraflarda envai çeşit kamyon var. Volvo parça pahalı servis az yedek parça kolay bulunmaz. Scania hafif patinaj yapınca ve debriyajı sert bırakmada aks keser. Man'ın şu huyu var ne kadar düzgün kullanılsada bi zaman sonra ön teker kampanada sorun çıkartıyor genelde 3. Vitesi çok bozarlar. Şu an Mercedes arocs otomatikler varda randıman vermiyor kullanıcılar şikayetçi. Ben 3340'a devam. Çok arabaya bindimde aynı güçteki arabalardan Mercedes 3340 daha güçlü dik yokuşlarda güzel kalkış yapıyor.İveco Hino Bmc grubu arabaları kullanmadım. Güney Amerika ülkelerinde Brezilya üretimi Man motorlu Wolksvagen tırları var.